• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Види малювання в дошкільному навчальному закладі. Завдання та зміст навчання зображення предметів у кожній віковій групі.

Види малювання в дошкільному навчальному закладі. Завдання та зміст навчання зображення предметів у кожній віковій групі.

Опис документу:
Малювання – одне з улюблених занять дітей, що дає великий простір для прояву їхньої творчої активності. Діти малюють усе, що їх цікавить, окремі предмети й сцени навколишнього життя, літературних героїв і декоративні візерунки, їм доступне використання виразних засобів малюнка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Види малювання в дошкільному навчальному закладі. Завдання та зміст навчання зображення предметів у кожній віковій групі.

Малювання – одне з улюблених занять дітей, що дає великий простір для прояву їхньої творчої активності. Діти малюють усе, що їх цікавить, окремі предмети й сцени навколишнього життя, літературних героїв і декоративні візерунки, їм доступне використання виразних засобів малюнка. В д/ садку малювання займає провідне місце в навчанні дітей образотворчому мистецтві і включає 3 види:

1) предметне (малювання окремих предметів). 2) сюжетне. 3) декоративне.

Кожному з них властиві специфічні завдання, які визначають програмний матеріалі зміст роботи.

Предметне – 1) за безпосереднім спостереженням (з натури). Загальними завданнями навчання малюванню окремих предметів для всіх вікових груп є наступні:

1) навчити зображувати форми та будови предметів, передача пропорційних співвідношень частин, змін у зв’язку з нескладним рухом..

2) навчити зображенню деяких характерних деталей, що роблять зображення виразним, образним.

3) передавати кольори предмета відповідно до його змісту й характеру.

4) розвивати технічні навички в малюванні олівцями, фарбами та ін.

Сучасні програми виховання і навчання дітей в д/з рекомендує вчити дітей в малюванні висловлювати зв’язний зміст, передавати картини природи, епізоди із художніх творів, події життя. В такий малюнок повинно входити зображення окремих предметів пов’язаних між собою сюжетом. В малюнках зображення розташовують так на листі паперу, щоб було зрозуміло, яка подія, або який епізод з художнього твору відтворено дитиною. На папері треба знайти місце для персонажів і поєднати їх одним сюжетом. Навчаючи дітей сюжетному малюванню, вихователь по-перше встановлює постійні просторові відношення: вниз, вверх, вправо, вліво. В сюжетному малюнку виникає необхідність передачі дії. Не можна зробити, змінивши положення всього предмета, або окремих частин. В мол групі передача сюжету в малюнках має сюжетно-ігровий характер: відображаючи окремі предмети, діти включають їх в ігрову ситуацію, вони висловлюють сюжет словом, рухом: малюючи машину дитина говорить: «вона поїхала», «вона везе вантаж». Для того щоб у дітей мол групи народжувався сюжет в малюнку треба здійснити ігрову ситуацію. Намальований прапорець може стати сюжетним задумом на тему «Свято». На заняттях сюжетного малювання в середній групі вихователь навчає дітей поєднувати в одному малюнку зображення декількох предметів, поєднуючи їх одним сюжетом. Навчає дітей розташовувати зображення на папері: в один ряд, по всьому листку. Зміст для малюнків дітей вихователь бере з навколишнього світу (пори року, свята, праця людей, будівля). Сюжетне зображення дитина передає шляхом зображення окремих предметів, персонажів, тому декілька предметів вихователь навчає дітей оволодіти різними способами розташування зображень, пов’язаних одним сюжетом: по всьому папері, на вузькій і широкій смужці.(землі).Основна увага приділяється діючим особам, менша – оточуючим. Дітям пропонують звернути увагу на головну подію у казці, та персонажів, а не на місце події. Вихователь характеризує з дітьми героїв казки, їх характер, зовнішній вигляд, акцентувати увагу на емоції героїв – зайчик плаче, лисичка – хитра. В старшій групі вихователь задає дітям запитання перед заняттям, щоб діти висловлювали думку, придумували, фантазували. Показ прийомів малювання в сюжетному зображенні зводиться до мінімума, використовуються ілюстрації картин, обкладинки казок, художні ілюстрації до худ творів. Вихователь може вводити колективні роботи, враховуючи їх значення морального та естетичного виховання. В цій групі дітей вчать більш складним по формі і будові . зображенню тварин. Вихователь звертає увагу на основні частини: голова овальної форми, подовжений тулуб, чотири лапи.

Предметне малювання поділяється в свою чергу на малювання з пам’яті, за попереднім сюжетом, та безпосереднім спостереженням (малювання з натури). Малювання з пам’яті розвиває зорову пам’ять, образне мислення. Воно потребує швидкого запам’ятовування. Малювання з натури – найскладніший вид предметного малювання. Основне завдання його навчити дитину «бачити предмет», сприймати форму, відтворювати її на малюнку. На початку заняття слід детально проаналізувати натуру, запитати дітей, з чого вони почнуть малювати. Вихователь може застосувати частковий показ зображувального предмета з роз’ясненнями. Варто дати зображення на дошці кольоровою крейдою, а потім стерти, щоб діти не перемальовували. В І мол групах малювати треба у певній послідовності, з урахуванням вікових особливостей. Дітей навчають малювати від руки прості предмети, що складаються з ліній, прямокутної, трикутної та колоподібної форми (прапорці, м’яч). Вихователь малює при дітях щоб вони бачили процес виконання. У І кварталі – предмети в яких лежать прямі лінії. В ІІ кварталі – предмети круглої форми (намисто, м’ячі, цукерки). Потім прямокутної форми ( ворота з парканчиком, прапорець). Наступний етап – малювання предметів, основа яких прямі і колоподібні лінії (дерево з листочками, квіти, вишні). В середній групі – перед заняттям розглядають предмет. Малюнок – зразок вихователя при дітях, супроводжується поясненням. У І кварталі- малювання округлої форми, прямокутної та нове в цьому віці трикутної форми.(яблуко, слива, овочі).У ІІ кварталі – овальної форми (ялинкові прикраси). Малювання предметів, що складаються з декількох частин однієї форми але різні за розміром (снігова баба). Діти старшої групи – вже виконують складніші завдання. Розгляд предмета, ілюстрації, іграшок. Починають малювання дерев, квітів, букетів, метеликів, жуків, гусінь, потім вчать машини, автобуси, трамваї. У ІІ кварталі – малювання будинків різних за будовою, розміром, багатоповерхові, казкові будинки, пароплави, літаки. Найскладніший малюнок це – людина. В основі якого лежить знання пропорції тіла дорослого і дитини. Спочатку малюють ляльку, петрушку, іграшкових героїв. Декоративне малювання починається з середньої групи в кінці І і початку ІІ кварталу. Спочатку виконують узор на смужках – примакування, далі діти використовують по черзі кольори для (прикрашають килимок). Далі прикрашають квадратик, вихователь показує послідовність узору в чотирьох кутах потім по середині. В старшій групі У І та ІІ кварталі повторюються елементи з середньої групи. У ІІІ та ІV кварталі підводять дітей до створення узорів симетричного характеру – в кругу, серветці. Діти вже самі придумують малюнок для хусточки, серветки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.