Вправи на усунення дисграфії

Опис документу:
Для подолання дисграфії під час корекційної роботи доцільно систематично виконувати спеціальні вправи на подолання відповідного типу розладу письмового мовлення. Дані вправи спрямовані на усунення дисграфії у молодшому шкільному віці на уроках української мови та читання. Усунути дисграфію можливо за умови своєчасного виявлення проблеми, а також наполегливого систематичного виконання завдань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Вправи на усунення дисграфії
Слайд № 1

Вправи на усунення дисграфії

Вставити букви „а – я”: Св…то, шп…к, од…г, с…д, с…дь, ш…рф, н…сінн….
Слайд № 2

Вставити букви „а – я”: Св…то, шп…к, од…г, с…д, с…дь, ш…рф, н…сінн….

Перевірка Свято, шпак, одяг, сад, сядь, шарф, насіння.
Слайд № 3

Перевірка Свято, шпак, одяг, сад, сядь, шарф, насіння.

Записати слова, вставивши букви з або с. …ад, …лово, …уб, …уп, …има, …олити, …амети, …ин, …ім.
Слайд № 4

Записати слова, вставивши букви з або с. …ад, …лово, …уб, …уп, …има, …олити, …амети, …ин, …ім.

Перевірка Сад, слово, зуб, суп, зима, солити, замети, син, сім.
Слайд № 5

Перевірка Сад, слово, зуб, суп, зима, солити, замети, син, сім.

Записати слова, вставивши пропущені букви с або ш. …і…ть, …о…е, …уба, …ум, …пека, …тар…ий, по…та.
Слайд № 6

Записати слова, вставивши пропущені букви с або ш. …і…ть, …о…е, …уба, …ум, …пека, …тар…ий, по…та.

Перевірка Шість, шосе, шуба, шум, спека, старший, пошта.
Слайд № 7

Перевірка Шість, шосе, шуба, шум, спека, старший, пошта.

Виправити помилки Незнайка та записати речення правильно. Демян списав пять рядків казки про соломяного бичка.
Слайд № 8

Виправити помилки Незнайка та записати речення правильно. Демян списав пять рядків казки про соломяного бичка.

Перевірка Демˊян списав пˊять рядків казки про cоломˊяного бичка.
Слайд № 9

Перевірка Демˊян списав пˊять рядків казки про cоломˊяного бичка.

Виписати слова, в яких потрібно писати апостроф. Румяний, рядно, ряд, соловї, сузіря, святковий, цвях, обід, зявились, обїзд, синє, Боря, підїзд, п...
Слайд № 10

Виписати слова, в яких потрібно писати апостроф. Румяний, рядно, ряд, соловї, сузіря, святковий, цвях, обід, зявились, обїзд, синє, Боря, підїзд, пять, мясо, калюжа.

Перевірка Рум`яний, рядно, ряд, солов`ї, сузір`я, святковий, цвях, обід, з`явились, об`їзд, синє, Боря, під`їзд, п`ять, м`ясо, калюжа.
Слайд № 11

Перевірка Рум`яний, рядно, ряд, солов`ї, сузір`я, святковий, цвях, обід, з`явились, об`їзд, синє, Боря, під`їзд, п`ять, м`ясо, калюжа.

Досказати склад у слові. Ка(…), гри(…), по(…), кни(…), ми(…), риби(…).
Слайд № 12

Досказати склад у слові. Ка(…), гри(…), по(…), кни(…), ми(…), риби(…).

Досказати склад у слові. Ка(ша), гри(би), по(ле), кни(га), ми(ска), риби(нка). Перевірка
Слайд № 13

Досказати склад у слові. Ка(ша), гри(би), по(ле), кни(га), ми(ска), риби(нка). Перевірка

Вимовити слово, переставивши склади. Ба – шу (шуба) жка - ло ска – ма ли – сто ста – па ска – пра
Слайд № 14

Вимовити слово, переставивши склади. Ба – шу (шуба) жка - ло ска – ма ли – сто ста – па ска – пра

Вимовити слово, переставивши склади. Ба – шу (шуба) жка – ло (ложка) ска – ма (маска) ли – сто (столи) ста – па (паста) ска – пра (праска) Перевірка
Слайд № 15

Вимовити слово, переставивши склади. Ба – шу (шуба) жка – ло (ложка) ска – ма (маска) ли – сто (столи) ста – па (паста) ска – пра (праска) Перевірка

Забрати зайвий склад і прочитати слово. Кі – брись – шка ми – три – шка ри – шу – ба ля – маль – лька
Слайд № 16

Забрати зайвий склад і прочитати слово. Кі – брись – шка ми – три – шка ри – шу – ба ля – маль – лька

Забрати зайвий склад і прочитати слово. Кі – шка ми –– шка шу – ба ля – лька Перевірка
Слайд № 17

Забрати зайвий склад і прочитати слово. Кі – шка ми –– шка шу – ба ля – лька Перевірка

Додаючи в кінці кожного слова звуки [л] або [лˊ], здогадатися, яке слово задумали. Сті…, мі…, сі…, ба…, вокза…, дяте…, футбо…, бі…, ро…, пена… .
Слайд № 18

Додаючи в кінці кожного слова звуки [л] або [лˊ], здогадатися, яке слово задумали. Сті…, мі…, сі…, ба…, вокза…, дяте…, футбо…, бі…, ро…, пена… .

Додаючи в кінці кожного слова звуки [л] або [лˊ], здогадатися, яке слово задумали. Стіл, міль, сіль, бал, вокзал, дятел, футбол, біль, роль, пенал ...
Слайд № 19

Додаючи в кінці кожного слова звуки [л] або [лˊ], здогадатися, яке слово задумали. Стіл, міль, сіль, бал, вокзал, дятел, футбол, біль, роль, пенал . Перевірка

Із пари слів повторити те, де перший приголосний пом`якшений. Радий – рядно, пилка – півень, пиріг – пір`я, дядько – Даша, лак – лякати, кінь – кинув.
Слайд № 20

Із пари слів повторити те, де перший приголосний пом`якшений. Радий – рядно, пилка – півень, пиріг – пір`я, дядько – Даша, лак – лякати, кінь – кинув.

Із пари слів записати те, де перший приголосний пом`якшений. Рядно, півень, пір`я, дядько, лякати, кінь. Перевірка
Слайд № 21

Із пари слів записати те, де перший приголосний пом`якшений. Рядно, півень, пір`я, дядько, лякати, кінь. Перевірка

Із пари слів назвати те, у якому потрібно наприкінці писати „ь”. Тінь – слон осінь – сон стіл – сіль сад – сядь лебідь – дід спорт – гість
Слайд № 22

Із пари слів назвати те, у якому потрібно наприкінці писати „ь”. Тінь – слон осінь – сон стіл – сіль сад – сядь лебідь – дід спорт – гість

Із пари слів (почутих від учителя) назвати те, у якому потрібно наприкінці писати „ь”. Тінь, осінь, сіль, сядь, лебідь, гість. Перевірка
Слайд № 23

Із пари слів (почутих від учителя) назвати те, у якому потрібно наприкінці писати „ь”. Тінь, осінь, сіль, сядь, лебідь, гість. Перевірка

Замінити слова за зразком таким чином, щоб „ь” опинився в середині слова. День – деньки куль - … пень – … окунь - … учитель –… карамель - …
Слайд № 24

Замінити слова за зразком таким чином, щоб „ь” опинився в середині слова. День – деньки куль - … пень – … окунь - … учитель –… карамель - …

Замінити слова за зразком таким чином, щоб „ь” опинився в середині слова. День – деньки куль - кулька пень – пеньки окунь – окуньки учитель – учите...
Слайд № 25

Замінити слова за зразком таким чином, щоб „ь” опинився в середині слова. День – деньки куль - кулька пень – пеньки окунь – окуньки учитель – учителька карамель - карамелька Перевірка

Замінити звук на інший (опозиційний): [с] - [ш] Сум – …ум вас – ва… каска – ка…ка нас – на…
Слайд № 26

Замінити звук на інший (опозиційний): [с] - [ш] Сум – …ум вас – ва… каска – ка…ка нас – на…

Замінити звук на інший (опозиційний): [с] - [ш] Сум – шум вас – ваш каска – казка нас – наш Перевірка
Слайд № 27

Замінити звук на інший (опозиційний): [с] - [ш] Сум – шум вас – ваш каска – казка нас – наш Перевірка

Знайти „сильний” склад у слові, простукати слово. Мама, тато, рука, стіна, дорога, корова, молоко, автомобіль.
Слайд № 28

Знайти „сильний” склад у слові, простукати слово. Мама, тато, рука, стіна, дорога, корова, молоко, автомобіль.

Знайти „сильний” склад у слові, простукати слово. Мама, тато, рука, стіна, дорога, корова, молоко, автомобіль. Перевірка
Слайд № 29

Знайти „сильний” склад у слові, простукати слово. Мама, тато, рука, стіна, дорога, корова, молоко, автомобіль. Перевірка

Гра „Ланцюжок” Дібрати ряд слів, де кожне наступне слово починається з останнього звука попереднього слова. Кішка – апельсин – нора –…–…–…–…–…
Слайд № 30

Гра „Ланцюжок” Дібрати ряд слів, де кожне наступне слово починається з останнього звука попереднього слова. Кішка – апельсин – нора –…–…–…–…–…

Дякую за увагу.
Слайд № 31

Дякую за увагу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»