«Ця тваринка на межі зникнення»: учнівський проект «Врятуємо хохулю»

Відповідальні учні з приватного закладу ThinkGlobal створили петицію на сайті Президента України, щоб врятувати хохуль. Читайте цікаве інтерв'ю з учнями та вчителем школи.

Вкотре переконуюсь, що діти можуть бути відповідальними, розумними та чуйними, якщо матимуть правильне виховання та навчання. Школа має допомагати дитині розвивати її здібності, необхідні вміння та навички, щоб у дорослому житті вона мала змогу направити свій потенціал у потрібне русло. Навчальний заклад – це місце, де учень має почувати себе вільно, вивчати цікаві предмети, вчитися розробляти проекти, вміти вести сторінки у соціальних мережах, писати листівки та офіційні листи, вивчати декілька мов. Це реально, і такий заклад в Україні є!

Я на власному досвіді пересвідчилась в тому, що навчання може кардинально відрізнятися від програми в традиційній школі. Учні приватного закладу ThinkGlobal вміють створювати проекти, вести блоги, працювати в html (це код, який використовується для структурування і відображення веб-сторінки та її контенту), працювати з джерелами, вчаться розпізнавати, де правдива інформація, а де «фейк». Уроки тут проходять як звичайна дискусія.

Учні запросили мене до школи, щоб розповісти про важливий проект: “Врятуємо хохулю”. На вулиці чудова погода. Я у гарному настрої крокую до школи ThinkGlobal. Заклад приховався серед інших будиночків, та на паркані висить невеличка вивіска. Ще з двору я чую веселий гамір та сміх дітей.

Мене зустрічає приємна жінка – це адміністратор закладу. Через хвилину я знайомлюсь з Максимом – асистентом ментора. Він пропонує мені екскурсію. Ми входимо до великої зали. З правої сторони є куточок для дошкільнят. Діти граються у різноманітні ігри, сидять на м’яких пуфиках. З правої сторони стоять декілька столів, а за ними шафи. Трішки далі – кухня та гардеробна.

Ми піднімаємось вище. Учні сидять і працюють за ноутбуками. 

Максим каже, що в школі навчається понад 60 дітей. 

- Зараз учні проходять тестування, - пошепки говорить Максим. – У кожного школяра є ноутбук, там встановлена спеціальна програма.

Хтось з учнів гукає: «Макс». А я дивуюсь, невже тут не звертаються до педагогів по імені та по-батькові?

-Ні, ми тим і відрізняємось від традиційної школи, що учні кличуть нас лише по імені, - відповідає Максим.

Щоб не заважати дітям працювати, ми спускаємось нижче, у майстерню. Я звертаю увагу на розфарбовані плакати, це колективна робота учнів. Максим починає розповідати про школу та цікаві предмети. 

Учні на уроці “Всесвіт”

Командна робота

У нас є інтегровані уроки, та цікаві предмети. Наприклад, «Досягнення науки та технологій», «Віртуальні подорожі світом», «Програмування». Ми дотримуємось такого плану, що учні мають працювати у команді. Вони вчаться комунікувати один з одним, вислуховувати думку один одного. Ми їх навчаємо створювати власні проекти, успішно їх запускати. У нас немає такого предмету, на якому б учні не займались проектною роботою. Їм це подобається. Наприклад, урок історії в нас проходить не так, як у звичайній школі. Дітям потрібно було виконати таке завдання: дослідити своє генеалогічне дерево. І це не таке дерево, де потрібно його малювати на папері та клеїти фотографії. Ми акцентуємо увагу на дослідженні. Важливо, щоб учні могли самостійно опрацьовувати джерела, як справжні історики. Ми живемо в інформаційну добу, тому учні мають серйозно ставитись до інформації. Також вони вчиться домовлятися та проводити інтерв’ю. На українській мові учні вчились писати листівки, офіційні звернення. Ми вчились створювати та писати петицію. Тобто, кожний учень залучений до командної роботи.

Це  пов’язано з  проектом  «Врятуємо хохулю»?

Так. Це було одне із завдань – розробити проект. Учні вирішили врятувати хохуль. Ви можете у них запитати, вони все вам розкажуть (усміхається). Я їм допомагаю, але усю роботу вони виконують самі. Учні ведуть соціальні сторінки в мережах, пишуть пости, знімають відео.

Скільки людей вже долучились до проекту?

Дуже багато. Діти залучили і своїх батьків, і друзів, далеких родичів. Нещодавно вони ходили і роздавали листівки.

А люди охоче приймали листівки?

Так, вони роздали понад 60 листівок. Спочатку вони дещо здивовано сприймали це, однак, всеодно брали листівки.

Скільки балів вам ще не вистачає?

Багато. Надіюсь, що люди дізнаються про нас і підтримають нашу петицію.

Ми вже маємо понад 260 голосів і я вважаю, що це важливе досягнення як для учнів 4-го та 5-го класів.

А як відбувалась підготовка до проекту?

Як я вже згадував, учні самостійно обрали тему. Почали шукати додаткову інформацію та цікаві факти. На уроках ми вивчали, як правильно створювати листівки, писати агітаційні тексти. Ми з учнями вивчали що таке SММ та як це працює. Діти склали віршик:

Гарненьке, добре та пухнасте 
це звірятко дуже класне!

Воду шерсть не пропускає
Холоду не відчуває!

Хохуля дуже полюбляє
комах та пʼявок - всіх зʼїдає.

Хохулю прагнем врятувати
не дамо їм вимирати!

Вони самостійно ведуть сторінку у Фейсбук, я не втручаюсь, лише щось підказую. Ми долучили до цього проекту і батьків. Це дуже цінний досвід. Діти вивчають те, що їм дійсно знадобиться у житті.

Учні 4-го та 5-го класів з вчителем Максимом

Чому так важливо врятувати хохуль?

Вам розкажуть про це учні, які готували проект та контролюють усі процеси. 

- Клас, розкажіть, будь ласка, Катерині про наш проект. Хто почне? – пропонує Максим. Діти відразу підняли руку, їм вже не терпиться розповісти.

- Давайте по порядку. 

- Якщо хохулі вимруть, почнуть масово вимирати бобри, адже хохулі і бобри - друзі. Коли хохуля потрапляє у рибальську сітку, бобер легко її розгризає. Хохуля в свою чергу ж їсть жучків, які смертельні для бобра, - захоплено каже Настя.

- Наша мета набрати 500 голосів, - розповідає Варя.

- Ще, якщо вимруть хохулі в озерах стане набагато більше п'явок. Адже хохулі їдять їх. П’явки п’ють кров, якщо п’явка причепиться до риби, у риби є 2 варіанти або вона помирає, або захворює, якщо людина (рибак) з’їсть таку рибу - людина отруюється або хворіє, можливо, навіть із летальним наслідком, - каже Настя та Вероніка.

Мені приємно, що учні так переживають за долю тваринок. Сподіваюсь, спільними зусиллями ми зможемо врятувати хохуль. Дитячі усмішки заполонили моє серце. Я досі не можу повірити, що учні ThinkGlobal так думають по-дорослому, усвідомлюють важливість місії, яку несуть. Вони відважні, відповідальні, креативні та чуйні.

Я радію, що беззахисні тварини будуть врятовані. Такими проблемами мають перейматися не тільки діти, але й дорослі.

Ці учні показали хороший приклад того, що все в наших руках. Ми маємо думати не лише за себе, але й за тих, хто потребує нашої допомоги.

Давайте врятуємо хохулю!

Посилання на сторінки у Facebook: 

https://goo.gl/8MhAzh

https://goo.gl/MmBXds

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.