Бібліотека

Застосування казкотерапії в процесі фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку

Опис документу:
Казкотерапія- це метод, у якому казкова форма застосовується для інтеграції особистості, розвитку її творчих здібностей, удосконалення взаємодії з навколищнім світом. Казкові історії дають можливість розповісти про будь-що у вигляді ненав"язливих, цікавих і захоплюючих сюжетів. Основною метою мого проекту "Застосування казкотерапії в процесі фізичного виховання та оздоровлення дітей" є створення емоційно-позитивного відношення дітей до фізичної культури.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

П Р О Е К Т

ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ

З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

ДНЗ «ДЗВІНОЧОК»

с. Дмитрівка

Фізінструктор : Невойт Л. Г.

Термін реалізації проекту : довгостроковий.

Від життєрадісності, бадьорості дітей

залежить їхнє духовне життя, світогляд,

розумовий розвиток, міцність знань, віра у

свої сили

В.О.Сухомлинський

Народна мудрість говорить «Буде здоров'я – буде все». А що ж таке здоров'я ? Здоров'я – це складне поняття, яке містить характеристики фізичного та психічного розвитку людини, адаптаційні можливості її організму та соціальну активність . Повернення сучасного суспільства до культури особистості, її духовного світу стало домінантою цивілізованого розвитку. Повноцінний фізичний розвиток та здоров'я малюка – це основа формування особистості.

Останнім часом науковці довели, що здоров'я людини залежить на 7-8% від ліків та лікування, а переважно від способу життя. Сьогодні чітко встановлено: 40 % захворювань дорослих своїм корінням сягають у дитячий вік 5-7 років.

Тому вихід може бути тільки один – оздоровлення дітей.

Робота нашого дошкільного закладу загалом спрямована на підтримку, збереження та розвитокздорового способу життя дошкільників, формування мотивації здорового способу життя. З огляду на це ми знайомимо дітей з поняттями про гігієну тіла, гігієну діяльності; здоров'я і хвороби, зовнішність , тіло, основні органи, а також про статеву ідентифікацію та диференціацію, розвиток організму, безпеку організму та діяльності. При цьому ми стараємось дотримуватись принципів послідовності, систематичності, індивідуального підходу. Таку роботу потрібно проводити у процесі всієї життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі.

ТЕМА . «ЗАСТОСУВАННЯ КАЗКОТЕРАПІЇ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ Й ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ.

МЕТА: формувати в дітей уявлення про здоровий спосіб життя. Створення емоційно-позитивного ставлення до ігор, спортивних вправ, змагань, занять спортом, спільних прогулянок на природі дітей, батьків, вихователів. Сприяти забезпеченню фізичного. психічного, духовного здоров`я дошкільнят та розвитку здорової всебічно розвинутої та гармонійної особистості, успішно адаптованої до навколишнього середовища, яка матиме змогу ефективно і плідно реалізуватися у суспільстві.

ЗАВДАННЯ:

  1. Оздоровчі

  • підвищення захистних сил організму та збільшення адаптивних можливостей дітей до негативних змін внутрішнього і зовнішнього середовища;

  • стимулювати діяльності провідних функціональних систем організму(опорно-рухової, серцево-судинної, дихальної тощо).

  1. Профілактичні

  • профілактика порушень опорно-рухового апарату.

  1. Виховні

  • формування моделі здорового способу життя, як головної лінії особистісного розвитку;

  • формування свідомої потреби у регулярних заняттях фізичною культурою;

  • прищеплення навичок гігієнічної культури у повсякденному житті.

  1. Розвивальні

  • розвиток фізичних якостей: сили, гнучкості, швидкості, спритності, витривалості та окремих їхніх складників;

  • розвиток необхідних комплексів фізичних якостей: швидкісно-силових здібностей, силової витривалості, швидкісної витривалості, координаційної сили, гнучкої сили тощо.

  1. Навчальні

  • оволодіння основними руховими режимами відповідно до вікових можливостей та особливостей індивідуального розвитку;

  • формування навичок безпеки життєдіяльності, профілактики травматизму під час занять з фізичної культури або самостійної рухово-ігрової діяльності;

  • формування у дітей знань про основні складові чинники здоров`я, здорового способу життя.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ:

  • Дитина вміє протистояти несприятливим чинникам внутрішнього і зовнішнього середовища завдяки високому рівню власних захистних сил, що приводить до здменшення кількості захворювань або до їх відсутності впродовж року.

  • Дитина має гармонійний фізичний розвиток, швидко відновлюється після фізичних навантажень.

  • Дитина усвідомлює потребу в руховій активності, грі, систематичних заняттях фізичною культурою та спортом.

  • Дитина обізнана з основами здорового способу життя.

  • Дитина володіє базовими навичками в основних рухових режимах. Вміє застосовувати ці навички в нестандартних умовах.

КОМПЛЕКСИ ВПРАВ

РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

КОМПЛЕКС РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

ПЕРША МОЛОДША ГРУПА

« В ГОСТЯХ У СОНЕЧКА »

Фізінструктор: Діти, подивіться як тепло сьогодні в нашій фізкультурній залі. А чи знаєте ви чому?

Усе дуже просто – ми сьогодні з вами гостюємо у сонечка. Сонечко освітлює і зігріває все навколо.

Давайте підемо по спортивній залі пошукаємо сонячного зайчика --- - ходьба зграйкою в різних напрямах;

- біг врозтіч;

- ходьба в колоні по одному;

- утворення кола.

1. « Потягнемося до сонечка» В.п. – основна стійка, піднімання рук вгору і голівки.

2. « Виглядаємо сонечко» В.п. – ноги нарізно, руки на поясі, повороти тулуба в сторони.

3. «Відпочиваємо на сонечку» В.П. – лежачи перекат на правий та лівий бік.

4. «Сонечку радіють і дорослі і малеча» В.п. – основна стійка, присідання з показом руками великі та маленькі.

  1. «Дітям радісно» В.п. – ноги разом, руки на поясі стрибки чергуються з ходьбою.

  1. Вправа на дихання «Дмухаємо на сонечко»

Ходьба в повільному темпі.

КОМПЛЕКС ВПРАВ РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

ДРУГА МОЛОДША ГРУПА

« ВЕДМЕДИК ПРОКИНУВСЯ »

Фізінструктор: Діти сьогодні до нас в гості завітав ведмедик. Він прокинувся післі зимового сну і йому обов`язково потрібно зробити зарядку , давайте його навчимо.

Ходьба звичайна в середньому темпі.

  • ходьба імітаційна як «ведмедик»;

  • ходьба на носках « ведмедик хоче дістати малину»;

  • біг «ведмедик наздоганяє зайчика» ;

  • ходьба з перешикуванням в коло.

Фізінструктор: Весняне сонечко розбудило ведмедика.

  1. Вправа «Хто мене розбудив?» в.п. - сидячи, ноги прямі, руки на поясі, повороти тулуба в сторони.

  2. Вправа «Ведмедик потягується» в.п.- те ж саме, піднімання рук вгору..

  3. Вправа «Ведмедик розминає лапки» в.п. – сидячи, ноги зігнуті в колінах, руки в упорі за спиною , згинання і розгинання ніг.

  4. Вправа «Ведмедик виглядає у віконечко» в.п. – сидячи на колінцях, руки на колінах, встати . руки на пояс.

  5. Вправа «Ведмедик пішов» ходьба на високих карачках.

  6. Вправа на дихання «Ведмедик нюхає де є мед»

Ходьба на п'ятках, як ведмедик.

Біг легкий.

Ходьба звичайна.

КОМПЛЕКС ВПРАВ РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

СЕРЕДНЯ ГРУПА.

«ПІВНИК І МИШЕНЯТА»

Фізінструктор : Діти, я запрошую вас на зарядку разом з мишенятами Круть і Верть та півником Голосисте горлечко.

Ходьба звичайна в середньому темпі.

  • ходьба імітаційна як «півник»;

  • ходьба як «мишки»;

  • біг;

  • ходьба з перешикуванням в коло.

  1. «Півник прокинувся» в.п.- о.с. повернутися в сторону, руки підняти вгору.

  2. «Півник будить мишенят» в.п. – о.с. піднімання рук через сторони вгору і ноги зігнутої в коліні по черзі.

  3. «Шукаємо зернятко» в.п. – ноги нарізно, руки злегка в сторони(це крильця) нахили тулубу вперед з розведенням рук в сторони.

  4. «Пішли до млина» ходьба на місці з високим підніманням колін.

  5. «Млин» мелемо зерно в.п. – ноги на ширині плечей, тулуб злегка нахилений вперед, махи прямими руками.

  6. «Напечемо пиріжків» в.п. - ноги нарізно, руки опущені, повороти тулуба в сторони із сплеском в долоні.

  7. «Діти радіють , що напекли пиріжків» стрибки на двох ногах.

  8. Вправа на дихання «гарячі пиріжки, подмухаємо»

Ходьба в повільному пемпі.

КОМПЛЕКС ВПРАВ РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

СТАРША ГРУПА.

«Б У Р А Т І Н О».

Фізінструктор. Вирішив майстер зробити дерев'яного чоловічка. Для цього потрібно взяти різні деревинки. Для цього майстер вирушив до лісу.

Ходьба звичайна в середньому темпі.

  • ходьба на носках, щоб не наступити на жучків:

  • ходьба з високим підніманням ніг переступаючи через високу траву;

  • ходьба напівприсівши під гілочками дерев;

  • біг, тікаємо від вовка.

Ходьба з перешиковуванням в колонки.

  1. – Дістанемо гілочку для того щоб зробити чоловічка. В.п. – о.с. – піднімання рук через сторони вгору і піднімання одночасно на носки.

  2. - Виріжемо спочатку голівку, в.п. - о.с. – повороти голови вліво, вправо.

  3. - Ручки рівненькі піднімаються вгору, в.п. – о.с. піднімання по черзі рук перед собою до рівня грудей.

  4. - Ніжки спритно розминаються, в.п. – о.с., руки на поясі – почергове піднімання прямих ніг.

  5. - Повертається чоловічок , озирається. В.п. –лежачи на спині – повороти на правий і на лівий бік.

  6. - Підняв голівку. ОЙ, як цікаво!!! В.п. -=лежачи на животі, руки під підборіддям.

  7. - Годинник на стінці відраховує час, в.п. – стоячи на колінах, руки на поясі, нахили тулуба в сторони.

  8. - Скочив хлопчик на ноги і гайда в дорогу.- стрибки чергуються з ходьбою.

Звичайна ходьба.

Біг у повільному темпі.

Ходьба із вправою на дихання «Зозулька».

Здоров'ятворча технологія – казкотерапія

Казка - це своєрідна модель світу для дітей дошкільного віку, загальнотеоретична конструкції пошуку шляхів особистості.

Казкотерапія - це метод, у якому казкова форма застосовується для інтеграції особистості,розвитку її творчих здібностей, удосконалення взаємодії з навколишнім світом.

У дошкільному віці у дітей переважає наочно-дійове та наочно-образне мислення. Казкові історії дають можливість розповісти про будь-що у вигляді ненав'язливих цікавих і захоплюючих сюжетів. Тому інформація, запропонована у такому вигляді, дуже легко, без опору сприймається дітьми. Ось чому саме з допомогою казок діти засвоюють необхідні моделі поведінки, вчаться

реагувати на життєві ситуації, підвищують рівень знань про себе й оточуючих, адже казки більш зрозумілі їм, порівняно з поясненням педагогів та батьків.

Крім того, широке використання казок позитивно впливає на збагачення словника дошкільників специфічними казковими зворотами, фразеологізмами. Тексти казок допомагають дітям правильно будувати діалоги, впливають на розвиток зв'язного мовлення, роблять мову дітей емоційною, образною. Тобто казка є засобом мовленнєвого розвитку.

Отже, казкотерапія сприяє розвитку у дошкільників:

- активності;

- самостійності;

- емоційності;

- творчості;

- зв'язного мовлення.

Будь-яку казку можна опрацьовувати приблизно за такою схемою:

1. Моральний урок. Діти на основі бесіди за змістом казки повинні сформувати моральний урок для користування у подальшому житті.

2. Виховання добрих почуттів. Діти відповідають на питання: «На кого б ти хотів бути схожим? Чому? Кому співчуваєш? Кого засуджуєш?» і т.д.

3. Мовна зарядка. Дидактичні ігри: «Знайди зайве слово в ланцюжку слів», «Придумай іншу назву казки», «Лисичка яка..?» і т.д.

4. Розвиток мислення та уяви. Придумати нову кінцівку казки, відшукати аналогію, змінити характер героя і т.д.

5. Казка і математика (казкові герої і геометричні фігури, порядкова і кількісна лічба, порівняння за величиною, складання задач тощо).

6. Казка і ОБЖД. На основі казок діти вчаться правил безпечної поведінки вдома, на вулиці, з незнайомцями.

7. Казка і зображувальна діяльність. Конструювання, аплікація, малювання, ліплення, за

змістом казок і т.д.

Одну й ту ж саму казку з дітьми можна опрацьовувати протягом трьох років (у молодшій, середній і старшій групах), все залежить від завдань. Адже, казка - це ніби «багатошаровий пиріг». Кожен шар має свій сенс. У будь-якому віці можна знайти відповідь на питання, що хвилює в цей час.

Зазвичай, робота над казкою починається з ознайомлення дітей зі змістом казки, бесіди про те, що знаходиться на поверхні. Це перший аналітичний етап у роботі з казкою. Технологія дуже проста: потрібно запропонувати малюкові відповісти на запитання: Хто? Що? Де? Коли? Як?

Тут варто застосувати такі методи і прийоми:

- читання (краще розповідання) казок;

- розгляд ілюстрацій;

- колективне обговорення дій та вчинків персонажів;

- переказування.

Другий етап - оперативний, проміжний. Діти виконують різноманітні завдання на основі відомої казки:

- розповідь казки від імені казкового героя (наприклад, якби казку «Колобок» розповіла Лисиця);

- ігри-емпатії (уяви, що ти зайчик, Коза-Дереза);

- ігри-інсценізації, ігри-драматизації;

- різні види театру (пальчиковий, фланелеграф, настільний, театр рукавички, іграшки, тіньовий);

- рухливі ігри за мотивами казок;

- складання пазлів, розмальовки;

- дидактичні ігри (наприклад, «З якої казки?», «Виправ помилку в казці», «Відгадай казку за схемою», «Сходинки доброти», «Потяг турботи», «Хто у світі найтихіший?»);

- поради казковим героям;

- ігри-бесіди із казковими героями;

- виготовлення ілюстрацій до казок, ліплення казкових героїв;

- входження в роль позитивного героя (А як би вчинив ти?)

- перевиховування негативних героїв;

- різноманітні вікторини, ігри на зразок «Що? Де? Коли?», «Брейн-ринг» і т.д.

Цей етап - підготовчий, він спонукає дитину до творчості, до творчого пошуку.

Третій етап - творчий. Саме на цьому етапі доцільно використовувати освітньо-виховну технологію ТРВЗ. Відповідно до цієї теорії діти мають навчитися по-своєму не тільки сприймати зміст казки, але й творчо змінювати хід подій.

Тут варто застосовувати такі методи і прийоми як: написання листа казковому герою;

- складання казок за серією картинок;

- змінювання характеру героя (Вовк став добрим у казці «Троє поросят»);

- змінювати місця, часу, події (Колобок в Африці, Колобок в країні Букляндії);

- переплутування казкових сюжетів і героїв (Як семеро козенят врятувалися від Вовка вРукавичці);

- переставляння картинок;

- придумування нової кінцівки казки (Колобок, поки котився по лісу, засох, і Лисичка зламала зуби, захотівши з'їсти його...);

- введення нового героя в казку (Що зміниться в сюжеті?);

- складання задач за казками;

- складання казки за схемою, за опорними словами, за геометричними фігурами, за ігровою обстановкою;

- «прогулянка» в минуле чи майбутнє казкових героїв (Якою була Баба-Яга, коли булла дівчинкою? Чому вона стала злою? Як зміниться характер і життя Кози-Дерези після того, як її вигнали із Зайчикової хатки?);

домалювати казкового героя або середовище в якому він мешкає;

- виготовлення книжок-саморобок;

- театралізовані вистави, спектаклі;

На цьому робота над казкою не закінчується. Казки живуть усюди. Ними можна наповнити усе життя маленької «чомучки», все залежить від творчості педагога. Казкотерапія - це не один окремий сеанс, а клопітка робота з певною метою - дати дитині дошкільного віку те, що необхідно: свободу думок, бажань, почуттів. Казки допомагають долати страхи, невпевненість, допомагають фантазувати, приймати нестандартні рішення та розуміти, що при бажанні всього можна досягти.

Отож, якщо виявите трохи терпіння і фантазії, розповідаючи дітям казку, вони віддячать вогником цікавості в очах і любов'ю у своїх маленьких серцях..

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Друга молодша група

СПОРТИВНЕ СВЯТО

«Пустощі Баби Снігової»

середні групи

ДНЗ «Дзвіночок» с.Дмитрівка

Фізінструктор : Невойт Л.Г.

СПОРТИВНЕ СВЯТО

«У гості до Святого Миколая з

героями казок»

Старший дошкільний вік.

Фізінструктор : Невойт Л.Г.

с.Дмитрівка ДНЗ «Дзвіночок»

ФОТОМОНТАЖ

З БАБАЮ ЯГОЮ В ХОРОВОД ПІДЕМО.

ЗМАГАЮТЬСЯ КОМАНДА ЧЕРВОНОЇ ШАПОЧКИ І ВОВКА !

А ОСЬ І ДІД МАКАР ЗІ СВОЇМИ КАЗОЧКАМИ

З БАБУСЕЮ ЯГУСЕЮ ВСІ ШЛЯХИ ДОЛАЄМО

ВІТАМІНКИ ВІД ЛИСТОНОШІ ПЄЧКІНА

У ЛІСОЧКУ ЗІ ЗВІРЯТКАМИ

З ВОВКОМ ВЕСЕЛО СТРИБАЄМО,

В РІЗНІ ІГРИ МИ З НИМ ГРАЄМО !

А Н К Е Т А

Д Л Я Б А Т Ь К І В

Перший варіант.

  1. Яке місце займає казка в житті вашої сім´ї________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  2. З яким героєм казки ви асоціюєте свою дитину?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  3. Чи часто ви читаєте казки своїй дитині?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  4. З якою метою ви звертаєте увагу вашої дитини на героїв казок?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  5. Чи купуєте ви книги для вашої дитини? Які?______________________________________________________________________________________________________________________

  6. Як ви використовуєте казку для пробудження у вашої дитини естетичних почуттів, уміння бачити і розуміти красиве?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  7. Які риси характеру ви вважаєте найголовнішими для вашої дитини ? Яка роль в цьому роботи ДНЗ?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Другий варіант.

  1. Чим ваша дитина любить займатися у вільний час?

а/ розглядати дитячі книжечки;

б/ переглядати телепередачі;

в/ конструювати;

г/ малювати.

  1. Як ваша дитина передає захоплення від побаченого по телевізору, почутого, прочитаного в книжці?

а/ розповідає цікаві епізоди своїм друзямґ. Рідним

б/ обіграє ситуацію в іграшках;

в/ придумує щось своє;

г/ зосереджено і замислено відтворює події в малюнку, конструюванні, чи ліпленні.

  1. Яким іграшкам віддає перевагу ваша дитина?

а/ придбаним у магазині;

б/ зробленим кимось із рідних або власноруч;

  1. Якщо ви займаєтесь цікавою справою, то ваша дитина

а/ спокійно спостерігає;

б/ намагається допомогти;

в\ хоче зробити все сама.

  1. Якщо ваша дитина розповідає цікаву казку то вона

а/ наслідує голоси героїв твору;

б/ повторює міміку дійових осіб;

в/ намагається відтворити за допомогою жестів;

г/ відтворює все разом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.