Урок Розробка виховної години (гри)

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

"Стежками моєї малої Батьківщини"

Квест з краєзнавства

Вступ

Батьківщина, Вітчизна. ... В значенні цих слів є близькі для кожної людини образи: мати і батько, батьки, ті, хто дають життя. Виховання почуття патріотизму у школярів - процес складний і тривалий. Любов до близьких людей, до школи, до рідного міста і рідної країни відіграють величезну роль в становленні особистості дитини.

Останніми роками йде переосмислення сутності патріотичного виховання. Ідеї патріотичного і громадянського виховання набувають дедалі більшого суспільного значення, стають завданням державної ваги. Сучасні дослідники в якості основного фактора інтеграції соціальних і педагогічних умов в патріотичному і громадянському вихованні школярів розглядають національно - регіональний компонент. При цьому акцент робиться на виховання любові до рідного дому, природі, культури малої Батьківщини.

Знайомство дітей з рідним краєм: з історико-культурними, національними, географічними, природними особливостями формує у них такі риси характеру, які допоможуть їм стати патріотом і громадянином своєї Батьківщини. Адже, яскраві враження про рідну природу, про історію рідного краю, отримані в дитинстві, нерідко залишаються в пам'яті людини на все життя.

Тому, при організації позакласних заходів, спрямованих на патріотичне та громадянське виховання учнів, учитель прагне до пошуку цікавих, захоплюючих форм роботи з учнями.

Однією з випробуваних і результативних форм організації позаурочної діяльності школярів стала організація так званих квестів.

«Стежками моєї малої Батьківщини»

Квест з краєзнавства "Моя Дніпропетровщина"

Мета:

Виховання в учнів любові до рідного краю, його природи, історії і традицій.

Порядок проведення гри:

• Попередній етап;

• 1 етап - організаційний;

• 2 етап - «Гра - подорож»;

• 3 етап - підведення підсумків та нагородження переможців.

На попередньому етапі:

• формування команд (в команді 5-6 чоловік);

• висування капітанів команд;

• розробка символіки команд (емблема, девіз). Символіка команди повинна відображати тему гри;

• крім того, на даному етапі відбувається визначення відповідальних на станціях («Керівників станцій»);

• розробка завдань «на станціях»;

• визначення місця проведення, де і будуть розташовуватися самі «станції». Як підказує практика, краще щоб аудиторії розташовувалися на одному поверсі. Це допоможе заощадити час на переходи від «станції» до «станції» і підтримувати інтерес учасників протягом всієї гри.

Організаційний етап:

У призначений день і годину всі учасники гри збираються в одному місці, де і відбувається знайомство з командами, вітання команд, роз'яснення правил гри.

Правила гри:

1. На відвідування кожної з «станцій» команді відводиться рівно 5 хвилин. Учасники гри не можуть залишати станцію до того моменту, поки не прозвучить умовний сигнал. Якщо команда впоралася із завданням достроково, то учасники знаходяться в аудиторії до моменту закінчення відведеного часу. У разі якщо команда не закінчила виконання завдання за відведений проміжок часу, «Керівник станції» зупиняє роботу і визначає кількість зароблених командою балів відповідно до обсягу виконаних завдань.

2. Сигналом до початку і закінчення часу перебування на тій чи іншій «станції» служить дзвінок (або інший сигнал).

3. За чітким дотриманням часу перебування на «станції» та часу переходу від «станції» до «станції» стежить «Контролер часу».

4. Сигнал до початку виконання завдань «Контролер часу» дає тільки після того, як переконається, що всі команди благополучно дісталися до «станцій».

5. «Керівник станції» пояснює завдання для команд суворо після сигналу дзвіночка.

6. Перед початком подорожі кожна з команд отримує «Лист - дороговказ», в якому фіксується назва команди. У «дороговказному лисі» чітко визначено маршрут (черговість) відвідування «станцій» кожної з команд. У бланку «Дороговказу» є поле для виставлення зароблених командою балів на кожній з «станцій». Бали виставляє керівник і підтверджує їх кількість особистим підписом.

7. Правило останнє і найголовніше! Протягом усієї подорожі команди дотримуються правил ТБ і дисципліну.

8. Команда, яка порушила правила гри підлягає дискваліфікації.

Завдання

Назва станції

Завдання

Необхідні матеріали

Критерії оцінювання

1

«Природа рідного краю»

Тест

(див. додаток № 1)

Бланки с заданнями теста

Кількість балів, зароблених командою, відповідає кількості правильних відповідей на завдання тесту

2.

«Геральдика родного краю

Визначити прапор Дніпропетровської області, розкрити символічність кольорів, елементів прапора Дніпропетровської області

(див. додаток № 2)

Прапори різних областей України (3-4 шт.)

0 балів - завдання виконано неправильно.

3 бали - завдання виконано частково правильно.

5 балів -все завдання виконано вірно.

3.

«Наша гордість»

Учасникам гри пропонуються картки із зображенням людей, які прославили Дніпропетровщину. Учасники повинні назвати їх прізвище, ім'я та по батькові; заслуги; чим знамениті.

(див. додаток № 3)

Фотографії відомих людей

Кількість балів, зароблених командою, відповідає кількості правильних відповідей.

Додаткові бали присуджуються в разі додаткової інформації.

4

«Кмітливі та розумні»

Відповісти на питання

(див. додаток №4)

Дати відповіді на запитання, які читає "керівник станції"

Кількість балів, зароблених командою, відповідає кількості правильних відповідей.

5.

«Водні ресурси Дніпропетровщини»

Показати на мапі Дніпропетровської області географічні об'єкти: річки, озера, водосховища, міста.

Карта Дніпропетров-ської області.

Кількість правильно зазначених об'єктів відповідає кількості балів, зароблених командою на станції.

Підведення підсумків та нагородження переможців

Після закінчення подорожі всі команди і «Керівники станцій» збираються в одній з аудиторій для підведення підсумків гри. Капітани команд здають маршрутні листи для підрахунку балів.

Поки йде підрахунок балів виповнюється номер художньої самодіяльності.

Після того, як підсумки гри підведені, відбувається нагородження команд.

додаток №1

Завдання на станції

«Природа рідного краю»

1. Чи заслуговують на увагу, на ваш погляд, навколишнє середовище і відбуваються в ній зміни?

а) так;

б) ні;

в) важко відповісти.

2. Які комахи занесені в «Червону книгу Дніпропетровської області»?

а) Махаон

б) капустянка

в) райдужниця велика

3. З перерахованих риб виберете ті види, які охороняються на території Дніпропетровської області?

а) йорж носар;

б) лящ;

в) сом;

г) щука;

д) марена дніпровська;

е) карась звичайний, карась золотий.

4. Визначте види птахів, занесених до «Червоної книги Дніпропетровської області»

а) синиця

б) лунь польовий;

в) горобець;

г) сова болотяна;

д) ворона;

е) журавель степовий.

5. В «Червону книгу Дніпропетровської області є такий розділ« Рідкісні та зникаючі види тварин ». Визначте ці види.

а) тхір степовий, тхір лісовий;

б) кажан пізній;

в) вовк

г) північний олень

д) рись

е) видра річкова.

6. На території Дніпропетровської області росте безліч красивих і рідкісних рослин. Виберіть зі списку охоронювані рослини.

а) горицвіт;

б) калужница

в) сон лучний, сон великий;

г) медунка

д) зозулині черевички

е) косарики тонкі.

7. Який з нижче перерахованих заповідників знаходиться на території Дніпропетровської області?

а) Асканія-Нова;

б) Дніпровсько-Орільський природний заповідник;

в) Природний заповідник «Розточчя».

додаток №2

Задання на станції

«Геральдика рідного краю»

Визначити прапор Дніпропетровської області, розкрити символічність кольорів, елементів прапора Дніпропетровської області.

Варіанти:

а)

б)

в)

г)

додаток3

Задання на станції

«Наша гордість»

Людей, які прославили Дніпропетровщину. Назвати їх прізвище, ім'я та по батькові; заслуги; чим знамениті.

а)

(олімпійська чемпіонка Оксана Баюл)

б)

(дослідник-археолог Олекса́ндр Микола́йович Поль)

в)

(співачка Віра Галушка)

в)

(конструктор космічної техніки Михайло Федорович Решетньов)

додаток №4

Завдання на станції

«Кмітливі та розумні»

1) Хто твої сусіди? Назвати області, які межують з Дніпропетровською областю.

2) Назвати найбільші міста Дніпропетровщини.

3) Цей декоративний розпис сформувався на Дніпропетровщині в селищі, з відкіля і пішла його назва. Назвіть назву селища та розпису.

4) Які корисні копалини видобувають у Дніпропетровській області?

5) Яке місце за площею посіла Дніпропетровська область?

а) перше б)четверте в)друге г) шосте

6) Де знаходиться найбільший залізорудний басейн України?

7) В яких містах Дніпропетровщини є метро?

8) Як називається найдовше місто Європи, яке розташоване у Дніпропет-ровській області?

9) Де знаходиться один з найбільших у світі басейн марганцевих руд?

10) Як назву мав раніше Дніпропетровськ?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн