Новини
997
11 листопада 2020 об 11:51

85% дітей з інвалідністю навчаються вдома або не здобувають освіту взагалі, – дані ООН

Учителям і батькам бракувало методичних матеріалів, щоб адаптувати онлайн-уроки для дітей з інвалідністю, зазначила автори звіту.

Карантин у зв'язку з коронавірусом показав чимало освітніх проблем, з якими стикнулись і вчителі, і учні і їхні батьки. Відсутність доступу до інтернету й гаджетів позбавили дітей можливості навчатися. Втім, пандемія COVID-19 вплинула й на життя дітей з ООП: 15% осіб з інвалідністю мають доступ до інклюзивної освіти, а решта 85% відвідують спеціалізовані школи, навчаються вдома або взагалі не здобувають освіти, адже школи в громадах погано пристосовані до їхніх освітніх потреб.

Про це свідчать дані інформаційної записки Моніторингової місії ООН з прав людини в Україні щодо впливу пандемії COVID-19 на людей з інвалідністю.

Зокрема, це стосується підготовки персоналу, фізичної доступності шкіл та навчальних приміщень, відповідності матеріалів і навчальних програм та особливо інформаційно-комунікаційного забезпечення й надання індивідуальної підтримки.

Надання багатьох спеціалізованих послуг підтримки, доступних дітям з інвалідністю в інклюзивних загальноосвітніх школах, через карантин припинили.

З позитивних моментів слід відзначити "Всеукраїнську школу онлайн", національну ініціативу, що передбачає проведення онлайн-уроків, які також транслювалися по національному телебаченню. Проте переклад уроків жестовою мовою надавався тільки в онлайн-режимі. Крім того, заняття не адаптували для дітей з іншими освітніми потребами, – розповідають автори звіту. 

У документі також йдеться про те, що від зупинення очного навчання найбільше постраждали діти з інтелектуальними та психосоціальними порушеннями. Водночас і батькам, і вчителям бракувало методичних матеріалів, щоб адаптувати онлайн-уроки для дітей з ООП.

Також велика кількість дітей з інвалідністю проживають у малозабезпечених сім’ях, у яких подекуди немає необхідної техніки для дистанційного навчання.

Автори звіту також зазначають, що на освітній процес для дітей з розладами аутистичного спектра дуже вплинули стрес і емоційні страждання, спричинені карантином та ізоляцією.

Повний текст документ можна переглянути нижче (зверніть увагу, текст опублікований англійською мовою)

Нагадаємо, що на "Всеосвіті" доступні практичні та онлайн-курси з підвищення кваліфікації на тему інклюзивної освіти. Кожен курс має навчальну програму, поділену на модулі, що допоможе краще засвоювати новий матеріал:

Читайте також:

Відсутність соціального транспорту, спеціально обладнаних кімнат та вбиралень: проблеми ІРЦ

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Сподобався матеріал? Поділіться та залишете коментар!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!