і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Вчимося дружити. Шлях до ефективної комунікації
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Як подолати булінг у школі: досвід Америки

Як ініціатиавна вчителька з Північної Кароліни створює позитивний клімат у школі? Висвітлюємо американський досвід протидії шкільному цькуванню.

Таке явище як булінг або шкільне насильство обговорюються в усьому світі. Звісно ж, ця проблема потребує до себе багато уваги, адже за один день зупинити дитячу агресію у відношенні до інших – неможливо.

З чого розпочинається культура взаємоповаги один до одного? Чи можуть педагоги допомогти дітям змінити культуру залякування на користь позитивної шкільної спільноти? Своїм досвідом ділиться американська вчителька Дженні Уотсон (англ. Jenny Watson), яка вважає, що шкільні роки – це найкращий час для навчання навичкам профілактики залякувань і цькувань.

Діти на цьому етапі схвильовані тиском однолітків і намагаються виглядати круто,  – вважає Дженні. – Це якраз той момент, коли вони намагаються зрозуміти, ким вони є насправді.

Щоб допомогти дітям у складні періоди їхнього життя, Дженні веде два шкільних клуба, які сприяють лідерству, міжособистісному спілкуванню і позитивній шкільній культурі. Можливо, передові методи та ідеї Дженні стануть в пригоді українському вчительству.


♦ Побудуйте міцні відносини з учнями 

Довірчі відносини з учнями – це найперший пріоритет Дженні. А розпочинає з емоційної складової. Ранкові привітання з кожним учнем різні: удар кулаком, дати п’ять, рукостискання або обійми. Учителька ділиться власними історіями, щоб встановити міцний зв'язок з дітьми.

Я дуже відкрита з ними, – ділиться Дженні. – Я показую свої фотографії у тому віці, в якому вони зараз. Я ділюсь з ними про те, що у мене була низька самооцінка і я була жертвою цькувань. Я була легкою ціллю.  

Дженні мріє перетворити клас на безпечну зону для учнів. Вона сподіваються, що школярі позитивно реагуватимуть на її відкритість, визнаючи, що вони мають сильну моральну підтримку.

Якщо діти зрозуміють, що вам можна довіряти, то вони знатимуть, до кого звернутися за допомогою, – розповідає вчителька.

♦ Зосередьтесь на розвитку соціально-емоційних навичок 

Школярі Дженні під час заняття 

Учителі знають, що соціально-емоційні навички, орієнтовані на доброту і співчуття мають вирішальне значення для викорінення культури залякування. Дженні вважає, що вивчення вербальних і невербальних засобів комунікації допомагають учням спілкуватися один з одним уникнувши непорозуміння. Учні Дженні навчаються визначати власні цінності, установлювати пріоритети і розвивати навички прийняття рішень, і лідерських якостей.

Ми допомагаємо їм зрозуміти, хто вони і в якому світі вони хочуть жити, – зазначає Дженні.

♦ Онлайн-уроки «Кодекс Честі» 

Для цього Дженні використовує онлайн-уроки «Кодекс Честі», розроблені спеціально для американських школярів. Створення позитивного шкільного клімату важливо для дітей, щоб вони повністю реалізували свій потенціал. Але цькування можуть негативно вплинути на відчуття соціальної, емоційної і фізичної захищеності дітей – ключових компонентів позитивного шкільного клімату.

Інтерактивні уроки «Кодексу Честі» допомагають учням набути важливих соціально-емоційних навичків і водночас виявляти власні унікальні таланти. 

♦ Діти повинні відчувати себе у безпеці 

Згідно з дослідженнями агенства NEA, позитивна шкільна культура є рушійною силою булінгу. Політичний аналітик Джоан Себастьян Моріс каже, що це вимагає зусилля всієї школи:

Це означає змінення норм, цінностей і очікувань школи. Учні і вчителі повинні відчувати соціальну, емоційну і фізичну безпеку.

Ціль полягає у тому, щоб створити середовище, де цькування не є нормою. Результати говорять самі за себе. У школі, де Дженні працює, кількість учнів усунитих від занять зменшилась з 263 до 88 лише за один рік. 

♦ Визначте лідерів, які допоможуть протидіяти цькуванню

Валентинки, зроблені учнями

Я шукаю учнів, які хочуть бути залученими до чогось, але, можливо, не вписуються у звичайний вибір, як легка атлетика, – говорить Дженні. Прислухайтесь до ідей школярів, тримайте з ними зворотний зв'язок і надавайте рекомендації, які допоможуть їм почати роботу. Ваші учні здивують своєю здатністю вести бесіду.

До Дня Закоханих учні Дженні вирішили, що кожен школяр має отримати валентинку. Вони створили понад тисячу червоних сердець, доповнивши їх цитатами і картинками. Усі валентинки були закидані у шкафчики дітей.

♦ Допоможіть учням «включитися» у навчальний процес 

Чим більший зв’язок відчувають учні зі шкільними спільнотами, тим краще їм вдається створити позитивний клімат. Дайте можливість учням вирішувати, яку роль вони можуть зіграти і що можуть дати своїй спільноті.

Задайте такі запитання: що тебе цікавить? Як створити групу підтримки?

♦ Мотивуйте учнів брати участь у заходах, на яких вони знайдуть друзів  

Групи утворюються за спільними інтересами. Заохочуйте учнів відноситись до однокласників, як до товаришів по команді і помічати в них унікальні навички, і таланти на користь всієї групи. Ті навички, які учні здобувають сьогодні для викорінення булінгу, допоможуть їм стати впливовими лідерами вже завтра.

♦ Сприяйте розвитку позитивної шкільної культури 

Дженні і її команда наповнюють шкільний дух цікавими заходи, які збігаються з національними шкільними подіями. До прикладу, під час місяців, присвячених конкретній темі. У жовтні в школі відбувся Місяць профілактики булінгу. Діти планують різні активності, які демонструють доброту, прийняття та участь. А ще є традиція святкування Тижня випадкових добрих справ.

Як це працює? Певний день тижня відповідає за стиль одягу. Наприклад, в понеділок учні одягаються як супергерої і їм пропонується «бути героями» для незнайомих людей. Вони мають підійти і привітатися до учнів з якими незнайомі.  У вівторок діти одягаються як звичайні туристи і мусять мило посміхатися незнайомцям:)

Дженні любить свою роботу і вона пишається тим, що допомагає змінювати життя своїх учнів.

Коли я навчалась у середній школі, – говорить вона, – я вже тоді розуміла, що хочу мати здатність впливати на життя людей.


Нагадаємо, “Всеосвіта” розробила онлайн-курс “Протидія шкільному насильству” для всіх, хто хоче отримати реальні механізми для протидії шкільному цькуванню. Навчальний курс створено таким чином, щоб забезпечити спільне бачення проблеми всіма учасниками освітнього процесу та дати можливість організувати максимально ефективну протидію прояву насильницьких дій в учнівському середовищі.

Вам також будуть цікаві такі теми: 

Фотографії взяті з сайту We Are Teachers 

Підготовлено за матеріалами сайту We Are Teachers 

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти