і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Загальнолюдське значення роману Л. Толстого «Анна Кареніна»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Загальнолюдське значення роману Л. Толстого «Анна Кареніна»

Мета: поглибити, підсумувати й узагальнити знання учнів про твір, його ідейно-художні особливості; розвивати навички виокремлення головного, узагальнення, висловлювання власного обґрунтованого оцінювання; виховувати високі морально-етичні принципи, естетичні смаки.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку: систематизація та узагальнення вивченого.

Що погано? Що добре?

Що потрібно любити, що ненавидіти?

Задля чого жити, і що таке Я?

Що таке життя?..

Яка сила керує всім?
Л. Толстой

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. «Що погано? Що добре? Що потрібно любити, що ненавидіти? Задля чого жити, і що таке Я? Що таке життя?.. Яка сила керує всім?» — запитував себе Л. Толстой, як запитували себе багато поколінь людей до нього й після нього, як запитуємо себе про це ми (звернення до епіграфа уроку). У чому полягає сила й естетична привабливість творів Л. Толстого для сучасних читачів — ми й поговоримо сьогодні на уроці.

 III. Оголошення теми й мети уроку

 IV. Систематизація, узагальнення знань

 1. Літературний диктант

  • Де познайомилися Анна Кареніна та Вронський? (На вокзалі)

  • Чому Кіті відмовила Левіну під час першого його приїзду до Москви? (Вважала, що закохана у Вронського)

  • Що змусило Анну зізнатися чоловікові в коханні до Вронського? (Падіння Вронського з коня на перегонах)

  • Чого Каренін вимагав від Анни? (Дотримуватися зовнішньої пристойності)

  • Коли Анна попросила вибачення у чоловіка? (Під час пологів і хвороби, коли вважала, що її життя добігає кінця)

  • Чи однаково Анна ставилася до своїх дітей? (Сергія любила більше)

  • Що зробив Вронський заради Анни? (Відмовився від кар’єри)

  • У мандрівку до якої країни поїхали закохані? (До Італії)

  • Коли Левін почав розуміти життя й знаходити в ньому сенс? (Коли працював нарівні із селянами)

  • Коли Анна почувалася найбільше «відторгненою» від «вищого світу»? (Під час відвідування театру)

  • У сьомій частині роману Анна гине. А хто народжується? (Син у Левіна)

  • Хто є прототипом автора в романі «Анна Кареніна»? (Левін)

 

2. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  • Визначте образи-символи в романі Л. Толстого «Анна Кареніна». (Образи бурі, заметілі, вітру, «павутини брехні», залізниці, шляху, свічки)

  • Прокоментуйте кожен із цих образів. (Залізниця — символ сил, ворожих людині; буря, вітер, заметіль — попередження, знамення нещастя; образи вогню, тепла, свічки пов’язані із розкриттям образу головної героїні — від блиску очей до внутрішнього стрижня.)

  • Визначте художні особливості роману, наведіть приклади й прокоментуйте їх. (Індивідуальна мова персонажів. Мова представників «вищого світу», крім головних героїв, є одноманітною, сухою, беззмістовною. Мова Анни, Левіна, яким автор співчуває, є яскравою, образною, багатою. У романі подаються яскраві, індивідуалізовані портрети героїв, які дозволяють розкрити їх внутрішній світ. Пейзажі передають душевний стан героїв. Сни героїв відіграють символічну роль (наприклад, сон Анни про старого, який працював із залізом). Внутрішні монологи розкривають думки, душевні переживання персонажів. Вони є характерними для «живих» персонажів, яким симпатизує автор: для Левіна з його пошуками істини, для Кареніна, який страждає, для Анни.)

 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Загальнолюдське значення роману Л. Толстого «Анна Кареніна» конспект
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7080
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    AN204086
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти