Статті
304
16 липня 12:53

Активісти пропонують заборонити авто у центрі Берліна

За словами представників організації «Берлін без машин», така ініціатива має зменшити рівень шуму та поліпшити якість повітря.

Уявіть місто без скупчень автомобілів на дорогах та парковках.  Замість них ви бачите велосипедні доріжки, розширені тротуари для пішоходів та безпечні переходи, завдяки чому квартали стають доступними для кожного члена суспільства. 

На тротуарах вистелена пишна зелень, а тераси кафе прикрашають вулиці міста. Перехожі, бігуни та велосипедисти використовують весь вільний простір, адже тут людей цінують більше за машини. Повітря таке легке та чисте, а замість гуркоту транспорту чутно жваві розмови, дзвінки велосипедів та спів птахів. … Гаразд, і раптова сирена — ми все ще посеред мегаполісу.

За останні роки велоспорт став надзвичайно популярним у столиці Німеччини. У Берліні та багатьох інших містах центри активно трансформуються під такий образ життя. Яким може бути місто майбутнього та що про це думають автомобілісти?

Вже сьогодні один день на місяць Ляйпцигер-штрассе в центрі Берліна закривається для автомобілів і цілком віддається пішоходам і велосипедистам, проте жителі Берліна хочуть ще більше велосипедних маршрутів та пішохідних зон в центрі міста. Вони заявляють, що мають боротись за зеленіший Берлін, адже попри екологічну транспортну політику міста, кількість автомобілів у місті продовжує зростати.  За даними офісу автотранспортних засобів, на початку 2020 року в місті було зареєстровано понад 1,2 мільйона автомобілів, а це майже на 60 000 більше, ніж 5 років тому.

Саме тому група активістів збирає підписи під ініціативою «Берлін без машин», яка закликає прибрати з центру весь приватний автотранспорт. Томас Хоуі, представник проєкту заявляє:

Це спосіб зробити вулиці спокійними й безпечними. Вам не доведеться закладати зайві 15 хвилин на автобус, який буде стояти в ранкових пробках — ви з легкістю доберетеся на роботу вчасно, адже все буде залежати лише від вас. Ті люди, яким особистий транспорт необхідний (наприклад, громадяни з обмеженою мобільністю), зможуть як і раніше використовувати свої машини, проте вони зможуть пересуватися швидше, а всі інші — ефективніше.

Питання прав громадян

Звичайно, водії вважають таку ініціативу абсолютно неприйнятною: на їхню думку, таке бажання «допомогти всім» лише обернеться «проти всіх».

Міністр транспорту Берліна Реджин Гюнтер заявляє, що перетворення міста, зручного для автомобілів потребує дуже тривалого та складного процесу, а на думку Фолькер Крані, членкині ради директорів ADAC, дана ініціатива є невиправданою:

Фактично, це навпаки зниження мобільності й порушення прав громадян. Я вважаю, що це вже занадто. Ми вийшли далеко за рамки теми мобільності, оскільки у такому разі будуть порушені права городян. Проте усі ці заяви не зупиняють берлінських активістів.

Плани організації

Мета організації «Берлін без машин» — до кінця десятиліття зменшити кількість автомобілів у центрі Берліна на 80%. Якщо вони досягнуть успіху, пересування на автомобілі на вулицях Берліна буде потребувати спеціального дозволу. З 2027 року мешканцям можна буде здійснювати дванадцять поїздок на машині на рік. Пізніше цю кількість хочуть зменшити до шести. Виключенням стануть лише інваліди, хворі люди, а також пасажири, які не можуть так просто дістатися до свого робочого місця на громадському транспорті.

Активісти заявляють, що результатом має стати менший рівень шуму та поліпшення якості повітря. Крім того, діти б могли безпечно ходити до школи самостійно. У центральному Берліні, де немає автомобілів, буде більше місця для всього — будь то заняття спортом, прогулянки чи ігри.

Автори проєкту сподіваються довести справу до міського референдуму, що цілком можливо.  Саме так, наприклад, берлінці вирішили перетворити колишній аеропорт Темпельхоф на парк — теж із забороною на автомобільний рух.

Це може стати найбільшою зоною без автомобілів у світі, — заявляє Мануель Віманн, один з активістів.

Квартали без автомобілів

У столиці Німеччини також планують створити квартал без автомобілів, де будуть здавати соціальне житло. В окрузі Нойкельн до 2024 року хочуть побудувати житловий квартал, на територію якого повністю заборонять доступ на автомобілях, а пересуватися всередині кварталу можна буде тільки пішки або на велосипеді, самокаті або, наприклад, гіроскутері.

При в’їзді у квартал для його мешканців буде передбачена багатоярусна парковка.  Поруч розмістять спеціальні парковки для каршерінга й автомобілів гостей.

У 2020 році будівництво подібного кварталу почалося в нідерландському Утрехті, проте там квартал будується для заможних громадян. У Барселоні теж запропонували будувати «суперквартали» без автомобілів і з зеленими зонами, що дозволить скоротити кількість машин в місті та знизить викиди парникових газів на 60-70%.

Звичайно, що такі зміни у містах є справді колосальними та потребують довгого часу на перелаштування (як фізично, так і ментально), але те, що це сприяло б зниженню рівня стресу, поліпшенню ситуації з екологією та здоров’ям громадян — це однозначно.

Усі ми розуміємо, що прибрати весь приватний автотранспорт неможливо. Завжди будуть люди, для яких не підходить такий спосіб життя, і в жодному разі не можна порушувати їхні права та примушувати «сходити» з автомобілів, проте чому б не спробувати просто зменшити їхню кількість та вже сьогодні перейти на більш «екологічні» види транспорту? Звісно, наші міста ще не так добре обладнані для велосипедистів, проте, як ми знаємо, з’явиться попит — з’являться й можливості 😊

Джерело: berliner-zeitung.de

Timeckert / Shutterstock.com

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.