Урок з я досліджую світ на тему: «Коли заважає гаджет»

Опис документу:
Мета: • формування предметних компетентностей: систематизувати знання учнів про призначення й способи використання гаджетів; поглибити уявлення дітей про негативні наслідки надмірного захоплення комп'ютерними іграми; розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу; виховувати інформаційну культуру; • формування ключових компетентностей: спілкування державною (/ рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КОЛИ ГАДЖЕТ ЗАВАЖАЄ

Мета:

формування предметних компетентностей: систематизувати знання учнів про призначення й способи використання гаджетів; поглибити уявлення дітей про негативні наслідки надмірного захоплення комп'ютерними іграми; розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу; виховувати інформаційну культуру;

формування ключових компетентностей: спілкування державною (/ рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

Обладнання: комп'ютер, відеоролик, мультфільм.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: соціальна і здоров'язбережувальна, мовно-літературна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

— У які ігри ви любите грати? (Відповіді дітей.)

— Чи подобаються вам комп’ютерні ігри?

— Чи безпечні вони для здоров’я?

— Чи сприяють вони спілкуванню з однолітками?

3. Повідомлення теми та мети уроку

— Будь-яка гра потребує уваги, дотримання правил гри та правил безпеки.

— Сьогодні ми з’ясуємо, коли гаджет заважає спілкуванню.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

Метод «Знаємо-хочемо дізнатися — дізналися»

У процесі роботи спочатку учні пригадують, що їм відомо про гаджети, ставлять запитання та знаходять відповідь. Учитель занотовує дані до таблиці.

Що відомо?

Про що хочемо дізнатися?

Про що дізналися?

Що відомо? Про що хочемо дізнатися? Про що дізналися?

(Графу «Про що дізналися?» заповнюють наприкінці уроку.)

Інформаційне повідомлення

Девайси — це пристрої, що працюють самостійно, не вимагаючи підключення до іншого пристрою: телефони, флешки, планшети, нетбуки, джойстики, кермо для управління автомобілями н комп’ютерних іграх, GPS-навігатор.

Девайсом може бути МрЗ-плеєр, мобільний телефон, смартфон, портативна гральна прибавка, мультимедійний програвач, USB-модем, флешка, електронна книга та ін. (Демонстрування пристроїв.)

Гаджет — відіграє допоміжну роль. Сам по собі він не працює. До гаджетів належать: навушники, графічні планшети, веб-камери, спалах, комп’ютерна миша.

Не всякий гаджет буде девайсом, але девайс може бути гаджетом.

Перегляд відеоролика

— Перегляньмо відео «Гаджети, що можуть полегшити життя сучасного школяра»

(https://youtu. KOmSh-Craoc).

— Які пристрої можуть стати в пригоді для школяра? (Розумний браслет, електронна книга, пен- .г.ик-стилус, «розумна» ручка, інтерактивний глобус.)

Висновок. Жоден гаджет не може замінити спілкування з батьками та друзями.

Робота за підручником

— Розгляньте малюнки. Що пропустив Артем?

— Чому хлопчик розгубився?

— Коли й навіщо потрібний телефон? комп’ютер?

— А коли вони зайві? Чому?

Руханка «Друкарська машинка»

Учні утворюють коло. Обирають уривок загальновідомого вірша. Кожен по черзі називає по одній букві слова. У кінці слова — всі підводяться, на знаках пунктуації (кома, крапка, тире і тощо) — плескають у долоні, в кінці строфи — тупають ногою.

2. Первинне застосування нових знань

Вправа «Дослідження та інтерпретація факту»

Гаджети заважають спілкуванню з друзями.

— Висловіть свої думки щодо факту за питаннями.

• Як оцінити цей факт? • Чи можна це попередити?

• Чому це відбувається? • Як вплинути?

• Які наслідки спричиняє?

Технологія «Акваріум»

Учитель пропонує одній із груп сісти в центрі класу. Подає команду розпочати обговорення проблеми «Чи можуть гаджети замінити гру з друзями, прогулянку, спілкування з родиною?».

Наприкінці обговорення учні мають дійти спільного рішення .

Учитель ставить класу запитання:

— Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?

Технологія «Навчаючи — вчуся»

— Чи замислювалися ви, як робота за комп’ютером впливає на наш організм?

Підготовлені учні ознайомлюють зі своєю інформацією однокласників і отримують інформацію від них.

Коли всі поділилися тим, що їм відомо, й отримали інформацію, розповідають у класі, про що дізналися від інших.

• Тривала робота за комп’ютером призводить до зорової перевтоми, а це, у свою чергу — до зниження гостроти зору. Дитина шестирічного віку може проводити за комп’ютером не більше 10-25 хвилин на добу, після чого необхідно зробити перерву і невелику гімнастику для очей.

• Сидячи за комп’ютером, дитина дивиться з певної відстані на екран і водночас тримає руки на клавіатурі. Це змушує набути певного положення тіла і не змінювати його до кінця гри. Тому важливо, щоб кисті рук були на рівні ліктів, а зап’ястя — на опорній планці.

• Цікаві комп’ютерні ігри вимагають величезного напруження. Особливо напружується зір. Усе це відбувається під час читання з екрана тексту, пошуку інформації. Справжні шкідники — ігри, що містять зображення, які рухаються на високій швидкості, і дрібні елементи.

• Робоче місце має бути добре освітленим, але щоб на монітор не потрапляли відблиски від лампи або пряме сонячне світло. Стіл обов’язково має відповідати за зростом. Ноги не повинні висіти або бути підігнутими під себе. Потрібно стежити за тим, аби тримати спину рівно, а голову прямо. Екран повинен бути розташований на відстані 70 см від очей.

• У приміщенні, де працює комп’ютер, необхідне щоденне вологе прибирання. Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря.

Вправа для збереження зору «Кіт Васько»

Учитель

Сплять маленькі кошенята,

Всі заплющте оченята!

(Заплющують очі.)

Діти

А Васько не хоче,

Він розплющив очі!

(Розплющують очі.)

Учитель

Подивився вгору, вниз,

Поводив очима скрізь.

(Очі вгору, вниз, по колу, не рухаючи головою.)

І праворуч, і ліворуч,

Перевірив: вуха поруч!

Знову — вгору, знову — вниз,

Лапою помацав ніс

(Дивлячись на свій вказівний палець, наближають його до носа.)

Ось і вправа закінчилася.

Очі ваші не втомилися?

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

Перегляд мультфільму

Діти переглядають мультфільм «Мультик про Настуню і комп’ютер»

(https://youtu.be/ OrNYFm3GYoQ), аналізують зміст.

Запитання для обговорення:

— Який друг був у Настуні?

— Про що він їй розповідав?

— Що сталося з комп’ютером?

— Що сказав лікар?

— Що робила Настя, коли «лікували» комп’ютер?

— Що дівчинка побачила надворі?

— Як Настуся почала ставитися до свого друга-комп’ютера?

— Чому дівчинка частіше почала гуляти надворі? (Щоб насолоджуватися живими барвами.)

Гра «Так чи ні?»

• За комп’ютером можна їсти.

• За комп’ютером не можна сидіти цілий день.

• На прогулянку потрібно брати планшет.

• Якщо ти не маєш телефона, з тобою не дружитимуть.

• За комп’ютером не можна сидіти з вологими руками та у верхньому одязі.

• До монітора не можна торкатись.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Метод п'яти пальців

Учні підсумовують вивчене на уроці за п’ятьма напрямами.

М — мізинець — знання. Які знання я сьогодні здобув(ла)?

Б — безіменний — мета. Чого я сьогодні досяг(ла)?

С — середній — настрій. Який сьогодні був у мене настрій?

В — вказівний — допомога іншим. Чим я сьогодні допоміг (допомогла) іншим?

В — великий — здоров’я. Що я зробив(ла) для свого здоров’я

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!