і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію

Альтернативна школа "Friends" - місце щасливих дітей

Засновниця альтернативної школи Friends - Ксенія Панасюк розповіла для проекту "Всеосвіта " про"сімейний формат" школи та про індивідуальний підхід до кожного учня.

Як зробити дітей щасливими? Які ресурси для цього потрібні? Яким має бути вчитель, щоб учні його поважали і вважали своїм другом? Як зрозуміти, чого діти хочуть, і що їм подобається? На ці головні питання нам відповіла директорка альтернативної школи Friends Ксенія Панасюк.

На призначену зустріч я прибула вчасно. Піднявшись по сходинках на поверх вище, я відчинила двері та пройшла у коридор. Пані адміністратор мені привітно посміхнулась і попросила трішки зачекати. Навколо мене бігали малюки, це була перерва. Позаду мене, на стіні, висять малюнки, а на стелі гойдаються величезні квіти. Гадаю, то ручна робота. «Які красиві», - думаю я та продовжую замріяно дивитись на пелюстки.

 – Доброго дня, Катерино. Я Ксенія, - усміхається мені директорка. – Давайте пройдемо до кабінету, щоб цей гамір нам не заважав.

Малюнки дітей 

Ксеніє, розкажіть, будь ласка, про себе.

Я директор альтернативного закладу «Friends». Хоча, слово «директор» мені не подобається. Звучить якось «грізно». Я скоріше, організатор, «вигадник» цього проекту. Взагалі, я займаюсь за багатьма напрямками проектної діяльності, та один із останніх -  це школа.

Ксенія Панасюк - засновниця сімейного центру "Active mama" та школи "Friends"

З чого все починалось?

Все починалось зі створення сімейного центру «Active mama». Ми займалися раннім розвитком з немовлятами. Це були розвиваючі заняття для дітей від 1 року. Коли діти підросли, потрібно було їх готувати до школи, тобто організовувати гуртки: спорт, малювання, танці, різні направлення. І от коли діти ще більше підросли, стало зрозуміло, що потрібно відкривати школу. Цього року ми набрали дітей до 1 класу. Частина дітей – це наші постійні клієнти, які відвідували міні-садок. Тут навчаються мої діти, і діти моїх партнерів.

Взагалі, я по спеціальності лікар (усміхається), але так вийшло, що центр – це моє життя, і весь свій час я присвячую цій справі. Я організовую всі заняття, знаходжу вчителів.

Яка кількість дітей  навчається в школі?

В школі навчається 10 школярів з 6-7 років – в цьому році лише перший клас. В наступному набираємо нових першачків. Ще в нас працює міні-садок, багато гуртків є для дітей від 3 до 12 років. Влітку працює табір – міський та виїзний (на морі та в Карпатах).

Школа працює тільки в цьому районі (ідеться про Святошинський район, - Прим.авт) ? Чи є ще в інших районах Києва?

Поки тільки тут. Мені хочеться створити «сімейний формат». В майбутньому ми плануємо розширення, але всеодно десь поряд.

Я так розумію, що в одному приміщенні навчаються діти дошкільного віку та учні, так?

Так, у нас є 4 основні кімнати. В одній половині працює садочок: там міні-групи, яслі та старша група, в другій половині класи для школи. У нас навіть два входи у приміщення, у садочка своя роздягальня з шафками, у школи своя. Поки що дуже шумно (показує на двері), діти готуються до занять. Уроки починаються о 9 год. На перерві діти спілкуються один з одним. Менші вчаться контактувати зі старшими.

Як починаються уроки?

День в нас починається з тренувань – о дев’ятій, діти займаються йогою, акробатикою або флай-йогою в гамаках.  

«Нічого собі, і я б так хотіла», - думаю я про себе слухаючи розповідь Ксенії.

З 10 години починаються безпосередньо уроки. Три рази на тиждень в нас діти займаються за основними предметами: математика, письмо, читання, природознавство. Так, вони сидять за партами, але в будь-який момент можуть встати та пройтися по кімнаті, або вийти. Звичайно, учень має пояснити вчителю з якою метою він покидає клас. Зрозуміло, що на уроці в нас мають працювати усі діти, але ж, в кожного є свої «біологічні ритми»: в певні дні хтось більш активний, хтось менш. Ми стараємось до кожного проявити індивідуальний підхід: комусь даємо завдання підвищеного рівня складності, а для когось треба навпаки, детально роз’яснити суть задачі. Є діти, які потребують підвищеної уваги, їх треба обійняти, щоб він міг включитись у заняття. Тривалість уроку в нас різна. Перші уроки тривають близько години, бо діти ще активні, і легко засвоюють матеріал, а от ближче до обіду уроки коротші.

Восени, коли дітки лише починали звикати до режиму і швидко втомлювалися, ми робили невеликі прогулянки, по 20 хв, в першій половині дня. Навантаження ми збільшували поступово.

Як проходять перерви?

Діти біжать бавитись в коридор, або в спортзал. Вони б’ються подушками, грають у футбол, тобто, «спускають пар». Іноді вони навіть занадто активні на перерві.

А як відбувається навчання з англійської мови?

Два дні на тиждень діти мають заняття з англійської мови. Учні працюють як в класі, так і в спортзалі. В англійські дня ранок так само починається з тренувань – Active English. Вчитель проводить розминку та активні ігри та змагання, коментуючи все англійською. На початку року діти прийшли з різним рівнем володіння англійської мови. За допомогою різних методик, ми намагалися допомогти їм вивчати мову, використовували ігри, аудіо та відео  матеріали. На тиждень в нас виходить близько восьми годин англійської.

Ви часто гуляєте з дітьми надворі?

Літом та весною ми стараємось багато часу проводити на вулиці. Зимою гуляли близько години, намагалися більше рухатися, ходили на сніжні гірки, де каталися, грали у сніжки. Діти швидко замерзають, якщо їх не стимулювати побігати і вже повертаються з «рум’яними щічками». Потім ми повертаємось назад до школи і діти займаються по гуртках. В другій половині дня у дітей по одному гуртку, по середах трішки важче - акторська майстерність та малювання.

Які ще цікаві заняття відвідують діти?

Ми ходимо на заняття по гончарству – недалеко від школи є творчий клуб. Там є різна глина, гончарний круг. Дітям дуже подобається. Готові роботи вони забирають додому через пару тижнів, коли їх запечуть,  і розмальовують. В нас є  урок Музики. Діти пробують імпровізувати, такий собі «шумовий» оркестр, вивчають нотну грамоту. Але в нас 8 хлопців та двоє дівчаток, тому зацікавити дітей музикою виявилось досить непросто. Біля нас є поряд альтернативна музична школа, можливо, ми сходимо ще й туди. Є ще уроки Живопису. До нас приїжджає справжня художниця і проводить з ними заняття. Діти малюють на великих аркушах, зазвичай фарбами.

Коли була зима, учні малювали на величезному крафтовому папері, усі разом, велику кількість сніговиків. Ще був урок наскельного живопису, коли діти вуглем зображували печери, людей і тварин на стінах печери, а хтось взагалі намалював «Чорний квадрат» Малевича, і хлопчик був дуже вражений, що так можна: просто взяти і замалювати лист паперу (захоплено розповідає і посміхається).

 “Ось так і виходить шедевр”, - зазначаю я.

Так, це шедевр, і це теж потрібно. Бо в інших навчальних закладах дітей намагаються поставити в рамки. Я колись забирала дитину з садочка, і бачила, як вчителька кричала на малюка, за те що він неправильно намалював собаку. В голові кожної дитини вже є ідея, як композиція має виглядати, і вийшло дуже гарно. Малюнки діти забирають додому, але дехто і залишає для виставки. Був такий випадок (згадує та посміхається) ми з учнями відвідували зоопарк. І от коли прийшла викладач та запропонувала свою тему для малювання, то учні просто не звернули на це увагу – їм було просто необхідно малювати тваринок.

Тобто, малювання дуже позитивно впливає на дітей, так? Кожний розкривається по-своєму?

Так, є діти, які дуже активні, але на малюванні вони ведуть себе дуже тихо. Настільки по-різному вони проявляють свій темперамент.

Ми стараємось розкривати здібності кожного учня, щоб вони могли сміливо створювати свої шедеври.

Ви згадували про заняття з акторської майстерності.

Є дуже хороший викладач з акторської майстерності: епатажний, галасливий, справжній актор. Він вміє їх зацікавити: проводить ігри, вправи на дихання, вчить їх висловлюватися на якусь проблемну тему. В майбутньому плануємо з дітьми поставити декілька театральних сценок.

Діти у вас дуже дружні, мабуть, тому і називається заклад «Friends».

Так, в нас і конфліктів майже не буває. Часто вони самостійно придумують ігри, і дуже цікаво за ними спостерігати. Якщо ще на початку року вони придивлялись один до одного, то зараз це команда. Вони так радісно зустрічають один одного після канікул чи відпочинку, несуть один одному невеличкі подаруночки.  

Що плануєте на наступний рік?

Ми набираємо новий перший клас, розробляємо новий розклад. З наступного року батьки зможуть вибирати, залишати в нас дитину до 15:00 чи до вечора (до 19:00). Від цього буде також залежати розмір оплати за навчання

А хто залишається з дітьми до вечора?

В нас є прекрасний асистент, молода дівчина, що проводить з дітьми час після уроків. По спеціальності вона біолог, тому на прогулянках разом з дітьми вони вивчають природні явища, обговорюють рослинність, щось копають, саджають рослинки, вирощують гриби. Вона - справжній друг для дітей.

Як часто Ви кудись виїжджаєте?

В нас мобільна група. В будь-який момент ми можемо сісти у машину і поїхати на природу, або на цікаві заняття. Дітям подобається така зміна простору, вони у захваті від нових знайомств. Ми відвідували театр, зоопарк, музеї, конюшню.

«Ухти, а я каталась на коні ще малечою, коли я поїхала в село до бабусі, і це було незабутньо», - думала я про себе. - «Вам дуже пощастило, що є машина».

Так, ми наприклад їздили в заміський етнографічний комплекс «Українське Село». Було трішки страшно (знизує плечима і посміхається) коли діти зайшли до хатинки і почали усе чіпати руками. Довелось пояснювати їм, що можна, а що ні.

«Супер, відчувається, що Ви стараєтесь на благо дітей. А можна подивитись ваші кабінети? - питаю в Ксенії.

Ми виходимо з учительської і направляємось в приміщення садочка. Ксенія відкриває двері, і бачу, як у яскравій кімнаті, малеча галасливо бігає по колу, хтось заліз всередину ігрової «кухоньки» – заняття в яслях тільки закінчилося. Я швиденько роблю декілька кадрів. Діти звертають на мене увагу: їм стає цікаво, хто я, і навіщо фотографую.

В наступному кабінеті діти старшої групи саду займаються англійською мовою. Ця кімната просторіша за інші. Ксенія пояснює, що тут діти займаються спортом, а при необхідності, тут проводяться уроки для малечі з садочка.

Діти вивчають англійську мову 

Клас, де займається учні школи Friends – просторий. Школярі сидять за невеличкими зеленими партами, їх робили на замовлення, щоб діткам різного зросту було зручно. На стіні величезна дошка для крейди, карти і плакати. Чудово, що в кожній кімнаті, де займаються діти – є вікна, тут багато світла і повітря. Є невеличка кухня, стійка адміністрації, гардеробна, кабінет психолога і логопеда.

 – Ну ось я вам усе й показала, -  всміхається Ксенія.

«У вас дуже затишно! До побачення, бажаю Вам удачі! Мені було дуже приємно з Вами говорити та перебувати у Вашому закладі!», – прощаюсь я з усіма співробітниками школи. 

Я спускаюсь вниз по сходах. На моєму обличчі не сходить посмішка. Ксенія – неймовірна людина з великим серцем. Я впевнена, що її любові вистачить для багатьох дітей. А як ще можна пояснити те, що діти тут почуваються щасливо. Альтернативна школа Friends стала для них другою домівкою. Тут панує особлива енергетика, і в цьому може переконатися кожний!

Фотоматеріали взяті з особистого архіву та мережі Facebook 

Посилання на соціальну сторінку школи Friends: https://goo.gl/v3uE6G

240
24.04.2018 11:30:43