З’їзд геометричних фігур Сценарій виховного заходу, 5-6 клас

Опис документу:
Дійові особи: Ведучий. Куля – голова. Дівчинка в білому платті, на якому прикріплено малюнки кулі, і в паперовій шапці кулястої форми. Точка Пряма Крива Ламана Дівчата в шапочках, на яких відповідно зображено чорні крапки, чорні вертикальні смужки, криві лінії, кружечки. Трикутник Квадрат Прямокутник Многокутник Хлопчики з прикріпленими малюнками відповідних фігур. На малюнках в ході п’єси хлопчики ілюструють свої властивості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

З’їзд геометричних фігур

Сценарій виховного заходу, 5-6 клас

Дійові особи:

Ведучий.

Куля – голова. Дівчинка в білому платті, на якому прикріплено малюнки кулі, і в паперовій шапці кулястої форми.

Точка

Пряма

Крива

Ламана

Дівчата в шапочках, на яких відповідно зображено чорні крапки, чорні вертикальні смужки, криві лінії, кружечки.

Трикутник

Квадрат

Прямокутник

Многокутник

Хлопчики з прикріпленими малюнками відповідних фігур. На малюнках в ході п’єси хлопчики ілюструють свої властивості.

Зал прикрашено зображеннями і моделями різних геометричних фігур.

Плакати: "Геометрія – правителька всіх розумових пошуків." (В.М. Ломоносов), "Натхнення потрібне в поезії, як і в геометрії." (О.С. Пушкін).

Ведучий: Геометрія була відкрита єгиптянами і виникла підчас вимірювання землі. Це вимірювання було їм необхідне, бо розливалася річка Ніл, яка постійно змінювала межі. Немає нічого дивного в тому, що ця наука, як і інші, виникла з потреб людини. Всяке знання, яке виникає, з недосконалого стану переходить у досконалий, стає предметом нашого розгляду, досягненням розуму.

Слово "геометрія" – грецького походження.

Ще з глибин історії йде її народження.

На землі Єгипту, на розливах Нілу,

Виникла потреба відшукати міру

А у Вавилоні річка Тигр бурхлива

Дала поштовх людям будувати диво:

Дамби і канали, піраміди точні –

То все геометрії шедеври наочні.

Із потреб життєвих творчість виникала,

Що в струнку систему звів Евклід в "Началах",

І давно вже вийшла за межі земельні

Ця наука точна в справи корабельній.

(М. Будзінська, вч. математики,Хмельницька ЗОШ №3.)

Сьогодні ми пропонуємо вашій увазі з’їзд геометричних фігур, які ви вже вивчили на уроках математики.

(Ведучий виходить, а замість нього виходить Куля).

Куля. Засідання я відкриваю

І щиро вас усіх вітаю.

Ми з’їзд фігур геометричних проведем,

Але, як і годиться, для початку

Хай кожен розповість про себе по порядку.

З молодших розпочнем.

Виходить Точка.

Куля. Хто тут? Не бачу… Що за Маска,

Ближче підійди будь ласка.

Точка. Я – невидимка. В цьому суть моя,

Мене лише дотиком крейди чи пера зображають,

Звуть – Точкою і буквою одною позначають.

Хоч вимірять мене й не можна

Настільки я за розміром мала,

Та все ж запевнить можу кожного,

Що математиці я користь принесла:

Без точок ліній і фігур нема,

Бо кожна з них – то точок множина.

І ще мої прикмети –

Двох ліній я перетин,

Вершиною кута служу.

Куля. Ти молодець, по правді я скажу.

Тепер всім зрозуміло

У чому твоя сила:

Ти – міні-куля.

Як радіус мій зменшить до нуля,

То стану точкою і я.

Виходить Пряма.

Куля. Хто ти? Тебе як звуть?

Пряма. Я – лінія Пряма.

Всього один я вимір маю

І ні початку, ні кінця не знаю.

Бо їх нема:

Як всесвіт, нескінченна я,

І в цьому суть моя.

Хоча хвалить себе нечемно,

Та я скажу: між точками двома

Я найкоротша лінія одна.

Я можу нахил будь-який прийняти,

Лягти горизонтально, вертикально стати.

З’являються Крива і Ламана.

Куля. А поряд хто з тобою?

Крива. Я – рідная її сестра,

Молодша – Лінія Крива.

Зустрівшись в точках двох з Прямою,

Натягуюсь над нею я дугою.

Ламана. Я – теж сестра. Та Ламаною звусь:

З відрізочків прямої я складаюсь

І через те ламаюсь…

Куля. Ну хто там далі йде за нею?

Коло. Я – коло і доводжусь вам ріднею.

Куля. У цьому частка правди є.

Як площина мене перетинає,

То Коло або Круг в перерізі дає.

Коло. Я – замкнена Крива

І в кожну точку, що я маю,

Із центра радіус сягає.

Всі радіуси рівні між собою,

І кожні два, що на одній прямій,

Утворюють діаметр мій.

Діаметр кожний мій,

Як вірний друг

Поділить пополам мене і Круг –

Частину площини, яку я замикаю.

Можливо вас тоді і утворили,

Коли мене навколо діаметра крутили.

Куля. Напевно так. А хто ховається за вами

Без голови з двома ногами?

Кут (прямий). Ви помиляєтеся тут. Я – Кут.

Мені вершина служить головою,

А те, що ви звете ногами,

Всі називають сторонами.

Буваєм різні ми. Ось я – прямий,

Є гострі і тупі Кути.

Вони – мої брати.

Тупий – мій старший брат

І я даю вам слово:

Він завжди більший від прямого!

А гострий – менший брат,

Ручаюсь головою,

Він менший від прямого.

Навколо вершини сторону мою лиш покрути

І різні матимеш кути.

Куля. А що як сторони твої продовжу я?

Кут. Зросте величина моя… (У залі сміх).

Куля. Ти бачиш, друже, стало смішно всім,

Про себе сам не знаєш ти того,

Що знати учню кожному належить:

Від довжини сторін твій розмір не залежить,

Хоч на край світу їх продовжу я,

Не зміниться величина твоя.

Ну, далі черга там чия?

Трикутник. Трикутник я, до того ж прямокутний,

Бо маю три кути, один із них прямий.

А є трикутники і гостро- й тупокутні:

В одних кути всі гострі, у других – один тупий.

Куля. Ну, молодець, А далі хто по черзі?

Квадрат. Рекомендуюсь: я Квадрат,

І вас повідомляю,

Що усього по чотири маю:

Чотири сторони й вершини,

Кутів прямих чотири,

Осей симетрії чотири,

Їх кожен може полічить, якщо не вірить.

Я зараз вам назву властивості свої:

Попарно паралельні сторони мої

І взагалі всі долею одною –

Усі чотири рівні між собою.

Нічого я від вас не приховаю:

Діагоналі теж я рівні маю. (Ілюструє).

Прямокутник. І в мене рівні теж діагоналі.

Куля. Стривай! Ти хто? Тебе сюди не звали!

Прямокутник. А я його рідня:

Одна ми з ним сім’я,

Я – Прямокутник. Маю теж

Кутів прямих чотири,

Та тільки сторони мої дві довші, дві коротші,

Коли зрівняти їх, то стану я квадратом.

Його найближчим рідним братом.

Куля. Хто ще про себе тут не розповів?

Многокутник. Я – Многокутник. Маю n кутів,

І повідомить радий я:

Трикутник, Прямокутник,

Зокрема Квадрат,

То все – моя сім’я.

Тепер, напевне зрозуміло всім:

Щоб назву мені дать,

Потрібно полічить число моїх вершин

Або кутів, або сторін.

Якщо, наприклад, буде їх по п’ять,

То П’ятикутником мене слід називать,

Якщо ж по шість, то Шестикутником

Мене вже величають…

Куля. Високим може буть твоє звання,

Тепер усі це знають.

Проте чи не пора перерву нам зробити:

Стомились всі. Вже час і відпочити.

Подякуємо всім, хто на наш з’їзд з’явився

І чесно потрудився.

Тепер усі ідіть відпочивайте,

Та про властивості фігур не забувайте!

Геометричні фігури поклонившись виходять. Заходить ведучий.

Ведучий. Ми всі уважно вислухали всіх фігур, властивості їх повторили. Та можливо ще хтось хоче розказати про ці геометричні фігури, їх властивості, або цікаві випадки, пов’язані з цими фігурами.

Виходять три учні. Двоє з них мають зображення трикутника і квадрата.

Учень. Жили- були два брати:

Трикутник з Квадратом.

Старший – квадратний,

До всього придатний;

Менший – трикутний,

Завжди надутий.

Став питать його Квадрат.

Квадрат. Ти чому сердитий, брат?

Учень. Той сказав йому…

Трикутник. Бо ти

Ширший за мене, як не міряй,

У мене три всього кути,

А в тебе їх – чотири!

Учень. А Квадрат промовив:

Квадрат. Брат,

Я ж бо старший, я – Квадрат!

Учень. І додав зовсім спокійний:

Квадрат. Може, з нас ти більш потрібний!

(Квадрат сідає на стілець і ніби спить.)

Учень. Та настала ніч, й до брата

Менший лізе в темноті

Навшпиньки злодійкувато

Зрізать старшому кути…

(Трикутник іде скрадаючись, з великими ножицями. Підходить до сплячого Квадрата, зрізає йому кути і задоволений, повертається назад).

Трикутник. Приємних снів!

Спать лягав чотирикутним,

А проснешся – без кутів!

Учень. Та на ранок менший брат

Страшній помсті був не рад,

Глянув він: нема Квадрата,

Занімів, стояв без слів…

Трикутник. Ну й помстивсь! Тепер у брата стало вісім аж кутів!

(Повільно проходить колишній Квадрат – тепер Восьмикутник.)

Учениця. А можна я також розповім вірш про коло!

У геометрії крива. –

Одна з найпростіших.

А як фігура у житті –

Одна з найголовніших.

Дорога тим безпечніша,

Чим більша дуга кола.

Безпеку руху бережуть

Очиці світлофора.

Без кола рух автомашин

Ніяк не відбувається

Завдяки формі коловій

Життя не зупиняється.

Навколо сонечка біжить

Земля разом із нами,

Від камінця в ставку вода

Розходиться кругами.

Нічого дивного нема,

Ви знаєте, і в тому,

Що люди, збившись зі шляху,

Завжди ідуть по колу.

По колу в морі синьому

Завжди пливе медуза,

І сміх у колі дітвори

Лунає щиро, друзі.

(М. Будзінська).

Ведучий. Любі друзі. На цьому ми з вами завершуємо з’їзд геометричних фігур і зробити це хочемо такими словами визначного вченого Д. Гілберта: "У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком…"

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.