+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Як провести перший урок у школі: МОН рекомендує

Перший навчальний день завжди насичений емоціями, тож варто акцентувати увагу учнів не на сухій інформації, а на творчій дискусії.

Після тривалого відпочинку до роботи необхідно приступати поступово і не перезавантажувати мозок великим об’ємом інформації. Тож як краще провести перше шкільне заняття, щоб по-справжньому зацікавити дітей нестандартною і водночас корисною темою?

Міністерство освіти і науки України пропонує закладам загальної середньої освіти присвятити «вступні» уроки  ціннісним орієнтирам сучасної української школи: 

 ♦  морально-етичним (рівність, гідність, толерантність тощо);

 ♦  соціально-правовим (нетерпимість до корупції, верховенство права, соціальна відповідальність тощо);

 ♦  особистісно-зорієнтованим (лідерство, свобода, самореалізація тощо).

 Зокрема, керівництво освітніх закладів має самостійно визначити теми уроків з огляду на вікові особливості учнів.

Під час проведення першого уроку варто уникати формалізму та заорганізованості, а натомість дозволити дітям висловити власну думку та поділитися переживаннями, мріями і поглядом на ті чи інші речі, – зазначили у Міністерстві.


Для початкових, середніх та старших класів МОН запропонувало такі теми:

 Учні 1-4-х класів: 

  • «Поговоримо про дружбу»
  • «Добро починається з тебе»
  • «Чесність та довіра – основа добрих стосунків»
  • «Як стати кращим»
  • «Здоров’я природи – здоров’я людини» тощо.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Учні 5-9-х класів: 

  • «Ми – жителі планети Земля. Ми – рівні»
  • «Щастя: пункт призначення чи спосіб подорожувати?»
  • «Герої завжди поміж нас»
  • «Що означає бути справедливим?»
  • «Що означає бути лідером?»
  • «Для чого людям совість?»
  • «Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування» тощо.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Учні 10-11-х класів: 

  • «Правовий статус людини і громадянина в Україні»
  • «Людина серед людей»
  • «Свобода в житті людини та її межі»
  • «Власний шлях до самореалізації або як стати особистістю»
  • «Верховенство права: дороговказ чи лише декларація?»
  • «Корупція та фаворитизм як крадіжка твого майбутнього» тощо.

Джерело: МОН

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись