Урок Розробка виховної години (гри)

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Екскурсія територією школи на тему

«Осінь чарівниця, осінь золота»

Екскурсія розрахована на 1,5 години прогулянкового часу

Мета: розширити уявлення молодших школярів про багатство рослинного світу на території школи, вчити спостерігати за змінами в неживій природі восени, формувати вміння самостійно організовувати ігри для відпочинку (інтелектуальні та рухливі),формувати культуру відпочинку на лоні природи, вчити активно відпочивати та брати користь від такого відпочинку, виховувати спостережливість, дисциплінованість, толерантність, розвивати логічне мислення, творчу уяву,збагачувати словниковий запас, розвивати фізичні якості(спритність, витривалість, рухову активність).

Обладнання: прапорці, м’яч, скакалки.

Хід екскурсії

І. Організація учнів.

- Діти, ви всі дуже любите гуляти на свіжому повітрі. От і сьогодні у нас буде цікава прогулянка, але це буде не просто прогулянка, а справжня екскурсія по шкільному подвір’ю.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Прийшовши до школи, до першого класу, ви здійснювали вже екскурсію шкільним подвір’ям. Проте сьогодні у нас буде зовсім інша тема. Зараз я вам розкажу уривок вірша, а ви уважно його прослухаєте і скажете: якою, на вашу думку, буде тема нашої екскурсії.

Золота красуня – осінь-чарівниця! 

По землі ступає, золотом іскриться. 

В жовте і червоне листячко фарбує, 

І картини дивні, чарівні малює! 

Небо синє-синє, листя кольорове, 

А яке довкілля радісне, чудове! 

А які в жоржини, наче сонце, квіти. 

Світ наш неповторний, гарний, розмаїтий!

  • Отже, якою буде тема нашого дослідження шкільного подвір’я? (Відповіді школярів).

  • Так саме про чарівну пору року, яка малює чарівним пензлем, змінюючи все навколо, саме про осінь ми сьогодні говоритимемо на екскурсії.

ІІІ. Оголошення завдань екскурсії

  • Для того, щоб розпочати мандрівку шкільним двором, нам треба пригадати правила, яких слід дотримуватись під час екскурсії.

Правила для учнів під час екскурсії:

  1. Під час ходьби дивись під ноги, щоб не спіткнутися і не травмуватися на гострі предмети.

  2. Не пробуйте жодної із зібраних рослин на смак пам'ятайте, що це може призвести до отруєння, а також зараження шлунково-кишковими хворобами. 

  3. Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

  4. Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

  5. В разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

Оголошення завдань екскурсії:

  • Вивчення рослинного світу на території школи.

  • Спостереження за осінніми змінами в неживій природі.

  • Ігровий відпочинок між зупинками.

  • Читання оповідання В.О.Сухомлинського «Соромно перед Соловейком».

  • Рухливі ігри на екологічну тематику.

ІV.Ознайомлення із маршрутом екскурсії.

  • Діти, ми мандруємо територією нашої школи, тому майже усі місця нашої екскурсії вам відомі, але ми спробуємо їх відкрити для себе по-новому. Кожна наша зупинка матиме назву та цікаве завдання. Перша зупинка «Калина» біля шкільної клумби, на якій і росте цей кущ. Про завдання під час зупинок я розповідатиму на місці. Друга зупинка «Фізкультурна», біля спортивного стадіону. Наступна наша зупинка «Кущі на території школи», четверта – «Березовий гайок». Тут ми з вами зробимо ігрову перерву. Після паузи буде зупинка «Осінні квіти». Останньою зупинкою нашої екскурсії буде зупинка «Трав’яниста рослинність на території школи». Завершимо ми нашу маленьку мандрівку в тому ж місці, в якому й почали біля куща калини.

V. Екскурсія.

  • Починаймо ж нашу невеличку цікаву мандрівку. Перша наша зупинка «Калина». Діти, послухайте уважно загадку.

За хатою у садочку, 

У зеленому віночку 

Та в червоних намистах 

Стала пава молода. 

І збігаються всі діти, 

Щоб на неї поглядіти: 

За намисто кожен – смик, 

Та й укине на язик. 

  • Що ж така загадка, яка допоможе вам розповісти про калину у всі пори року. Ось і перше наше завдання – пригадаймо, якою буває калина навесні? Якими є її листочки? Що з’являється пізніше?

  • Молодці. Навесні листочки у калини темно-зеленого кольору. Потім з’являються білі квіти. Стоїть красуня біля порогу нашої школи, як наречена. Радує і дітей, і вчителів, і просто перехожих своїм виглядом. А зверніть увагу на осінню калину. Що ж змінилось на ній за три літніх місяці? (З’явились і почервоніли плоди).

  • А ось наша чарівниця осінь як розфарбувала калинові кущі? Їх тут два. Розкажіть про їхню відмінність. (Той кущ, який стоїть у затінку і милується сонечком тільки зранку, має багато листочків ще зеленого кольору, хоча й з’явились рожеві. Плоди не тільки почервоніли, а й подекуди присохли. Видно, що ними ласували пташки. Інший кущ – ще молодий. На ньому нема плодів. На нього світить сонечко майже цілий день, тому листя на кущі майже все темно рожевого кольору, нижні листочки мають і оранжевий відтінок).

  • Молодці. Можемо рушати далі.

  • Ось і наша наступна зупинка - «Фізкультурна». Діти, а як ви гадаєте. Чому саме так я назвала цю зупинку?

  • Так, саме зараз ми з вами відпочинемо, трішки пограємось, пригадаємо цікаві ігри-забавляночки, які ви вивчали нещодавно на уроці літературного читання.

  • Діти, а давайте пригадаємо, хто такий цвіркун? Де він живе? Який він на вигляд.

«Цвіркунець» (гра-забавлянка).

Обирається ведучий, який проказує забавлянку, а потім починає бігати за іншими дітьми – показувати їм цвіркуна, кого першого впіймає, той і стає ведучим.

Цвіркунець, цвіркунець

Вскочив в хату та й цвірчить:

Цвір-цвір-цвір...

А Василь ізлякавсь,

Та й на пічку сховавсь,

Та й кричить.

А Панас не злякавсь,

За цвіркуном погнавсь

Та й зловив.

Цвіркуна він зловив,

На столику посадив

Ось той звір!

(Гра повторюється 2 рази).

  • А тепер пограємо в гру «Струмочок». Усі стаємо попарно, підіймаємо ручки догори, міцно тримаючи «замок» із парою. Той учень, який лишився без пари, заходить у цей потічок і обирає собі пару до смаку, виводить її і стає першою парою. І знову повторюємо, доки не повернемось до першої пари. Ось така нагадує водичку, яка хлюпотить у струмочку. Починаймо.

- Наступна гра «Білки, жолуді, горіхи». Діти розподіляються на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на всій площі майданчика. Кожний гравець у колі дістає назву: «Білка», «Жолудь», «Горіх». Одного з дітей вибирають ведучим. На виклик вчителя «Горіхи!», «Білки!» або «Жолуді!» діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравця, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.

- А тепер пограємо в гру «Море хвилюється». Правила гри наступні: за допомогою лічилки ми обираємо ведучого. Тут допоможете мені ви, адже ви ж багато лічилок знаєте, правда? Потім усі учні стають у дві шеренги, у шаховому порядку, щоб ведучий бачив усіх. І ведучий говорить такі слова: «Море хвилюється раз, море хвилюється два,море хвилюється три. … фігура замри!». Поки ведучий промовляє ці слова ви можете трішки походити, пострибати, а потім, по команді, зупинитись і виконати фігуру. Ведучий підходить до вас вмикає «чарівну кнопочку» і перевіряє, яка ви фігура. Але я ускладню вам гру, ви повинні будете називати фігури тварин. А яких тварин ми знаємо? І лісових, і пустельних, і морських,і домашніх, усіх, які ми знаємо, але тільки тварин. Домовились Починаймо гру!

- Відпочили трішки? Погрались, а тепер продовжуємо нашу маленьку подорож.

Наступна наша зупинка «Кущі на території школи». Діти, бачите як гарно обрамлюють наше подвір’я ось такі акуратні кущі. А чи знаєте як вони називаються?

  • Їхня назва спірея. Пригадаймо, якими вони були навесні. Усією цією кущевою полоскою буяли білі квіти, які нахилялись до землі, що навіть не видно було темно-зеленим листочків. Ось таку красу під час цвітіння у народі й прозвали ці кущі «нерозчесаною нареченою». Як ви гадаєте чому?

  • А що ми бачимо тепер? Кущі гарно підрізані, ніякі гілочки не схиляються, все чітко, акуратно. Ми бачимо листочки, їхню форму, забарвлення. Ось така краса – це турбота людини про живу природу. Для чого підрізають кущі та дерева?

  • Так, щоб вони не захаращувались, щоб наступного року знову нас радували розмаїттям квітів, а також, щоб не порушувати клумб на території школи. Наш двірник-садівник піклується про те, щоб все виглядало гарно та акуратно у будь яку пору року. Молодці. Йдемо далі.

  • Ось наша наступна зупинка. «Березовий гайок». Діти, а чому ж вона так називається?

  • Так, бо саме місце, де росте чимало беріз і називають гаєм. Проте там не обов’язково, щоб росли тільки берези. Там можуть рости і інші дерева та рослини. Подивіться, які рослини у нас тут присутні. Назвіть та опишіть їх. (горобина, спірея, ясен).

  • Діти, зверніть увагу на забарвлення листочків, які вони стали? Що змінилось від літнього часу? Якою є особливість осінньої пори для дерев? (Зміна положення сонця на небосхилі,зменшення сокоруху, зміна забарвлення листя, його опадання).

  • Молодці, гарно працювали на уроках природознавства. А тепер давайте пригадаємо як треба поводитись на лоні природи. Як треба поводитись із деревами, кущами?

  • Знаєте. Зараз я вам розкажу(прочитаю) казку, яку написав В.О.Сухомлинський «Соромно перед соловейком». А ви уважно прослухаєте, щоб потім сказати – чому ж автор саме так цю казку назвав. Домовились? Стаємо по зручніше і уважненько слухаємо.

СОРОМНО ПЕРЕД СОЛОВЕЙКОМ

Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись. Соловейко перестав співати.

Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ. Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.

Навіщо ти забрала сміття? — запитала Оля.— Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

Соромно перед соловейком...— тихо відповіла Ліда.

  • Діти, як ви гадаєте, чому казка носить саме таку назву? Що там сталось?

  • Хто, на вашу думку, правильно вчинив, а хто – ні?

  • Що ви скажете, Оля взяла щось корисне із цієї прогулянки для себе? Чомусь навчилась? А ви?

  • Діти, зараз ми з вами пограємо у цікаву гру, вона називається «Чий листочок?» Я показую вам набір осінніх листочків, а ви вгадуєте з якого вони дерева. Переможе той, хто назве більше листочків.

  • Тепер пограємо у інші ігри. Хто запропонує нам цікаву гру з м’ячем?

Естафета «Передача м’яча над головою»

Учнів розподіляють на дві команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по одному, паралельно одна одній, на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної команди тримають м’яч.

За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять позаду, ті передають далі. М’яч передається до кінця колони. Останні гравці, отримавши м’яч, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і передають м’яч над головою. І так доти, поки всі учасники не перебіжать із м’ячем. Коли капітан, який починав гру, буде останнім і отримає м’яч, він біжить, стає попереду своєї команди та піднімає м’яч.

Гра «Заборонений рух»

Робіть зарядку, але пам'ятайте - один рух заборонено.  Хто зробить заборонений рух, виходить з гри. Це може бути присідання, нахил або стрибок. Вирішіть це заздалегідь. Виберіть ведучого і починайте грати. Ведучий має право виконувати заборонений рух, а решта - ні.

Тривалість гри 3 хв.

Гра «горобці-стрибунці»

Накреслити на майданчику коло діаметром 6-8 м. Діти, крім ведучого, зображають «горобців» і розміщуються за колом. Ведучий — «великий птах» — стає у центрі кола.

За командою вчителя: «Гру почали!» «горобці» стрибають на одній нозі в коло та вистрибують з нього. «Великий птах», бігаючи в колі, не дає «горобцям» збирати «зерна» і «дзьобає» їх (торкається рукою учнів, дітей, які перебувають у колі). «Горобець», якого дзьобнув «великий птах», виходить із гри. «Горобці» намагаються якнайбільше побути в колі, ухиляючись від «великого птаха» .

Найбільш спритними вважаються ті, яких ведучий жодного разу не впіймав.

Гра повторюється 5хв.

Гра "Бульбашки"

Діти стають в коло і беруться за руки. Водимо хоровод.

Надуваємо бульбашки,

Ось які, подивися! (поступово розширюючи коло)

Роздувається, міхур,

Роздувається великий,

Залишайся такою,

Та не лопаються.

Міхур лопнув (плескає в долоні),

Розлетілися бульбашки (діти розбігаються).

- Погралися, відпочили, а тепер рушаймо далі. Наступна наша зупинка «Осінні квіти». Діти, а хто знає як називаються квіти, що квітнуть на цій клумбі?

Послухайте яки чудовий вірш про осінню пору та прекрасні квіти цієї пори написала Надія Красоткіна.

У листі чорнобривці доцвітають,

Немов жаринки на рудому тлі.

Тихенько дні осінні догорають,

Вже десь зима ступає по землі.

Морозом стисне ріки і болота,

Покриє снігом всі ліси й поля.

Йти до зими не зовсім нам охота,

Але її чекає вже земля.

Ще день чи два й зима в нас забіліє,

І засичить мороз, прийдуть сніги…

Від холоду все зблідне, заніміє

І білі-білі будуть береги…

  • Про які ж квіти ви прослухали вірш? Чи подобаються вам вони? А ще які осінні квіти ви знаєте?

  • А які ж вірші чи загадки ви знаєте про осінні квіти?

О.Олесь «Айстри»

Опівночі  айстри  в  саду  розцвіли…

Умились  росою,  вінки  одягли,

І  стали  рожевого  ранку  чекать,

І  в  райдугу  барвів  життя  убирать

І  марили  айстри  в  розкішнім  півсні

Про  трави  шовкові,  про  сонячні  дні,  —

І  в  мріях  ввижалась  їм  казка  ясна,

Де  квіти  не  в'януть,  де  вічна  весна…

Так  марили  айстри  в  саду  восени,

Так  марили  айстри  і  ждали  весни…

А  ранок  стрівав  їх  холодним  дощем,

І  плакав  десь  вітер  в  саду  за  кущем…  

Алла Зіневич

Бушують в дворах хризантеми.

Ну наче не буде зими !

Як прикрашають жовтневі

Дощами засмучені дні !

О скільки їх ! Жовтих, рожевих, білих !

Кривавих багряних суцвіть.

Мов зграя метеликів барвистокрилих

На кожнім кущі сидить.

Звідки це диво взялося

На грішному білому світі ?

Мабуть, тут приймає осінь

Парад улюблених квітів.

  • Ну що ж рушаймо далі, до останньої нашої зупинки.

  • Наша зупинка «Трав’яниста рослинність на території школи ». Діти, а що ж означає назва нашої останньої зупинки?

  • Які трав’янисті рослини ви знаєте?

  • Подивіться, яку травичку ти на нашому подвір’ї впізнаєте?

  • От коли на вулиці тепло, літо чи весна така рослина є на багатьох клумбах, як бур’ян. Відгадайте загадку: Не вогонь, а пече. Кропива, правильно. Проте восени ми не зможемо її побачити.

  • Давайте подумаємо, а які є ще види рослин.

VІ. Завершення(підсумок) екскурсії.

- От ми і повернулись у місце, з якого почали нашу мандрівку. А якою вона була для вас вирішувати тільки кожному особисто: цікавою і корисною чи нудною і непотрібною. Але сподіваюсь. Що кожен взяв щось хороше та позитивне для себе.

  • Давайте пригадаємо. Якою була тема нашої екскурсії?

  • Що нового ви дізнались?

  • А що сподобалось найбільше?

  • А що запам’яталось найкраще?

  • Дякую усім за активність та таку гарну допомогу у проведенні надзвичайно цікавої екскурсії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!