Урок Розробка виховної години (гри)

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Подорож містечком Ввічливе

«Стався до інших так, як би

хотів, щоб ставилися до тебе»

(«Золоте» правило спілкування)

План подорожі

І Вітання.

ІІ Подорож:

1. Школа:

1) клас іноземної мови;

2) клас математики;

3) клас музики;

4) спортивний зал.

2. Клумба Ввічливості.

3. Вулиця «Запитальна».

4. Майдан Ігровий:

1 секція «Так чи ні»

2 секція «Доріжка привітних слів»

3 секція «Привітаймося»

5. Проспект Літературний.

6. Провулок Поетичний.

7. Смітник.

8. Вокзал.

ІІІ Прощання.

Хід подорожі

Вих.: - Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всім миленько.

Пригадайте: з чого ми

Починаємо завжди? (З вітання)

  • Так, дійсно. Треба всім нам привітатись:

Діти: - «Добрий день».

Вих.: - Дружно й голосно сказати:

Діти: - «Добрий день».

Вих.: - Зараз вліво поверніться:

Діти: - «Добрий день».

Вих.: - Тепер вправо поверніться:

Діти: - «Добрий день».

Вих.: - До гостей ви поверніться,

Нашим гостям посміхніться:

Діти: - «Добрий день».

Вих.: - Молодці. Ми привіталися, тож можемо розпочинати нашу подорож. Подорожувати ми будемо містечком, яке має незвичну, але дуже гарну назву - Ввічливе. Як і будь-якому місті тут є: своя школа, клумба з квітами, вулиця, Майдан, проспект, провулок, театр, вокзал і, звичайно ж, смітник. Розпочнемо ми знайомство з цим містечком зі споруди, назву якої ви дізнаєтесь, розгадавши загадку.

Стоїть великий світлий дім ,
Чомучок є багато в нім.
Вони і пишуть, і говорять,
рахують, мріють, нове творять. (Школа)

Вих.: - Так, це школа.

1. Школа

- Підкажіть, будь ласка, а що роблять в школі?

(діти співають пісню)

Букви в зошиті писать, дуже добре, не будь-як -

Вчать у школі (тричі)

Додавати і ділить, менших себе боронить -

Вчать у школі (тричі)

Від п’яти відняти два, по складах читать слова -

Вчать у школі (тричі)

Вміти книжки берегти, бути чемними завжди -

Вчать у школі (тричі)

Вих.: - Насамперед зайдемо з вами до класу іноземної мови і подивимось, як звучать деякі привітні слова іншими мовами.

1) Клас іноземної мови.

Візьмемо ми 2 мови: англійську (їх вивчають 2-й та 3-ій класи) та німецьку, яку вивчає 4-й клас. Я буду читати слова, а ви, хто знає відповідь, повинні підняти руку. Що ж, почали!

Hello, aufidersein, thak you, guten tag, goodbye, good moning, danke shon.

Вих.: - Молодці. Добре знаєте привітні слова не лише рідною мовою, а ще й німецькою та англійською.

Тепер зайдемо до іншого класу - класу математики.

2) Клас математики

Вих.: - Даруємо сьогодні дещо незвичне -

Від нашого класу вітання математичне:

1дит.: - Хай все більше людей любить вас - раз.

2дит.: - І для вас лиш хороші слова - два.

3дит.: - Щоб ви вгору ішли, не згори - три.

4дит.: - Щоб дорослі поменше сварили - чотири.

5дит.: - Гарно радимо відпочивать - п’ять.

6дит.: - Щоб ви скрізь були бажаний гість - шість.

7дит.: - Щастя й радості зичимо всім - сім.

Вих.: - Тепер зайдемо до класу музики.

3) Клас музики

(діти співають пісню «Добрий день людям на землі», сл.. і муз. Ігоря Танчака)

1) Добрий день, добрий день, ниви і поля. 
Добрий день, добрий день, матінко земля. 
Добрий день, добрий день, в небі журавлі. 
Добрий день, добрий день, людям на землі.

Приспів: 
Це для нас посміхається сонечко,
Соловейко співає пісень. 
Заглядає веселка в віконечко: 
«Добрий день вам, добрий день.»

2) Добрий день, добрий день, гори і ліси. 
Добрий день, добрий день, крапельки роси. 
Добрий день, добрий день, квіти запашні. 
Добрий день, добрий день, людям на землі.

Приспів: 

3) Добрий день, добрий день, дощик степовий. 
Добрий день, добрий день, колос золотий. 
Добрий день, добрий день, в морі кораблі. 
Добрий день, добрий день, людям на землі.

Вих.: - А яка школа обходиться без спортзалу?! Тому ми і завітаємо туди.

4) Спортзал

- Всі ви знаєте, що в цьому приміщені роблять різні вправи. Ось і ми з вами виконаємо вправу, яка називається «Вітання». А для цього вам потрібно встати.

(пояснюю як грати)

Станем разом ми у коло (стають в коло)

Скільки друзів, глянь навколо. (повертаються на право та на ліво)

Подивіться, посміхніться і за руки всі візьміться. (беруться за руки)

Зараз ручки опустіть, до сердечка притуліть. (опускають руки, притуляють до серця)

Тепер «човником» зробіть, тепло серця бережіть. (руки роблять «човником»)

Це тепло ви передайте й сусіда поруч привітайте: («човник» потрібно покласти у відкриті долоні сусіда зліва, промовляючи слова:

«Доброго ранку!», «Доброго дня!»

Бажаєш мені ти, бажаю і я. (і так по колу, починаючи від мене та закінчуючи мною. Мені потрібно говорити трішки інакше. А саме: «Бажаєте Ви і бажаю Вам я».

Вих.: - Далі з вами вирушаємо та на клумбу Ввічливості потрапляємо.

2. Клумба Ввічливості

(на дошці ватман пофарбований в зелений колір (поляна для квітів)

- Дітки, тут щось не так. А ось якась записка. ( беру її, зачитую)

- У нас клумба Ввічливості, де росло 5 квіток була.

Але вітер налетів і таке наробив...

Пелюстки позривав і кудись порозкидав.

Любі друзі, поможіть, квіточки на місце поверніть.

- Ну що, діти, допоможемо ввічливлянам, тобто людям, які проживають в цьому містечку?

Діти: - Так!

Вих.: - Так як квіток 5, то я вважаю, що потрібно 10 чоловік, щоб по двоє на одну квітку. Кожній парі я даю серединку, на якій записано яка це квітка:

1) Вітання, 2) Подяки, 3) Прощання, 4) Звертання чи Вибачення.

Щоб полегшити та пришвидшити роботу, я буду читати слова, що на пелюстках, а пари, які вважають, що це пелюстка саме від їхньої квітки, піднімають руку. (я зачитую, а діти вибирають пелюстки та прикріплюють їх до своєї серединки)

- Утворивши вашу квіточку, ви повинні її «посадити» на своє місце.. Для цього підходите до ось цього (показую) зеленого ватману - це клумба для квітів та прикріплюєте вашу квіточку. (діти «садять» свої квіточки)

- Подивіться - яка краса!

Клумбу з вами залишаємо та на вулицю Загадкову потрапляємо.

3. Вулиця Запитальна

- Далі - вулиця в нас чудова.

Її назва - Загадкова.

Пропоную всім сідати, слухати уважно

Та правильні відповіді дати.

Якщо гості відповіді знають,

То вони теж хай руку піднімають.

(зачитую загадки, а діти їх відгадують)

1. Друг у гості завітав,

Ти йому: «Привіт!» - сказав.

А що повинен ти сказати,

Щоб дорослих привітати? (Добрий день)

2. Тролейбус повний люду був,

І ти, либонь когось штовхнув.

Це не навмисно, безперечно.

Що ж тут промовити доречно? (Перепрошую.)

3. Гості твої вже додому збираються,

Подяку висловлюють та одягаються.

Їм можна всміхнутися, руки пожати.

А що напослідок їм слід побажати? (Усього найкращого. До побачення)

4. Бабуся пропонує пиріжки із печі,

А ти не знаєш що сказать, до речі.

Чи взяти пиріжок і миттю з’їсти,

Чи треба щось бабусі відповісти? (Дякую. Спасибі)

5. Хтось кошеня мучив ранком погожим,

Наче то я був, здалось перехожим.

Що може залагодить прикрість оцю.

Як довести їм свою правоту? (Вибачте, але я цього не робив. Ви, певно, обізналися)

6. У вас випадково зламався замок.

Мерщій до сусідів по молоток.

Що їм сказати, про що вести мову?

З чого ти мусиш почати розмову? (Пробачте, що Вас турбую...)

7. Філя - це цуцик, гуляв вздовж дороги.

Зненацька зустрів він старого бульдога.

Я прошу вас, дітки, скоріш відгадати,

Хто першим повинен «Здоров був» сказати? (цуценятко, адже воно молодше)

Вих.: - Прийшов вулиці кінець Хто все вгадав - той молодець!

Ви всі гарно справились із цим завданням, тож вирушаймо далі. І потрапляємо на майдан Ігровий.

4. Майдан Ігровий

Майдан великий та має три секції: 1) «Так чи ні»; 2) «Доріжка привітних слів» і 3) «Привітаймося»

Зайдемо до 1-ої секції.

1 секція «Так чи ні»

(Граємо всі.)

Питання різні задаю,

Кожен готує відповідь свою.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом: «Ні» чи «Так»

(читаю запитання, а діти відповідають: «Так», коли можна робити та «Ні», коли робити цього не можна)

  1. Потрібно вітатися із знайомими. «Так»

  2. Побачивши через дорогу товариша, голосно крикни йому: «Привіт!», щоб він зрозумів, що ти його побачив. «Ні»

  3. Вітатися потрібно з тими, хто дає щось смачненьке або ділиться із тобою іграшками. «Ні»

  4. Крім слів вітання є ще жести (зняття шляпи, уклін, потиск руки) «Так»

  5. Якщо влітку зустрів свою вчительку, то можеш не вітатися, адже у тебе канікули. «Ні»

  6. З дорослими вітайся першим. «Так»

  7. Якщо злий на когось, то не вітайся. «Ні»

  8. Якщо заходить до класу вчитель, то потрібно побігти йому назустріч зі словами: «Я такий радий вас бачити!» «Ні»

  9. «Привіт!» можна казати всім «Ні»

  10. Якщо побачиш попереду друга, то наздожени його та гепни по плечу, щоб показати яка ж сильна у вас дружба. «Ні»

  • А зараз ми вирушаємо до іншої секції.

2 секція «Доріжка привітних слів»

- Для цієї гри візьмемо троє гравців. (вибираю бажаючих)

Ви по черзі будете називати привітні слова. Сказавши одне, ви робите крок вперед. Слова не повторюються. Якщо ви вже не знаєте слів, то залишаєтесь стояти на місці. Перемагає той, хто зробить найбільше кроків.

( по закінченні гри: якщо є переможець, то сказати: «Ти самий вихований. Молодець!», а якщо всі справились із завданням, то: «Я була впевнена, що ви всі дуже виховані)

- Ви звернули увагу, що ви ще небагато знаєте привітних слів. Тож учіть їх та частіше говоріть ці слова мамі, татові, рідним, близьким, однокласникам і всім, всім, всім.

- Ось і остання секція майдану «Привітаймося».

3 секція «Привітаймося»

- Всіх, кого я назву, мають сказати: «Добрий день» після моїх слів: «Привітайтеся!». Слухайте уважно та пам’ятайте, що потрібно тихо встати і сказати лише «Добрий день». Прохання не викрикувати.

(зачитую дітям завдання)

  1. Ті, хто пише лівою рукою, привітайтесь!

  2. Тим, кому вже виповнилось 10 років, привітайтесь!

  3. У кого ім’я починається на А, привітайтесь!

  4. Ті, хто любить манку, привітайтесь!

  5. У кого є менший братик, привітайтесь!

  6. Ті, хто любить малювати, привітайтесь!

  7. У кого вдома є корова, привітайтесь!

  8. Хто народився навесні, привітайтесь!

  9. Ті, у кого є старша сестричка, привітайтесь!

- Молодці! Рухаємось далі. Ігровий майдан весь обійшли й до проспекту Літературний підійшли.

5. Проспект Літературний

- Послухайте мексиканську казку «Ввічливий Кролик»

(зачитую дітям казку)

Жив-Був Кролик, дуже скромний і ввічливий. Одного разу, удосталь наївшись капусти на селянському городі, він зібрався було додому, як раптом помітив лисицю. Вона верталася у ліс. Їй не вдалося стягнути курку із селянського двору, і вона була дуже сердита й голодна.

У Кролика здригнулося серце. Бігти, але куди? Та Кролик стрімголов кинувся до печери. Він не знав, що там чекала його інша грізна небезпека - у печері поселилася Змія.

Кролик, однак, був добре вихований і знав, що без дозволу у чужий будинок входити не дозволяється.

Потрібно привітатися, - подумав він, - але з ким? З печерою, звичайно! Та, присівши на задні лапки, Кролик чемно сказав:

- Здрастуйте, добра печера! Дозволите мені, будь ласка, увійти.

До чого ж обрадувалася Змія, почувши голос Кролика! Вона дуже любила кроляче м'ясо.

- Входите, входите! - відповіла вона, бажаючи обдурити Кролика. Але Кролик по голосу прекрасно зрозумів, з ким має справа.

- Вибачите, що я потурбував вас, - сказав він. - Я зовсім забув, що мене чекає кролиця! До побачення! - і кинувся бігти ладь із усіх ніг. Прискакав Кролик у свою нору й подумав про те, що ввічливість ніколи ще нікому не ушкодила.

Змія ж згорнулася у клубок і пробурчала:

- Краще б я йому не відповідала! Ох уже ці мені ввічливі кролики! Потрібно ж було йому просити дозволу ввійти!

(обговорюємо казку)

??? - Який був Кролик? ( скромний та ввічливий)

- Чи допомогло Кролику те, що він був ввічливим? (так)

- Як саме ввічливість йому допомогла? (спасла життя)

- А чи важко було Кролику бути ввічливим? (ні)

Вих.: - Проспект ми залишаємо й на Поетичний провулок вирушаємо.

6. Провулок поетичний

1дит.: - У нас зараз день,

Сонце в небі грається,

А наш 3-ій клас

З гостями вітається.

2дит.: - Добрий день, вам люди добрі,

Що сидять у нас в господі.

Раді вас у нас вітати,

Щастя і добра бажати.

3дит.: - Здрастуйте, люди добрі,

Здрастуйте, люди хороші,

Здрастуйте, люди веселі.

Вітаємо в нашій оселі.

4дит.: «Доброго ранку!» - мовим за звичаєм,

Здоров’я доброго кожному зичимо.

5дит.: - Доброго ранку, трави росисті,

Доброго ранку, квіти барвисті.

Щире вітання сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному.

6дит.: - Посмішку вранці я мамі дарую

«Доброго ранку!» - завжди говорю я.

7дит.: - Не лінь мені промовити удень

Усім знайомим: «Добрий день!»

8дит.: - Зеленіє навіть пень,

Як почує: «Добрий день!»

9дит.: - Добрий день, Україно моя!

Добрий день, моя рідна земля!

Добрий день, дорослі та малі!

Добрий день, шановні вчителі!

10дит.: - Коли згасає сонце у росі

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих рідних голосів

Ми чуємо привітне: «Добрий вечір!»

11дит.: - Щоб знову зустрітись у годину призначену,

Щиро кажу я всім: «До побачення!»

12дит.: - Я Настю знаю з малих літ.

Їй весело кажу: «Привіт!»

13дит.: «Здорові були!» - це чарівні два слова.

Ви людям даруйте їх знову і знову.

14дит.: - До всіх сердець, як до дверей є ключики малі.

І кожен легко підбере, якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх, запам’ятать неважко-

Маленькі ключики твої - «Спасибі» та «Будь ласка».

15дит.: «Доброго ранку!», «Доброго дня!»

Ввічливі діти кажуть щодня.

І посміхаються в відповідь люди.

Добрі слова ж бо для кожного любі.

16дит.: - Розтопить серце всякого

Сердечне слово: «Дякую!».

Вих.: - Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня.

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце, як сонце, літо, як літо,

Дощик, як дощик, діти, як діти.

Кожному дому щастя бажаю.

Маку - цвітіння, житу - врожаю,

Небові - миру, голубу - неба,

Кожній дитині - всього, що їй треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Всі: - Доброго ранку! Доброго дня!

Вих.: - Ось і закінчився провулок і ми підійшли до неприємного місця, але воно є в кожному місті , і наше - не виняток. Це - смітник.

7. Смітник

Вих.: - Смітник - це таке місце, де викидають непотріб. Але перед тим, як ми будемо щось викидати, давайте послухаємо вірш Рауфа Галіпова «Що солодше? Що гіркіше?»

  • Що найсолодше в світі? - спитав я у хлоп’ят.

- Поспати скільки хочеш! - соньки мені кричать.

А ласуни гукають: «Е, ні. Відро халви!»

А я скажу вам чесно, щоб добре знали ви:

«Солодшим нічого 1й ніде не бува,

Ніж добрі та щирі слова!»

- Що найгіркіше в світі? - лиш я спитати встиг,

А хтось уже гукає: «Кизил, що не достиг!»

А я скажу вам чесно, щоб добре знали ви:

«Гіркішим нічого й ніде не бува,

Ніж грубі та кривдні слова!»

- Послухавши вірш, ви зрозуміли, що є хороші (теплі, привітні) слова та погані (кривдні, грубі). Тому я пропоную всі погані слова викинути на смітник, а хороші - залишити. Попрошу мені допомогти двом учням 4-го класу. Один буде тримати урну - наш «смітник», а інший - скриньку.

Я підійду до кожного. А ви берете один папірець, читаєте, що там написано. Якщо ви вважаєте, що це хороше слово, то кидаєте його до скриньки, а якщо, на вашу думку, це погане - то до «смітника»

(діти беруть папірець, читають вголос та вирішують, що з ним робити)

Вих.: - Наша подорож підходить до кінця. Ми виходимо до вокзалу.

8. Вокзал

Діти, зараз ми з вами сядемо до потяга. Для цього нам потрібні білети. А ви всі знаєте, що білет задарма ніхто не дає. За них потрібно платити. А так, як у нас містечко незвичне, то і плата буде не грошима, а за ввічливі слова. Підходьте до мене по черзі і, сказавши будь-яке привітне слово, отримайте свій білет на потяг.

(діти підходять, говорять гарне слово і отримують білет. Коли всі отримали:)

Вих.: - Так. Вже всі отримали свої білети, тому «сідайте» до нашого чарівного «потягу».

(діти стають один за одним, утворюючи «потяг». Рухаються повільно, роблячи характерні рухи, примовляючи:)

І. Наш потяг швидко мчиться - чух-чух, чух-чух, чух-чух.

У наших пасажирів захоплює він дух.

Та перша ось зупинка, і двері відчиняються...

В вагоні на зупинці бабусенька з’являється.

(підходить «бабуся», діти зупиняються. Руками охоплюють голову з двох сторін:)

- Як же бути? Що робити? Що ми маємо вчинити?

(один із учнів говорить:)

- Потрібно бабусі поступитися місцем і сказати: «Сідайте, будь ласка.»

ІІ. Наш потяг швидко мчиться - чух-чух, чух-чух, чух-чух.

У наших пасажирів захоплює він дух.

Та знову ось зупинка, і двері відчиняються...

І жіночка з дитиною в вагоні враз з’являється.

(підходить «жіночка з дитиною», діти зупиняються. Руками охоплюють голову з двох сторін:)

- Як же бути? Що робити? Що ми маємо вчинити?

(один із учнів говорить:)

- Потрібно жінці з дитиною місцем поступитися і сказати: «Прошу вас, сідайте.»

ІІІ, Наш потяг швидко мчиться - чух-чух, чух-чух, чух-чух.

У наших пасажирів захоплює він дух.

Та ось нова зупинка, і двері відчиняються...

З морозивом дівчинонька в вагоні враз з’являється.

(підходить дівчинка з морозивом, діти зупиняються. Руками охоплюють голову з двох сторін:)

- Як же бути? Що робити? Що ми маємо вчинити?

(один із учнів говорить:)

Ми їй скажемо:

« Тут не їдять морозиво, це знають навіть діти,

Бо одяг пасажирів так можна забруднити.»

ІV. Наш потяг швидко мчиться - чух-чух, чух-чух, чух-чух.

У наших пасажирів захоплює він дух.

Та пзнову ось зупинка, і двері відчиняються...

І з ранцем на спині хлопчина тут в вагоні враз з’являється.

(підходить хлопчик з ранцем, діти зупиняються. Руками охоплюють голову з двох сторін:)

- Як же бути? Що робити? Що ми маємо вчинити?

(один із учнів говорить:)

«Ранець з плеча свого треба знімати,

Щоб пасажирам не заважати.»

Вих.: - Ось і підходить до кінця наша подорож. На останок я хочу вам побажати:

Даруйте людям радість і тепло

І не скупіться на слова ласкаві.

Щоб людям добре все було,

Щоб людяність цвіла у кожній справі.

Тому вітайтесь чемно з усіма

Та не жалійте слів привітних.

Щоб горда я за вас була

Й казала всім: «Це ж мої дітки!»

- Знову станемо у коло (стають в коло)

Оглянемося навколо: (повертаються вправо-вліво)

Скільки друзів та гостей! (стають півколом)

Чемними із ними будемо

Попрощатись не забудемо.

Що їм скажем ви і я?

Діти разом: «До побачення!»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!