5 цікавих завдань для ігор з LEGO на уроці

Популярні конструктори є чи не в кожній домівці. Однак, ними можна бавитись й на уроках, бо LEGO допомогає розвивати в дітей безліч корисних навичок. Пропонуємо вам з ними ознайомитися краще.

Конструктори LEGO є найбільш популярною іграшкою у світі, за допомогою якої дітвора весело проводить час, і водночас розвиває нові корисні навички. У далекому 1960 році компанія створила окремий департамент з розвитку освітньої продукції, а сьогодні набори LEGO – «шість цеглинок» і «LEGO Play Box» – мають всі першокласники України.

Дітям дуже подобається навчати граючись, адже за допомогою конструктора можна розвити творчі нахили і безмежні можливості. Які ще переваги використання LEGO? Пропонуємо вам ознайомитись із прикладами завдань, взятих з офіційного посібника МОН «Шість цеглинок».

 LEGO допомагає вивчати математику 

У першому класі дітям, попервах, важко звикнути до нового режиму, правил та обов’язків. Після кількох тижнів навчання вони починають розуміти, що навчання та ігри – різні речі. Дітвора швидко втрачає інтерес до навчання, нудиться на уроках та відволікається на розмови. А все тому, що їм хочеться гратися. Саме тому, за допомогою конструктора LEGO навчання дітей можна зробити веселим і цікавим. Особливо, це добре працює на прикладі математики. Усього лише з кількох цеглинок можна навчити першачків рахувати, поділяти на частини і вивчати дроби.

Приклад завдання
Математичний ланцюжок

Необхідно об’єднати шість цеглинок у дві групи – холодні і теплі кольори. Цеглинкам теплих кольорів присвоюють знак «+», холодних – знак «-». За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра. Наприклад, червона = 1, помаранчева = 2, жовта = 3, зелена = 4, блакитна = 5, синя = 6 (знаки і цифри можуть бути будь-якими). Діти по черзі викладають по одній цеглинці і ведуть лічбу, відповідно до умов. Потрібно використати всі свої цеглинки.

Запитання до дітей: Навіщо людині вміння додавати і віднімати? Де в житті людині стануть у нагоді математичні вміння? Що було б, якби люди не вміли рахувати?

 LEGO вчить розповідати історії 

У будь-якої малечі є улюблена казка, яку вона може розповісти навіть із закритими очима. Однак, погодьтесь, найчастіше діти полюблять вигадувати власні історії з фантастичними персонажами, яких наділяють суперсилою та іншими здібностями.

Формулюючи власні думки та ідеї діти опановують мистецтво спілкування, а LEGO їм у цьому може допомогти якнайкраще.

 

Приклад завдання
Неіснуюча тварина

1. Діти об’єднуються в пари.
2. Діти отримують завдання, не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу істоту, використовуючи 2 набори цеглинок та підготувати невелику розповідь про неї.

Запитання до дітей: Як вдалося створити таку істоту? Що було найважчим? Що ще можна створити в парі?

 LEGO розвиває творчі здібності 

Озброюємось олівцями, фломастерами, фарбою та кубиками LEGO, бо творчому заняттю бути. Усього лише за допомогою кількох деталей конструктора дітвора може скласти будь-яку тварину. Що саме вони захочуть скласти з цеглинок? Це залежатиме від їхньої безмежної фантазії.

Приклад завдання
Художники

1. Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
2. Використовуючи олівці, фломастери, фарби діти домальовують до цеглинок різні деталі, перетворюючи їх на частину малюнка.

Запитання до дітей: На що перетворилась ваша зелена/жовта/червона цеглинка? За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку? Що ви додали до цеглинки, щоб перетворити її? Чи є у нас схожі малюнки? На що ще ви хотіли б перетворити вашу цеглинку?

 LEGO розвиває соціально-емоційні навички 

Починаючи з першого класу діти вчаться допомагати одне одному, бути терпимими, приймати думку інших та працювати в команді. Аби співпраця дала гарні результати, школярам необхідно вміти домовлятися одне з одним.

Приклад завдання
Домовляємося, міняємо, збираємо

Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного уподобаного кольору при цьому вони мають рухатись по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання до дітей: Скільки вам вдалося зібрати цеглинок? Як вам вдалося зібрати цеглинки свого кольору? Що було найскладнішим/ найцікавішим/ найнесподіванішим?

 LEGO розвиває практичні навички 

Згідно концепції НУШ, зміст освіти та її методика мають бути наближені до практики, а це означає менше теорії і більше практичного застосування в житті. Саме з LEGO учитель може продемонструвати дітям, як за допомогою цеглинок можна побудувати будівлю чи транспорт.

Приклад завдання
Збудуй, не скріплюючи

Діти отримують завдання збудувати будівлю/тварину/транспорт тощо, не скріплюючи цеглинок.

Запитання до дітей: Як ви змогли об`єднати цеглинки в одну модель не скріплюючи? Яку ще модель можна створити таким способом?


Ще більше корисних матеріалів за темою LEGO ви можете знайти у найбільшій онлайн-бібліотеці нашого проєкту.

Титульне фото взяте зі сайту школи-інтернату «Світанок»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!