+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

2-й та пілотний 3-й класи НУШ: особливості оцінювання та нові можливості для вчителів

Формувальне та підсумкове оцінювання для учнів і курс на інтегроване навчання.

Оцінювання учнів 2-го класу НУШ акцентуватиме увагу на позитивній динаміці досягнень та оцінці роботи. Для учнів 3-х класів, які пілотують новий Державний стандарт початкової школи, підходи до оцінювання також збережено. Відповідні методичні рекомендації підготували у МОН.


 Свідоцтво досягнень 


Інструментом оцінювання для 2 класу, як і для перших класів, лишається Свідоцтво досягнень.

 Перша частина:  про особистісні риси, цінності та наскрізні вміння – вчитель заповнюватиме у жовтні й травні.

 Друга частина:  про рівень освоєння компетентностей – вчитель заповнюватиме лише у травні.

У свідоцтві вчитель фіксує розгорнуту інформацію про результати навчання учня впродовж року, а також надає рекомендації для подальшого навчання. Свідоцтво, підписане вчителем і батьками, видається батькам, а його завірена копія зберігається у школі.

Неможливо змінити зміст освіти без зміни системи оцінювання. Ще в минулому році ми презентували свідоцтво оцінювання для першого класу, такий підхід вже продемонстрував свою ефективність. Зараз ми представляємо рекомендації для 2-го та пілотного 3-го класу  НУШ. Реформа зростає та розвивається разом з нашими дітьми і це не може не тішити, – наголосила ексміністерка освіти і науки України Лілія Гриневич.


 Формувальне оцінювання 


Формувальне оцінювання застосовується вчителем впродовж року.

 Мета:  мотивувати учнів до покращення результатів навчання, формувати упевненість у собі, розвивати рефлексивне ставлення до помилок.

Критерії формувального оцінювання визначає вчитель. 

 Орієнтири для критеріїв:  вимоги до обов’язкових результатів навчання, визначені Державним стандартом початкової освіти, і очікувані результати, зазначені в освітній програмі школи.

Неприпустимими лишаються оцінювання учня, а не його роботи, протиставлення дітей один одному, а також використання будь-яких абстрактних оцінок, зокрема зірочок, прапорців та інших позначень, що символізують рівні досягнень, але не дають вичерпного розуміння поступу учнів. Складнощі у навчанні варто обговорювати з учнем індивідуально – публічне обговорення може закласти передумови зневаги до дитини та булінгу.

Учнівські портфоліо учні продовжать вести й у другому класі.

 Портфоліо міститимуть:  перелік робіт, діагностичні та письмові роботи, а також результати творчої та проєктної діяльності.

Формувальне оцінювання здійснюватиметься на основі таких пунктів:

 ♦ спостереження за діяльністю учнів:

 ♦ оцінювання батьками особистісного розвитку учнів;

 ♦ зворотній зв’язок щодо сприйняття учнями навчального матеріалу.

Свої спостереження за учнями вчитель може фіксувати у спеціальному зошиті, в індивідуальній картці учня чи в оцінювальному аркуші для групи учнів. Зошит є особистим документом учителя та не підлягає перевірці з боку адміністрації школиВчитель також має організувати само- та взаємооцінювання учнів. Шкалу для таких оцінювань вчитель застосовує на власний вибір або може розробити власну.


 Підсумкове оцінювання – тематичне та завершальне 


Тематичне оцінювання здійснюватиметься за результатами компетентнісних діагностичних робіт – усних або письмових.

 Форма оцінювання: тестування, комбінована, практична робота, усне опитування тощо.

Тривалість такої роботи не може перевищувати 35 хвилин.

Рекомендовано проводити діагностичні роботи з мовно-літературної галузі, математичної та природничої галузей. Комплексні роботи в рамках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» оцінюватимуть досягнення у технологічній, інформатичній, соціальній та здоров’язбережувальній, громадянській та історичній галузяхДіагностичні роботи з природничої освітньої галузі можуть проводитись як окремо, так і у складі комплексних робіт. Не є обов’язковими діагностичні роботи з мистецької, фізкультурної галузей та курсів за вибором.

Підсумкове оцінювання не потребуватиме окремих діагностичних робіт.  

 Формат оцінювання: підсумкові результати вчитель визначає на основі власних спостережень, аналізу портфоліо та результатів тематичного оцінювання.

Інформація про формувальне та підсумкове оцінювання є конфіденційною. Вчитель може обговорювати її лише з самим учнем, його батьками або з фахівцями, які беруть участь у розробленні індивідуальної траєкторії розвитку учня.


 3-й клас НУШ 


Для учнів 3-го класу 129 шкіл, які пілотують новий Державний стандарт початкової школи та перейшли до другого циклу початкової школи, нові підходи до оцінювання також збережено.

Зокрема, навчання для них відбуватиметься інтегровано, учителі зможуть використовувати модель навчання «Перевернутий клас», коли учням пропонується вдома переглянути навчальні матеріали, а у класі виконувати практичні завдання для закріплення вивченого матеріалу.

 Основні види діяльності учнів: дослідницька, творча, пошукова та проєктна.

Особливу увагу рекомендовано приділити груповій роботі учнів. Ігрові методи залишатимуться в інструментарії педагога, однак не домінуватимуть.   

Вчитель планує навчання у довільній формі на основі типових програм, а у пілотних класах також може застосовувати розроблені авторські програми та створювати на їх основі власні.

Джерело: МОН

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись