Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Урок "Тире між підметом і присудком у простому реченні" (11 клас)

Українська мова

Для кого: 11 Клас

13.02.2020

5005

483

0

Опис документу:
Мета: формування компетентностей): предметні (пунктуаційні норми, правила постановки тире між підметом і присудком у простому реченні; навички грамотного письма, пунктуаційні навички); ключові (уміння вчитися: логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати, робити висновки; комунікативні: уміння працювати самостійно та в колективі; загальнокультурні: позитивна мотивація навчання, відповідальне ставлення до вивчення української мови).
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК № 39

ДАТА :

Тема:

Тире між підметом і присудком у простому реченні.

Мета:

(формування компетентностей): предметні (пунктуаційні норми, правила постановки тире між підметом і присудком у простому реченні; навички грамотного письма, пунктуаційні навички); ключові (уміння вчитися: логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати, робити висновки; комунікативні: уміння працювати самостійно та в колективі; загальнокультурні: позитивна мотивація навчання, відповідальне ставлення до вивчення української мови).

Тип уроку:

урок формування практичних умінь і навичок.

Обладнання:

дидактичний матеріал.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

  1. Перевірка домашнього завдання

  2. Орфографічна робота. Замість рисок поставте, де треба, апостроф.

Полум/яніти, Амудар/я, різдв/яний, між/ярусний, присв/ята, безвітр/яний, Лук/яненко, бур/ячиння, Солов/йов, Валер/ян, сер/ йозний, повітр/я, міжгір/я, пор/ядок, довір/я, забур/янений, вітр/як, валер/янка, б/язевий, сім/янин, роз/ятрений, трьох/етапний, трьох/ ярусний, без/ядерний, необ/їжджений, пів/язика, арф/яр, возз/єднання, в/йокнути, дит/ясла, довір/я, Лук/янчук, кар/єра, всер/йоз, тр/юм, Гур/єв, підгір/я, матір/ю, Р/єпін, з матер/ями, бур/я, р/ясно, кур/йозний, забур/янений, вітр/як, Гур/ївка, р/яд, від/ємний, без/ ідейний, з/організувати, дез/орієнтація, сан/інструктор, Із/яслав.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з підручником

2. Пояснювальний диктант

- Запишіть речення, поясніть розділові знаки.

1. Хіба це гріх — любити рідний край? 2. В Україні своїй я — творець чи рослина? 3. Я, серденько, не просто штука. Я — степовий козак! 4. Є боротьба за долю України. Все інше — то велике мискоборство. 5. Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя — єдина, мука твоя -— єдина, очі твої — одні. 6. Наш народ — океан. 7. Книги — морська глибина. 8. Рідний батько — це найвища святиня у світі. 9. Книги читати — усе знати. 10. Любити свій край — це для народу жити, боротися за юне, за нове. 11. Слава — заповідь моя. 12. Гаї неосяжні — то коси її, а ріки та річки — то стьожки прекрасні. 13. Я — син народу, що вгору йде. 14. Доля кожного з нас — доля Вкраїни.

3. Вибіркова робота

- Запишіть тільки ті речення, у яких ставиться тире між підметом і присудком.

1. Україна дорога й близька моєму серцю. 2. Я твій, я твій, коханий, рідний краю, в щасливий час і в лютий час біди. 3. У пісні і в труді я частка Батьківщини. 4.У дні погоди і негоди ти весь одна незламна рать. 5. Україна це будови. Це полів стобарвні шати. 7. Україно! Ти моя молитва. 8. Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була. 9. Україна розкішний вінок із рути та барвінку. Україна країна смутку і краси. 10. Ми це народу одвічне лоно, ми океанна вселюдська сім’я. 11. Найбільше і найдорожче добро в кожного народу це його мова. 12. Мова втілення думки. 13. Мова мамина свята. 14. Народ без мови це обмова, народ без мови не народ.

4. Пунктуаційна робота

- Запишіть речення, вставляючи, де потрібно, тире. Свій вибір обґрунтуйте. Підкресліть підмет і присудок.

1. Ми світу молодість, ми правота людини, єдине серце в нас . 2. Уже народ одна суцільна рана. 3. Вона моє щастя, безсмертя моє. 4. Чужа душа то, кажуть, темний ліс. А я скажу: не кожна, ой не кожна! Чужа душа то тихе море сліз. 5. Ти вся любов. Ти чистота, довірливість благословенна. 6. Століття зморшка на чолі Землі.

5. Самостійна робота

- Розставте розділові знаки, поясніть пунктограми.

1. Однодумці бажані, опоненти необхідні. 2. Звеличення чужого це приниження свого. 3. Іронія невидимі лапки на словах. 4. Вбите слово... Труни... Відболілі свічі. Стус і Симоненко Український січень! 5. Безхарактерність найгірший характер. 6.Гончареві романи це насамперед пошуки людської свободи. 7. Чим більше у пророка послідовників, тим більша ймовірність, що він лжепророк. 8. Патріот не той, хто вміє виголошувати пишні фрази, а той, хто своєю кропіткою щоденною працею множить багатства рідної землі, прикрашає, перебудовує свою Батьківщину. 9. Життя що стерняста нива: не пройдеш, ноги не вколовши. 10. Уміти жити оце велике діло. 11. Продовжувати життя це перш за все навчитись його не скорочувати. 12. Це твій перший обов’язок кидатися в бій зі смертю й перемагати її так, як недавно вмів.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1. Творча робота

- Перебудуйте речення так, щоб між підметом і присудком уживалося тире. Порівняйте спосіб вираження присудків у реченнях.

1. Часом написання історичних творів Андріана Кащенка є період відродження України. 2. Людина для письменника є носієм певної суми індивідуально-національних рис. 3. Хмельницький, Сірко, Богун виступають у творах А. Кащенка не лише своєрідним повтором галереї поетизованих народнопісенних образів, а й яскравими особистостями. 4. Б. Хмельницький у творах А. Кащенка виступає яскравим втіленням української національної вдачі. 5. Іван Богун є одним із найромантичніших постатей у нашій літературі.

2. Колективна робота

- Прочитайте й перепишіть прислів’я. Там, де потрібно, поставте тире між підметом і присудком.

1. Вірний приятель то найбільший скарб. 2. Розум скарб людини. 3. Одна мати вірна порада. 4. Вовка боятися в ліс не ходити. 5. Правда як олія: скрізь наверх спливає. 6. Щастя без розуму як торбина дірява. 7. Щастя біжить, а нещастя лежить.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 26 Вправа 204 .

3

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.