Урок Розробка виховної години (гри)

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Сценарій виховного заходу

для учнів початкових класів

«Рідну землю, де живем, Україною зовем»

Мета: формувати в учнів уявлення про свою країну; розширити й поглибити поняття «Я – громадянин України»; розвивати мовлення дітей, їхній світогляд, виробляти громадські якості (патріотизм, людяність); виховувати любов і повагу до Батьківщини – України.

Обладнання: шкільний етнографічний музей, аудіо записи пісень про Україну, плетена корзина, експонати музею.

(на фоні пісні «Україна» І.Петрененка звучать слова)

1 учень Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене ти одна і рідна, і єдина,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

2 учень Я твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла!

Моя свята і рідна Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Вчитель Громадянин України – це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її, є патріотами своєї Батьківщини, готові захищати її територію, ідеали, працювати в ім'я її розвитку і процвітання… Всі ми любимо нашу дорогу і найріднішу Україну, бо тут ми народились, вперше сп’ялися на ноги і пішли у світ тими споришевими стежечками, що простяглись від рідного порогу у широкий світ. У народі кажуть: «Де рідний край, там і рай, а де чужина – там домовина», «Добре тому, хто в своєму дому». То що ж означає бути справжнім патріотом, громадянином своєї Батьківщини? Озирніться навкруги, нас гостинно зустрів шкільний етнографічний музей «Обереги» і допоможе розібратись у проблемі.

(Заходять дівчата-старшокласниці, несуть корзину та сперечаються між собою)

1 дівчина Ой, хто це тут без нас хазяйнує?

2 дівчина А ми тут в скрині знайшли корзину та й не знаємо, що в ній було, навіть посварилися.

Вчитель Дівчата, приєднуйтеся до нас, а ми вам допоможемо.

Дівчата Дякуємо. Ми вам пісню заспіваємо.

(виконують пісню «Від Києва до Лубен»)

Вчитель Дякуємо. Так що ж треба дитині для того, щоб відчути, що ти справжній патріот України, її громадянин?

1 учень Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити велику користь.

2 учень Брати активну участь у житті класу і школи.

3 учень Любити природу, берегти і примножувати її багатства.

4 учень Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.

Вчитель Хто ти, дівчинко мала?

Дівчина Українка молода.

Вчитель А який твій знак рідненький?

Дівчина Лев і тризуб золотенький (показує)

Жовті ниви, сині гори,

Жовто-синій у нас прапор!

Вчитель Діти, а що ви знаєте про герб та прапор?

1 учень Герб – це знак-картинка і свідчить про те, чим славна держава.

2 учень Наш герб – це тризуб.

1 дівчина Молодці! А чи знаєте ви, що наш Герб дуже старовинний. Запровадив його князь Володимир Мономах.

2 дівчина На тризубі можна побачити зброю: лук та меч. А якщо придивитися, можна прочитати слово – воля. А ось ви тепер розкажіть, що означають два кольори нашого прапору?

Учень Жовтий колір – золотаві хлібні лани.

Синій колір – мирне блакитне небо.

Учень Або ще – Дніпровські хвилі і жовтий пісок. (кладе листівку із зображенням герба і прапора в корзину )

Вчитель Ми називаємо Україну державою,

Говоримо – Україна-ненька,

Україна – Божа Мати.

Учениця(біля ікони) У мене найкраща матуся,

За неї до тебе, Пречиста, молюся.

Молюся устами, молюся серденьком.

До тебе, небесна Ісусова ненько.

Благаю у тебе від серця сльозами

Опіки і ласки для рідної мами.

Пошли їй не скарби, а щастя і долю,

Щоб дні їй минали без смутку і болю.

(кладе ікону в корзину)

Вчитель Мати завжди була головною берегинею родини. Всю свою душу мати віддавала дітям. Пройдуть роки… Мов лелеки у вирій розлетяться від рідного порогу діти. Та щасливої погожої днини вас, мов чайка чаєнят, матуся збере до рідної домівки. І защебече, заговорить, заплаче мамина пісня у ваших серцях.

(Пісня «Росте черешня», виконують учні)

Учень Маму називали святою. А Тарас Григорович Шевченко писав:

У нашім раї на землі

Нічого кращого немає

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим.

(кладе Кобзар у корзину)

Вчитель Що ще треба дитині, щоб бути справжнім громадянином України-неньки?

Учень Треба наполегливо вивчати рідну українську мову, бо це мова нашого народу – державна мова.

Учень А ще я хочу знати традиції мого народу, його обряди, культуру і всю-всю історію країни.

Вчитель Справді, це щастя, що ми можемо торкнутися джерела нашої культури.

Учень (з булавою)В народі кажуть:» Козацькому роду нема переводу»

Дівчата розповідають про козацький рід, демонструються слайди

Вчитель Дім, домівка, рідна хата. Такі давні і завжди сучасні поняття. Близькі, зрозумілі кожному. Подивіться, любі діти, які обереги в нас на столі стоять, зроблені із звичайної глини: макітри, горщики, глечики, горнятко, миска. Як все це разом називається?

Учні Український національний посуд

Вчитель А ось старовинна скриня. Давайте її відкриємо. Розкажіть, що в ній зберігали?

Учень Рушник! Український рушник! Оздоблений квітами, зірками, птахами.

Учень Ним витирають руки, з ним доять корову, пораються біля печі.

Учень Без рушника, як і без пісні, неможливе народження, одруження, зустріч гостей.

Учень А ось рушник моєї бабусі. З ним вона одружувалася. (кладе у корзину)

Учениця А мені бабуся розповідала про кольори на рушнику: червоний – то любов, а чорний – то журба.

Учень А ще у скрині зберігали одяг – хустки, сорочки… Ось погляньте, яка гарна вишита сорочка! (кладе у корзину)

Учениця А мені від бабусі дістався віночок.

Вчитель Діти, а хто ж носив віночки? Дівчата, жінки чи бабусі?

Учениця Молодці, дівчата, а коли дівчина виходила заміж, то одягала хустку.

Учень А мені бабуся говорила, що у віночок вплітали різнокольорові стрічки.

Дівчата А ми знаємо: коричнева стрічка – символ землі-годувальниці, жовта – символ сонця, хліба, блакитна – символ води і неба, дає силу і здоров'я, червона – символ щирості, душевності, зелена – символ рослинного світу.

Вчитель А я пропоную вам загадки про рослини. Відгадуючи загадку, треба сказати, чи вплітали цю рослину у віночок.

  1. Стоїть півень на току у червонім ковпаку (мак).

  2. На городі вона пишні коси розпліта, у зеленії хустинки

Золоті хова зернинки (кукурудза).

  1. Стоять у лузі сестрички, золотенькі очі, білі вії. ( ромашки).

  2. І не дівчина, а червоне намисто носить (калина).

Проводиться гра «Хто швидше змотає клубок»

Вчитель Так, вміли наші бабусі працювати, але вміли і відпочивати. Заспіваймо і ми пісню «Промінці для бабусі»

Вчитель Оголошую рекламну паузу.

Пауза №1 (Виходять два хлопці, один тримає землю у долонях)

  • Що це ти землю держиш?

  • От тобі й на! Це не земля, а чорнозем!!! Знаєш, які гарбузи на ньому родять!

  • А що тобі до гарбузів?

  • Та боюся від дівчат отримати!

(дівчата виносять гарбузище)

Пауза №2

  • Вам хочеться чогось смачненького? Завітайте до українських лісів: на вас чекають гриби, ягоди та горіхи!

Пауза №3

  • Вам набридли ваші шпалери? То відправляйтесь до Петриківки за майстрами. І ваша оселя буде як писанка!

Учень На мою думку, справжній громадянин України повинен добре вивчати природу, бо вона нам – рідна мати.

Вчитель Назвіть рослини – символи України. (учні відповідають і кладуть гілочки у корзину)

Учень Дуб став символом молодого козака.

Учень Тополя в Україні – символ жіночої долі.

Учениця Верба теж заслужила собі шану. Наші пращури вірили, що вона охороняє людей та їх житло від злих духів.

Дівчина Вербові гілки кидали під ноги Ісус Христу, коли він востаннє йшов до Єрусалима. Тому християнська церква встановила напередодні Великодня свято – Вербний тиждень. Освячену вербу зберігали у хаті і вірили, що в таку оселю не вдарить блискавка, до неї не забреде нечиста сила.

(дитина б'є іншу вербовими гілками)

Вчитель Припиніть битися!

Діти Та то вони виконують старовинний обряд: - Не я б'ю, верба б'є!

Учень Калина коло хати – символ щастя, родинного благополуччя і достатку. (на фоні мелодії «Про калину»)

Вчитель Красиву, цнотливу дівчину порівнювали з калиною:

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась дівчина-дитина.

Так про калину писав Тарас Шевченко. Китицями калини прикрашали весільний коровай. Коли козак вирушав на чужину, мати частувала його калиновим чаєм та давала йому на дорогу хліб із калини. Наречена прикріплювала йому про домівку, матір, кохану, його рідну мову. Про калину багато прислів’їв, які ви знаєте?

Діти «Стоїть у дворі дівонька, як над ставом калинонька», «Убралася в біле плаття, як калина в білий цвіт», «Посадиш біля хати калину – будеш мати долю щасливу»

Дівчата А ще наша Україна славиться чорнобривцями. Зараз ми вам заспіваємо пісню «Чорнобривці».

Учень А ще, на мою думку, треба розвивати свої здібності і таланти, щоб Україна могла пишатися нами.

Учениця А ми вміємо танцювати. Ну-мо, заграй музиченько.

(Діти виконують український народний танок )

Вчитель Дівчата, погляньте, наповнилася ваша корзина. Що ми туди клали? (відповіді дітей) Ось тепер ви зрозуміли, що дуже любите свою Україну, землю ваших батьків, дідів і прадідів, що тут ваше коріння, без якого не можна у світі жити. І знаєте, що ви не просто населення, а патріоти і громадяни України, які все зроблять для того, щоб Україна була квітучою і багатою, щоб всі тут жили у мирі і злагоді.

Дівчата Давайте поставимо корзину у скриню для наших нащадків.

Вчитель Закінчується наше свято. Хай біда і горе обходить ваш дім. Доброго здоров’я зичимо всім.

Заключна пісня про Україну

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн