Валеологія з елементами каністерапії.

Опис документу:
Матеріали, що стосуються новітнього методу роботи з тваринами та дітьми - аніматерапії. Підготовчі заняття із загальних тем охороні природи та навколишнього середовища. Спеціалізовані заняття з дітьми з особливими потребами і здоровими дітьми та собаками: хендлінг, загальне навчання, кінологічний фрістайл. Методичний посібник та презентаційні матеріали проєкту, що стосуються одного з методів каністерапії - малювання за допомогою собаки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета проєкту: привернення уваги населення до нового методу реабілітації та соціальної адаптації дітей з особливими потребами засобами каністерапії, зокрема, ізотерапії з собакою.

Об’єкт дослідження: метод ізотерапії з собакою як засіб соціальної реабілітації дітей з особливими потребами.

Предмет дослідження: особливості застосування методу ізотерапії з собакою та його вплив на дітей.

  • ознайомлення з теоретичними аспектами впровадження ізотерапії в поєднанні з каністерапією;

  • розроблення комплексу вправ для занять з дітьми;

  • практична організація занять малювання з собаками для дітей різних категорій;

  • розроблення рекомендацій щодо здійснення соціалізації та реабілітації дітей з особливими потребами за допомогою методу малювання з собаками.

  • стабілізаційна - звільнення від нашарування негативних станів, зняття емоційного напруження;

  • регуляторна - розвиток здатності до саморегуляції засобами каністерапії;

  • адаптаційна - подолання труднощів комунікації, формування впевненості в собі; передбачає емоційно- практичну форму вираження (символізм) творчих робіт.

Заняття з дітьми різних категорій: перша група – здорові діти, друга група – діти з особливими потребами, третя група – інклюзивна.

Тривалість заняття: в залежності від індівідуальних особливостей дитини заняття може тривати від 15 до 35 хвилин.

Форма проведення занять: заняття проводились в індивідуальній або груповій формі.

Терміни реалізації проєкту: жовтень 2018 – жовтень 2019

Реабілітація завжди починається зі знайомства. Деяким дітям потрібно чимало часу, щоб звикнути або побороти страх перед собакою. Багатьом дітям простіше, коли тварина сидить або лежить боком.

Тренер йде поруч з дитиною, ведучи з іншого боку собаку на повідку і не наближаючи її до дитини. З собакою можна робити зупинки, повороти. Коли етап звикання завершено, дитина може самостійно давати команди собаці.

Наступний етап вимагає від дитини зосередженості і розвиває певні навички: орієнтуватися в просторі, послідовно виконувати дії. Дитині дається завдання підвести собаку до певного предмета або людини, потім взяти якусь іграшку і разом з твариною віднести її в призначене місце.

I

Собака пензликом починає наносити на папір крапки, хвилясті і прямі лінії, дуги та смужки. Вправа може виконуватися пащею з пензликом або лапами.

Спільна творчість допомагає дитині розкритися та розвиває фантазію. Далі дитині пропонується пояснити сенс намальованого.

У змішаних групах заняття можна проводити за столами, де вже

підготовлені фарби, олівці, папір і все необхідне. Діти малюють

самі, а собаки знаходяться поруч за столом або споглядають

на відстані. Вправа може виконуватись на килимку. Дитина

розміщується поруч з собакою та може на неї спертися.

Черговий етап бажано проводити на вулиці. Собаки і діти відчувають свободу,

свіже повітря стимулює творчу енергію. Собак може бути кілька. Хтось буде моделлю, хтось помічником.

  1. Проєкт допомагає вирішувати актуальні проблеми соціалізації та адаптації дітей різних категорій.

  2. Проєкт окреслив аспекти та методи соціальної реабілітації і адаптації, а також дозволив відпрацювати методику розвитку здібностей дітей з особливими потребами за допомогою малювання з собакою.

  3. Діти-волонтери, які беруть участь у проєкті, формують і вдосконалюють навички роботи з собаками, що допоможе їм в подальшому житті.

  4. Практичні і методологічні напрацювання, а також окремі елементи можуть бути використані в роботі спеціалізованих установ, практичними психологами, тренерами-каністерапевтами та кінологами-аматорами.

Науковий керівник проекту:

Беляєва Ольга Михайлівна

керівник гуртків ЦЕНТУМ,

інструктор з робочих якостей

собак, спеціаліст з каністерапії

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
1
0
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!