5 способів перетворення класу на креативний простір

Цікаві ідеї, які надихнуть вчителів та учнів на зміни у класі та школі.

Уявіть, що машина часу існує і ви маєте змогу повернутись назад до школи та щось в ній змінити. Що саме це було б: нові меблі, стенди, дошки, озелення класу тощо? А якою була б підлога: м’якою чи інтерактивною? Усе це не казочки. Нині освітній процес в школах швидко змінюється, він підлаштовується під нові потреби тих, хто там навчається і навчає.

Усе частіше можна зустріти класи, які радше нагадують офіси відкритого типу – open space. Пропонуємо вам матеріал про те, як мають виглядати класи чи навіть школа загалом. 

Мікропростори для командної роботи

Лекційний виклад матеріалу школярам швидко надокучає, тож в освітньому процесі усе частіше застосовується проєктна робота. Якщо у класі навчається понад 30 учнів, найкращий спосіб – організувати роботу в мікрогрупах. 

Простір класу потрібно поділити на кілька робочих зон. Для цього використовують: 

  • Мобільні парти, які можна швидко зібрати в «острів» потрібного розміру;
  • Затишні куточки на периферії класу і частково ізольовані модулі;
  • Мобільні ширми і перегородки.

Названі елементи дають можливість розділити учнів на декілька автономних команд для роботи над проєктом, організовувати роботу класу з урахуванням індивідуальних освітніх маршрутів учнів або працювати над персональним завданням.

Такий простір якнайкраще підійде тій школі, в якій використовуються методи викладання, за допомогою яких комунікація учнів стає важливим інструментом продуктивної роботи. Якщо основна ціль – змусити учнів мовчки слухати, то подібне обладнання в приміщенні буде лише заважати.

Flexible classroom або «гнучкий клас»

«Гнучкий клас» дозволяє школярам обирати для себе позу і місце, в якому йому буде зручно працювати. Адже часто мислення дітей виявляється буквально сковано необхідністю сидіти за партою, а це суперечить природним потребам їхнього організму.

Ключова ознака гнучкого класу – можливість змінити середовище навколо себе. Можна переміщати меблі і будь-які інші предмети, створювати простір для групової або індивідуальної роботи, сидіти/ лежати/стояти/ ходити там, де хочеться, і використовувати будь-які матеріали та устаткування.

У таких класах часто використовують м’які і легкі стільчики, гімнастичні м’ячі, крісла-мішки і м’яке покриття підлоги, щоб можна було розташуватись де завгодно.

«Гнучкий клас» позитивно впливає на самопочуття учнів, а також: 

  • підвищує їхню успішність;
  • знижує рівень тривоги;
  • активно розвиваються такі соціальні навички, як кооперація і спільна робота;
  • підвищується рівень самостійності.

Залучення учнів в планування і координацію

Планування власних справ і координація проєктів – одна з ключових навичків, яка формуються саме в дитинстві, тому у школах все частіше починають використовувати елементи «дорослого» планування і ведення проєктів: канбан-дошки, дошки ідей і традиційні маркерні дошки.

Канбан-дошка була винайдена японською компанією Toyota. Ця система організації роботи допомагає візуалізувати потік задач, управляти особистими і груповими проєктами.

Дошка ідей потрібна для того, щоб фіксувати всі думки, які у подальшому можна обговорити. Вони допомагають не упустити важливу думку і не відволікати інших учнів від справ. 

Додаткові магнітно-маркерні дошки потрібні не лише вчителю, але й для декількох команда у різних зонах класу та приміщеннях школи.

Інтеграція освітніх і рекреаційних зон

Усе частіше робота учнів не підпорядковується шкільному дзвонику, розкладу і розташуванню у конкретних класах. Чому б не сісти в їдальні після обіду, щоб намалювати плакат до презентації? 

А ще для таких творчих справ чудово підійдуть бібліотеки, холи, якщо вони обладнанні відповідно до потреб школярів. 

STEAM-майстерні

Головна ідея STEAM-підходу – будь-які знання повинні бути актуальними і відразу же застосуватися на практиці, жодних занять «для загального розвитку». При STEAM-підході затребуваними стають класи, обладнанні відповідно до потреб учнів, щоб вони розвивали ті навички, які є потрібними сьогодні. Приміщення для STEAM-занять, які повинні поєднувати в собі: 

  • фотовідео студію;
  • обладнання для 3D-моделювання і 3D-друку;
  • конфігурації для дизайну і програмування;
  • класи роботехніки.

У рамках STEAM-підходу все це може знадобитись в одному просторі.


Якщо ви шукаєте цікаві ідеї для оформлення класного куточка чи робочих зон, радимо відвідати розділ «Розробки», в якому зібрано багато цікавих ідей. 

Нагадуємо, раніше ми писали про те, що американська вчителька замінила звичайні стільці на еластичні: що з цього вийшло

А також читайте: Як навести лад у своєму класі? ТОП-5 лайфхаків для вчителів

Джерело: Mel.fm

Титульне фото: Andrei Kholmov / Shutterstock.com

#простір #клас #НУШ #робочі_зони #навчання #освіта

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!