Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Дислексія: як подолати труднощі та підвищити успішність в навчанні
»
Взяти участь Всі події

Заняття з образотворчого мистецтва в 5 класі на тему: "Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: живопис. Елементарне компонування та відтворення форми, об’єму в кольорі у роботі за уявою «Натюрморт з двох предметів»"

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

19.09.2021

155

9

0

Опис документу:

Даний конспект має на меті допогти учителю організувати урок образотворчого мистецтва у 5 класі, використовуючи різні можливості для пояснення теми: "Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: живопис. Елементарне компонування та відтворення форми, об’єму в кольорі у роботі за уявою «Натюрморт з двох предметів»"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заняття з образотворчого мистецтва в 5 класі

Дата:

Тема: Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: живопис. Елементарне компонування та відтворення форми, об’єму в кольорі у роботі за уявою «Натюрморт з двох предметів»

Мета: розвивати особистісні якості учнів на основі освітніх компетенцій:

- пізнавальні (чуттєво-емоційне сприйняття побачених зображень картин; вміння відчувати і бачити навколишній світ, виявлення пізнавальної активності з теми «Живопис. Натюрморт»);

- творчі (асоціативно-образне мислення; виявлення фантазії, уяви у створенні власних образів у художньо-практичній діяльності при відтворенні обєму кольором);

- методологічні (поняттєво-логічне мислення при виконанні практичної роботи; вміння визначити мету, способи та організацію її досягнення; здатність до самоаналізу та самооцінки);

- комунікативні (розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування; вміння виражати свої думки; розуміння почуттів інших людей, різноманіття творчих проявів, бачень і розумінь дійсності; усвідомлення взаємозв’язку з однолітками і дорослими та відповідальності під час виконання практичної роботи);

- світоглядні (творче вираження себе, визначення власного місця та усвідомлення неповторності й унікальності іншого).

Тип заняття: комбіноване

Обладнання: ТЗН, мультимедійна презентація, конспект, зразки малюнків, постановка для натюрморту з буквами, невеликі аркуші для вправи, ємкості для води, мольберт, аркуші для акварелі, акварельні фарби, пензлики, олівці, планшети, предмети різної тематики для вправи «Творчий пошук».

Хід заняття

  1. Організаційний момент



  1. Сприйняття мистецтва

Пропоную учням розглянути зображення творів та висловити свої враження від побаченого:

Відео: Натюрморт Juliа Eisner. Music Vladimir Sterzer

https://www.youtube.com/watch?v=5P3Z5dTZe3E



Чи сподобався вам відеоряд?

Кому не подобається милуватися зображеннями прекрасних пишних букетів, стиглих фруктів або осінніх овочів?

На картинах майстрів-живописців вони виглядають майже живими - так і хочеться доторкнутися до свіжих пелюсток або вкусити наливне яблуко за рум'яний бочок! Не дивно, що для цих витворів навіть існує свій особливий жанр в мистецтві. 

А чи знаєте ви, як називається цей особливий жанр? Давайте спробуємо відгадати.

Ви мені - відповідь на запитання, а я вам певний предмет, на якому є буква. З них складемо головне слово сьогоднішнього уроку.



  1. Актуалізація опорних знань

На столі композиція – постановка для натюрморту з 9-ти предметів, за кожним прикріплена буква

  • Н – Існують відтінки кольорів теплі і…(холодні).

  • А – Основними кольорами вважаться: синій, жовтий і…(червоний).

  • Т – Жовто-гарячий – це теплий чи холодний? (теплий).

  • Ю – Фіолетовий – це похідний від синього і…(червоного).

  • Р – Скільки кольорів у веселці? (сім)

  • М – Зелений – це результат змішування жовтого і … (синього)

  • О – Кольори-ахромати – це чорний, білий і…(сірий).

  • Р – Щоб отримати оранжевий колір, потрібно змішати… (жовтий і червоний)

  • Т – Що робити, якщо немає потрібного кольору? (намішати )



  1. Повідомлення теми та мети заняття

Отож сьогодні ми з вами працюватимемо над темою:

Сприйняття мистецтва. Види та мова мистецтва: живопис. Елементарне компонування та відтворення форми, об’єму в кольорі у роботі за уявою «Натюрморт з двох предметів»

Що нам дасть сьогоднішнє заняття? Ми спробуємо проаналізувати зображення картин відомих митців; намагатимемось зрозуміти, що значить такий термін як «живопис», «натюрморт» і яким чином вони можуть до нас «промовляти»; будемо вчитися компонувати звичайні предмети в тематичні прості натюрморти; навчимося передавати форму, об’єм в кольорі в практичній роботі акварельними фарбами.

  1. Сприйняття мистецтва

Художників, які відтворюють дійсність за допомогою кольорів та відтінків, називають живописцями.

Зверніть увагу на картину Едуарда Мане «Натюрморт з динею та персиками» (або Філіпа де Ла Гіра. Натюрморт «Астрономічні прилади») проаналізуймо твір:

  • До якого виду образотворчого мистецтва належить цей твір?

  • Які предмети художник зобразив на картині?

  • Що відрізняє предмети, розміщені на першому та другому планах?

  • За допомогою чого художник із різних предметів створює цілісну гармонійну композицію?

  • Чи сподобався вам цей твір мистецтва?

  1. Сприйняття нового матеріалу

Живопис – вид образотворчого мистецтва, основним виражальним засобом якого є колір. Живопис відтворює дійсність за допомогою фарб.

Виражальними засобами живопису є: колорит (барвиста гама, що володіє емоційним впливом на глядача); композиція (співвідношення частин картини); перспектива (лінійна, повітряна); світлотінь (розподіл світла й тіні) тощо.

  1. Практичне завдання

У живописній роботі можна передати обєм, якщо дотримуватися певних правил. Пропоную виконати вправу на відтворення обєму (яблуко чи кулі) за допомогою світлотіні в техніці гризайль.

Учні за прикладом вчителя виконують вправу

  1. Теоретична частина

За призначенням та особливостями художнього виконання живопис поділяється на:

Монументальний живопис – вид творів великого масштабу, що прикрашають стіни та стелю архітектурних споруд.

Станковий живопис – виконується на мольберті. Використовується для прикрашання інтерєрів. До нього найчастіше застосовують термін «картина».

Декоративний живопис призначений прикрашати.

Театрально-декораційний живопис використовується при оформленні сцени, створенні театральних декорацій та ескізів театральних костюмів.

Іконопис – мистецтво написання ікон; вид живопису, що має культове призначення.

Мініатюра – живописний твір невеликого формату; виконується на папері, металі, кістці, порцеляні, лакованих виробах.

А що ж таке натюрморт?

Натюрморт  — різновид малярства (живопису), що зображає зірвані плоди, квіти, спійману рибу та здобич мисливців, пізніше додались предмети, з часом букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуд тощо.

  1. Руханка «Творчий пошук»

На партах у вас лежать різні предмети, з яких можна створити натюрморт. Ваше завдання з колегою по парті, «мандруючи» по класній кімнаті, знайти собі три предмети, які б поєднувалися тематично і композиційно (різні розміри, фактура тощо) і скласти їх в композицію в себе на парті.



  1. Педагогічний малюнок

Практичні рекомендації

  • Навіть проста постановка натюрморту вимагає від творця складної мозкової діяльності.

  • У будь-якої композиції повинен бути свій характер.

  • У натюрморті не буває випадкових предметів, кожен предмет має своє значення і співвідноситься з іншими.

  • Предмети в композиції повинні бути різними за кольором, при цьому вітаються «приємні» поєднання кольорів.

  • Предмети більшого розміру розташовуються на задньому плані, щоб не закривати дрібніші.

  • В якості фонової драпірування підійде звичайний шматок тканини.



Натюрморт за уявою виконуємо з двох предметів.

  1. Намічаємо лінію зламу.

  2. Відповідно до формату аркуша паперу компонуємо зображення, визначивши габаритні розміри обєктів.

  3. Виконуємо малюнок контуром.

  4. Початок роботи в кольорі (визначаємо найосвітленіші та найзатемненіші частини предметів. Проробляємо малюнок у світлих тонах).

  5. Пам’ятаймо, що всі складові натюрморту мають перебувати у композиційній єдності, робота має бути врівноважена за кольором, об’ємність предметів має бути відтворена засобами світлотіні.



Учні виконують натюрморт під музику RELAXING PIANO - Music - Звуки Природы

https://www.youtube.com/watch?v=bfuHqH__mJw , вчитель контролює, направляє, допомагає.



  1. Демонстрація кращих учнівських робіт

  2. Підсумок заняття

Кожен з нас багато разів у своєму житті стикався з натюрмортами. Ми бачимо їх щодня в своєму оточенні, тільки не на полотні, а в реальному житті. Розставляючи осіннє листя у вазі або квіти на підвіконні, ми вже створюємо натюрморти в своєму будинку, на столі, книжковій полиці. Тож творімо красу навколо себе і надалі.

Д/З: Придивитися до архітектурних споруд та визначити, які об’ємні геометричні фігури лежать в основі їхньої будови.



Використані джерела:

https://solydus.ru/postanovka-natyurmorta-pravila-soblyudenie-uslovii-obrazec.html

https://ukrburshtyn.com/ua/blog/natyurmort-osobennosti-i-istoriya-zhanra.html

https://randomblog.ru/fotografiya/zhanry-fotonrafii/natyurmort.html

https://multiurok.ru/files/kompozitsiia-natiurmorta.html







5


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.