і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До кінця акції залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Чому Америка рівняється на Україну?

8 березня 2018 року в Стенфордському університеті пройшла нарада між українською делегацією та представниками благодійної організації  Nova Ukraine.

Варто знати, що волонтери з організації допомогають потерпілим на сході України, розповідають про українську культуру та традиції в Каліфорнії, допомогають забезпечити комп’ютерами бібліотеки та ті навчальні заклади, де вони потрібні.

Представляти інтереси України в Каліфорнії поїхали: співзасновниця львівського центру підготовки вчителів Просвіт Юлія Васильєва, колишній міністр освіти України Сергій Квіт, експерт зі стратегії освітнього контенту компанії Study.com Світлана Костенко. 

Також, серед учасників наради були присутні спеціалісти компанії Silicon Valley, студенти місцевих коледжів, представники громадських і культурних організацій українських американців. Організаторами були підняті питання щодо адміністрування шкіл, а також, викладання в них українською та англійською мовами. В жвавій дискусії обговорювали математичний потенціал українських учнів та студентів.

 «Чому Америка може повчитися в України в галузі освіти?» - це питання виникло під час наради в Стенфорді. Виявляється, є чому, наприклад, традиціям викладання математики, які в України схожі з іншими країнами СНД. «Як український уряд підтримує орієнтацію школярів на інженерні професії?» - було озвучене питання серед присутніх співробітників SAP, Facebook, MIPS та інших відомих технологічних компаній.

Як повідомляє Хабрахабр, виявляється, наші учні та студенти знають математику, фізику, інженерію на високому рівні, що може дати шанс Україні випередити Америку.

Серед питань не гуманітарного напрямку обговорювалися такі:

- Про спадкоємність традицій викладання математики. У радянський період ( як власне, і на даний момент) математика, фізика викладалась на високу рівні. Професійний рівень викладачів дозволяв видавати профільні підручники для шкіл з поглибленим вивченням фізики, математики. Вчителі давали додаткові заняття, щоб опанувати ці предмети ще краще та пропрацювати над проблемними моментами.

- Про спадкоємність традицій викладання інженерних дисциплін. За радянських часів в Києві були підприємства з випуску аналогів DEC PDP11 і Intel 8080.

- Про сучасних експерименти в КПІ в галузі викладання проектування цифрових пристроїв на ПЛІС школярам. У цьому Україна має шанс випередити Каліфорнію.

Усі ми розуміємо, що математика тісно пов’язана з програмуванням. Алгоритми для машинного навчання або для автоматизації проектування мікросхем як правило, створюють люди, які тренували свій мозок математикою зі шкільної лави.

В українських делегатів були заздалегідь підготовлені теми для розмови:

- Реформа середньої школи починається з реформи вищої освіти

Децентралізація і автономія

- Хто буде агентом змін – держава чи суспільство?

Під час своєї промови Сергій Квіт звертав увагу на те, що в сфері шкільної освіти Україна може навчити Америку структурованому підходу до вирішення математичних задач. Ефективність подібного методу була настільки очевидною, що група шкільних викладачів з України та інших країн СНГ створили в США мережу вузькоспеціалізованих шкіл Russian School of Mathematics (RSM). Університет Джонса Хопкінса у свій час офіційно визнав, що серед випускників RSM є «найталановитіші молоді люди в світі».

Вищезгадана мережа нараховує близько 45 шкіл, навчання в яких здійснюється англійською мовою, і діти систематично вирішують задачі на доведення теорем різної складності. Школа RSM орієнтована на бізнес-успіх для всіх без винятку, в її стінах здобувають знання учні будь-яких національностей.

В 2017 році доцент кафедри Конструювання електронно-обчислювальної апаратури факультету електроніки «КПІ» Євген Короткий та його лабораторія Lampa отримав грант від київського муніципалітету на створення ще однієї лабораторії для дітей, щоб поглиблено навчати їх основам електроніки. 

У фіналі стенфордської наради присутні погодились з тим, що в Україні учні достатньо розумні, мотивовані до постійного пізнання нової інформації. Цьому сприяють просунуті учбові заклади з новаторськими учбовими методами, як, наприклад, Києво-Могилянська академія. Однак для повноцінного розвитку потенціалу школярів та студентів потрібно створити оптимальну програму навчання, яка б включала в себе досвід американських, азіатських та європейські шкіл, а також орієнтуватись на позитивні навчальні традиції СНГ.

Варто детально продумати, яким чином викладати необхідну науку майбутнім розробникам процесорів для штучного інтелекту, генетикам-біоінженерам, економістам, журналістам та іншим представникам професій, без яких світ не зможе повноцінно функціонувати.

Успіх України залежить від професійного розвитку кожного окремого українця. Це наш шанс стати прикладом для всього світу.

 

187
12.03.2018 19:06:52
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання