Загальні дидактичні принципи формування математичних уявлень дошкільників. Їх характеристика.

Опис документу:
Індивідуальний підхід у навчанні включає врахування таких факторів, як рівень підготовки дитини з предмета, загальний запас знань, ініціативність, акуратність. Вивчивши індивідуальні особливості дітей своєї групи, вихователь має змогу творчо підійти до організації навчального процесу, зіставлення конкретних планів і розробки методичних прийомів, змінюючи як складність, так і зміст пропонованих дітям навчальних завдань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Загальні дидактичні принципи формування математичних уявлень дошкільників. Їх характеристика.

Дидактичні принципи навчання – це науково обґрунтовані положення, що мають силу загальності й обов’язковості.

Пр – п наочності – весь процес навчання супроводжується наочністю, використовується у поєднанні із словом.

Пр-п науковості – завдання пр-пу, це відбір матеріалу і вибір методів навчання у відповідності з цілями завдання і віковими особливостями. Пр-п науковості передбачає, щоб діти бачили світ у просторових відношеннях. Під час виховання повинен опиратися на наукові поняття. Крім того за допомогою пр-па науковості здійснюється єдність знань і умінь, тобто під час навчання діти виконують пр-п дії. Навчання на пр-пі науковості передбачає:

- діти повинні вивчати суттєві зв’язки і відмінності відволікатись від несуттєвих;

- оволодівають способами узагальнення;

- пр-п науковості не допускає спрощення в подачі матеріалу;

- навчаючи дітей вихователю необхідно користуватися спеціальною термінологією, не плутати поняття а точно за призначенням їх давати.

Розвиваючого і вих. – го навчання –процес навчання – це засіб формування інтересу, через цей процес розвиваємо розумові здібності, підвищуємо активність. Основна його мета – розвиток особистості в цілому передбачає введення дітей в пізнання просторових, часових, кількісних відношень. По мірі засвоєння готових дій, слід давати можливість діяти самостійно.

Науковості і зв’язку з життям – головне завдання - вибір навчаючого матеріалу і вибір методів навчання відповідно з цілями і завданнями виховання і навчання, віком дитини. Не допускати спрощення в подачі матеріалу, спеціальна математична термінологія.

Пр-п передбачає гарну підготовку до переносу знань а практичне життя. Одоєвський - подавав знання через гру, він розробив ігри-заняття в природі. Венгер – займався проблемою сенсорного виховання засобами гри.

Доступності – не є полегшенням матеріалу. Подача матеріалу від легкого до важкого, від відомого до невідомого, від простого до складного, від близького до далекого. Існує певна пам’ятка вихователю: Необхідно знати, що новий матеріал дітям необхідно давати невеликими дозами і в різних видах діяльності, крім того матеріал повинен варіюватись.

Системності і послідовності знань – знання подаються в певному логічному порядку, забезпечує послідовність розвитку пізнавальних здібностей. Матеріал дається порційно. Систематичність і послідовність у навчанні значною мірою визначаються майстерністю та досвідом вихователя, його вміння чітко і зрозуміло подати дітям навчальний матеріал, грамотно організувати весь навчальний процес.

Свідомості, активності – найважливіший пр-п навчання. Реалізація цього пр-пу в навчальному процесі забезпечує глибоке осмислення і засвоєння дітьми знань, робить можливим застосування цих знань у практичній діяльності. Віддаляється суттєве від несуттєвого, не розривати аналіз від синтезу, вчити висловлювати свою думку, свої дії супроводжувати мовою, мислити, доводити роботу до кінця. Навчання повинно відбуватися протиставленням (вчора-сьогодні). Завдання пр-пу – розвиток думки дитини іде по спіралі. Свідомість дитини буде проявлятись в тому, що дитина може висловлюватись. Ми виховуємо потребу мислити і долати труднощі.

Індивідуального підходу. Індивідуальний підхід у навчанні включає врахування таких факторів, як рівень підготовки дитини з предмета, загальний запас знань, ініціативність, акуратність. Вивчивши індивідуальні особливості дітей своєї групи, вихователь має змогу творчо підійти до організації навчального процесу, зіставлення конкретних планів і розробки методичних прийомів, змінюючи як складність, так і зміст пропонованих дітям навчальних завдань.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.