і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Загальна характеристика сенсорних систем.

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №UV716879
За публікацію цієї методичної розробки Петрушенко Світлана Олександрівна отримав(ла) свідоцтво №UV716879
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Урок у 8 класі

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок

Конфуцій

Тема. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів

Мета уроку: сформувати поняття про сенсорні системи (аналізатори), їх структуру, функції, типи, властивості; продовжувати формувати поняття про рецептори, їх принцип дії; розвивати вміння учнів працювати з інтернет ресурсами та іншими джерелами знань, вміння слухати, аналізувати, синтезувати та робити висновки, вміння володіти комунікативною культурою, працювати в команді; виховувати самостійність, самоорганізованість, почуття відповідальності за збереження власного здоров’я.

Операційні цілі:

Учень знає:

- що таке сенсорні системи;

- будову,типи властивості аналізаторів;

- які є типи рецепторів;

Учень розуміє:

- принцип дії рецепторів;

- значення сенсорних систем для людини;

Учень може:

- визначити відповідність подразника до органу чуття;

- встановити взаємозв'язок між аналізатором і типом рецептора;

- працювати в команді і взаємодіяти з іншими учасниками;

- робити висновки.

Обладнання й матеріали:

мультимедійна презентація, хмарні сервіси Microsoft Office 365: PowerPoint Online, Learning Apps, Excel-forms.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Базові поняття й терміни:сенсорні системи(аналізатори), рецепторне поле, рецептори

Структура уроку

I. Організаційний етап 1-2хв

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. 5-7 хв.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку 1-2хв.

IV. Вивчення нового матеріалу 15 хв.

V. Закріплення нового матеріалу 10 хв.

VI. Підсумки уроку 1-2 хв.

VІІ. Домашнє завдання 1 хв

Хід уроку

І Організаційний момент та мотивація учнівської діяльності (5 хв.)

-Добрий день. У нас попереду спільний урок. Давайте разом налаштуємось на роботу

-Ми об’єдналися в групи по кольору смайликів, які ви самі обрали:

Червоні – активні

Блакитні – мрійливі

Жовті – щасливі

Зелені – врівноважені

  • Ми будемо працювати з хмарними сервісами Microsoft Office 365 і Google.Тому заходимо в електронний блокнот OneNote Online, на сторінці якого вибачите QR- код. Зламайте його. Зашифроване привітання, побажання гарного настрою. (Вигляд моєї сторінки блокнота)

Кожна група зайшла на свою сторінку блокнота, виконала завдання в сервісі jigsawplanet.com, скопіювали утворену картинку та по утвореному зображенню назвали свою групу - Художники, Кухарі, Парфумери, Співаки. (Вигляд сторінок блокнота груп)

(На сторінках блокноту OneNote Online міститься план з посиланнями на різні Online сервіси ,за допомоги яких вивчається тема)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Давайте пригадаємо, що таке рефлекс? (Це реакція організму у відповідьна подразнення, яка відбувається за участю нервової системи)

  • Які структури нервової системи приймать участь у здійсненні рефлексу? (рецептор – чутливе нервове волокно – нервовий центр –рухове нервове волокно; вставний нейрон)

  • Що ми отримали? (рефлекторну дугу – двонейронну і тринейронну)

  • Що таке рецептор? (спеціалізовані чутливі утвори, які сприймають подразнення)

  • Давайте оживимо рефлекторну дугу (Вчитель роздає папірці з написом ланки рефлекторної дуги, учні вишиковуються в ланцюг, який відтворює рефлекторну дугу).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(звучить мелодія)

- Чи сподобалась вам мелодія і відео?

-За допомогою чого ви змогли це зробити?(ока і вуха)

-.Покладіть руку на стіл. Опишіть свої відчуття. (діти говорять,що він прохолодний). Тепер натисніть на стіл. Що ви відчуваєте?

-Як називаються системи, до яких входить око, вухо,шкіра?

- Як працюють ці системи ми взнаємо на уроці, вивчивши нову тему

ІV. Повідомлення теми і формулювання мети уроку

-Ви починаєте вчити тему « Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.»

Тема сьогоднішнього уроку «Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів».

-На уроці ви дізнаєтесь:

- що таке сенсорні системи або аналізатори;

- будову, функції, типи, властивості аналізаторів;

- Для чого вам знадобляться ці знання? На це питання спробуємо відповісти в кінці уроку.

V. Вивчення нового матеріал . Первинне засвоєння матеріалу.

- Природа обдарувала людину здатністю сприймати різноманітні подразники навколишнього та внутрішнього середовищ: запахи, звуки, кольори, світло, температуру. Завдяки цьому ми можемо сприймати і відчувати явища, які відбуваються в довкіллі чи у власному організмі й відповідно на них реагувати. Відбувається це завдяки особливим структурам, які в 1909 році рос. Фізіолог Іван Павлов назвав аналізаторами, або сенсорними системами.

Сенсорна система (аналізатор) – це сукупність органів чуття з рецепторами і структур ЦНС, які сприймають і аналізують різні подразники зовнішнього та внутрішнього середовищ.

Аналізатор

Периферичний Провідний Центральний

(рецептори) (чутливі нервові волокна) (центри мозку)

Пегляд відеоролику. Складання опорного конспекту.

Типи сенсорних систем

Зорова Слухова Нюхова Смакова Дотикова

Вторинне засвоєння матеріалу. Робота з підручником. Заповнення таблиці онлайн.

Робота в групах

І гр. - Художники

ІІ гр. - Парфумери.

ІІІ гр. – Співаки.

ІV гр. - Кухарі.

Характеристика сенсорних систем

Сенсорна система

Типи рецепторів

Їх місце-знаходження

Подразник

Функції

(Вигляд результату роботи груп на платформі Google презентація Online. Групи одночасно заповнювали свою строку в таблиці)

-Що таке рецепторне поле? (сукупність рецепторів, пов’язаних з певним нейроном ЦНС)

-Які функції сенсорних систем? (Сприйняття інформації зовнішнього і внутрішнього середовищ, адаптація організмів)

Властивості аналізаторів

  • Чому коли людина знаходиться довгий час в темній кімнаті починає розрізняти предмети? (адаптується)

  • Відео . Поясніть, що відбувається? (взаємокомпенсація).

  • Аудозапис. Кого ви уявили? (взаємодія)

VI. Закріплення, систематизація та узагальнення знань.

6.1.Оживіть схему.

6.2. Тест «Знайди пару»

6.3. Контрольний тест

(Учні виконують тести в Google-forms. Учитель миттєво отримує таблицю з результатами тесту).

VII. Підбиття підсумків уроку.

- Що ми вивчили на уроці?

- Що таке сенсорна система?

- Скільки сенсорних систем у людини?

- Яка будова аналізатора?

- Які типи рецепторів знаєте?

- Що таке рецепторне поле?

- Функції рецепторів?

- Властивості рецепторів?

- Для чого знадобляться вам ці знання в житті?

VIIІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати$ 41

2.??? Усно і письмово

3*.Цікаві факти про аналізатори.

Рефлексія

-Перейдіть на інтерактивну дошку і залиште свої враження про урок.

- Погляньте у вікно. Холодно. Морозно. Тож нехай наші позитивні відчуття від уроку, радість від спілкування супроводжують вас як найдовше.

Таблиця самооцінювання

Критерії оцінювання

Максимальна кількість балів

Самооцінка

Кількість правильних відповідей

Приймав участь в обговоренні питань групою

2б.

Захищав роботу групи

2б.

Робив тест на відповідність

1б.

Переглядав відео

1б.

Оцінка за контрольний тест

Кількість власних смайликів

Кількість смайликів групи

Всього балів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дається загальна характеристика сенсорних систем та будова аналізаторів
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти