! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок "Транспорт спеціального призначення"

Опис документу:
Конспект інтегрованого заняття з курсу "Я досліджую світ", метою якого є вивчення назв і видів транспорту спеціального призначення; номерів телефонів машин невідкладної допомоги; впливу автотранспорту на довкілля; застосовування правил дорожнього руху та правил користування транспортом;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання для вчителя:

  1. Допомогти розкрити «таємниці» транспорту спеціального призначення.

  1. Спільно з’ясувати важливість спеціальних машин.

  2. Поглибити знання про правила дорожнього руху і їх застосування в конкретних життєвих ситуаціях.

  3. Формувати екологічну свідомість учнів.

  1. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати:

учні знатимуть:

  • назви і види транспорту спеціального призначення;

  • номери телефонів машин невідкладної допомоги;

та вмітимуть:

  • пояснити, чому транспорт спеціального призначення такий важливий;

  • пояснювати вплив автотранспорту на довкілля;

  • застосовувати правила дорожнього руху та правила користування транспортом;

  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

  • висловлювати власну думку щодо транспорту спеціального призначення.

№ з/п

Назва освітньої галузі

Очікуванні результати учіння

1.

Мовно-літературна

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого

висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось /кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа текстів (мультфільм, світлини)

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Відтворює репліки персонажів з казок

2.

Природнича

Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження

Використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Я У РУКОТВОРНОМУ СВІТІ

Пояснює переваги і недоліки від використання автотранспорту, його вплив на довкілля

Математична

ЛІЧБА

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично)

ЧИСЛА. ДІЇ З ЧИСЛАМИ

Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки

3.

Соціальна і здоров'язбережувальна

БЕЗПЕКА

Розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху

Обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком

Описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони

ДОБРОБУТ

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі

Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі

4.

Громадянська та історична

Я – ЛЮДИНА

Ідентифікує себе в ролі пішохода, пасажира, «водія»

Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

МОЯ ШКІЛЬНА ТА МІСЦЕВА ГРОМАДИ

Розрізняє громадський транспорт і пояснює його особливості

Створює правила гарного пасажира на основі аналізу текстів, малюнків та актуалізації власного досвіду

Пояснює важливість застосування правил користування транспортом

5.

Фізкультурна

ІГРОВА ТА ЗМАГАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ (РУХЛИВІ ІГРИ ТА ЕСТАФЕТИ)

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях

6.

Мистецька

ХУДОЖНЬО-ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Придумує образи (фантазує) та виражає задумане знайомими засобами художньої виразності

КОМУНІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ МИСТЕЦТВО

Презентує результати власної творчості (демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва)

Навіщо нам транспорт спеціального призначення та які «таємниці» він має?

№ з/п

Види навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Назва очікуваного результату

1.

Ранкова зустріч

Вітання

Новини дня

Обмін інформацією

Групова робота «Подорож у королівство транспорту»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Об’єднується в групу для навчання та гри

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях

МОВ

МОВ

МОВ

МОВ

СЗО

ФІО

2.

Слухання та обговорення казки «Не будемо сваритися»

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось /кимось)

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

МОВ

МОВ

МОВ

ГІО

3.

Рубрика «Чи знаєш ти, що…»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

МОВ

МОВ

МОВ

ГІО

4.

Руханка «Гараж спеціальних машин»

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях

Співпрацює й досягає спільних командних цілей під час рухливих ігор

Діє відповідно до узгоджених правил

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично

Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки

ФІО

МАО

МАО

5.

Вправа «Оживи транспорт»

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях

Співпрацює й досягає спільних командних цілей під час рухливих ігор

МОВ

ГІО

ФІО

6.

Пошуково-дослідницька діяльність «Систематизатор знань»

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа текстів (мультфільм, світлини)

ГІО

МОВ

7.

Рефлексія

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

МОВ

ГІО

Модельна навчальна програма.

Навіщо нам транспорт спеціального призначення і які «таємниці» він має?

І. Ранкова зустріч

1. Вітання. Гармонізація простору. «Коло єднання»

  • Доброго дня, любі малята!

  • Як зробити день добрим і цікавим?

  • З чого розпочнемо?

Щоб усім нам посміхатись,

Треба з кожним привітатись.

В дружнє коло об’єднатись.

- А коли вітання найщиріші і найприємніші? Чому?

Діти налаштовуються на роботу і описують кола в повітрі лівою, правою, обома руками. Беруться за руки і утворюють «коло єднання».

• Вправа «Мені приємно тебе бачити»

Кожен розпочинає вітання словами: «Мені приємно тебе бачити,….Привіт!»

- Що ви відчуваєте? Чому?

- У нас утворилося сонячне коло друзів. Підніміть угору об’єднані ручки і проскандуйте «Ми дружний перший клас!»

- Хто погоджується з цими словами?

- Чи допоможе нам дружба стати кращими?

2. Новини дня

• Гра «Вітаємо…(назва дня)»

Відповіді на запитання за опорною схемою:

а) Скільки дітей вітають тебе?

б) Що ми знаємо про тебе на питання який? яка? яке?

в) Що очікуємо від тебе?

Діти вибирають і прикріплюють потрібні смужки зі словами та числами на таблицю:

Вітаємо

Скільки?

Яке?

Який?

Яка?

Що?

3. Обмін інформацією. Тема дня «Навіщо нам транспорт спеціального призначення і які «таємниці» він має?»

• Вправа «Мозкова атака»

- Що ви хотіли б розповісти про транспорт?

- З яким транспортом ви «товаришуєте»?

- А про що ще хочете дізнатись?

4. Групова робота «Подорож в королівство транспорту»

Звучить фонова музика. Діти за бажанням вибирають спосіб руху (повітряний, водний, наземний) і об’єднуються в чотири групи (4-та група – пішоходи). Імітуючи вибраний спосіб руху, кожна група «подорожує в транспортне королівство».

- Потрапити в «транспортне королівство» неможливо без виконання завдань:

а) Чи знаєте ви де наша «домівка»?

Діти групують малюнки транспорту за «своїм» призначенням (виконує 1, 2, 3 групи).

б) Творча робота. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

- Чи «дружите» ви з нашими правилами?

«На пішохідному переході…»

«При очікуванні транспорту не можна виходити на…»

«При посадці в транспорт пропускати вперед…»

«Пасажирам забороняється під час руху відчиняти…» (виконує 4 група)

в) Вітаємо вас в нашому королівстві. Раді зустрічі з вами. А спеціальні машини запрошують усіх на гостину (слайд 1).

- Що ви знаєте про ці машини?

- Чим вони цікаві?

- Хочете познайомитись з ними ближче?

ІІ. Слухання та обговорення казки «Не будемо сваритися» (авт. Солтис-Смирнова Марія Петрівна)

Не будемо сваритися

У одному невеличкому місті, де рідко траплялись якісь надзвичайні події, люди були добрими і привітними.

Одного разу трапилась надзвичайна подія. В автопарк відразу ж прибули дві машини. І непросто машини: одна біла з червоними смужками, а інша - червона з білими.
Та не у цьому була їхня дивина, а в лампочках над кабіною, які мерехкотіли. І ці машини ще вмикали такі дивні звуки, коли їм потрібно було швидко їхати.
Тільки чомусь не потоваришували нові сусіди. Швидкій здавалося, що вона важливіша за пожежну. А тій навпаки. Навіть, коли обидві машини виїздили на завдання, то, зустрічаючись на дорозі, не поступались одна одній, а влаштовували перегони. Так би тривало ще довго, якби...

На одній далекій від центру вуличці стояв охайний будиночок. Господар його цілий день працював, а господиня доглядала за дітками. Тільки якось вибігла вона хутенько в магазин, а маленький Олег знайшов сірники. Хлопчик попік пальчики, та й кинув небезпечну іграшку на підлогу.

Килим запалав. Ілонка, так звали старшу сестричку, побачивши вогонь, потягла братика з кімнати геть.

Через кілька хвилин полум'я вже злизувало фіранки на вікні. Це побачив сусід, та й подзвонив на пожежну і швидку. Машини спочатку не здогадались, що їдуть до одного будинку, знову влаштували на дорозі суперечку. Але, коли під'їжджали до палаючого дому, тільки обоє набрали швидкість і зрозуміли: треба робити свою роботу, а не думати, хто важливіший. Пожежники за кілька хвилин загасили вогонь. Добре, що той не перекинувся до сусідньої кімнати, де сиділи перелякані діти. А потім лікарі зі швидкої оглянули братика й сестричку. Опік у Олега був такий маленький, що хлопчик зовсім про нього забув, як побачив, що додому повертається мама.Він кинувся розповідати їй про великий вогонь, який горів у кімнаті. А швидка і пожежна на зворотньому шляху вже їхали пліч-о-пліч, бо щойно зрозуміли: обидві вони рятують життя. Це їхня робота.

  • Про які машини ви дізнались з цієї казки?

  • В чому була їх дивина?

  • Чим відрізнялась «швидка допомога» від пожежної машини?

  • Над якою проблемою змусила тебе задуматись казка?

ІІІ. Рубрика «Чи знаєш ти, що…»

- Спеціальний транспорт має безліч «таємниць». Деякий – виконує відповідальну роботу за призначенням. Інший – поспішає нам на допомогу в надзвичайних ситуаціях. Такі машини мають визначений колір і спеціальне обладнання і викликають їх по телефону (слайд 2):

Пожежна машина – 101

Поліція - 102

«Швидка допомога» - 103

Служба газу – 104

- Отримавши виклики, вони швидко мчать на допомогу, тому їм поступаються місцем на дорозі інші машини.

ІV. Руханка «Гараж спеціальних машин»

Учитель пропонує кожній дитині взяти малюнок зі спеціальним транспортом і об’єднатися в коло. В центрі кола стає ведучий і, обертаючи скакалку, каже: «З гаража виїхала машина». Діти по черзі швидко підстрибують, намагаючись не наступити на скакалку. Той учень, який наступив на скакалку, «не виїхав».

  • Скільки машин «виїхало»?, «не виїхало»?

  • Яких більше? На скільки?

V. Вправа «Оживи транспорт»

За бажанням, окремо дівчата і хлопці, обирають іграшку-машинку спеціального призначення. Представники хлопчиків і дівчаток від імені цієї іграшки озвучують її думки.

  • Яку я роботу виконую?

  • За яким номером телефону мене можна викликати?

  • Який у мене колір і яке обладнання?

  • Чому я можу їхати на будь-який сигнал світлофора?

VІ. Пошуково-дослідницька діяльність «Систематизатор знань»

Діти переглядають фрагменти мультфільму «Техніка та транспорт» https://www.youtube.com/watch?v=MoRORvLUmHc

і здійснюють пошуково-дослідницьку діяльність «таємниць» спеціального транспорту за схемою:

Назва транспорту

Спільне

Відмінне

Корисне

Шкідливе

Схема зображена на ватмані, де діти роблять позначки (√) та (х)

VІІ. Рефлексія

- Чому спеціальні машини такі важливі для людей?

Вчитель пропонує намалювати спеціальну машину, яка найбільше сьогодні запам’яталась.

Розміщення, розгляд та аналіз дитячих робіт.

ДОДАТКИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Додаток 1

Вітаємо

Скільки?

Яке?

Який?

Яка?

Що?

Додаток 2

Фонова музика

Додаток 3

Слайд 1. Презентація «Які «таємниці» має спеціальний транспорт?»

Додаток 4

Додаток 5

Не будемо сваритися

У одному невеличкому місті, де рідко траплялись якісь надзвичайні події, люди були добрими і привітними.

Одного разу трапилась надзвичайна подія. В автопарк відразу ж прибули дві машини. І непросто машини: одна біла з червоними смужками, а інша - червона з білими.
Та не у цьому була їхня дивина, а в лампочках над кабіною, які мерехкотіли. І ці машини ще вмикали такі дивні звуки, коли їм потрібно було швидко їхати.
Тільки чомусь не потоваришували нові сусіди. Швидкій здавалося, що вона важливіша за пожежну. А тій навпаки. Навіть, коли обидві машини виїздили на завдання, то, зустрічаючись на дорозі, не поступались одна одній, а влаштовували перегони. Так би тривало ще довго, якби... На одній далекій від центру вуличці стояв охайний будиночок. Господар його цілий день працював, а господиня доглядала за дітками. Тільки якось вибігла вона хутенько в магазин, а маленький Олег знайшов сірники. Хлопчик попік пальчики, та й кинув небезпечну іграшку на підлогу.

Килим запалав. Ілонка, так звали старшу сестричку, побачивши вогонь, потягла братика з кімнати геть.

Через кілька хвилин полум'я вже злизувало фіранки на вікні. Це побачив сусід, та й подзвонив на пожежну і швидку. Машини спочатку не здогадались, що їдуть до одного будинку, знову влаштували на дорозі суперечку. Але, коли під'їжджали до палаючого дому, тільки обоє набрали швидкість і зрозуміли: треба робити свою роботу, а не думати, хто важливіший. Пожежники за кілька хвилин загасили вогонь. Добре, що той не перекинувся до сусідньої кімнати, де сиділи перелякані діти. А потім лікарі зі швидкої оглянули братика й сестричку. Опік у Олега був такий маленький, що хлопчик зовсім про нього забув, як побачив, що додому повертається мама. Він кинувся розповідати їй про великий вогонь, який горів у кімнаті. А швидка і пожежна на зворотньому шляху вже їхали пліч-о-пліч, бо щойно зрозуміли: обидві вони рятують життя. Це їхня робота.

Додаток 5

Слайд 2. Презентація «Які «таємниці» має спеціальний транспорт?»

Додаток 6

Додаток 7

Додаток 8

Мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=MoRORvLUmHc

Додаток 9

Назва транспорту

Спільне

Відмінне

Корисне

Шкідливе

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись