і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Дитячі залізниці України: цікавий елемент виховання та навчання

Підлітки, які люблять поїзди, мають змогу спробувати себе в професії залізничника. Вони, зокрема, вчаться водити локомотиви та навіть керують станціями!

Хто з нас не любить поїзди? Адже вони асоціюються з омріяними мандрами, новими знайомствами, довгоочікуваними зустрічами та, звісно ж, теплим поверненням додому. Мабуть, саме тому, слухаючи стук коліс, з кожною хвилиною все більше здається, що він співзвучний з ударами нашого серця. І попри певні комічні міфи, що пов’язані з залізницею та вокзалами, у свідомості людей поїзди все одно лишаються одними із найбільш романтичних місць. При цьому, професії працівників залізниці не надто популярні серед молоді, хоча, не можна заперечувати, що дітям та підліткам все ж дуже б хотілося сісти за кермо локомотива чи з серйозним виглядом оголосити дорослим про відправлення потягу. Тому зовсім не дивно, що в сфері залізничного транспорту вже не один десяток років проводиться активна профорієнтаційна робота, а залізничні позашкільні гуртки лишаються неймовірно цікавими як для дорослих, так і для дітей.

На сьогодні, дитячі залізничні станції функціонують у 9 містах України:

  • Київ – Мала Південно-Західна залізниця;
  • Донецьк – Мала Донецька залізниця імені В. В. Приклонського;
  • Дніпро – Дніпровська дитяча залізниця;
  • Запоріжжя – Запорізька дитяча залізниця;
  • Луцьк – Луцька дитяча залізниця;
  • Львів – Львівська дитяча залізниця;
  • Рівне – Рівненська дитяча залізниця;
  • Харків – Мала Південна залізниця;
  • Ужгород – Ужгородська дитяча залізниця.

Загалом, раніше подібну практику застосували більшість радянських республік. І хоча з тих під багато дитячих залізниць вже закрили, декілька країн успішно перейняли цю історичну спадщину та активно використовують її як елемент виховної роботи з молоддю. Серед таких країн – Україна, Угорщина, Вірменія, Білорусь, Грузія та Росія. Угорщина, зокрема, своєрідна рекордсменка в цій галузі, оскільки її дитяча залізниця є найдовшою та найшвидшою в світі: її протяжність становить аж 11,7 км, а її потяг рухається зі швидкістю 20 км/год!

Київська дитяча залізниця

В квітні цього року Київська дитяча залізниця відкрила свій ювілейний 65-й сезон.

Щовихідних тут кипить робота: на пероні чекають юні провідники, машиніст готується до відправлення, касири продають квитки, а пасажири-батьки поспішають зайняти місця. Важко уявити, але за один сезон ця залізниця перевозить близько 20 тисяч пасажирів!

Можливість отримати перші фахові знання мають майбутні машиністи тепловозів, помічники машиніста, квиткові касири, чергові по залізничній станції, диспетчери, провідники, оглядачі вагона та навіть монтери колії. Залізниця працює в суботу, неділю та на свята, а в інші дні юні працівники залізниці здобувають теоретичні знання. Попри те, що потяги курсують з кінця весни до початку осені, заняття у юних залізничників проходять майже цілий рік.

Приємно з дітьми працювати, і тим більше – коли вони зацікавлені в цьому. Деякі приходять на два тижні, потім щось не виходить – і кидають. Але більшість у нас – три роки на навчанні. В основному, починаємо з 7-9 класу. Перші два курси – це курс залізниць, повністю про всі напрямки роботи і про всіх служби. А на останньому році навчання – вони обирають собі спеціальність. Хлопчики зазвичай хочуть бути машиністами, дівчинки – черговими по станції. Також є вагонщики – ходять з молоточками, стукають, на слух визначають, як колісна пара звучить, чи немає тріщини. Ще у нас є квиткові касири і ревізори. Ось у нас маленька дівчинка – чергова по станції, – розповідає Олександр Іванович, співробітник Київської дитячої залізниці.

Діти мають змогу розпочати тут навчання з 11 років, а для наймолодших шанувальників поїздів на дитячій залізниці встановлено макет паровоза з Будапешта.

Коли я була маленькою – ми з батьками часто приходили сюди їздити на поїзді. Тепер буваю тут з сином, він обожнює потяги! Якщо захоче тут навчатися, коли підросте – віддам із задоволенням. Але поки йому три роки, тож ходимо кататися і грати з паровозиком, – розповіла Аліна, відвідувачка станції.

Дитяча залізниця – це маленька модель справжньої дорослої залізниці, на якій школярі мають змогу здобути свій перший серйозний досвід роботи. Попри те, що на перший погляд колективний дух та трудова етика дитячих залізниць можуть трішки нагадати комуністичну добу, цей історичний спадок далеко не є таким. Адже це не традиція, це, перш за все – важливий елемент дитячого виховання та навчання. Продаючи квитки, діти тренують свої навички математики; перевіряючи колеса та колії - на практиці застосовуються знання з фізики; а робота з пасажирами допомагає дітям здобути важливі комунікативні навички, і, щонайголовніше, навчає не боятися відповідальності.

Фотоматеріали взяті з сайту Сьогодні.

Інформація взята з сайту Сьогодні: https://ukr.segodnya.ua/

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти