Урок Розробка виховної години (гри)

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Економічна гра «Сімейний бюджет»

для учнів 3-4 класів

Мета: розширити знання дітей про прибутки, про джерела їх надходження та шляхи використання; розвивати вміння працювати в групі; виховувати ощадливість, діловитість, організованість, уміння робити вибір.

Хід гри

Учитель: Я рада вітати вас на черговому засіданні юних бізнесменів. Спробуйте відгадати загадку.

Він людина ділова,

Діловішої нема.

Справами всіма керує,

Наполегливо працює.

Знає що по чому й де.

Ніхто його не проведе.

Де купити, що зробити,

Більше б грошей заробити. ( Бізнесмен )

Учитель : Хто ж це, діти? Відгадайте.

Хто такий бізнесмен? ( Це ділова людина, що займається бізнесом.)

А що ж таке бізнес? ( Бізнес - це справа , яка дає прибуток.)

Учитель : Кожна ділова людина в сучасному економічному світі повинна чимало знати, добре володіти мовою ділової людини. Тому зараз ми проведемо економічну розминку.

Завдання №1.

Учитель: Пригадайте і назвіть економічні прислів’я та приказки, які ми вчили.

  • Спершу треба розсудити, а тоді купити.

  • Живи не як хочеться, а як можеться.

  • Запас біди не чинить.

  • Не доглянеш оком, то ДОЛОЖИНІ боком.

  • В ліс не поїдемо, то й на печі змерзнемо.

  • Сім’я - перша школа бережливості.

Завдання №2.

Учитель: Доберіть до слів загальну назву.

Іграшки, книжки, меблі, одяг, що продаються в магазині.( Товар).

Гривні, долари, марки, євро, рудлі, ліри.( Гроші).

Банкір, менеджер, комерсант. Бізнесмен).

Телевізор, холодильник, епектроплитка.(Електроприлади).

Потяг, автобус, літак, автомобіль.( Транспорт).

Стипендія, заробітна плата, пенсія. {Доходи родини).

Завдання №3.

Учитель: Доберіть слова, близькі за значенням.

Економний ( бережливий, ощадливий, хазяйновитий ).

Працьовитий {роботящий, працелюбний, трудолюбивий ).

Завдання №4.

Учитель: Назвіть слова, протилежні за значенням.

Працьовитий( ледачий).

ІЦедрий( скупий).

Бідний( багатий).

Премія( штраф ).

Учитель: Скажіть, якщо ми зібралися тут всі разом - і хлопчики, і дівчатка, - то як нас можна назвати ? {Клас; шкільна сім 'я, шкільна родина, колектив, товариші, партнери ).

Учитель: Як ви гадаєте, чому нас можна назвати шкільною сім’єю? {Люди в сім ’ї поважають один одного; дружать. В сім панує взаєморозуміння та повага один до одного, є дружні стосунки, спільна праця, ведеться сімейне господарство).

Учитель: Справді, коли в сім’ї панує злагода, всі поважають один одного і дружно працюють, то і гроші водяться, і достаток є.

Недарма в народі казали: «Де одинець - господарству кінець, де сім - щастя всім».

Є сім’ї великі і маленькі. Проте кожна повинна вміло господарювати, тобто правильно розподіляти сімейний бюджет.

  • Що таке сімейний бюджет? ( Сімейний бюджет - це гроші, які надходять у сім ’ю).

  • Назвіть основні доходи сім’ї. ( Заробітна плата батьків, доходи від підсобного господарства (дача ), від суспільних фондів (пенсії, стипендії ...), дотації (державна грошова допомога).

А які ще можуть бути доходи? (Гроші можна виграти в лотерею «Лото - забава», отримати в подарунок на день народження, заколядувати і защедрувати, здати пляшки...)

  • На що сім’я витрачає гроші? Які у неї витрати? (Плата за комунальні послуги, навчання, харчування, лікування, проїзд у транспорті, іграшки, телефонні розмови...)

  • А зараз ми проведемо ділову гру «Бюджет сім’ї» і визначимо найекономнішу сім’ю.

Гра «Бюджет сім ’ї»

Правила гри: у грі беруть участь 4 команди. Учитель пропонує взяти номерок, на зворотному боці якого намальована квітка, і зайняти свої місця відповідно до назви квітів.

Учитель: Отже, у нас утворилось 4 сім’ї: Волошенки, Ромашенки, Тюльпанченки та сім’я Трояндових.

Знайомство.

( Голови сімей представляють гравців).

Учитель: Розпочинаємо гру, в якій ви будете заробляти гроші. За кожен конкурс ви отримаєте бали, тобто заробите гроші. Та сім’я, котра набере найбільше балів, отримає звання «Найекономніша сім’я» і стане переможцем гри.

Пам’ятайте, що за будь-яке порушення правил гри ви отримаєте штраф.

Перший конкурс. «Сімейне партнерство у творчості»

Учитель: Увага! Завдання!

Намалюйте сімейний портрет за визначений час ( наприклад, за 5 хв).

Та команда, яка швидше виконає'завдання, виграє, і заробить гроші-бали:

І місце - 50 балів; III місце - 30 балів;

ІІ місце - 40 балів; ІVмісце - 20 балів.

( Лунає весела мелодія).

Другий конкурс. «Достаток починається з бережливості»

Учитель: У народі кажуть: « Хто дбає - той і має ».

Уявіть, що у ваших сім’ях щось розбилося (ваза, чашка чи ін.). Що б ви зробили?

( Розбиту вазу можна склеїти, викинути чи купити іншу.)

Учитель: Увага! Завдання!

За сигналом розкрийте конверти і складіть предмет з частин. Та команда, що швидше виконає завдання, дізнається, який предмет розбився і заробить відповідні бали.

( Кожна команда отримує конверт, у якому розрізані малюнки чайника, вази і тарілки).

І місце - 50 балів; III місце - 30 балів;

ІІ місце - 40 балів; IV місце - 20 балів.

Третій конкурс. «Потреби»

Учитель: Кожна людина чогось потребує у житті. Є потреби життєво — необхідні, а є потреби,

без яких можна обійтися. Хтось може дозволити собі купити розкішні, дорогоцінні речі,а комусь і на хліб не вистачає, у кожної сім’ї різний достаток.

Увага! завдання! У конвертах - малюнки речей, які потрібні людині. Вам потрібно вибрати 5 найнеобхідніших речей і обґрунтувати свій вибір ( за 2 хв).

Орієнтовні набори малюнків: 1. Телевізор, хліб, гроші, одяг, автомобіль.2. Стіл, будинок, пароплав, черевики, булочка З. Торт, батон, телевізор, комп'ютер, одяг.4. Комп'ютер, торт, одяг, косметика, стіл.

За правильну і повну відповідь ви отримаєте бали.

І місце - 50 балів; III місце - 30 балів;

ІІ місце — 40 балів; IV місце - 20 балів.

Учитель: Додаткове завдання! На якій потребі треба зупинитися бабі з української народної

казки « Про липку і зажерливу бабу». Назвіть потреби баби.( Кінь, хата, худоба і птиця, гроші, щоб усі боялися).

Та команда, яка дасть відповідь першою,- заробить 50 балів.

Четвертий конкурс. «Прибутковий»

Учитель: Щоб поповнити сімейний бюджет, можна зробити щось своїми руками і продати. От зараз ми і подивимось, на скільки балів поповняться бюджети наших сімей.

Увага!Завдання! Участь у конкурсі беруть мами. Хто швидше виріже витинанку, той переможе та заробить відповідну кількість балів.

І місце - 50 балів; III місце - 30 балів;

ІІ місце - 40 балів; IV місце - 20 балів.

Учитель: Оскільки ви будете працювати з гострими предметами, пам'ятайте про техніку безпеки. Не забудьте про конкуренцію: вироби мають бути гарними і охайними, швидко виконаними.

Учитель: Додаткове завдання! А ще гроші можна заробити, допомагаючи батькам. У цьому конкурсі беруть участь діти. Ви повинні якнайшвидше прибрати сміття. Діти прибирають і відповідно заробляють бали.

І місце - 50 балів; III місце - 30 балів;

II місце - 40 балів; IV місце - 20 балів.

П’ятий конкурс. «Винахідливий»

Учитель: Гроші можна заробити своїм розумом, продати свої ідеї та винаходи. Інколи ми потрапляємо у незвичайні ситуації.

Увага! Завдання! Уявіть, що ви на безлюдному острові. У вас є лише три речі: аркуш паперу, поліетиленовий пакет, олівець, поміркуйте і назвіть якнайбільше способів їх застосування. За кожну ідею - 50 балів.

(Орієнтовні ідеї. Газета - віяло; сховатись від дощу; зробити іграшку; накрити стіл; зробити пакетики для насіння).

Шостий конкурс. «Оздоровчий»

Учитель: Бюджет сім’ї потрібно розподіляти так, щоб вистачало на оздоровлення. Адже економічно вигідніше попередити хворобу, ніж потім витрачати гроші на ліки.

Якщо ж людина захворіла, то вона повинна знати, що народні ліки дешевші та корисніші. Зараз ми перевіримо, чи знають про народні ліки наші сім’ї.

Увага! завдання! Відгадайте загадки і поясніть, як можна використати відгадки у лікуванні. ( Командам пропонують загадки про лікарські рослини).

Не гаряче, а пече - Утечеш.

При дорозі не скубнеш - обминеш


Росте ця лікувальна квітка Опріч лісів, іще в полях Малі й дорослі знають шлях,

Аби її добути влітку.


Шовково коси пломеніють, Дуже злючою бува

Коли настоєм їх помиють. Ця трава.

А що, скажіть, за квітка, дітки? Називається вона...

( Ромашка) (Кропива)

Стоїть півень над водою - Вона червона?

З червонною бородою, - Ні, чорна.

- Хто не йде. – Чому ж вона біла?

За борідку щипне. – Тому що зелена.

(Калина ) (Смородина)

Гравці дають відповіді і за кожну правильну відповідь отримують 50 балів.

Підсумки гри

Учитель: Гра закінчилась. Сьогодні наші сім’ї показали міцні економічні знання, проявили свої здібності, стали дружнішими і заробили бали, поповнили свій сімейний бюджет. Підбиття підсумків. ( Сім підраховують гроші - бали ). Визначаються переможці.

Учитель: За гроші можна все купити:

Продукти, одяг і взуття.

Прикраси, іграшки, цукерки - Все, що потрібно для життя.

  • А чого не можна купити за гроші? ( Честі, гідності, совісті, здоров 'я).

Не можна лише совісті купити І честі, й гідності, і вічного життя!

З грошима можна в магазин І на базар ходити - Купити те, що треба для життя!

  • А тепер скажіть, на що ви потратите зароблені гроші.

{Учні виконують пісню « Економіку вивчаєм ).

%

Якщо хочеш гроші мати, раз-два-три,

Треба добре працювати, раз-два-три,

Бережливим треба бути,

Про бюджет наш не забути, раз-два, раз-два, раз-два-три.

»

Третій клас - є комерсанти, раз-два-три,

В економіці таланти, раз-два-три,

Бо вчимося, не пустуєм

[ ніколи не дармуєм, раз-два, раз-два, раз-два-три.

Ми майбутні бухгалтери, раз-два-три,

Ми чудові менеджери, раз-два-три,

Бізнесом будем займатись

В економії триматись, раз-два, раз-два, раз-два-три.

Ми хороші супермени, раз-два-три,

Економіку вивчаєм,

Разом пісню заспіваєм, раз-два, раз-два, раз-два-три.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»