Відкритий урок з математики "Порівняння чисел"

Опис документу:
Ознайомити учнів із кратним порівнянням чисел, вчити учнів розрізняти відношення, розвивати обчислювальні навички. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу числа. Закріпити знання учнів про дециметр, вміння вимірювати довжину відрізків. Розвивати творче мислення

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відділ освіти Нікопольської райдержадміністрації
Південна ЗОШ І – ІІІ ст.


«Порівняння

величин і чисел»

(урок з математики у 2 класі)

Підготувала: вчитель початкових класів

Чорна Алла Семенівна

2018

Математика
2 клас

Тема. Порівняння величин і чисел. 
Мета. Ознайомити учнів із кратним порівнянням чисел, вчити учнів розрізняти відношення, розвивати обчислювальні навички. 
Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу числа. Закріпити знання учнів про дециметр, вміння вимірювати довжину відрізків. Розвивати творче мислення. 
Обладнання. Навчальна презентація, мультимедійне обладнання, макет телевізора, іграшкові телепузики, шаблони телефона, квіток, ланцюжків.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. 

  2. II. Повідомлення теми і мети уроку. 
    Сьогодні ми подорожуємо по країні "Мультляндія". Герої - на екрані іграшкового телевізора. Вони допоможуть вам порівнювати величини і числа, знаходити значення виразів, розв'язувати задачі. 
    Слайд1. 
     

  3. Контроль, корекція та закріплення знань. 
    1. Перевірка домашнього завдання; 
    2. Усні обчислення.

5 + 5 =

8 + 4 =

2 + 9 =

11 – 3 =

15 – 6 =

9 + 9 =

7 + 4 =

6 + 8 =

12 – 8 =

Телепузик Тінкі - Вінкі хоче з вами побавитися. Він увімкнув червоний, синій і зелений ліхтарі. 
 
- Результати обчислень запишіть в зошиті. Час для виконання 3 хвилини. 
Гра "Телефон". 
(Зелений ліхтарик. Середній рівень.) 

 
(За стрілками учні виконують обчислення, результати записують на планшетах.)

Гра "Математична квітка". 
 
Синій ліхтарик. Достатній рівень.) 
(За стрілками учні виконують обчислення, результати записують в зошити) 

Гра "Ланцюжки". 
(Червоний ліхтар. Високий рівень.) 54 : 6 • 4 • 6 : 6 
(Учні виконують обчислення, результати записують в зошити.) 

 
3. Робота з індивідуальними картками. 
(У кожного учня на парті є три картки із завданнями: картка 1 — середній рівень, картка 2 — достатній, картка 3 - високий.) 
— Просигналізуйте ліхтариками, хто яку картку вибрав. 
(Учні викладають на парті ліхтарики певного кольору.) 
Слайд 5. 
 
Перевірка виконання. 

Зразок картки-завдання 
Картка 1 
Користуючись таблицею множення числа 6 та ділення на число 6, розв’яжи приклади: 
6•5= _____ 6•4+43= ______ 
48:6=_____ 6•8-24= ______

IV. Вивчення нового матеріалу. 
Підготовчі вправи. 
- В зошиті намалюйте 2 трикутники. Під ними - 8 квадратів. 
- На скільки більше квадратів, ніж трикутників? (На 6.
- На скільки менше трикутників, ніж квадратів? (На 6.
- Як ви дізналися? (8 — 2 = 6) 
- Який висновок можна зробити? 
(Щоб дізнатися, на скільки одне число більше або менше, ніж друге, треба від більшого числа відняти менше.) 

 
- А зараз завдання від Діпсі. 
 
На одну поличку поклали 3 книжки, а на другу - чотири рази по три книжки. 
- Скільки поклали книг на другу полицю? (12 книг.) 
Що можна сказати про кількість книжок на першій полиці порівняно з і кількістю на другій? (їх у 4рази менше.) 
- Яку дію виконували? (12 : 3 = 4.) 

-Що можна сказати про кількість книжок на другій полиці порівняно з кількістю на першій? (їх у 4 рази більше.) 
Який висновок? (Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або меншє, ніж друге, треба більше число поділити на менше.) 

 
2. Первинне закріплення вивченого матеріалу. 
Робота в зошитах.

Перший етап. Колективне завдання. 
- Перше число 15, друге - 3. У скільки разів друге число менше, ніж перше? 
(У 5 разів) 
(Учні, які обчислили правильно, викладають на парті ("вмикають") червоні ліхтарики і виконують самостійно завдання першого варіанту (див. таблицю). З рештою учнів учитель розв 'язує №221 і додаткове завдання в зошиті.)

Робота над № 221. 
- У скільки разів більше синіх фігур, ніж червоних? 
- Як ви про це дізналися? 
- Складіть вираз.

Робота в зошитах
- Перше число 21, друге - 3. У скільки разів друге число менше, ніж перше? 
(У 7 разів) 
(Той, хто виконав завдання правильно, викладає на парті синій ліхтарик )

Перевірка виконання завдань.

Другий етап. 
(Учні, які самостійно впоралися із завданнями першого етапу, відповідні розв'язують завдання першого і другого варіантів. З рештою учнів учитель опрацьовує № 222. Хто самостійно впорається із завданням викладає зелені ліхтарики.)

Третій етап. 
(Усі учні виконують завдання з таблиці по варіантах.)

Фізкультхвилинка «Зоопарк». 
- Телепузики принесли м
ячик. Давайте з ними пограємо. Діти стають у коло, передають по колу мяч і промовляють:

Ти біжи, веселий мячику, по руках, по руках.

А в кого ти зупинився, той розкаже віршик (станцює, заспіває) нам.

V. Закріплення вивченого матеріалу 
1. Робота з підручником. 

- Телепузик Діпсі приніс нам підручник і пропонує
продовжувати роботу. 
 
а) №219. 
-Як ви дізналися, що відрізок АВ у 5 разів коротший за відрізок КМ? 
- Про що ще ви дізналися, виконавши цю дію?

б) №223. 
Учні обчислюють числові вирази з коментуванням.

в) Задача № 224. 
Учні колективно аналізують умову задачі. Хто може, розв'язує самостійно, решта - під керівництвом учителя.

2. Розвиток логічного мислення. 
- Телепузик Діпсі знову хоче розв'язати задачу. 
Диференційовані завдання до задачі № 225.

Перший етап. Аналіз умови задачі. 
- Про кого йдеться в задачі? (Про батька, маму і сина.) 
- Скільки років батькові? (32 роки.) 
- Чи відомий вік мами? (Ні.) Що про це сказано в задачі? (Мама на 4 роки молодша від батька.) 
- Що означає слово "молодша"? (Міркування учнів.) 
- Чи відомий вік сина? (Ні.) Що про це сказано в задачі? (Він у 4 рази молодший від матері.)

(Під час аналізу умови задачі учитель робить короткий запис умови задачі 
Слайд 11. 
 
- Розгляньте короткий запис до задачі. 
Хто може самостійно розв'язати задачу, "увімкніть" червоні ліхтарики і приступайте до роботи.

Другий етап. 
(Учні, які розв'яжуть задачу самостійно (червоні ліхтарики), потім отримують завдання скласти вираз до задачі. З рештою учнів учитель складає план розв'язування задачі.) 
- Чи можемо відразу дізнатися, скільки років синові? Чому? (Ні. Тому що ми не знаємо, скільки років мамі.) 
- Чи можемо дізнатися, скільки років мамі? 
- Що означає "на 4 роки молодша? (їй на 4 роки менше, ніж татові.) 
- Хто може самостійно розв'язати задачу, "увімкніть" сині ліхтарики.

Третій етап. 
(Учні, які "увімкнули" червоні і сині ліхтарики, виконують додаткові завдання (за вибором учителя). Решта викладають на парту зелені ліхтарики і записують розв 'язання задачі під керівництвом учителя.) 

VI. Домашнє завдання 
Виконати №№ 226, 227. До №227 додаткове завдання: "Скільки літрів пального потрібно для 4 годин роботи такого двигуна?" 
(для учнів, у яких найбільші червоних ліхтариків).

VII. Оцінювання учнів.

Підсумок уроку 
- У кого які ліхтарики "світили" впродовж уроку? 
- Чиї завдання були для вас найцікавішими? 
(Учні називають імена телепузиків.) 
 
- А чиє було важким для виконання? (Учні називають імена телепузиків) 

Заходить сонечко за гай, 
Телепузики кажуть: "Бувай!" 
- І ми скажемо їм: "Бувайте! 
До наступної зустрічі на уроці".

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00