Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній

Основи Безпеки Життєдіяльності (ОБЖ)

Для кого: 7 Клас

19.08.2018

13553

379

0

Опис документу:
Учні знатимуть та умітимуть розпізнавати дружні, недружні і небезпечні компанії; вмітимуть аналізувати соціальні групи, до яких вони належать; зможуть назвати приклади фізичного і психологічного насилля; продемонструвати здатність припиняти агресію і насилля у своєму середовищі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № ____ Дата: __________

Тема уроку: Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній

Мета уроку:

розглянути різновиди підліткових компаній, проаналізувати основні ознаки дружніх, недружніх та небезпечних компаній; допомогти учням розпізнавати безпечні та небезпечні компанії;

розвивати вміння відстоювати власну позицію, не піддаватися на зовнішній тиск;

виховувати бажання пошуку безпечних компаній і гідного прикладу для наслідування.

Очікувані результати: учні мають уміти знати та уміти розпізнавати дружні, недружні і небезпечні компанії; аналізувати соціальні групи, до яких вони належать; назвати приклади фізичного і психологічного насилля; продемонструвати здатність припиняти агресію і насилля у своєму середовищі.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма: урок з елементами тренінгових вправ

Обладнання: підручник, робочий зошит, пазли, таблиця «Мої групи», правила роботи, відео, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання, створення позитивного настрою

  • Доброго дня, діти! Я рада бачити вас, давайте об’єднаємося в дружнє коло та привітаємо один одного.

  • Вправа «Привіт!»

  • Діти стають в коло. Протягніть сусідові зліва праву руку, потисніть її. Не відпускаючи праву руку, ліву руку протягніть сусіду справа, потисніть її. А тепер давайте голосно скажемо один одному: «Привіт!»

  • Об’єднання в групи за допомогою картинок-пазлів

  • Вчитель роздає учням по одній картинці – частини пазла.

  • У кожного з вас є частина картинки. Кожна картинка складається з чотирьох частин, складіть їх.

  • Що зображено на картинці?

  • Як можна назвати одним словом всі малюнки? (групи людей)

  • Чи можна назвати нас групою? Чому?

  • Ми з вами об’єдналися в чотири групи, кожну групу прошу зайняти своє місце (діти сідають за столи)

  • Повторення правил

  • В будь-якій групі людей діють правила. Сформулюйте одним словом правила, які діють в нашій групі.

ІI. Актуалізація опорних знань учнів

  • Робота з таблицею «Мої групи» (індивідуальна робота)

Люди завжди об’єднуються в групи, прошу вас визначити свою приналежність до різних груп, заповнивши таблицю.

  • Заповніть таблицю

Що за група?

Як часто ви зустрічаєтеся?

Що вас об’єднало?

Чи комфортно вам у цій групі?

Особливі правила

  • Що об’єднує людей у групу?

Отже, люди об’єднуються в групи бажаючи спілкуватися, маючи спільні інтереси, дружбу, симпатії, прагнучи набути певного статусу чи досягти певних цілей.

  • Вправа «Полюси» (робота в групах)

Але приналежність людини до певної групи має як позитивні, так і негативні наслідки. Визначте позитивні та негативні сторони приналежності людини до групи. Що вам група дає? Що вимагає?

Отже:

«+» Спілкування, підтримка, схвалення, допомога, впевненість у собі, позбавлення самотності, почуття колективізму, вирішення проблем.

«-» підпорядкування та залежність від інших членів групи (обмеження самостійності), пригнічення почуття індивідуальності, неповторності свого «Я», моральне та фізичне насильство (знущання, приниження, побиття).

  • Вправа «Мозковий штурм»

Часто про групу людей можна почути такий вислів: «Це- компанія…», «Це – колектив…»

  • Які види компаній ви знаєте?

  • Які групи людей ми можемо назвати колективом?

  • Які з даних компаній можуть становити небезпеку ? чому?

  • Які будуть приносити користь учасникам? Яку саме?

  • Робота в зошиті

Компанія – товариство, об’єднання людей в певну групу.

Колектив (від латинського collectivus — збірний), одне з найважливіших вічок суспільства; відносно компактна соціальна група, об'єднуюча людей, зайнятих рішенням конкретної суспільної задачі, що поєднує інтереси індивіда і суспільства і заснований на спільності цілей, принципах співпраці, ціннісних орієнтацій і норм діяльності.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

  • Слово вчителя

Отже, сьогодні ми будемо з вами говорити про види підліткових компаній та ознаки небезпечних компаній. Попрацюйте в групі та визначте очікування вашої групи стосовно даного тренінгу.

ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу (синергії)

  • Слово вчителя

У народі кажуть «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для вашого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії. Для цього попрацюємо в групах, в які ви об’єдналися самостійно.

  • Робота з підручником (ст. 94-95 (Бойченко) та 159 (Бех))

Ознайомтеся з матеріалом підручника ст. 94-95 (Бойченко) та 159 (Бех) визначте основні ознаки, правила поведінки, які діють:

1-ша гр.: в дружніх компаніях;

2-га гр..: в недружніх компаніях;

3-я гр.. в небезпечних компаніях;

  • Обговорення:

  1. Які дружні групи є у вашім класі?

  2. Чим вони займаються?

  3. Чи є недружні? Чому ви так вважаєте?

  4. Чи можна назвати ваш клас колективом? Чому?

  5. Яке золоте правило діє в колективі?

Отже, людина, яка прагне отримати безпеку, розвинути свої здібності чи просто поспілкуватися, повинна обирати дружні компанії чи творчі колективи.

  • Слово вчителя

«Якщо ви маєте друзів, то знаєте, як це чудово! Вам нíколи нудьгувати, адже друзі завжди пропонують щось цікаве. Ви разом ходите в кіно, на пляж, обмінюєтеся музичними дисками і комп’ютерними іграми, обговорюєте новини.

З друзями почуваєтеся захищеними, адже ваше гасло: «Один за всіх і всі за одного». У такій компанії ви є членами команди. Якщо хтось із вас захворів чи потрапив у біду, ви хвилюєтеся за нього і підтримуєте його».

  • Перегляд відео (http://autta.org.ua/ua/materials/material/ Nichego-na-svete-luchshe-netu-/)

  • Запитання для обговорення:

  1. Яка це компанія?

  2. Чому ви так гадаєте?

  3. Як підсумок зачитайте ознаки дружної компанії.

Ознаки дружніх компаній:

  • приймають тебе таким, яким ти є;

  • не мають жорстких правил;

  • не забороняють тобі спілкуватися поза групою;

  • з радістю беруть у своє коло нових друзів;

  • їхні члени поважають і підтримують одне одного.

  • Слово вчителя

Недружні компанії — це групи, в яких ти почуваєшся самотнім і мусиш увесь час прикидатися та підлаштовуватися під певні стандарти. У такі групи часто об’єднуються за дивними ознаками.

Наприклад, «круті» — ті, кого привозять до школи на дорогих іномарках; «стильні» — визнають лише тих, хто носить фірмовий одяг; «столичні» — ті, хто прибув до літнього табору з Києва.

Стосунки у таких групах позбавлені теплоти, у них не цікавляться твоїми справами. Тож навряд чи можеш розраховувати на підтримку тих, хто належить до цієї компанії, адже тут панує дух конкуренції — в кого одяг найвідомішої фірми, крутіший мобільник тощо.

  • Руханка

  • Перегляд відео (http://autta.org.ua/ua/materials/ material/Urivok-z-f-lmu--Za-dvomazaytsyami-/)

  • Запитання для обговорення:

  1. Яка це компанія?

  2. Чому ви так гадаєте?

  3. Як підсумок зачитайте ознаки недружніх компаній.

Ознаки недружніх компаній:

  • у стосунках мало теплоти;

  • недостатньо підтримують одне одного;

  • панує дух конкуренції;

  • беруть у своє коло за суворими критеріями (одяг, гаджети тощо).

  • Слово вчителя

Небезпечні компанії є серйозною загрозою для тебе та інших. У цих компаніях часто панують агресія і насилля. У них жорсткі правила і за непокору тут можуть не лише вигнати з компанії, а й побити. Тут курять, вживають алкоголь і наркотики, члени цих компаній розважаються крадіжками, бійками, вимаганням.

Потрапити в таку компанію означає наразитися на величезну небезпеку. Часто ці угруповання є справжніми бандами, що існують «під дахом» кримінальних структур, їх використовують для зберігання та розповсюдження наркотиків і залучення нових споживачів. Тримайся подалі від таких компаній!»

  • Як підсумок зачитайте ознаки небезпечних компаній.

Ознаки небезпечних компаній:

  • мають ватажка і жорсткі правила;

  • вимагають повної відданості;

  • забороняють контакти поза групою;

  • за непокору можуть вчинити жорстоку розправу;

  • з «чужими» поводяться агресивно і зверхньо;

  • вступають у міжгрупові конфлікти «стінка на стінку»;

  • поширене вживання тютюну, алкоголю, наркотиків.

  • Слово вчителя

На жаль, молоді люди не завжди вміють розв’язувати свої проблеми мирно. Тому в колективі, де панує недружня атмосфера, трапляються агресивні конфлікти — сварки, бійки, знущання зі слабших тощо. Все це — прояви насилля».

  • Запитання для обговорення:

  1. З яких причин діти іноді поводяться агресивно? (Не вміють інакше розв’язувати конфлікти; невиховані; не контролюють себе; їм подобається відчувати свою силу; за компанію; беруть приклад із дорослих; це вплив засобів масової інформації тощо.)

  2. Чи знаєте ви фільми та комп’ютерні ігри, які романтизують жорстокість і насилля? (Фільми жахів, бойовики.)

  3. Як ви гадаєте, чи варто дивитися багато таких фільмів та брати приклад з їх- ніх персонажів?

V. Закріплення вивченого матеріалу

  • Обговорення притчі «Долоня і пісок»

Дівчина, гуляючи пляжем разом із мамою, запитала:

«Мамо, як мені поводитися, щоб не втратити нових друзів?».

Мама подумала хвилину, потім схилилась і взяла дві жмені піску. Підняла обидві руки вгору і міцно затиснула одну долоню: пісок сипався їй крізь пальці, і що більше вона стискала пальці, то швидше сипався пісок. Друга долоня була відкритою: весь пісок залишився на ній.

Дівчинка здивовано дивилася, а потім вигукнула: «Розумію!».

  • Моделювання ситуації

До вашого класу прийшла нова дівчина. Вона дуже сором’язлива та не може швидко налагодити стосунки з новими однокласниками. Тому вона відчуває самотність.

 — Допоможіть їй — напишіть записку зі словами підтримки.

— Уявіть себе на місці дівчинки, що отримала вашу записку.

— Що ви відчуваєте?

  • Інтерактивна вправа «Прошу слова»

  • Висловте свою позицію:

— Чи завжди приналежність до небезпечних компаній може мати негативні наслідки?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Рефлексія. Колективне зачитування висновків

  • Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків.

  • Дружні компанії з радістю беруть у своє коло нових друзів, поважають і підтримують одне одного.

  • Якщо ви стали жертвою або свідком насилля, завжди намагайтеся припинити його.

  • Якщо у вас не виходить зробити це самостійно, зверніться до батьків, психолога, адміністрації школи або в поліцію.

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності

VІІІ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання

Опрацювати §24 (стр. 94-95 (Бойченко Т.Є.) та §24 стр. 159 (Бех І.Д.)

Напишіть поради «Як вибрати правильну компанію»

* Написати есе «Я хочу бути членом компанії…»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.