Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ)

Опис документу:
Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти мови: лексика, фонетика, граматика. Мовленнєвий недорозвиток може бути виражений в різному ступені: від повної відсутності мовленнєвих засобів спілкування до розгорнутого мовлення з окремими елементами лексико-граматичного та фонетичного недорозвитку. ФОН ЗМІНИТЬСЯ ПІСЛЯ ЗАВАНТАЖЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Загальне недорозвинення мовлення
Слайд № 1

Загальне недорозвинення мовлення

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоне...
Слайд № 2

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти мови: лексика, фонетика, граматика.

Причини ЗНМ Під час внутрішньоутробного розвитку: • інтоксикації • токсикоз • порушення кровообігу плоду Під час пологів: • мозкові крововиливи, ге...
Слайд № 3

Причини ЗНМ Під час внутрішньоутробного розвитку: • інтоксикації • токсикоз • порушення кровообігу плоду Під час пологів: • мозкові крововиливи, гематоми • асфіксія • пологові травми У ранньому віці дитини: • травми голови

Логопедична робота При першому рівні ЗНМ: • розвиток розуміння мовлення • розвиток наслідування • розвиток зорової та слухової уваги, памяті При др...
Слайд № 4

Логопедична робота При першому рівні ЗНМ: • розвиток розуміння мовлення • розвиток наслідування • розвиток зорової та слухової уваги, памяті При другому рівні ЗНМ: • Розвиток звукової сторони мовлення • Розвиток складової структури • Розвиток просодики (темп, ритм, інтонація) • Розвиток граматичної будови • Накопичення словникового запасу • Розвиток фразового мовлення При третьому рівні ЗНМ: • Практичне засвоєння лексичних та граматичних засобів мовлення • Удосконалення зв'язного мовлення • Формування правильної звуковимови • Підготовка до навчання грамоти Планування корекційно-виховної роботи проводиться з урахуванням індивідуальних здібностей дітей.

ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ ЛОГОПЕДИЧНОЇ КОРЕКЦІЇ: розвиток всіх видів мовленнєвої діяльності; формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторі...
Слайд № 5

ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ ЛОГОПЕДИЧНОЇ КОРЕКЦІЇ: розвиток всіх видів мовленнєвої діяльності; формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, із зв’язного мовлення; формування комунікативних умінь; розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики; вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення; розвиток просодики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційність тощо); розвиток психічних процесів (увага, пам'ять, мислення, уява тощо); подолання порушень усного і писемного мовлення.

Основні структурні компоненти професійної діяльності: -діагностична діяльність; -складання індивідуальних корекційних навчальних планів з кожною ди...
Слайд № 6

Основні структурні компоненти професійної діяльності: -діагностична діяльність; -складання індивідуальних корекційних навчальних планів з кожною дитиною; - надання порад і консультацій батькам і педагогам, залучення батьків до активної співпраці; -співпраця з психологом, вихователем, щодо корегування педагогічного, корекційного процесу, -пошуку шляхів його вдосконалення; аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення документації та складання звітів; -участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта; пропаганда логопедичних знань, взаємодія з громадськістю.

КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ ІЗ ЗНМ
Слайд № 7

КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ ІЗ ЗНМ

ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ Формування різних рівнів лексичних узагальнень Вправа 1. Вибрати картинки, на яких зображені м’ячі (різного к...
Слайд № 8

ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ Формування різних рівнів лексичних узагальнень Вправа 1. Вибрати картинки, на яких зображені м’ячі (різного кольору, розміру).

Вправа 2. На малюнку зображені різні предмети: великі та маленькі. Показати, що велике (що маленьке). Назвати, які це предмети – великі чи маленькі.
Слайд № 9

Вправа 2. На малюнку зображені різні предмети: великі та маленькі. Показати, що велике (що маленьке). Назвати, які це предмети – великі чи маленькі.

Вправа 3. Показати, хто пливе (іде, їсть, пливе).
Слайд № 10

Вправа 3. Показати, хто пливе (іде, їсть, пливе).

Вправа 4. «Докажи слівце» (з використанням малюнків). Торт солодкий, а лимон…(кислий). Вдень світло, а вночі…(темно).
Слайд № 11

Вправа 4. «Докажи слівце» (з використанням малюнків). Торт солодкий, а лимон…(кислий). Вдень світло, а вночі…(темно).

Вправа 5. На картинках порівняти: – дорогу і стежку (дорога широка, а стежка вузька) – подушку і стіл (подушка м’яка, а стіл твердий);
Слайд № 12

Вправа 5. На картинках порівняти: – дорогу і стежку (дорога широка, а стежка вузька) – подушку і стіл (подушка м’яка, а стіл твердий);

ЗАСВОЄННЯ СИНОНІМІЇ 1. Диференціація слів, близьких за значенням, але не синонімів Вправа 1. Показати на картинці: – хто спить, а хто лежить; – хто...
Слайд № 13

ЗАСВОЄННЯ СИНОНІМІЇ 1. Диференціація слів, близьких за значенням, але не синонімів Вправа 1. Показати на картинці: – хто спить, а хто лежить; – хто миє, а хто купає;

Вправа 2. Гра «Що ми будемо робити?» Діти вибирають картинки, на яких зображені предмети, необхідні для названої педагогом дії: – різати – пиляти (...
Слайд № 14

Вправа 2. Гра «Що ми будемо робити?» Діти вибирають картинки, на яких зображені предмети, необхідні для названої педагогом дії: – різати – пиляти (хліб, дрова); – мити – прати (вікно, речі); – підмітати – чистити (віник, взуттєва щітка); – сапати – копати (сапка, лопата). Варіант гри «Чим ми будемо робити?» – шити – в’язати (голка, спиці); – різати – пиляти (ніж, пилка).

Вправа 3. Добір слів за картинками. Про що можна сказати рум’яний, а про що червоний (пиріжок, помідор), пухнаста, м’яка (ялинка, подушка), що тече...
Слайд № 15

Вправа 3. Добір слів за картинками. Про що можна сказати рум’яний, а про що червоний (пиріжок, помідор), пухнаста, м’яка (ялинка, подушка), що тече, а що ллється (річка, дощ).

3. Актуалізація та добір синонімів до заданого домінуючого слова з пари слів-синонімів Вправа 1. Гра в лото “Хто що робить? – Скаче. (Заєць скаче. ...
Слайд № 16

3. Актуалізація та добір синонімів до заданого домінуючого слова з пари слів-синонімів Вправа 1. Гра в лото “Хто що робить? – Скаче. (Заєць скаче. М’яч скаче. Кінь скаче). – Іде. (Дощ іде. Людина іде. Потяг іде). Пропонуються інші слова: стоїть, лежить, сидить, летить, повзе, плаває.

Визначення спільного в значенні похідних слів Педагог пропонує дітям послухати слова парами (похідні та твірні) і визначити, які предмети вони позн...
Слайд № 17

Визначення спільного в значенні похідних слів Педагог пропонує дітям послухати слова парами (похідні та твірні) і визначити, які предмети вони позначають: великі або маленькі (з опорою на наочність). Наприклад: диван – диванчик, помідор – помідорчик, барабан – барабанчик, м’яч – м’ячик.

Формування лексичної системності 1. Формування синтагматичних зв’язків слів 1.1. Добір прикметників до іменників Вправа 1. “Хто більше пригадає слі...
Слайд № 18

Формування лексичної системності 1. Формування синтагматичних зв’язків слів 1.1. Добір прикметників до іменників Вправа 1. “Хто більше пригадає слів?” Дібрати якнайбільше слів з опорою на картинки і питання педагога: – Яке сонце? (жовте, кругле, велике). – Яка трава? (зелена, висока, низька, м’яка). – Який помідор? (круглий, червоний, великий, солодкий, м’який).

Вправа 2. “Який предмет?” За допомогою предметів і малюнків дібрати слова за зразком: “Стіл дерев’яний”. • М’яч... (гумовий). • Ваза... (скляна). •...
Слайд № 19

Вправа 2. “Який предмет?” За допомогою предметів і малюнків дібрати слова за зразком: “Стіл дерев’яний”. • М’яч... (гумовий). • Ваза... (скляна). • Кораблик…(паперовий).

2. ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ Формування системи морфологічної словозміни 1. Розуміння та порівняння словоформ в імпресивному мовленні...
Слайд № 20

2. ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ Формування системи морфологічної словозміни 1. Розуміння та порівняння словоформ в імпресивному мовленні Категорія числа Вправа 1. Покажи, де кубик, а де кубики; де шапка, а де шапки; де листочок зелений, де листочки зелені; де хлопчик іде, де хлопчики йдуть. Вправа 2. Виконання інструкції в ігровій формі. Дай ведмедику (зайчику, білочці) кубик, дай кубики, дай горішок, дай горішки тощо (пред’явлення попарне та врозсип).

Категорія виду Вправа 3. Покажи, де хлопчик малює, де хлопчик намалював, де мама шиє, де мама пошила. Покажи, хто з дітей складає пірамідку, а хто ...
Слайд № 21

Категорія виду Вправа 3. Покажи, де хлопчик малює, де хлопчик намалював, де мама шиє, де мама пошила. Покажи, хто з дітей складає пірамідку, а хто вже склав. Категорія часу Розуміння дієслів теперішнього, минулого та майбутнього часу. Вправа 4. Показати на малюнку, де хлопчик читає, де читав, де дівчинка мила, а де миє? Покажи, де хлопчик будує, збудував, буде будувати? Категорія роду Вправа 5. Співвіднесення іменників жіночого і чоловічого роду з займенниками він, вона, воно.

1. Формування синтаксичних значень Вправа 1. За картинкою відповісти на запитання. Наприклад: Хлопчик малює метелика. – Хто малює метелика? (Хлопчи...
Слайд № 22

1. Формування синтаксичних значень Вправа 1. За картинкою відповісти на запитання. Наприклад: Хлопчик малює метелика. – Хто малює метелика? (Хлопчик) – Кого малює хлопчик? (Метелика) – Що він робить? (Малює)

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!
Слайд № 23

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
2
міс.
0
0
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!