Виховні заходи

Опис документу:
на допомогу вчителям початкових класів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мліївська ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Городищенської районної ради

Черкаської області

Стародуб О.О.

Виховні заходи

Мліїв

Зміст

  1. У нас одна Батьківщина - наша рідна Україна………..4

  2. Здоровим бути здорово! …………………………………10

  3. Міжпланетна подорож невгамовних чомучок……….19

  4. Випускний бал. …………………………………………...32

  5. Добро починається з тебе………………………………..47

Тема: У нас одна Батьківщина - наша рідна Україна

Мета: розширити та уточнити знання дітей про Україну, про походження назви країни, сприяти формуванню національної свідомості, виховувати патріотичні почуття і повагу, любов до своєї держави, народу, до Батьківщини.

Батьківщина

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

І тому найдорожчою нам

Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна, -

Дорога нам усім Україна!

Україна - це отча земля, де ти народився, де живуть твої батьки , рідні. Могутньо котить свої хвилі до Чорного моря найбільша річка України Дніпро. Буйною зеленню шумлять по його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито - пшениця, всяка пашниця. Працьовиті й волелюбні люди живуть в Україні.

Погляньте на карту України. На ній позначені кордони нашої держави. Де з давніх - давен живе наш народ. Простір землі заселений українцями, є такий великий, що аби його перетнути, треба пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щоденно 30 кілометрів.

Україна – одна з найбільших держав Європи. З давніх - давен наша держава потерпала від набігів кочових племен, тому що ті, хто побував хоч раз на цій землі , прагнули її захопити , привласнити. Наші предки визволяли рідну землю від ворогів, вони боролись за неї, і ніколи не здавались.

У кожного з нас є своє родинне вогнище, є дім , в якому ми живемо. А ось коли ми складемо наші маленькі батьківщини , вийде велика держава – Україна. Це наша земля, наш рідний край, наша країна з талановитими людьми, із чарівною піснею, що дивує весь світ, із мальовничою природою, багатющими народними традиціями. І сьогоднішню годину спілкування ми присвячуємо нашому рідному краю, землі, що зветься Україна, бо

« Народитись українцем - це велика честь і слава,

Рідний край свій полюбити - найважніша з усіх справа.»

  • Чи знаєте ви ,звідки пішла назва нашої країни?

Легенда про Україну.

Колись давним - давно в одному селі жила бідна вдова. Не було в неї ніякої втіхи від життя, тільки одна важка робота. І ось настав радісний день. В неї народилась дівчинка – маленька гарненька. І мати стала думати, яке ім’я дати своїй дитині. Тут, звідки – невідомо, усяяна маревом, з’явилася чарівниця. Вона з тривогою сказала: «Не давайте дитині імені. Вона сама його знайде, а якщо дасте , то вона помре. Дівчинка росла невеселою, журливою , бо у неї не було ім’я. Коли виповнилось їй 16 років задумала вона вирушити у світ, щоб знайти своє ім’я та мати не хотіла розлучатись із донькою, але вона потайки вирушила в дорогу.

Бідна вдова прочекала день, другий, не витримала розлуки і пішла шукати свою дочку. Йшла вона і вийшла в жовте – жовте поле пшениці. В чистому блакитному небі співали птахи, світило ясне сонечко. І бачить мати – спить на полі дівчина, її дочка, та така гарна, що вона замилувалася нею.

Раптом потемніло синє небо, полягла колосиста пшениця. Почувся тупіт, брязкання зброї, вигуки чужою мовою. Це були війська хана Батия.

Попереду їхав сам хан. Раптом він зупинився, побачивши красуню - дівчину і вигукнув : «Укра-юина», що на його мові означало « Дівчина молода». Дівчина прокинулась, хан схопив її і забрав з собою. Мати, побачивши це, опустилася на коліна і стала благати Бога, захисту для своєї доньки.

Раптом загримів грім, здригнулася земля, а потім все стихло… Лише курява здійснялась навкруги, і на полі стояла самотня вдова.

Пішла вона плачучи по землі шукати свою дитину. А в пам’яті лишилося тільки одне – Україна, Україна. Йшла… З очей падали сльози. І там, де на землю впала сльозинка, проростала квітка волошка. Мати йшла боса, збивала, колола ноги, і , де на землю падала крапля крові виростали маки. Де пройшла мати по землі, так і стала та земля зватися Україною.

  • Чи сподобалась вам ця легенда?

Відповідь дітей.

Отже, діти , Україна – це отча земля, рідний край, який ми повинні любити, оберігати, прославляти.

Послухаємо вірші про Україну.

1. Зацвітає калина,

Зеленіє ліщина,

Степом котиться –

Диво-луна.

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина,

Що, як тато і мама одна.

2. Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти , як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша -

Наша отча сторона.

3. Я живу на Україні,

Там, де співи солов’їні,

Там, де зріє виноград.

Де пшениця достигає,

Колосиста золота,

Де, неначе море, грають

І шумлять густі жита.

Останнім часом погляди мільйонів людей спрямовані до своєї історії, мови ,культури. Сьогодні ми повертаємось обличчям до криниць своєї духовності. Такою невичерпною криницею нашої історії є державна та народна символіка.

  • Назвіть , будь ласка , державні символи України.

Відповідь дітей.

  • Назвіть, будь ласка, народні символи України.

  • Які прислів’я та загадки знаєте про народні символи України?

Відповідь дітей.

Жити у незалежній і вільній державі - давня мрія нашого народу.

Багатовікова народна мудрість глибока й неосяжна. Український народ з покоління в покоління передавав її своїм нащадкам на збереження. І зараз , відкриваючи скарбницю народної мудрості, ми не перестаємо дивуватися її глибині. Зокрема багато сказано про рідну землю, народ, мову. Пропоную вам запам’ятати декілька прислів’їв про Батьківщину.

- Рідна земля і в жмені мила.

- За рідний край і життя віддай.

- Кожному мила своя сторона.

- Люби свій народ не тому, що він славний, а тому, що він рідний.

- Хто стидається за свій народ, той сам себе стидається.

- Хто не любить свою Батьківщину, той сирота, той без батька і без матері, без усього.

- Які почуття викликає у вас саме слово Україна?

Відповідь дітей

- Що може і повинен зробити кожен з вас для своєї України?

Відповідь дітей.

  • Любов до тата й мами , до родичів , любов до близьких, любов до Батьківщини - це найсвітліше і найвище почуття. А коли така любов у серці є, тоді людина добра і світла, щира і відважна, чесна і щедра. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття - любов, тому ви все зробите для того, щоб наша держава стала квітучою, могутньою, сильною і багатою. А поки ви ще маленькі, вам треба здобувати знання, щоб багато знати і вміти, бо ж вам будувати майбутнє нашої держави. Тому намагайтеся вчитися, щоб вами пишалась Україна. Бережіть рідну землю та її святині. І тоді вас пошанує світ. Хай завжди у вашому серці звучать слова В. Сосюри:

Любіть Україну, як сонце , любіть,

Як вітер, як трави, як води,

В годину щасливу , і в радості мить,

Любіть у годину негоди!

Любіть Україну у сні й наяву ,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Тема. Здоровим бути здорово!

Мета: Дати учням поняття про те, що здоров’я - це основа щастя людини;

переконувати , що здоров’я великою мірою залежить від способу життя;

сформувати у дітей бажання вести здоровий спосіб життя; переконувати , що від здоров'я кожного залежить майбутнє нації, всієї України;

розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток;

виховувати інтерес до занять спортом, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Учитель. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих щастя не мине!

Діти, вам подобається ходити в походи? А гратись у веселі ігри? А плавати в морі, в озері чи в річці? (Відповіді дітей.) Це чудово, коли дитина здорова. Тоді їй усе хочеться робити. І відпочивати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом. А коли ви захворієте, яке у вас самопо­чуття? (Відповіді дітей.) Отож людині потрібне здоров'я, щоб учитися, рости і міцніти. Ви сьогодні навчаєтеся в школі, у веселій країні Знань. І шлях цей довгий. Щоб пройти його, треба мати міцне здоров'я, силу волі і велике бажання вчитися. А зустрінуться у нас на шляху не лише радощі, сміх, веселі витівки, а й перешкоди, певні труднощі, що їх треба буде подолати, щоб дійти до вершини під назвою "Перемога".

Щоб усе подолати, кожному з вас потрібно бути здоровим, повним сил та енергії, щоб не пропускати шкільних занять. Отож і почнемо нашу бесіду з побажання всім доброго здоров'я. Ростіть здорові і щасливі,; будьте сильні й сміливі, бо здоров'я – всьому голова! Як ви розумієте ці слова? (Відповіді учнів.)

У житті найголовніше бути здоровим Народна мудрість каже: "Було б здоров'я, а все інше наживемо!" Доведіть правильність цього твердження. (Діти висловлюють свої думки.)

Гра „ Мікрофон”

Учитель. Діти - це майбутні робітники і вчені, науковці й космо­навти, воїни і моряки, працівники поля й лісу, це ті люди, які прийдуть га зміну нинішнім патріотам рідної Вітчизни і будуть відстоювати та захищати її інтереси. А зараз поміркуємо: сьогодні ви ще зовсім маленькі, навчаєтесь у школі, але з кожним роком підростаєте, мужнієте і стаєте мудрішими. Час мине дуже швидко, і ви станете дорослими,, великими і сильними. Ви підете навчатись, а потім працювати, будете здійснювати подвиги. Тому треба бути сильними, витривалими, щоб долати перешкоди на своєму шляху, бо їх буде багато, а це означає, що треба бути здоровим. На ваші плечі впаде тягар турбот не лише за себе, а й за свою родину, за свою

Батьківщину, бо кожному з нас вона -мати, а матір треба захищати. Лише здорова, сильна і витривала людина може щодня повноцінно і з великою віддачею працювати. Недарма народ каже, що гнила дошка цвяха не приймає. Як ви розумієте цей вислів? (Відповіді дітей.) Хвора і слабка людина не може працювати на повну силу, бо вона думає тільки про те, що в неї болить, а от здоровому все здорово! Здорова людина здатна добре вчитися, чудово працювати, тому вона має силу, здоровий апетит і гарний настрій. А коли діти будуть здоровими, то виростуть з них здорові й сильні дорослі люди, тобто міцна і здорова нація, і буде сильною держава Україна. Бачите, як усе пов'язане між собою! А зараз на аркушах паперу намалюйте в одному кружечку сумне обличчя, коли людина хвора, а в другому -веселе, коли людина здорова. (Діти малюють кольоровими олівцями в кружечках вирази облич.)

Учитель. А тепер давайте порівняємо два обличчя, що їх ви нама­лювали. Яке обличчя вам подобається: сумне чи веселе? Чому?

Діти. Веселе. Тому що воно приємне, хочеться на нього дивитися. (Вчитель демонструє малюнки декількох дітей.)

Учитель. Ось так і люди. Бувають веселі - це здорові фізично й духовно люди, а от сумні люди швидше за все - хворі. Народна мудрість говорить про те, що весела думка — половина здоров'я. Як ви це розумієте? (Відповіді дітей.)

Дитина 1. Весело у світ дивіться,

Сум від себе проженіть.

Встали рано -усміхніться,

3радістю весь день живіть.

Дитина 2. Усмішка, неначе сонце,

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Відразу радісно стає.

Дитина 3. Той здоровий, хто сміється,

Бо нічого не болить.

Все йому в житті вдається

І чудова кожна мить

Дитина 4. Гарна думка серце гріє,

І чарівним все стає.

Доброта зцілити вміє

І здоров'ячко дає.

Дитина 5. Будьте всі здорові, діти,

3 усмішкою в світ ідіть.

Хай вам щиро сонце світить,

Всі здоровими ростіть!

Учитель. Доброта, любов, добре ставлення до всіх людей, усмішка і весела вдача - це, справді, половина здоров'я. Така людина всіх навколо себе зігріває, дає позитивний заряд на цілий день, піднімає всім настрій. А гарний настрій - це запорука доброї роботи, удачі й здорової атмосфери в колективі. Ось ми пояснили і цей народний вислів. А народ має тих висловів так багато, що всіх і не скажеш, бо ви знаєте, що у нас, в Україні, що не сільце, то своє слівце!

Гра „ Складанка”

Найбільше багатство- а втративши плачемо.

Здоров’я - здорова держава.

Здоров’я маємо- не дбаємо здоров’я

Здорові діти - всьому голова.

Гарний настрій – за гроші не купиш

Здоров’я половина здоров’я

Учитель. Молодці, багато знаєте приказок та прислів’їв! КА чого вони нас вчать?

(Відповіді дітей.)

Так, вони вчать берегти здоров'я, не марнувати його, бо хворим бути погано, дискомфортно, неприємно. А ви вже знаєте багато правил, які допомагають зоерегти ваш фізичний стан у відмінній формі.

Відгадати ребус

Гра „Квітка здоров’я”

Підібрати слова на пелюстки квітки на дані букви, що відносяться до здоров’я.

Щоб бути здоровим, треба займатися фізкультурою і фізичною працею, дотримуватися режиму дня, повноцінно і правильно харчуватись і т. д. Послухайте вірші про це.

Дитина І. Нездорова в нас дитина,

Не весела, а сумна.

Рідна дівчинка, єдина,

Чим засмучена вона?

Дитина 2. В неї зубки заболіли,

Не до сміху, як болить. Чистити їх не хотіла,

От сумна й настала мить.

Дитина 3. Є для ігор місць чимало:

Двір, майданчик, парк і сад.

Тож не грайтесь де попало

Все тоді піде на лад.

Дитина 4. Правила дорожні знайте.

По дорозі не біжіть.

Від дороги далі грайте

Будете в безпеці жить.

Дитина 5. Мити рук не забувайте.

Ноги мийте кожен раз.

Спати в ліжечко лягайте,

В строго визначений час.

Дитина 6. Є ще слово невеличке

І приємно так звучить.

Це хороше слово -звичка,

Нам без звичок не прожить.

Дитина 7. Є погані звички й гарні,

Хай погані йдуть від нас!

А хороші звички, славні

Набувайте, в добрий час

Учитель. Назвіть погані звички, що шкодять здоров'ю. Чому їх не треба набувати? (Діти називають і висловлюють свої думки.)

Зустріч з медичною сестрою Распономарьовою Т.І..

Виступ на тему „ Шкідливі звички”

А тепер назвіть гарні звички, що допомагають зберегти здоров'я.

Учитель. Ось ми і поговорили з вами про здоровий спосіб життя.

Світ великий кожна людина приходить для добра — творити добро її

завдання. Ростіть здоровими і добрими, розумними і мудрими, працьовитими і творчими, зігрівайте кожного своєю щирою усмішкою, великою любов'ю, добрим і теплим словом, мудрою порадою, бо ви прийшли у світ для добра. Якщо ви, діти, виростете такими: здоровими фізично і духовно, то наша нація буде здоровою і гарною, а рідна Україна, наша держава, стане могутньою і сильною. В добрий час і доброго вам здоров'я!

Здоров’я – найбільше багатство!

Тема. Міжпланетна подорож невгамовних чомучок

Мета. Прищеплення корисних звичок у повсякденному житті

молодших школярів як засіб попередження негативних звичок;

створення та забезпечення умов для вільного духовного і

фізичного розвитку учнів у сім’ї, школі, позаурочний час.

Обладнання:

Вступ.

І.Організаційний момент.

Вчитель;

- Любі, діти, у наш клас завітали люди щирі,

Привітаймо гостей, посмішкою й миром.

Учні:

  • Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас,

І запрошуєм ласкаво

На заняття у другий клас!

ІІ. Тема і мета подорожі.

Вчитель

  • Хочете побувати на невідомих планетах?

Відповіді учнів.

Вчитель.

-Тоді запасайтесь терпінням, бажанням учитися і стартуйте. Міжпланетний корабель „Зоряний” чекає на нас.

Погляньте на карту нашої міжпланетної подорожі. В гостях у кожної з планет ви побуваєте. А що робить землянин, потрапивши на іншу планету?

Гра „ Мікрофон”

  • Так, найперше – дізнаєтесь все, що тільки можна дізнатися - вивчити тут. А потім ділиться з тамтешніми жителями своїми знаннями в і вміннями . Пам’ятайте : тільки від вас залежить чи дізнаються мешканці інших планет про вашу дотепність, сміливість, здібності. Капітаном космічного корабля буду я. Супроводжувати під час подорожі нас буде робот Вернер. Знайомтесь.

( Заходить Вернер )

Оберемо девіз нашої подорожі.

Діти: - Ми веселі і завзяті!

Дуже любим мандрувати!

Вчитель: - Піднімемо настрій.

Речівка

  • Я

    к ваш настрій?

  • Дуже добрий!

  • Боягузи?

  • Ні, хоробрі!

  • Друзі?

  • Во!

  • Погода?

  • Клас!

  • Друзі, вирушати час!

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „ Кмітливих” готовий прийняти корабель.

Зіграти хочеться мені

На планеті в гру Так” чи „Ні”

Тобі питання задаю,

готуй же відповідь свою.

Відповідай, коли мастак,

єдиним словом "Ні" чи "Так".

Якщо кмітливий, друже, ти,

то може й рима помогти.

Але вона хитрюща в нас,

аби не збила з толку враз!

Тягнути час навіщо нам?

Зіграй — і ти побачиш сам.

Скажи, катаєшся на лижах навесні?

Не гайся з відповіддю... (Ні.)

Чи любиш плавать, як гусак?

Ну, що на це ти скажеш?.. (Так.)

А чи зашкодила б мені

зарядка рано-вранці?.. (Ні.)

Чи можна вранці просто так

тобі жувати гумку?.. (Ні.)

Чи правда, друже мій, що в парк

кладуть рогатку у рюкзак?.. (Ні.)

Якщо не їстимеш три дні,

то танцювати зможеш?.. (Ні.)

А до бруднуль і розбишак

чи є в людей повага?.. (Ні.)

Чи босим бігти по росі

ти любиш рано-вранці?.. (Так.)

Ану скажіть мерщій мені,

чи треба зуби чистить?.. (Так.)

Відповідай, коли мастак,

ти руки з милом миєш?.. (Так.)

Чи можна, ти скажи мені.

читати книгу в ліжку?.. (Ні.)

А чи водичка друг тобі?

Чекаю відповіді!.. (Так.)

Скажи, морози крижані

страшні спортсменам взимку?.. (Ні.)

Чи можна їсти всім у смак

немитих груш і яблук?.. (Ні.)

Насамкінець скажи мені:

Сподобалось тобі чи ні?.. (Так.)

Капітан : - Стартуємо далі!

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „ Ласунів” готовий прийняти корабель.

Капітан :- Погляньте навколо , які екзотичні дерева тут ростуть . Які в них незвичайні плоди . Чи варто нам тут щось скуштувати?

Відповідь дітей.

Капітан:- У мене є ідея. Посадимо тут дерево корисної їжі на згадку про наше перебування.

(Імпровізоване дерево із плодами корисної їжі)

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „ Загадкова ” готовий прийняти корабель „ Зоряний”

Капітан:- Чи любите відгадувати загадки?

Відповідь дітей.

( Діти загадують загадки)

  1. Вузлувата і листата

Дуже мудра, головата

Сто сорочечок на ній

На нозі стоїть одній(капуста)

2. В Україні полюбляють,

Другим хлібом називають(картопля)

3. Для морквиці я сестриця,

Лиш на вроду білолиця (петрушка)

4. Я на сонці сонцем сяю

Родичів багато маю

Гарбузова господиня.

Добре знають.

Хто я?(диня)

5. Сам - як свинка .

Хвіст – гачок

Що за овоч (бурячок)

6. Кругленький, як сонце,

Смугастий, бокастий,

Дуже солодкий

І трішки хвостатий.(кавун)

Капітан:- Молодці, які ви кмітливі, дотепні.

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот. - Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „Пустунів” готовий прийняти корабель.

Капітан:- Добре, що ми сюди потрапили, трішки відпочинем.

Як барвіночок росою,

Вмийся вранці прибирися

Руки вбік, над головою,

Відштовхнися, підтягнися.

Діти! Дружно по порядку,

Всі вставаймо на зарядку.

Щоб рости і гартуватись,

І міцніти як броня.

Треба , діти, нам займатись

Фізкультурою щодня.

Де веселі каченята наші помічники

Хай танок наш жартівливий

Підбадьорить і нас залюбки

(Танець веселих каченят)

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „ Розумників” готовий прийняти корабель.

Капітан: - Де найбільше ви почуваєте себе в безпеці?

Відповіді дітей .

Капітан:- А як ви почуваєтесь, коли залишаєтесь самі вдома?

Відповіді дітей.

Тест „ Один вдома”

  1. Чи відчиниш ти двері тому, хто скаже, що приніс посилку

батькам або подарунок для тебе?

1. Так. 2. Ні.

  1. Що ти відповіси, якщо незнайома людина запитає по телефону: „ Ти один вдома?”

  1. Так, один. 2. Ні, з батьками. 3.Ні, з бабусею.

  1. Що ти зробиш, якщо раптом удома почуєш сторонні звуки?

1. Піду подивлюсь. 2. Зателефоную батькам.

  1. Чи можеш ти самостійно викликати „швидку допомогу, Зателефонувати до міліції, пожежної частини і повідомити потрібну інформацію?

1. Так. 2. Ні.

Капітан:- Якщо тест захопив тебе зненацька і не на всі запитання ти знаєш правильні відповіді, не засмучуйся. Просто не забувай, що ти вдома один , а тому будь пильним і обережним – як вартовий, якому довірили охороняти дуже важливий об’єкт.

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „ Пригод” готовий прийняти корабель.

Капітан:- Вітаю, любий Макрофах!

- Як спра­ви?

  • Тс-с... Нас можуть почути!..

  • Від кого ж ми ховаємося?

  • Придивись пильніше,— прошепо­тів Макрофаг.

Ми визирнули із-за нічника. Те, що ми побачили, було справді жахливе. На моє­му столі велася підготовка до бойових дій. Безліч воїнів, грізні на вигляд, шику­валися лавами, виконували бойові танці навколо якоїсь речі, що лежала край сто­лу. Придивившись, я впізнала ганчірку, яку мама поклала, щоб я витерла пил. Дивина, цих істот ставало все більше й більше. Вони скидалися на індіанців, які ступили на стежку війни — всі такі піст­ряві і войовничі.

  • Хто це? — злякано запитала я.

  • Мікроби. Ти уже впізнала свій стіл?

  • Так. Он і ганчірка лежить. Тільки чому вони коло неї витанцьовують?

  • О! Це — їхній найлютіший ворог! На вулиці мікроби не можуть швидко розмножуватися. Там їх убиває сонце, його ультрафіолетові промені. А в при­міщенні — інша річ. Шибки пропускають світло, але затримують ультрафіолетові промені. Тут мікробам привілля. Роз­множуйся, скільки хочеш! Особливо сприятливі умови для розмноження там, де є пил. Мікроби дуже їх полюб­ляють! Твоя мама завжди ретельно при­бирає в оселі, тому їм немає того привіл­ля. Але сьогодні у них — свято, адже пил не витерли.

Капітан:- Діти, погляньте хто це?

Кларк:- Я агент Кларк. Стежу за мешканцями планети. Вони голосно розповідають на вулиці про дорогі речі куплені батьками, хизуються грошима, запрошують до дідусів подивитися ордени. І ніхто з них не помічає чоловічка, котрий уважно прислухається до таких розмов ніхто з них не замислюється, які неприємності

чекають на хвальків і базік.

Кларк:- Як на вашу думку, що це за неприємності?

Відповіді дітей.

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Робот: - Увага! Увага! Космодром планети „ Розваг” готовий прийняти корабель.

Капітан:-Які розваги ви найбільше любите?

Відповідь дітей.

  • А де ви навчаєтесь співати й танцювати?А кому ви показуєте своє мистецтво? І нашим гостям можете показати?

Пісня «Пречудово в світі жити»

Пречудово в світі жити –

І по-справжньому дружити.

І любити геть усіх –

Хай лунає пісня й сміх!

Гарно друзів вірних мати,

З ними у танку кружляти

Пісеньки співати, гратись,

З друзями не розлучатись.

Бути ввічливим, приємним

Добре вихованим, чемним

І поводитись уміти,

Зовсім рикати не сміти!

Робот:- Увага! Увага! Термінове повідомлення з Землі . Нам час повертатися додому.

Робот: - Рушаймо!

Робот :- Сіли зручно.

Діти: - Є сісти зручно

Робот: - Контакт.

Діти: - Є контакт.

Робот.- Включити мотор.

Діти: - Є включити мотор.

Робот:- Запуск.

Діти: - 5, 4, 3,2, 1, 0 – вжик , вжик, вжик!

( Звук космічного корабля)

Капітан:- Зачекалися нас рідні. Що ви розповісте їм про нашу міжпланетну подорож?

Капітан: - Гарно провели ми час?

Діти: - Так!

Капітан: - Чи усі гадають так?

Діти: - Так! Так! Так!

Випускний бал

Ведучий №1 :

Минуле не вернуть , не виправить минуле.

Вчорашнє ,ніби сон, що випурхнув з очей,

Як руки на весні ховається під мулом,

Так криється воно забігом днів і ночей.

І ще не давно ти – малюк кумедний –

З батьками йшов на перший свій урок.

Був голос тихий, крок невпевнений,

Портфель важкий і бездна до зірок.

Учитель взяв з батьківської долоні маленьку руку і повів у світ,

Де ти щодня дорослішав по волі ,

Де безтурботного дитинства збігло кілька літ.

Ведучий №2:

Тут було все - і перша літера, і слово перше,

І перша мудрість, що підняла на крилі.

Тут було все – і навіть смуток вперше,

Учив долати труднощі в житті.

Чотири роки для історії хвилина, у всесвіті безкрайому – лиш мить,

Але для тебе шлях встановлення людини,

Яким проходиш ти , щоб далі жить.

Чотири роки…..

Не так уже й багато, а скільки за цей час було подій.

От і сьогодні бал – прощальне свято, пройде у школі дорогій.

Ведучий №1 :

Ось зайдуть на лінійку востаннє, наші діти 4 клас.

Хай здійсняться всі ваші бажання ми ласкаво запрошуємо Вас!

Линь же, музико, в небо гучніше, в добру пору лунай, в добрий час!

Вище голови ! Йдіть веселіше! Ми вже всі чекаємо Вас!

(Випускники заходять під музику по черзі, ведучі читають про кожного вірші)

Ведучий №2

Таня в нас спортсменка і артистка,

Ще до того добра футболістка.

І старанна в нас вона й гарненька,

І завжди охайна й чепурненька.

Ведучий №1

Іра дівчинка грайлива,

І неначе весна мрійлива.

То нахмуриться, то всміхнеться,

То насупиться, то сміхом заллється.

Ведучий №2

Саша дитинка, як пружинка,

Хоч малий як горошинка

І маленький , і кругленький,

Але вправний і швиденький.

І старанно науки вивчає

Ведучий 1

Іра дуже скромна ввічлива і чемна

Дівчинка охайна і приємна

Трудиться вона в нас, як мурашка.

Наша Ірочка просто казка.

Ведучий №2

Владислав - маленький як комашка ,

А працьовитий, неначе мурашка.

І хоч не все йому вдавалось,

Але дуже дитина старалась.

Ведучий №1

Наша Тетянка неначе картинка,

Очі блистять, як ті намистинки

Гарно Тетянка в нас вірші читає,

Бігає швидко і гарно співає.

Ведучий №2

Трудиться Сірьожа, як мурашка,

Хоч буває йому часом важко.

Дружать з ним хлопчики й дівчата,

Друзів має він багато.

Ведучий №1

Хоч маленький Альоша прийшов до школи,

Не боявся труднощів ніколи.

Добре вміє він читати.

Адже прагне знати.

Ведучий№2

Коля в нас дуже - активний ,

Вірші читає, спритний – спортивний

Виразом любить задачі рішати

І асоціативні кущі малювати.

Ведучий №1

Наша Валя жвава дитинка, і дуже гарненька неначе дитинка.

Чубчик на свято сама підстригала,

Щоб гарну на свято зачіску мала.

Ведучий №2

Тендітна й тоненька наша Альона

У зошиті букви пише гарненькі

Кругленькі, гарненькі неначе намисто.

В зошитах в неї охайно і чисто.

Ведучий №1

Наш Сергійко дуже працьовитий ,

Надійний помічник у мами й брата.

А ще до того кавалер галантний,

Завжди дівчатам місце вступає.

І вірші він їм складає.

Ведучий №2

Олег добру вдачу має,

Працьовитий і привітний,

Наче пташечка досвітня

Гарно він співає.

Швидко приклади рішає,

У футбола гарно грає.

Ведучий №1

Аліна в нас дуже активна,

І вірші читає, і спритна й спортивна.

Ще виразом любить задачі рішати,

А ще й встигає й у класі прибрати.

Ведучий №2

Хто це? Хто це за дитина?

Він неначе та пружина.

У футбола гарно грає,

В шахи всіх перемагає.

Словом він у нас спортсмен –

Не Віталя, а супермен.

Ведучий №1

Юра наш – гарно співає,

І танцює і стрибає.

У футбола добре грає,

Всіх у класі звеселяє.

(Діти займають свої місця на сцені)

Ведучий№2. Випускний бал оголошено відкритим.

( Звучить гімн України).

( На сцену виходять учні 2 класу)

Учень 1. Ми прийшли вас привітати

З цим щасливим світлим днем.

Хочем вам пообіцяти:

Скоро й ми прийдем сюди.

Учень2. Пройде літечко ясне,

Прийде осінь золотиста.

Дзвоник в школу всіх позве

Довгожданий голосистий.

Учень3. Ми вам успіхів бажаєм

І здоров’я і добра.

Естафету ми приймаєм

Вчитись гарно і щодня.

Учень4 Пам’ятайте через роки

Перші труднощі, свій клас.

І веселі, цікаві уроки

Як швидко пролинув цей час.

Пісня « Вчать у школі»

Випускник. Тихий смуток огорнув наш дім,

Час прощальний в серці забринів.

Скажемо сьогодні ми:

Прощавай , школо початкова,

Пропускай ластів’ят своїх у політ,

На багато довгих і щасливих літ!

Випускник. Прощавай, Букварик рідний наш!

Перша вчителько не забувай про нас

Час святковий та щемить душа,

Бо назад не повернуть літа.

Час настав подякувати за все ,

Бо дорога кличе і веде.

Випускник. Ми пригадаємо, той дзвінок веселий,

Що продзвенів нам перший раз,

Коли ввійшли ми з квітами у школу

У свій найкращий перший клас

Випускник. Ми всі були смішними дітлахами,

Коли зайшли вперше у свій клас.

Коли дали нам зошит з олівцями

Й за парти посадили перший раз.

Випускник. У дівчаток бантики пишні,

І портфелики в руках.

Губки , наче спілі вишні.

І цікавість у очах.

Хлопчики всі швиденькі,

І рухливі і меткі,

Ми були такі маленькі,

А от виросли які.

Пісня « Дитинство»

Ведучий: Погляньте, діти, на своїх батьків. Їхні очі сяють щастям, а десь у глибині прихована тривога.

Бо попереду ще стільки випробувань! Батьки переживають у кілька разів більше, ніж ви самі.

За терпіння , за сумлінне ставлення до навчання, за добросовісне виконання домашніх завдань нагороджуємо, Вас медалями і говоримо вам: “Так далі тримати!!!!”

Тож ,шановні батьки, спасибі хочу я сказати

Із щирим вчительським теплом

За ночі ті, що не доспали, коли

Уроки ви рішали

За вірність прикладів і вправ і за малюнки з малювання

Бо попереду ще багато років

Отож, навчайтеся батьки

І кожен день робіть уроки.

(Привітання голови батьківського комітету)

Випускник. Ми до батьків сказати хочем слово

І привітати хочем від душі,

Подарувати всім пісні чудові,

Найкращі прочитати вам вірші.

Випускник: Прийміть побажання із шани, любові

Вклоняємось низько і дякуєм щиро

За ласку і ніжність і мудрість і віру.

Випускник: Бо без батьків чого ми в світі варті?

Без маминої ласки і тепла,

Без батьківської строгості і жарту,

І без свого родинного тепла.

Пісенька «Про тат і мам»

Ведуча :До нас на свято завітали гості , вчителі, які вас навчали і будуть навчати. Тож давайте їх привітаємо.

Випускник

Надія Олександрівна

Директор в школі - фігура центральна

Як кажуть в народі всьому голова

Директор на місці - то й школа у шані,

І як він керує так підуть діла

Тож особливе Вам вітання

Вітаємо Вас із різних сторін

Бо ви і учитель, господар і нянька

І педколективу і учнів і батьків.

Випускник

Заучу теж скажемо спасибі,

Що нас контролювали.

Навчатися учили,

Часто в класі бували

Випускник

Любов Миколаївні і Ніні Олександрівні – щира подяка

За ярмарки, конкурси, свята

Що часто в нас в школі бувають

Наші серденька малі звеселять

Дозвольте вам рапортувати

  • за час навчання в школі вивчено 33 літери українського алфавіту

  • вивчили багато правил українського правопису, навчилися писати, розв’язувати приклади і задачі

  • ми провчились 2448 уроків

  • ми провели 1836 годин за партою

  • учнями класу перечитано, зачитано 450 художніх творів

  • списано, переписано 1820 зошитів, з яких не всі показані батькам

  • загублено 50 ручок, 60 олівців, 30 гудзиків, багато копійок і 12 поганих звичок.

  • Проведено багато свят, вікторин

  • Списано 3 кг крейди, 22 руки і 3 щоки, 12 штанів

  • Клас живе цікавим життям і не збирається зупинятися на досягнутому.

За терпіння , за сумлінне ставлення до навчання, за добросовісне виконання домашніх завдань нагороджуємо, Вас медалями і говоримо вам: “Так далі тримати!!!!”

Слово для привітання надається директору школи Н.О.Зінченко

Випускник

Настає урочиста мить

Має бути як ніколи

Щоб атестати вам вручить

Слово має директор школи

Вручення дипломів

Випускник

В початкових класах дуже ми трудились

Але ж це початок тільки у житті

Хоч було важко, але ми учились

Труднощі долати на своїм путі

Випускник

Наші перші кроки, сходинки чудові

Ми пройшли успішно в радості й теплі

Ласкою зігріті, сповнені любові -

Що найкраще може бути на землі

Випускник

Нас навчила вчителька,

Рідний край любити

Берегти природу, ріки і поля

Нам у ріднім краї на землі цій жити

І тому найкраща всім – рідная земля

Випускник

Ми писати вчились, вчились малювати

З піснею дружити, друзів завели

Ми усі навчались з сонечком вставати

В початковій школі весело жили.

Пісня “ Маленькая Девочка”

Випускник

Люба наша вчителько!

Настав час коли ми ваші учні, маємо сказати до побачення. Ви залишаєтесь за тією межею, де промайнуло наше дитинство.

Випускник

Пролетить і літо і першого вересня ви знову поведете малят за собою. Ви навчите читати їх писати найдорожче слово в світі “мама”.

Випускник

А ми будемо до Вас заходити і пригадувати, як колись робили це ми .

Випускник

Зараз ми – Ваша надія і опора, ми ваші сини й дочки, ми ваші учні говоримо спасибі і обіцяємо не доведеться червоніти вам за нас.

Випускник

Вчителько перша наша зібрались ми нині

Щоб дяку і шану віддати тобі

За ласку, за мудрість, бо в кожній дитині

Ви пам’ять в житті залишили на вік

Пісня “Споришева стежечка”

Випускник

Вчителько найперша найрідніша

Як тобі не дякувать в цей час

За те що ввесь свій розум і уміння-

Все віддавали ви для нас.

Випускник

За те що нам читали книжку

За вашу лагідну усмішку

Що всіх навчали ви читати

І малювати і писати

Випускник

За те що з нами в ліс ходили

На поле і в зелений гай

За те спасибі, що навчили

Любити палко рідний край.

Випускник

Ти пробач усе нам, вчителько-матусю,

Дуже часто неслухняними були

Та ми тебе любили до нестями

Любили так, як вміли тільки ми.

Випускник

Ми сьогодні вже йдемо від вас

По стежині шкільній в 5 клас

Не сумуйте за нами, рідненька,

Ми завжди пам’ятатимемо Вас.

Пісня « Про вчительку»


Виступ першої вчительки

Дорогі мої лебедята,

Ясне сонце ласкаве весь світ осінило.

Зустріч з вами для мене як свято,

Любов щира дитяча додає мені сила

Я безмежно щаслива,

Я дуже багата

Бо маю доньок скільки і скільки синів.

Я покликана вас мої любі навчати

Перші кроки сміливо робити знань .

Тож хочу сьогодні я вам побажати

Перешкоди долати усі без вагань .

В старшій школі чекає життя вас цікаве,

Ви слухняними будьте, пізнайте, творіть.

Вчителі вас зустрінуть ласкаво, привітно

Тільки ви ж їх предмети старанно учіть.

Пам’ятайте, що успіх про вас не забуде

Тож трудіться щоденно, навчайтесь, творіть.

Будуть з вас мої любі, хороші люди!

Тож летіть, мої ластів’ята, але інколи оглядайтесь в минуле назад.

Вручення пам’ятних листівок.

Випускник

Шановна вчителько моя! За нас ви будьте певні.

Хоч ми рухливі і шумні

Зате розумні, чемні

Випускник

Ми будемо гарно учитись

Із поведінкою буде гаразд

Та ви прийміть із любов’ю тільки

І поведіть у 5 клас.

Випускник

Час настав дати клятву 5 класника

Вступаючи в ряди учнів середньої школи перед обличчям батьків, директора, вчителів урочисто клянемось

- Біля дошки стояти, як кращий воротар, не пропускаючи повз вуха жодного питання навіть великого і підступного. Клянемось.

- Не доводити вчителів до температури кипіння. Клянемось.

- Бути швидким, але не підвищувати швидкості при пересуванні по шкільних коридорах. Клянемось.

- Витягувати з вчителів міцні знання .

Клянемось. Клянемось. Клянемось.

Ведучі

Як же час пролітає швидко,

Наші діти так скоро ростуть.

Білі плаття як крила лебідки

Вас у вальсі легкому несуть.

В вальсі дитинство кружляє чудово,

І наповниться щастям зал.

Перший раз, як Наташа Ростова,

Ви сьогодні танцюєте вальс.

Отож у залі вальс одлунює прощальний.

Над Млієвом окрилено зліта.

Випускники танцюють вальс.

Випускники(разом):

Прощавай початкова школо, а середня нас зустрічай!

Ведучі.

Ось і закінчився наш бал

Залишився теплий слід в душі

На все добре, діти і гості ,

Хай всюди завжди вам щастить.

Дзвенить дзвінок, учні з батьками ідуть на останній урок.

Тема. Добро починається з тебе

Мета. Розширювати поняття дітей про те, що таке краса людської душі;

розвивати вміння творити добро у повсякденному житті;

виховувати доброту, повагу до людей старшого покоління, уміння

шанувати близьких людей,

виховувати бажання бути добрим, чуйним.

Обладнання: картки,

Хід заняття

Учень 1. Добрий день, Вам люди добрі,

Що сидять в нашій господі.

Раді Вас ми тут вітати,

Щастя і добра бажати.

Учень 2. Красиво і світло у нашій світлиці,

Примули на вікнах горять вогняні,

Сьогодні у школі заняття з бабусями,

І хочеться всіх привітати мені.

Вчитель. – Діти, сьогодні у нас особливе заняття. У гості до нас завітали найулюбленіші для кожного з нас люди – наші бабусі. Вони невтомні трудівниці, хранительки мудрості, берегині звичаїв та обрядів, цікаві казкарі.

Вслухайтесь в ці слова « бабуля, бабусенька, бабця, бабусечка», які вони ніжні, лагідні.

Пісня «Бабця, бабуся»

У кожній країні є категорія людей, які потребують особ­ливої уваги й піклування. Це — люди похилого віку.

Україна — «найстаріша» країна Європи: частка осіб похилого віку, як люблять називати дідусів і бабусь делі­катні демографи, у зіставленні з іншими віковими група­ми — в нашій країні найзначніша. Вона становить майже чверть усього населення. А в середині XXI століття, за про­гнозами, взагалі сягне третини.

За даними інституту геронтології, в Україні нині понад 1 млн 300 тис. людей, чий вік перевищив 80 років. Приєм­но, що Україна — країна довгожителів. Але разом із тим прикро й те, що наша держава не може ще забезпечити гід­ну старість своїм громадянам. Будемо сподіватися, що вже в недалекому майбутньому уряд і парламент зроблять все можливе, аби людина прожила вік, відпущений природою і Богом, в щасті й благополуччі.

З 1999 року першого жовтня відзначається Міжнарод­ний день людей похилого віку. Люди старшого поколін­ня— досвідчені, мудрі, добрі. Сьогодні вони для вас, діти, просто дідусі й бабусі." Але сядьте біля них, поговоріть з ни­ми, і вам відкриються сторінки їхнього життя. А це — іс­торія кожної сім'ї, історія нашого народу.

Нелегким було життя наших дідусів і бабусь. Майже всі вони — діти воєнних років. На їхню долю випали голод, війна, розруха.

Учень. Бабусина доля, як ота тополя,

Що посеред поля в небо порива.

Вітер гне тополі, заметілі в полі —

Так біліє в бабці сивина.

Наткали їй горя, як два Чорних моря,

То роки голодні, то шляхи війни.

Тільки і світало, як пшеницю жала,

Та як повертались доньки і сини.

Гра «Мікрофон»

- Що ви знаєте про життя своєї бабусі?

Вчитель. Бабуся... Вона втілює в собі доброту і ласку, праце­любність і мудрість, щедрість і відданість. Придивіться, як розправляються плечі ваших бабусь, коли на подвір'ї з'являєтеся ви, їхні онуки. Бабуся, як невтомна бджілка, готує їжу для всієї родини, шиє, вишиває, в'яже шкарпет­ки. Та хіба перелічиш усю її роботу? А найвідповідальні­шою з усіх робіт є догляд за онуками.

Учень Скільки в бабусеньки з нами турбот:

Варить бабуся нам добрий компот,

Треба і шапочки теплі в'язать,

Казку веселу всім нам розказать.

Скільки в турботах її різних умінь!

Рідна бабусенько, сядь, відпочинь!

Пісня «Бабця спить»

Учень.

Зовсім не старі бабусі наші,

Нам вони подружки наші старші.

Скільки буде 2 і 2, звідки острів і трава, -

І в барліг ведмідь заліз навіщо,

Де Снігуронька живе,

Як літак між хмар пливе,

Нам бабусі можуть відповісти.

Учениця. Ледве сни рожеві відлетіли —

Вже бабусі наші все зуміли:

Нам косички заплести, у квартирі підмести,

Пиріжок спекти, полить вазони.

Каші внукам наварить, в магазині хліб купить.

Як же, друзі, з ними повезло нам!

Вчитель. Як ви добре знаєте своїх бабусь , зараз перевіримо.

Гра «Впізнай бабусю по руці»

Вчитель. Бачите, діти, як бабусі піклуються, голублять вас. Не жаліють сили та своєї любові. Все вони роблять для вас : печуть смачні пироги, роблять зачіски, читають казки, в'яжуть , варять, шиють і цієї роботи не перелічити.

Тож і ви, піклуйтеся про своїх рідних переймайте від них все хороше.

Учень. З бабусею своєю дружу давно-давно.

І ми, скажу вам, з нею у всьому заодно.

Така моя бабуся — найкраща у житті.

А руки ж у бабусі — ну просто золоті!

Вони що хочеш вміють, скрізь роблять чудеса:

То місять щось, то миють... Подивишся — краса!

Так товсто мажуть пінку, так щедро сиплють мак.

Працюють без спочинку. А пестять ніжно як.

І в хаті, і надворі пороблять все, як слід.

То чистять щось в коморі, то варять нам обід.

Як смеркне — тіні дивні сплітають на стіні.

Казки такі чарівні розказують мені.

А там нічник засвітять, щоб спав міцніш онук.

Мабуть, немає в світі таких хороших рук.

Пісня «Ой смачні пироги нам пече бабуся»

Вчитель. Бабуся, бабусенька, невтомна бджілка. Заради онуків вона віддасть все, останнім поділиться. Кажуть, що бабусі більше люблять онуків, ніж власних дітей. Вони з любов'ю передають свої вміння.

Чого наші онуки навчились у своїх бабусь?

Гра «Інтерв'ю»

Вчитель. Але часто ми робимо боляче нашим бабусям, не задумуючись ображаємо їх образливими словами, поганими вчинками. І забуваємо, що людина народжується на світ, щоб творити добро, адже саме в такому світі ми хочемо жити. Щаслива людина тоді коли навколо неї добро.

ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА!

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

Учень. Сказав мудрець:

  • Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро та в вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.

  • Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

Робота в групах.

Розгляд ситуацій.

1 група.

Ви поспішаєте до школи, бо незабаром дзвінок. Біля пішохідного переходу, намагаючись перейти дорогу стоїть бабуся. Вона вагається. Ваші дії.

2 група.

Мама з сином їде на базар в переповненім автобусі. Вільних місць немає. На зупинці заходять дві жінки похилого віку. Ваші дії.

3 група.

Ви йдете зі школи. Попереду йде бабуся з важкою сумкою. Вона стала перепочити. Ваші дії.

Оцінюють ситуації бабусі.

Вчитель. Ну а зараз просимо бабусь допомогти онукам.

Робота в парах.

Склади прислів'я.

  • Бабця скаже, як зав'яже.

  • Хто бабцю має, той потіху знає.

  • Добрі онуки доброго слова послухають,

а злі й дрючка не бояться.

Вчитель . Бачу бабусі і ви діти трішки стомились, давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка. Танець каченят.

Вчитель. На жаль, діти є бабусі, які проживають самі. Діти й онуки їхні далеко й рідко провідують батьків.Часто навіть буває, що віддають своїх літніх батьків в інтернати для людей похилого віку. В інтернаті добре.Вони доглянуті, не голодні, але їхні очі сповнені смутку й печалі. Старенькі завжди виглядають своїх дітей та онуків., сподіваючись, що ті прийдуть хоча б провідати їх. Самотність…Вона існує через байдужість і жорстокість тих хто живе поруч з нами, хто повинен доглянути своїх рідних, які на старість стають слабкими. Самотня старість – це жахливі , страшні слова. Ніколи не чиніть так зі своїми рідними. А робіть ось так.

Учениця. БАБУСЯ

Похилая хатиночка з садка визира,

В тій хатинці проживає бабуся стара.

Сама собі, як мізинець,

Кругом гай шумить.

Полягла трава висока,

Нікому косить.

Чий же то в траві високій

Протоптаний слід?

Носять діти-онучата

Бабусі обід.

Як водиця із-під дуба

У ставок біжить,

Так бабуся з маленькими

Дітьми бубонить.

Вчитель Діти, а які наші бабусі?

Учень. Моя бабуся схожа на веселку,

Бо така чудова і така весела.

Учениця. А моя бабуся гарна, як калинка,

В неї чорні брови, губи, як малинки.

Учень А моя бабуся лісовий дзвіночок,

Вмілі в неї руки, срібний голосочок.

Учениця. А моя бабуся добра і хороша,

Вона дуже працьовита і на фею схожа.

Учні. Наша казочку розкаже,

Пиріжечків напече.

І шкарпетки усім зв'яже,

Ось така вона в нас є.

Учень. Гарні в нас бабулі,

З вами згоден я.

Та найкраща бабуся,

Все ж таки моя.

Всі. І моя.

Всі бабусі хороші.

Вчитель. Діти , придивіться до своїх бабусь. Скільки в їх очах доброти і тепла, які милі та хороші вони. Любіть їх, шануйте, поважайте. Вони у вас найкращі у світі. Доки ви молоді, слухайте поради старших людей, бе­режіть здоров'я, свою честь, честь свого роду, будьте доб­рими, працелюбними, розумними. Поважайте старість, ша­нуйте своїх дідусів і бабусь і запам'ятайте цю молитву.

Діти. О Боже, Господи Ісусе, на колінцях помолюся.

Всі гріхи мені прости, від лихого захисти.

Шлю до тебе мольби щирі:

Дай нашим бабусям й дідусям щастя й сили,

Вчитель. А вам бабусі хочеться сказати :

Не сумуйте старенькі,

Сині весни пройшли , промайнули,

Наче коні промчали літа.

Не помітили їх не збагнули,

Як настала пора золота.

Не сумуйте, старенькі, не треба,

Не тримайте у серці жалі.

Ми до ніг прихилили б вам небо,

Щоби краще жилось на землі.

Кажуть, юність живе липі майбутнім,

Кажуть, зрілість цінує лиш мить,

Тільки старість живе незабутнім,

Тим, чого не вернуть, не спинить.

Є закони природи незмінні

Для людей, для птахів, для трави.

Ви простіть нас, байдужих, ми винні,

Будем ми ще такими, як ви.

Діти.

Бабці наші милі, вам низький уклін,

Щиро всім бажаємо щастя від душі.

І в вас, і в нас хай буде гаразд,

Щоб ви і ми щасливі були.

Всім серцем бажаєм вічно молодіть,

До свого сторіччя з нами прожить.

Діти дарують бабусям подарунки і квіти.

60

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн