Виховна година «Добро і зло. Вінець духовності»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година

«Добро і зло. Вінець духовності»

Глядіть, щоб ніхто нікому не віддавав

злом за зло, але завжди дбайте про

добро один для одного й для всіх.

Перше послання

Св. Апостола Павла до солунян

Чарівник. Ніхто в світі не знає стільки казок, скільки знаю їх я. Увечері, коли діти спокійно займаються своїми справами, я обережно відчиняю двері, тихенько пробираюсь в кімнату і легенько бризкаю в очі дітя солоденьким молочком. Очі у дітей починають злипатися. Я дмухаю в потилицю молочком, голови в них стають важкими, і вони лягають у ліжечка.

А коли заснуть, я виймаю свою парасольку. Ось цю, зовсім просту, гладеньку, я розкриваю над поганими дітлахами: вони сплять всю ніч, як сурочки, а вранці виявляється, що вони зовсім нічого не бачили уві сні.

А цю я розкриваю над хорошими дітьми, і тоді їм всю ніч сняться чудові казки. Зараз я відкриваю свою кольорову парасольку і запрошую всіх на зустріч Добра, Милосердя, Краси, Щастя, Любові.

Ведучий. Напевно, немає в світі людини, яка не хотіла б бути коханою. І дуже мало є людей, які вміють розуміти і цінувати красу, усвідомлювати, що вони щасливі і берегти це щастя.

Ведучий. Ми володіємо неоціненними багатствами. Вони набагато цінніші, ніж казкові скарби Алі-Баби. Ви б продали свої очі за два мільйони доларів? А яку суму ви попросили б за ваші дві ноги? А ваш слух? Чи дорога вам ваша сім’я?

Ведучий. Подумки складіть всі ваші багатства і зрозумієте, що не віддали б те, що маєте, за всі багатства Рокфеллерів, одежу принцеси Діани і скарби всіх музеїв, разом узяті.

Ведучий. Ви можете сумувати, тому що у вас не має гарного взуття, але це триватиме доти, поки не зустрінете людину, у якої немає ніг.

Ведучий. Краса врятує світ. Всім відомі ці слова Ф. Достоєвського. Але що мав на увазі відомий письменник, коли говорив про красу? І як саме вона врятує світ?

Ведучий. Відповіді на ці запитання дає життя. Цьому вчить нас література, мистецтво.

Ведучий. Краса скрізь, навколо нас, і ми щохвилини, постійно зустрічаємось з нею. Впізнати прекрасне дуже просто: воно народжує добрі, приємні почуття – на душі радісно, посмішка освітлює обличчя, очі сяють від задоволення.

Ведучий. А чим красива людина?

Багатьма своїми якостями. Слід розрізняти зовнішню і внутрішню красу. Зовні людина може бути на перших погляд негарною, але все-таки гарною своїми внутрішніми якостями, тобто красивою духовно.

Учень.

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

Уміння співчувати, захищати.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Вчитель. Дійсно, життя людини – це світло, яке осяває власну життєву дорогу і водночас є дороговказом для інших. Можливо, щасливих, а іноді – затьмарених горем. І залежить воно не тільки від зовнішніх умов, а й від внутрішнього світу людини. Відтак, почнемо розкривати велику таємницю внутрішньої краси людини.

Перед вами таблиця. На ній ви бачите слова: любити, сподіватися, шана, ненависть, байдужість, біль, повага, злагода, добрий, тривога, ніжність, сумний, хвороба, справедливість, війна кров.

Завдання: знайдіть спочатку слова, які символізують добро. А тепер слова, які символізують зло. Молодці.

Мікрофон:

А як уявляєте добро?

Чи можна доторкнутися до Добра?

Чи можна покуштувати?

Чи можна понюхати?

Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поряд з такими поняттями, як Душа, Дух.

Як же зрозуміти, що це – Добро?

З чим воно асоціюється? З яким предметом ви повязуєте поняття «Добро»? (Сонце, мати, природа тощо)

Як би ви його намалювали?

(До дошки запрошуються художники)

Завдання: намалювати добро.

Якщо добро зобразити у вигляді музики, яка це буде музика?

Яким кольором ви намалювали б Добро?

Що є протилежністю Добра?

Чого більше в сучасному світі – Добра чи Зла?

Отже, Добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомагати в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.

Учень.

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь загоїть рану,

(Чи перший біль, чи то останній)

Коли б то знати наперед,

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком

То не життя людське коротке,

Короткі в нас слова черстві!

Кажімо більше ніжних слів.

Учень. Навчаймося добра, як вчаться мови діти,

Щоб потім все життя його творить святе.

Плекаймо крізь роки троянди ніжні й жито,

Тримаймо у серцях, як сонце золоте.

Даруймо для людей погожі дні весняні,

Щоб щедрим садом вік святився небокрай,

Щоби беріз пісні лунали до нестями

І повнився добром наш дім і рідний край.

Клас ділиться на групи.

Конкурс 1.

Кожна група має записати добрі слова, які б розтопили крижинку, що потрапила в око Каєві (казка Г. Х. Андерсена «Снігова королева»). Скласти лист (3-4 речення) із цими словами «Лист доброти» до Кая та Герди.

Конкурс 2. «Хто довше». Назвати твори української літератури, де чітко показана тема добра і зла. Наприклад, «Лось» Є. Гуцала (добро – лось, хлопчики, зло – дядько Шпичак) , «Хуха-Моховинка» ( добро – Хуха, зло – дід з сокирою) та ін..

Конкурс 3.

На дошці записані низка ситуацій:

  • людина постійно запізнюється;

  • людина часто хворіє;

  • людина не вміє готувати;

  • людина не хоче вчитися;

  • людина обманює близьких;

  • людина не може знайти роботу;

  • людина мріє мати домашню тварину.

Кожна група обирає ситуацію і пропонує два способи допомоги людині: перший – справжня допомога, що є дійсно добрим вчинком. Другий – удавана допомога, що може спричинити людині шкоду.

Конкурс 4.

Учасники (по одному з групи) стають в ряд. Учитель пропонує різні ситуації, наприклад:

  • ви почули плач дитини у дворі;

  • ваш друг одержав погану оцінку;

  • ваша бабуся потрапила до лікарні;

  • людині, яка сидить поряд з вами в автобусі, стало погано;

  • ваш товариш не зробив домашнього завдання.

Представник від команди, яка придумає, як краще допомогти людям у різних випадках, робить крок вперед. Хто перший подолає дистанцію в п’ять кроків?

Конкурс 5.

Знайди продовження…

1. Добро плодить добро, А. а злого й лихого стережись.

2. Не сподівайся Б. шо солодке.

3. Добрий чоловік В. а зло плодить зло.

4. Не все добро, Г. за добро дяки

5. З добрим дружись, Д. і сусідів дім від вогню стереже.

Відповідь: 1 – В, 2 – Г, 3 – Д, 4 – Б, 5 – А.

Конкурс 6. Квітка доброти

Учитель роздає роздруковані аркуші, на яких намальована квітка, і просить учнів написати на її пелюстках, ті риси характеру, які притаманні «внутрішньо красивій людині».

Звучить пісня «Маленькая страна»

Вчитель.

Кожна людина живе лише один раз. І що б не сталося у кожного з вас у житті, завжди пам’ятайте, що ви людина. Ніколи не звинувачуйте когось у тому, що вас погано виховали. Ви самі повинні якомога більше працювати над вдосконаленням своєї особистості. Цей шлях важкий і тернистий, але ви молоді й зможете все подолати. І ось тоді у вашому серці навіки оселяться найсвятіші людські почуття – любов, доброта, прощення, милосердя. Їх не купиш на базарі, в магазині, їх ні в кого не позичиш, але можна навчити себе бути добрими, людяними і милосердними.

Як часто ми зриваємо квітку, не задумуючись над тим, що завдаємо їй болю. Як легко зранити серце одним необережним словом, тим самим не залишивши у цьому серці місця для проростання добра. Будьмо добрими і чуйними, лагідними і щедрими, бо саме внутрішня краса прикрашає людину. Відкриймо навстіж своє серце і душу для друзів, близьких і рідних. Життя таке прекрасне, тож поспішайте творити добро на землі.

Бути людиною – не дуже просто,

Бути людиною – геройство в наші дні.

Устати й крикнути з трибуни, із помосту:

О люди, залишайтеся людьми!

А на прощання я хочу прочитати оповідання про небесне світило, яке є прообразом Доброти, Світла, Любові.

Квітка сонця

На високому стеблі велика квітка із золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому і називають квітку соняшником. Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та як тільки сходить ранкова зоря, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилося з-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку і дивиться на червоне вогняне коло.

Усміхається соняшник до сонця, радіє. Вітає його:

          • Добрий день, сонечко, я так довго ждав тебе вночі. Сонце піднімається все вище і вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню. Зайшло сонце.

Повертає соняшник голівку туди, де завтра зійде сонечко. Спить золота квітка й сниться їй ранкова зоря.

Хотілося би, щоб після цього уроку кожен з вас осмислив свою життєву позицію і став добрішим, кращим, досконалішим.

Я бажаю вам успіхів у постійній роботі над собою.

Хай множаться зерна добра у ваших душах.

А тепер давайте зробимо коло Дружби. Мої маленькі частинки Сонця і заспіваємо пісню «Хай завжди буде Сонце!»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!