Бажаємо щастя, здоров’я, «Тетрісе»!

Сьогодні ми хочемо привітати нашого старого друга, з яким Покоління Z, навіть, не знайоме. Так, він давно пішов, забравши із собою відео-програвачі та пейджери, але все ще лишився в наших серцях.

Гра, яка стала платформою для майбутніх інженерів та улюбленою забавою дітей, які прагнули розвинути просторове мислення. «Тетрісе», ти навчив нас більш спокійно сприймати свої поразки, показав наскільки важливо співставляти можливості та бажання і, зрештою, подарував янгольське терпіння, тому що поки дочекаєшся своєї черги пограти, пройде час, трішки менший за вічність.

Чи міг знати «тато» сьогоднішнього іменинника Олексій Пажитнов про те, що його творіння стане одним із символів цілої епохи? Навряд чи це було головною метою радянського програміста. На той час він активно працював над науковими дослідженнями, пов’язаними з проблемами штучного інтелекту та розпізнавання мови в Обчислювальному центрі Академії наук СРСР.

У 1984 році цей пан Олексій створює першу комп’ютерну версію гри, написану на комп'ютері «Електроніка-60», що базувалася на ідеї американської головоломки «Пентоміно». Пажитнов зробив гру більш захопливою, автоматизувавши процес укладання заданих фігурок. А ще вигадав основну «родзинку» гри - щоб фігурки падали, а заповнені ряди зникали. Але обчислювальних потужностей обладнання того часу для обертання деталей пентоміно не вистачало, тоді винахідник зробив фігури більш простими.

Олексій Пажитнов

Знайомство «Тетріса» з широкою аудиторією відбулось завдяки 16-річному школяру- вундеркінду Вадиму Герасимову, який інтегрував його для MS-DOS (пізніше, він ще багато років поліпшував і підтримував гру). Пан Олексій скопіював на дискети та поширив її зі своїми товаришами Академією. Незабаром в «Тетріс» грали вже на протилежному континенті. Кількість шанувальників зростала з кожним днем, тому з'явилося чимало бажаючих здобути право власності на цю гру. Не дивно, що на декілька років «Тетріс» став причиною багатьох юридичних сутичок та судових «боїв». Попри те, що «іменинник» виявився ще тим скандалістом, гра стала головним експортним продуктом радянського хай-теку.

Пізніше «Тетріс» отримав безліч нагород міжнародного рівня. В результаті, всі види гри розійшлися по світу величезним тиражем, мова йде про цифру приблизно в чверть мільярда копій та продажів на один мільярд доларів. Жодній електронній грі ще не вдалося повторити успіх «Тетріса».

Друзяко, ми знаємо, що ти пішов у кращі світи, разом із «Тамагочі» та «Dendy», де діти сперечаються за можливість очолювати гру, за допомогою джойстика, а дорослі тримають зв’язок між собою, отримуючи повідомлення на пейджер. Дякуємо за безліч спогадів.

Фотоматеріали взяті з офіційного сайту Fiska.net: https://fishki.net

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.