Сьогодні о 11:00
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Зарубіжна література. 5 клас. Календарно-тематичне планування

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

23.07.2021

330

56

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 5 класу. Складено за програмою : Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – Харків : «Ранок», 2018.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зарубіжна література

5 клас

Складено за програмою: Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – Х.: «Ранок», 2018.

ЛК - «Література і культура» ЕК - «Елементи компаративістики» ТЛ - "Теорія літератури"УС - «Україна і світ»

5 клас ( 2 год. на тиждень, 70 годин на рік)

Тема

Дата

Примітка

Вступ. Фольклор

Вступ. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.



Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Пряме та переносне значення прислів'я. Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.



Казки народів світу(18 год.)

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін., їхні характерні ознаки)



«Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки "Фарбований шакал". ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис)



5.

Японські народні казки. «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик)



6.

Китайська народна казка «Пензлик Маляна».Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів у казці "Пензлик Маляна"



7.

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.



8.

Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».



9.

«Пані Метелиця». Своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця». ТЛ. Антитеза у казці ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Антитеза



10.

Рм(п) Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей. Характеристика образів пасербиці та рідної доньки (складання сенквейну).



11.

ПЧ Перро Ш. Казки (1-2 за вибором)



12.

Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Напам'ять Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.



13.

РМ (усно) Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила».



14.

О.Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. ЕК Зв'язок з народною казкою. ЛК. Мультиплікаційні версії. ТЛ. Автор, оригінал і переклад.



15.

О.Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» Засудження людських вад у казці.



16.

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена.



15.

Ганс Крістіан Андерсен (18051875). «Соловей»

Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як утілення сили природи й мистецтва.



17.

Оскар Уайльд (1854-1900). Знайомство з письменником. Казки О.Уайльда. «Хлопчик-зірка».



18.

О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт.



19.

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.



20.

КР з теми « Казки народів світу» Тести Тематична



Природа і людина (8 годин)

21.

Джон Кітс (1795-1821)- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж.



22.

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора (напам'ять)



23.

РМ (усно) Виразне читання поезії напам’ять



24.

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня).(Напам'ять)



25.

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) - натхненний співець природи. «Лобо – володар Курумпо». Історія створення твору



26.

«Лобо» Авторські спостереження за світом природи.



27.

«Лобо» Утвердження любові до всього живого.



28.

«Лобо» Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. ТЛ. Тема, ідея



29

ПЧ Зображення любові до природи у віршах Алкмана «Сплять усі верховини гірські...» та М. Ю. Лєрмонтова «Горные вершины»



30.

КР Природа і людина. Твори Дж.Кітса, Й.Гете, М.Лєрмонтова, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона Різнорівневі завдання



31

Узагальнення ти систематизація вивченого протягом семестру



32

Повторення вивченого матеріалу Тематична



Світ дитинства (10 годин)

33

Марк Твен (1835-1910).«Пригоди Тома Сойєра». Знайомство з письменником. ТЛ. Повість УС. Українські перекладачі творів Марка Твена ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.



34

Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра».



35

Світ дорослих і світ дітей у повісті.



36

РМ (п) Складання простого плану до розділу "Чудовий маляр"



37

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн ЕК Бешкетники, яких знають у всьому світі



38

Ставлення автора до своїх героїв



39

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).



40

Елеонор Портер (1868-1920). Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман-бестселер «Поліанна». ТЛ. Роман УС Українські перекладачі творів Е.Портер. ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.



41

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.



42

Поліанна та її друзі. ЕК Том Сойєр і Поліанна.



43

Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру



44

Художні засоби розкриття образу Поліанни.



45

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.



46

КР Контрольний твір з теми «Світ дитинства» Тематична



Сила творчої уяви (8 годин)

47

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість





48

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.



49

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.



50

Персонажі, які оточують героїню.



51

Персонажі, які оточують героїню.



52

Особливості художньої мови твору. Елементи казки у творі. ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). УС. Переклади й видання книг Л. Керрола.



53

Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами(назвами), гра з правилами)



54

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш.



55

ПЧ Джанні Родарі "Листівки з видами міст»



56

КР з теми «Сила творчої уяви» (твори Л.Керролла, М.Цветаєвої) Різнорівневі завдання Тематична



Сучасна література (8 годин)

57

У колі добрих героїв ЛК. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. УС. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання) Роальд Дал (1916-1990) - автор "найсмачнішої" сучасної казки "Чарлі і шоколадна фабрика"



58

Чарівний і повчальний світ казки Р.Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».



59

Образи дітей, які стали володарями "золотих квитків"



60

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі



61

РМ (у) Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі



62

Доброта і щирість головного героя. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. ЛК. Порівняння твору з кіноверсіями



63

Туве Янсон (1914-2001) «Капелюх Чарівника»



64

Чарівність художного світу твору



65

Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей



66

ПЧ Японські казки. «Жабка з Кіото і жабка з Осака» та ін. (1-2 за вибором)



67

КР з теми «Сучасна література», «У колі добрих героїв» (Р.Дал "Чарлі і шоколадна фабрика", Т.Янсон «Капелюх чарівника») Літературний диктант. Тематична




ПІДСУМКИ



68

Завдання на літо. "На березі надій і сподівань"



69

Узагальнення і систематизація вивченого.



70

"Знання вогонь не спалить, вода не забере" Повторення вивченого за рік





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.