Урок Розробка виховної години (гри)

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Бібліотечний урок

«Твій рідний край»

для учнів 4-6 класів

Твій рідний край

Мета і завдання:

  • продовжити формувати поняття про Україну, розширити знання про рідний край, формувати уміння працювати з географічною картою, застосувати засвоєні знання;

  • розвивати розумову здібність учнів, пізнавальний інтерес, самостійну активність, спостережливість, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

  • виховувати любов до рідного краю, прагнення охороняти і примножувати природу, екологічну культуру, патріотичні почуття.

Обладнання: фізична карта України, карти Донецької області, фотографії, малюнки рідного краю, зображення герба Донецької області, Мангушського району, ігрові завдання:кросворд, прислів’я, виставки книг про рідний край, контурні карти.

Методи: пояснювально-ілюстративний, проблемного викладу, словесні, практичні, наочні, ігрові,інтерактивні.

Форма проведення: урок-конференція.

ХІД УРОКУ

На дошці записаний епіграф:

Любить свій край – це для народу жити,

Боротися за юне, за нове.

Любить свій край – це значить все любити,

У чім його святе ім’я живе.

В Сосюра

1.Організація учнів

2.Актуалізація опорних знань

2.1.Слово вчителя

Легенда про Україну

Як тільки Господь наш, Сотворитель, поселив на Землі людей, вони одразу почали просити в Бога для себе зручні та вигідні місця для проживання. Не квапились тільки українці. Вони були відпочатку козаками: безпечно мандрували по землі, милувалися красою світу і нікому не заважали. Якось озирнулися і побачили, що повсюдно снують люди, обживають займані місцини. Тоді пішли і вони до Господа. Тихенько стали за порогом і чекали, бо Творець саме тоді був чимось дуже сильно зайнятий. А коли Сотворитель оглянувся і побачив чубатих вояків, то здивувався:


- А чого вам треба, хлопці? – запитав Господь.
- Та землі-материзни хочемо, Боже!
- Буде вам матінка земля. Ідіть та осідайте он на тому клаптику між морями, - показавши пальцем униз.
- Та там уже іспанці, Боже!
- Ага, то біля них і селіться.


- Не можемо, Господи, там французи, а далі німці, ще якихось людей повно.
Подивився Бог згори і переконався, що все вже роздано. А козаки ну дуже йому сподобались – і не хотів Творець залишати їх без земель.
- Гаразд, - сказав Господь. – Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок – раїна. Земля там дуже родюча і пахне медом, вода – як молоко, а з неба в душу людей ллється пісня.
На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба пильнувати і боронити. Як будете інаправду такими відважними лицарями, як мені видається, то на тій землі станете господарями, а як ні – то рабами нечестивців.
- Згода. Добре, Господи! Буде так, як кажеш. Благослови в дорогу!
Поблагословив їх Сотворитель і провів до райський воріт. Відтоді орють козаки землю, а зброєю захищають її від усякої нечисті. І назвали свій райський куточок – УКРАЇНА!

2.2.Бесіда за запитаннями

- В якій державі ми живемо?

- Назвіть держави-сусідів України? (Польща, Словаччина, Угорщина, Руминія, Молдова, Росія, Білорусь) По морю Україна межує з Росією і Румунією.

- Чим є Київ для нас?

- Які інші міста України знаєте?

- Яка ріка протікає через всю Україну? (Дніпро)

3. Повідомлення теми, мети уроку

Мотивація навчальної діяльності

3.1. Слово вчителя

Любов до нашої неосяжної Батьківщини починається з любові до рідного краю, маленької батьківщини. Здогадалися ви, мабуть, що мова піде про край, в якому живемо ми.

3.2.Хвалюсю завжди і повсюди,

Що я – з Донбасу,

Звідтіля,

Де найщедріші серцем люди

І найгостинніша земля

В. Сосюра

3.3.Складемо тематичну павутинку до слів «Рідний край» (тато, мама, стежка, річка, родина)

3.4. Демонстрація фотографій, малюнків дітей, їх обговорення:

- Пізнаєте те, що зображено?

- Де ви бачили ці об’єкти? (ставок, поле, фотокартки Мангуша, Комишуватого, море, парку….)

- Що вирощують у нас?

- Чи любити ви свій край?

- Чи оберігаєте природу?

Щоб по - справжньому любити свій край, малу батьківщину, треба добре знати природу, поважати історію.

З цього і почнемо урок.

Проведемо його у формі конференції, на яку запрошені: історик, біолог, еколог, краєзнавець, народознавець, представник «Довідкового бюро», кореспондент, поет, географ

4. Первинне сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

Робота конференції

Вчитель: У кожного з вас, діти, є точна адреса того місця, де ви живете. Коли відсилаєте листа родичам чи друзям, ви вказуєте їх адресу і пишете свою. Адреса – це точне розташування вашого місця перебування. Точно так і у нашому краю є своя адреса, інакше кажучи географічне положення.

4.1.Практична робота з фізичною картою України.

- Знайдіть на карті і покажіть свій рідний край – область, в якій ми живемо.

- З’ясуйте у якій частині знаходиться наш рідний край, з якими областями межує.

- Обласний центр.

- Визначте територію Донецької області на контурній карті.

4.2. Розповідь «географа»

У південно - східній частині України знаходиться Донецька область, де ми й живемо з вами. У нас теж є свої сусіди:

Північ – Харківська область

Схід – Луганська

Південь - омивається Азовським морем

Південний захід – Запорізька

Захід –Дніпропетровська

Площа Донецької області 26,5 тис. кв. км.

Площа Мангушського району – 792 кв. км

Населення Мангушського району – 27 тисяч

Населених пунктів – 31

4.3. Читання оповідань про рідний край.

4. 4. Бесіда: - Що є джерелом географічних знань про рідний край? (карта)

- Але ж можна дізнатися про рідний край і з книг, журналів, газет, пам’ятників культури, історії, телебачення, Інтернету.

Про далеке минуле нашого краю знає історик. Йому слово: «Історик»:

Давні поселення людини свідчать про те, що наш край почав обживатися дуже давно, ще до появи льодовика, який рухався в наш бік з півночі на південь. Вимерзли та пішли на південь мешканці теплих місць. Їм на зміну прийшли мамонти, північні слони, зубри. Останки цих тварин знайдені поблизу Костянтинівки, Горлівки, Маріуполя.

Йшов час, і величезний льодовик розтанув. В лісах, степах з’явилися дикі вепри, вовки, лисиці.

Заселення території Донецької області почалося 300 тисяч років тому. Дуже давно в Донецькі степи прийшли племена скіфів, сарматів.

Заселення краю прискорилося після російсько- турецької війни (1768-1774). З переселенням сюди росіян і українців, російський уряд дозволив жити тут і німцям, і туркам, і вірменам, болгарам, чехам, естонцям, кримським грекам.

Наприкінці ХVІІІ століття були засновані міста: Бахмут, Слов’янськ, Маріуполь. В Бахмуті та Слов’янську варили сіль, в Маріуполі ловили та переробляли рибу, розташувався порт.

Поблизу Бахмута були відкриті поклади кам’яного вугілля. Розпочалося його видобування. Виникли металургійні, машинобудівні заводи, залізні дороги, які єднали селища Донецької області між собою.

4.5. «Біолог» пропоную розгадати кросворд, щоб дізнатися назву рідного краю.

в

о

в

к

д

н

і

п

р

о

ч

о

р

н

о

з

е

м

к

о

в

и

л

а

ш

и

ш

к

а

д

у

б

а

в

т

о

м

о

б

і

л

ь

к

а

ш

т

а

н

т

а

р

а

н

ь

с

т

е

п

1.Хижа тварина нашого краю (вовк)

2.Найбільша річка України (Дніпро)

3.Найродючіший грунт України (чорнозем)

4.Рослина занесена до Червоної книги (ковила)

5. Що росте на ялинці? (шишка)

6.Дерево нашої місцевості, яке вважають символом міцності та сили (дуб)

7.Що надає найбільшої шкоди живим організмам (автомобіль)

8.Дерево, що росте біля школи (каштан)

9.Одна із риб, яка водиться в Азовському морі (тарань)

10.Природна зона, в якій ми живемо (степ)

4.6. «Кореспондент»: - Звідки ж виникла ця назва?

«Краєзнавець»: Як свідчить історія, село - Комишувате - заснували азовські козаки.

В 1866 – 1867 роках відбулася селянська реформа, і державна земля, якою користувалися козаки, вже могла бути передана общині за викуп.. Деяким козакам дуже сподобалося місце за Комишовою балкою, між Маріуполем і Бердянськом, і вони подали клопотання про виділення землі в цьому місці. Чекати прийшлось три роки. І в 1870 році, 22 родинам безземельних азовських козаків, які мешкали в навколишніх селах, була нарізана в оренду земля з державного фонду. Довгий час селянам не давали права на постійне заселення цих земель, і лише в 1907 році були построєні перші земляні, криті очеретом і соломою селянські хати. Так народилося село Комишувате.

З 1918 року село почали називати Скоблевкой на честь царського генерала Скоболева.

З 23 вересня 1923 року село носило назву Ворошиловка.

А із 9 травня 1958 року почало називатися Комишувате.

Учитель: Які ще ви знаєте села Мангушського району?

«Кореспондент»: Поясніть, звідки виникла назва Мангуш?

«Історик»: Заснували греки переселенці з Криму, вихідці з села Мангуш (тепер — Партизанське Сімферопольського району), назвавши нове поселення Мангушем на пам'ять про село, яке вони покинули. 1946 р. Мангуш було перейменовано на честь міжнародного свята трудящих. І в 2016 році селище знову перейменоване в Мангуш

«Довідкове бюро»: А чи знаєте ви герб нашого краю – рідного Донецької області та Мангушського району?

Демонстрація герба Донецької області (зображення Пальми, яка була виготовлена із залізної шпали) і Мангушського району.

4.7.Учитель: зараз спробуємо довести свою любов до рідної землі, але спочатку спробуємо з’ясувати, з чим пов’язані ці назви:

- Меотида, Темеринда, Сурозьке море, Барель –Азов («синє море»)

ДОВІДКА: це назви Азовського моря, стародавні греки називали його Меотидою, а в античну епоху –Темеринда, на Русі – Сурозьке море, а у арабів Барель –Азов, сучасна назва моря йде від міста Азов (має назву від імені половецького хана Азуфа, вбитого у 1067 році)

ВІКТОРИНА ДЛЯ ЕРУДИТІВ

  1. Скільки видів риби зареєстровано в Азовському морі? (115)

  2. Коли посали досліджувати Азовське море? (за наказом Петра Першого,1696р)

  3. У чому полягає особливість Азовського моря (солоність нижча, ніж у Чорному морі)Чому? (розбавляється прісною водою рік, Дону в першу чергу)

  4. У скільки разів Азовське море менше від Чорного? (в 11)

  5. Найбільша глибина? (14 метрів, середня – 8)

4.9 «Поет» пропонує «літературний аукціон»

Ні, без Донеччини навіки

Зів’яли б всі мої пісні

В.Сосюра

Ми дуже любим весь наш край

І любим Україну,

ІІ лани, зелений гай

В саду рясну калину

М.Познанська

Можливо, десь і краще є країна,

І там, либонь по –іншому стрічають,

Я ж в простори закоханий твої,

В тополі, що поля твої вінчають

С.Жуковський

Моє село – це русло річки,

Що дзвінко ллється і дзюрчить.

Моє село – яскрава книжка,

І довга казка в ній, і мить.

Тут всі гуртом, тут ясне сонце.

І кожен бачить у віконце,

Своє село і тую річку….

К.Цебро

Я виріс в селі, що звуть Комишувате.

На рідній цій землі, у теплій рідний хаті,

Залишила любов, пісні і запах квітів,

Де чую знов і знов я шепіт вишні вітів,

Тут вітер повіва у снах моїх глибоких

І річка омива сліпі степи широкі

К.Цебро

Моє село – це моя домівка.

Моє село - це там, де я живу.

Комишувате, я хочу сказати

Тебе, кохане, дуже я люблю.

С.Трандофілова

4.10 «Народознавець» робота з прислів’ям

З народної скарбниці

Рідний край – земний рай

Кожному мила своя сторона.

Добре тому, хто в своєму домі.

За рідний край хоч помирай

5.Підсумок

Учитель: - А як, на вашу думку, що значить вислів «любити свій край»?

  • Брати участь в добрих справах.

  • Охороняти, примножувати багатство.

  1. Домашнє завдання

Маєте право вибрати творче завдання:

  1. Скласти кросворд «Рідний край»

  2. Знайти цікаву статтю в просі про рідний край.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!