Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Освітній бранч – сучасний формат організації роботи з учнями та вчителями. Підготовка та презентація творчих кейсів
»
Взяти участь Всі події
Платна розробка

Випускна робота «Медіація у закладах освіти як інноваційна технологія на розв’язання конфліктів мирним шляхом»

doc

Психологія

Для кого: Дорослі

17.04.2022

110

1

0

Вміст матеріалу: показано 6 з 28 сторінок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Актуальність теми дослідження: Діяльність психологів і педагогів в системі освіти дуже часто протікає на тлі конфліктних ситуацій. Як наслідок набуває актуальності проблема підвищення компетентності та обізнаності педагогічних працівників у сфері запобігання, профілактики та конструктивного вирішення конфліктів в системі освіти.

Освітній стандарт вищої професійної педагогічної освіти включає в себе загальні курси педагогічного, психологічного, і соціологічного напрямків, в змісті яких розглядаються сучасні проблеми міжособистісних відносин, психології малих і великих груп, міжгрупові відносини та взаємодія. Разом з цим, результати опитувань, тестувань, а також спостереження за діяльністю молодих педагогів у закладах освіти показують, що загальної психологічної та соціально-педагогічної підготовки, передбаченої стандартом замало. В першу чергу, це має відношення до знань і вмінь педагогів з профілактики, попередження та вирішення конфліктів. Для педагога вміння конфліктувати означає здатність втілювати власні бажання і потреби без заподіяння шкоди здобувачам освіти. Пасивне поводження або страх перед конфліктом призводить до того, що педагог не може виразити себе адекватно і внаслідок цього дозволяє собі уникнути, не звернути певної уваги, перехитрити або залякати1. У методичному арсеналі сучасного вчителя в основному активно використовуються традиційні методи врегулювання конфліктів, відмовитися від яких (особливо вчителю зі стажем) буває надзвичайно складно, а іноді неможливо. Але при роботі з конфліктними ситуаціями об’єктами яких є сучасні здобувачі освіти слід застосовувати сучасні методи психолого-педагогічного впливу, одним з яких є медіація.

Як технологія врегулювання конфліктів в закладах освіти, медіація стала застосовуватися відносно недавно (80-90-ті роки XX століття). Зарубіжні дослідники стверджують, що вперше вона з'явилася в Америці та поступово стала поширюватися по всьому світу.

1Анцупов, А.Я., Шипилов, А.И. Конфликтология [Текст] / А.Я. Анцупов, А.И. Шипилов. – М.: Издательский дом Академия, 2014. – 596 с

На початку XXI століття в багатьох країнах світу медіація вже є офіційно визнаною професією2, але в сучасній Україні поки що медіація вивчається і дуже поступово входить в освітній процес. В останні десятиліття в закладах освіти все частіше стали виникати конфліктні ситуації, які останнім часом стають все більш небезпечними. Вихід із цього становища бачиться в залученні в освітній процес процедур медіації, що сприяють запобіганню і вирішенню конфліктних ситуацій. Медіація є досить новою практикою освітнього закладу.

Тому медіація грає велику роль і є актуальною проблемою, яка потребує детального розгляду та вивчення.

Мета дослідження: вивчити медіацію як сучасний спосіб вирішення конфліктів, зокрема в закладах освіти.

Об'єкт дослідження — медіація.

Предмет дослідження — практика проведення медіацій в КРЕМЕНЧУЦЬКОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ЛІЦЕЇ ІМ. А. С. МАКАРЕНКА.

Методи дослідження: аналіз літературних джерел з даної теми, синтез, узагальнення, абстрагування, спостереження, аналіз.

Структура роботи. Робота складається з вступу, двох розділів, що включають в себе параграфи, висновків та списку використаної літератури.

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в кабінеті покупок.

Нещодавно завантажили