Урок "ВИДИ ДТП. ПОЛОЖЕННЯ ТІЛА, ЯКІ ЗНИЖУЮТЬ РИЗИКИ ТРАВМУВАННЯ ПІД ЧАС ДТП. ДІЇ СВІДКІВ ДТП"

Опис документу:
Поглибити знання Правил дорожнього руху, дати уявлення про види ДТП та дії їхніх свідків; вчити приймати захисні положення тіла у разі ДТП; сприяти формуванню навичок безпечного користування громадським та приватним транспортом; розвивати аналітичне мислення учнів, навички досягнення раціональної послідовності дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; виховувати прагнення до само оцінювання різних видів своєї діяльності. У тому числі й рівня життєвих навичок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: ВИДИ ДТП. ПОЛОЖЕННЯ ТІЛА, ЯКІ ЗНИЖУЮТЬ РИЗИКИ ТРАВМУВАННЯ ПІД ЧАС ДТП. ДІЇ СВІДКІВ ДТП

Мета: Поглибити знання Правил дорожнього руху, дати уявлення про види ДТП та дії їхніх свідків; вчити приймати захисні положення тіла у разі ДТП; сприяти формуванню навичок безпечного користування громадським та приватним транспортом; розвивати аналітичне мислення учнів, навички досягнення раціональної послідовності дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; виховувати прагнення до само оцінювання різних видів своєї діяльності. У тому числі й рівня життєвих навичок.

Обладнання: ілюстративний матеріал до вправи «Асоціативний кущ», таблиця «Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП, схема «Види ДТП», картки для жеребкування.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, створення позитивного настрою

Ви не повністю одягнені, якщо на вас немає посмішки. Просто посміхніться – і крихітні промінчики несміливо прокрадуться у вашу, можливо, чимось засмучену або стомлену душу, зігріють серце і, розлившись солодким спокоєм, запалять ваші очі.

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

    1. «Асоціативний кущ»(за ілюстративним матеріалом)

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «Безпека на дорозі».

(Приклади відповідей; правила дорожнього руху, громадський транспорт, паси безпеки, перехід, світлофор, пішоходи, тощо)

2. Бліцопитування

- Чому не можна відволікати водія під час руху?

- Що не можна перевозити в салоні громадського транспорту?

- Чого не можна робити в салоні громадського транспорту?

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.Відповіді на проблемні запитання

  • Чи може пасажир легкового пасажира автомобіля стати причиною ДТП?

  • Чи можна взагалі попередити ДТП?

2.Інформаційне повідомлення

Найперша ДТП

Найперша дорожньо-транспортна пригода, що спричинила людську смерть, стала в середині серпня 1896 року в Лондоні. Наїзд на пішохода став Артур Едселл, що керував автомобілем і вбив на-смерть 44-річну англійку Бріджит Дрісколл, яка мала двох дітей. До цього відбувалося кілька ДТП, але всі вони були незначні, тому що швидкість автомобілів у ті часи була дуже низькою. Як передавали очевидці першого наїзду на пішохода з летальним результатом, автомобіль Артура Едселла мчав з шаленою на ті часи швидкістю, приблизно 8 миль на годину (13 кв/год).

Артур Едселл здійснював випробовування нового автомобіля «Англо-французької компанії», його метою було продемонструвати публіці нову машину,, проте він забувся і перевищив швидкість і наїхав на пішохода .Це сталося, швидше всього тому,що містер Едселл хотів справити враження на дівчину, з якою він їхав у автомобілі. Так само свідки показали, що містер Едселл жваво спілкувався зі своєю пасажиркою. Недоліками містер Едселла насамперед був надто малий водійський досвід (усього три тижні) і різноманітні відволікаючі фактори, які й донині є причинами аварій. Після цього ДТП судом було винесене рішення, що цей наїзд зі смертельним результатом був нещасним випадком, жодних звинувачень проти компанії і містера Едселла висунуто не було.

IV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

1.Обговорення епіграфу уроку

Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздцях по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньої швидкості

(Вітторіо Де Сіко, італійський режисер та актор)

2.Вправа «Шкала актуальності»

- Наскільки актуально для кожного з вас є тема уроку?

Озвучте показник за 5-ти бальною шкалою: 0 – зовсім не важлива, …, 5- саме те, що необхідно знати (вміти, розуміти тощо) за найближчий час.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Види ДТП (за схемою)

Види ДТП: Наїзди (на перешкоду, пішохода, велосипедиста, тварину)

Перевертання

Зіткнення (у разі цих видів ДТП висока імовірність пожеж і

вибухів)

Причини можуть бути підсилені:

  • Поганим станом доріг ( у т.ч. сміття чи сторонні предмети на дорогах;

  • Погіршення здоров’я водія;

  • Несприятливими погодними умовами;

2.Робота з підручником (у парах)

Правила поведінки під час ДТП:

- сповзти на підлогу;

- закрити голову руками, притиснути її до колін і впасти на бік;

- після зупинки через двері чи вікно (його слід відчинити або розбити ) вибратися назовні з кузова чи салону;

- за можливості надати допомогу іншим потерпілим;

- відійти від транспорту на велику відстань, оскільки можливий вибух;

- якщо автомобіль затонув у воді, то вийти з нього можна через опущене (чи вибите) скло (у воді автомобілі не вибухають).
3.Робота з таблицею «Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП»

Коментар учителя.

1.Захистити голову руками, притиснути її до колін і впасти на бік.

2.Сповзти на підлогу.

3.Дії свідка ДТП:

- запам’ятати номер, марку та колір автомобіля, учасника ДТП, але який намагається втекти з місця ДТП;

- сповістити працівників ДПС або міліції;

- у разі наявності потерпілих викликати «швидку допомогу»

Зміст повідомлення: 1) подія; 2) адреса; 3)хто телефонує (додати що дитина, оскільки поряд відсутні дорослі;

4.Зателефонувати батькам та спілкуватися з працівниками ДПС у їх присутності.

5. Звернутися по допомогу до інших водіїв або дорослих.

6. Виконувати накази працівників державних служб або дорослих щодо надання допомоги потерпілим.

7. Не повідомляти нікому , крім працівників ДПС, свої особисті дані.

У в а г а!

1.Розголошення учасниками ДТП даних про свідків – це кримінальний злочин.

2.Спілкування неповнолітніх дітей з юристами та учасниками ДТП можливе тільки в присутності батьків (опікунів) або вчителів.

3.Якщо транспортний засіб з’їхав з дороги або перекинувся, до нього підходити не можна, оскільки є ймовірність вибуху.

5. Оздоровлююча права «Лебедина шия»

Мета:покращення кровообігу в шийному відділі хребта. Профілактика шийного остеохондрозу та порушень постави.

Зробити 2-3 вдихи видихи. Руками голови з максимальною амплітудою «написати» в повітрі своє прізвище , ім’я, по батькові. Потім підняти повільно руки до гори , пальці зімкнути в «замок», добре потягтись. Опустити повільно руки вниз.

VI. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ (ПРОБНІ ВПРАВИ)

1.Робота за ілюстративним матеріалом

Розгляньте малюнки і дайте відповіді на питання:

- Що (хто) причинило(в) ДТП?

- Чи можна було його уникнути?

2.Складання плану уникнення ДТП. Робота в групах (3)

Учні об’єднують у три групи «Пасажири», «Водії». «Пішоходи»

Завдання: скласти план уникнення ДТП з різних поглядів (пасажири, водія, пішоходи).

3.Презентація роботи в групах та обговорення

Можна почати презентацію проекту плану так: «Якби я був у ролі пасажира…(водія, пішохода)

VII. ФОРМУВАННЯ НАВИЧКИ У СТАНДАРТНИХ СИТУАЦІЯХ (ТРЕНУВАЛЬНІ ПРАВИ)

1.Моделювання поведінки пасажира під час ДТП

Учні методом жеребкування (аркуші з написами завдання) створюють чотири групи за завданнями. Після спільної роботи демонструють сценки методом стоп-кадру, що ілюструють задане.

- Моделювання ситуації самозахисту в разі ДТП (закрити голову руками, нахилити її до колін).

- Організований вихід із салону (екстрений вихід із класу. Попередження паніки).

- Пожежа в салоні (екстрений вихід з класу із закритими робото та носом, використання одягу).

- Надання першої долікарської допомоги постраждалому в ДТП в разі кровотечі.

2.Обговорення

VIII. ТВОРЧІ ВПРАВИ

1.Робота в групах

Учні об’єднуються у попередньо створені три групи «Пасажири», «Водії», «Пішоходи»

Завдання: підготувати заняття в «Школі юних інспекторів руху»дляя учнів початкових класів за напрямками:

1)Модель поведінки пішохода – свідка ДТП.

2)Модель поведінки пасажира при ДТП у громадському транспорті.

3)Розробка «Пам’ятка пасажира громадського транспорту» .

4)Надання можливої допомоги (домедичної, моральної) постраждалим при ДТП.

2.»Мозковий штурм». Перша допомога в разі ДТП.

1.Оцінити стан потерпілого залежно від ушкоджень.

2.Зупинити кровотечу.

3.Провести протишокові заходи.

4.За потреби провести штучне дихання.

5.У разі підозри на переломи зафіксувати тіло чи кінцівки.

6.Накласти пов’язки на рани.

7.Викликати «швидку медичну допомогу» та рятувальні служби.

Запитання до учнів.

- Які дії може виконувати учень 7 класу (1,2,6,7)

- Як викликати «швидку допомогу»? (103)

- Чому слід фіксувати (записувати) час накладання джгута або закрутки? (Від тривалого стискання судин можуть почати відмирати клітини)

- Із чого можна виготовити закрутку (із шарфа, хустки, смужки чистої тканини тощо)

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1.Вправа «Незакінчене речення»

«ДТП не станеться, якщо…» (усі учасники дорожнього руху дотримуватимуть, транспортні засоби будуть справними тощо).

2.Узагальнювальне слово вчителя

Іноді секунди, сантиметри вирішують твоє життя і дають змогу його переосмислити. Будьте обережними на дорозі. Неважливо водій ви, пасажир чи пішохід. Думайте що часто від вас залежить безпека оточуючих. Не нехтуйте правилами забудьте про принцип невідповідальності «це може трапитися з будь-ким але не зі мною». Будьте обережними і пильними!

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов’язкове: опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми

Завдання (на вибір, за бажанням):

  • Скласти план-обіцянку дбати про свою безпеку та безпеку інших учасників дорожнього руху завжди

  • Скласти допис у класний куточок «Що має містити автомобільна аптечка»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!