Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Використання інтерактивних методик

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RC645681
За публікацію цієї методичної розробки Тітішова Олена Василівна отримав(ла) свідоцтво №RC645681
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мангуської загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Використання інтерактивних методик

на уроках трудового навчання

Підготувала:

учитель трудового навчання

Тітішова О.В.

2018р.

Не навчайте дітей так,

як навчали вас -

вони народилися в інші часи.

Кофуцій

Уроки трудового навчання мають більш широкий спектр форм організації интерактивного навчання.

Інтерактивне навчання - це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності,у процесі якої досягаються певні конкретні і прогнозовані результати .

Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної , активної взаємодії усіх учнів.

Зміст розробки та використання інтерактивних методик на уроках трудового навчання вбачається не в ефективності новизни,оригінальності, а в підвищенні якості навчального процесу. Значення інтерактивних методик Уміння керувати своїми емоціями, формування практичних умінь і навичок Установка на творчу діяльність Підвищення інтересу на уроках активізації пізнавальної і трудової діяльності учнів,
Яким має біти інтерактивний урок ? Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроку. Як правило,структура таких занять складається з п’яти елементів :

- з мотивації (не більше 5 % часу заняття);

- з оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів

( не більше 5 % часу заняття);

- з надання необхідної інформації ( 10-15 % часу);

- з інтерактивної вправи – центральної частини заняття ( 45 – 60 % часу на уроці);

з підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку ( до 20 % часу).


Метою етапа мотивації є фокусування уваги учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми.

При мотивації уроку використовувати девіз уроку. Це можуть бути прислів’я, крилаті слова:

1. Бачити та створювати нове-велике задоволення.

(Ф.Вольтер)

2. Немає більшого щастя, ніж те, яке відчуває людина, осяяна ідеєю.

(Т.С. Альтов)

3. Щоб навчитися мислити, треба спочатку навчитися творити

(Джанні Родарі)

4. Не тільки сама істина дає впевненість, але й пошук її.

(Б.Паскаль)

5. Знання збираються по краплині, як вода в долині. (укр. прислів’я)

6. Не кажи чому вчився, а чого пізнав. (укр. прислів’я)

7. Надто знай, та ще й питай.(укр. прислів’я)

8. Вчаться на інших дивлячись. (укр. прислів’я)

Це може бути і: коротка розповідь учителя, бесіда, демонстрація наочності, нескладна інтерактивна технологія (мозковий штурм, «мікрофон», «криголам» тощо). Мотивація чітко пов’язана з темою уроку , вона психологічно готує учнів до її сприйняття, налаштовує їх на розв’язання певних проблем.

Мета наступного етапу – оголошення,представлення теми та очікувальних навчальних результатів – забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності,тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них чекає вчитель. Часто буває доцільно долучити до вивчення очікувальних результатів усіх учнів . Для того щоб почати з учнями спільний процес руху до результатів навчання, у цій частині інтерактивного уроку потрібно : назвати тему уроку або попросити когось з учнів прочитати її; якщо назва теми містить нові слова або проблемні питання, звернути на це увагу учнів; попросити когось з учнів оголосити очікувані результати за записом на дошці, зробленим заздалегідь,пояснити необхідне,якщо йдеться про нові поняття, способи діяльності; нагадати учням,що наприкінці уроку ви будите перевіряти їх, оцінювати їхні досягнення в балах.

Наступним етапом є надання необхідної інформації. Його мета – дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі виконувати практичні завдання шляхом інтерактивної взаємодії,але за мінімально короткий час. Це може бути: міні-лекція, читання роздаткового матеріалу, перевірка домашнього завдання, опанування інформацією за допомогою технічних засобів навчання або наочності. Для економії часу на уроці і для досягнення максимального ефекту уроку можна подавати інформацію для попереднього домашнього вивчення .

Основним етапом уроку є його інтерактивна частина , яка передбачає застосування педагогом 1-3 інтерактивних технологій. Саме вони мають забезпечити досягнення мети уроку. Кожна з послідовно застосованих технологій може бути названа інтерактивною вправою.

Порядок і її регламент проведення містять:

- інструктування: учитель розповідає про мету вправи,правила, послідовність дій і час виконання завдань(2-3 хв.)

- об’єднання в групи,розподіл ролей(1-2 хв.) ,інші технічні дії учнів (розташування меблів,підготовка обладнання);

- виконання завдання:на цьому етапі учитель виступає як організатор помічник,намагаючись надати учасника максимум можливостей для самостійної роботи і навчання в співпраці один з одним ( 5-15 хв.);

- презентація результатів виконання вправи (3-5 хв.);

- рефлексія результатів учнями: усвідомлення отриманих результатів, що досягається шляхом їхнього спеціального колективного обговорення або за допомогою інших вправ (5-15 хв.)

Пам’ятайте, кожна інтерактивна вправа обов’язково завершується рефлексією. Якщо ця складова не виконана, говорити про інтерактивне навчання взагалі не можна! Часто буває, що коли урок підходе до кінця, багато вчителів розслабляються, не враховуючи, що підсумки є найважливішою частиною інтерактивного уроку. Під підсумками уроку ми маємо на увазі процес, зворотній інструктажу.

Функції цього етапу уроку:

  • пояснити зміст опрацьованого,

  • співставити реальні результати з очікуваними, проаналізувати, чому відбулось та чи інакше;

  • установити зв’язок між тим , що вже відомо і тим,що знадобиться вивчити,чому навчитись у майбутньому.

Стадіями підсумкового етапу уроку будуть:

  • установлення фактів( що відбулось? );

  • аналіз причин ( чому це відбулось? );

  • планування дій ( що робити далі? ).

Практикуйте на  уроках використання різних ігрових моментів, мозаїку, незакінчені речення, кросворди, проблемні ситуації, диктанти

Використання таких завдань дає можливість:

     за короткий проміжок часу виявити рівень знань та вмінь учнів;

     формувати навички самоаналізу та самоконтролю;

     забезпечити як індивідуальну, так і фронтальну роботу на уроці;

     здійснювати диференційований підхід до кожного учня.

Щоб навчання в максимальній мірі сприяло розвитку учнів, пропонуйте дітям випереджаючі завдання, які учні можуть виконати застосовуючи інформаційні технології-це можуть бути мультимедійні презентації, web-сайти, публікації, буклети та інше .

Наприклад при вивчення теми «Українська народна вишивка» можна запропонувати  такі завдання:

 розкрити поняття кольору;

 дослідити особливості кольорової гами вишивок за регіонами;

 запропонувати варіанти оздоблення виробу вишивкою;

 розробити рекламу виробу.

Ці завдання можна виконати як традиційним способом, так і за допомогою комп’ютера.

Ще в більшій мірі виявляється активність при пошитті виробу. Самостійно розробити фасон, намалювати ескіз, проаналізувати конструкторські форми, силует. Починаючи вивчення теми «Моделювання одягу», знайомлю дітей з історією одягу, наголошуючи на спільних рисах національного та сучасного одягу. З метою розвитку естетичного смаку, максимального розкриття творчих задатків пропонуйте  дітям виконати творче завдання:

  розробити ескіз моделі швейного виробу;

  із запропонованих зразків тканини вибрати відповідну моделі;

 виконати опис моделі виробу;

 розробити рекламу.

Бажаю творчих успіхів!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Трудове навчання
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    167
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    RC645681
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
0 грн
0 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RC645681
За публікацію цієї методичної розробки Тітішова Олена Василівна отримав(ла) свідоцтво №RC645681
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти