Урок Розробка виховної години

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2 клас

200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка

Мета:

продовжити знайомство учнів з постаттю геніального українського поета Т.Г.Шевченка, його життєвими стежками та багатогранною мистецькою натурою;

розвивати декламаторські вміння та здібності, допитливість та бажання глибше пізнати світ Кобзаря;

– виховувати любов до поетичного слова, належну шану та повагу до героїчного минулого, любов до свого народу.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: усний журнал

Обладнання:

Портрет Т.Г Шевченка, «Кобзар», рушники, українські костюми, хліб-сіль, записи віршів та українських пісень на слова Т.Г.Шевченка, ілюстрації   до картин та малюнків Т.Г. Шевченка, ілюстративний матеріал до теми «Тарас Григорович Шевченко і місцеві назви на Харківщині», ілюстративний матеріал до теми «Шевченко-художник», презентація сторінок усного журналу, ноутбук, проектор, екран.

Хід уроку

І. Організація класу.

–  Дорогі діти! В наш клас завітали гості щирі. Привітаймо.

Д І Т И:  Ми вам раді, люди добрі,

                 І вітаємо щиро вас.

                 І запрошуємо ласкаво

                 На урок у наш клас.

Хлібом – сіллю за старим звичаєм,

З радістю ми сьогодні гостей стрічаємо,

Ми вас, гості, щиро вітаємо.

Щастя й радості всім вам бажаємо.

  І в вас, і в нас хай буде гаразд.

Щоб ви і ми щасливі були!

В С І: Д О Б Р О Г О   З Д О Р О В Я Ч К А !

(Діти вклоняться, віддають хліб-сіль. Звучить запис бандури).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Дорогі діти, шановні гості! Сьогодні наш урок присвячений 200- річниці з дня народження Тараса Григоровича Шевченка, який став для України заповітною думою, безсмертною піснею. Його ще називають Великим Кобзарем, бо свою найкращу книгу він назвав «Кобзар» (Демонстрація книжки) «Кобзар» видавався багато разів. У кожній сімї є ця книжка, бо Тарас Шевченко – народний поет. Подивіться на його портрет.

Тарас Григорович Шевченко народився 9 березня, ранньою весною, коли природа чекає ласкавого вітру, тепла, сонця.

Учень: Заквітчаний до свята клас -

Сьогодні так годиться,

З портрета дивиться Тарас,

Всміхнувся нам, здається.

З-за парт ми вийшли,

Стали в ряд…

Ми «Заповіт» співаєм,

Ми величаєм Кобзаря,

Весь край наш величає!

«Садок вишневий» і «Кавказ»

Звучить у класі лунко,

І всі, як є, стоїть весь клас,

Як по команді «струнко».

(Учні виконують пісню на слова Т.Г.Шевченка «Зацвіла в долині»).

ІІІ. Доповнення знань учнів про життя і творчість Т.Г. Шевченка.

  • То яким же був Тарас насправді? Спробуймо відповісти на це запитання разом, переглядаючи сторінки усного журналу. Відкриймо першу сторінку.

Сторінка 1. «Твій образ вічно буде жити в серцях праправнуків твоїх…»
Перед переглядом презентації ознайомимося з тлумаченням деяких нових для вас слів. (Коментар для вчителя: на слайді подано перелік слів, дітям пропонується їх прочитати і відповісти на питання, тлумачення яких слів вони знають).

1.) Підготовча робота.

Виступ довідкового бюро.

Кріпак – особисто залежний від поміщика й прикріплений до земельного наділу селянин.

Поміщик – землевласник, основним джерелом доходу якого є приватна власність на землю.

Кобза – старовинний український народний струнний інструмент.

Кобзар – український народний співець, що супроводить свій спів на кобзі. Кобзарів можна було бачити в селах і містах. Водили їх хлопчики – поводирі, бо майже всі кобзарі були сліпими.

Захалявна книжечка . Коли Т.Г.Шевченка відправили у заслання до Казахстану із забороною писати і малювати – з’явилася захалявна книжечка. Поки ніхто не бачив, він малював, писав вірші на маленьких клаптиках паперу, які збирав докупи. А щоб їх ніхто не знайшов, ховав у халяві високих солдатських чобіт. Звідси і назва «захалявна».

- Запрошуємо до кінозалу.

Будьте уважними після перегляду!

2.) Перегляд презентації «Дітям про Т. Г. Шевченка»

(джерело http://youtu.be/_QY2ZSTPX_w)

– Що із побаченого вам найбільше запам’яталося?
Чи дізналися ви щось нове про Великого Кобзаря?

3.) Вікторина «Чи знаємо ми Шевченка»
- А зараз ми перевіримо, чи уважними ви були глядачами?

  • Де і коли народився Тарас Григорович Шевченко?

  • Ким були його батьки ?

  • Яке нещастя сталося у житті 9-річного Тараса?

  • Ким йому довелося бути після смерті батьків?

  • У скільки років він став вільною людиною?

  • Чи все життя він провів на Батьківщині?

  • Що йому заборонялося робити на засланні?

  • Як склалося життя після повернення на Україну?

  • Чому Чернечу гору в місті Каневі перейменували на Тарасову?

  • Як вшанували Т.Г.Шевченка нащадки?

Сторінка 2. Конкурс на кращого читця «Щоб зрозуміти нам сучасне, читаймо, діти, Кобзаря».

(Коментар для вчителя. Готуючись до уроку, діти створили виставку малюнків «Що я бачу, читаючи вірші Т.Г.Шевченка» і вивчили вірші напам’ять. Після виразного читання діти коментують свої малюнки).

  • Усю поезію Т. Шевченка можна поділити умовно на три теми: це вірші про природу, вірші про тяжке життя людей та вірші, присвячені темі материнства.

Прослухаймо вірші про красу природи.

  1. «Тече вода із-за гаю»

  2. «Дивлюсь, аж світає»

  3. «Зацвіла в долині»

- Доречі: Тарас Шевченко дуже любив цю рослину. У своїх віршах він згадує калину більше 300 разів.

Пропонуємо вашій увазі вірш, присвячений тяжкому життю людей в часи кріпацтва.

«Мені тринадцятий минало»

Тема щасливого материнства оспівується в наступних поезіях.

  1. «У нашім раї на землі…»

  2. «І досі сниться…»

Сторінка 3. «Співаємо Тараса, діти, співаєм славу Кобзарю…» 

- Багато віршів Т. Шевченка стали народними піснями, і це не дивно, адже своїм змістом та мелодикою вони близькі і зрозумілі народу.

Послухаймо ж одну із пісень на слова Т. Г. Шевченка.
До слів вірша «Садок вишневий коло хати» музику написав відомий український композитор Микола Лисенко.

Перегляд мультфільму "Садок вишневий коло хати"

(джерело http://youtu.be/E0jnBCkMEuM)

  • Дуже багато створено українських народних пісень на слова Т. Шевченка:

  • «Тече вода з-під явора»

  • «Дивлюсь, аж світає»

  • «Сонце заходить, гори чорніють»

  • «Заповіт»

  • «Вітер в гаї нагинає»

  • «Зоре моя вечірняя»

  • «Од села до села»

  • «Із-за гаю сонце сходить» та багато інших.

 - Заплющте очі, розслабтесь. Зараз ви почуєте пісню, яку виконує 7-річний Олег Александров. "Реве та стогне Дніпр широкий" онцерт, присвячений річниці з дня народження Т.Г. Шевченка).

(джерело http://youtu.be/3ty0aWDlyus)

  • А щоб трішечки звеселитись, проведемо фізкультхвилинку під народну пісню на слова Т. Шевченка «Од села до села».

Сторінка 4. «Для нас він більше, ніж література…»

  • Нам вдомо, що Тарас Шевченко був не тільки поетом, він був ще й талановитим художником. Багато своїх живописних творів залишив він у спадок.

Перегляд презентації «Т.Г. Шевченко і його картини».

(джерело http://youtu.be/Mghj9golTXY)

Сторінка 5. «Іду з дитинства до Тараса…» 

  • Минають роки, змінюються покоління, а слава Шевченка не згасає, твори його сьогодні є не менш актуальними, ніж майже два століття тому. На початку уроку ми згадували про пам’ятну дату, яка чекає на нас цього року – 200-річчя з дня народження Т. Г. Шевченка. Понад 300 сходинок ведуть на Тарасову гору в Каневі. Ними пройшли понад 11 мільйонів людей зі 150 країн світу, такі приблизні підрахунки.
    Прийдуть до одного з найвідоміших у свті пам’ятників Шевченку, що знаходиться в нашому рідному місті, і 9 березня.
    Остання сторінка нашого сьогоднішнього уроку має назву «Іду з дитинства до Тараса…», бо саме в ранньому дитинстві розпочинається наше знайомство з творчістю геніального українського поета, справжнього патріота – Тараса Шевченка.

Пам’ятає народ свого Кобзаря, вшановує його пам’ять.

      А мешканцям міста Харкова нагадують і завжди будуть нагадувати про нашого славного Тараса вулиця, парк, драматичний театр, завод, які названі на його честь, та чотири пам’ятники. Це теж своєрідний вияв всенародної любові до великого сина українського народу.

Довідкове бюро:

Вулиця Шевченка названа на честь Кобзаря у 1918 році.

Парк ім. Т.Г. Шевченка – улюблене місце відпочинку харків’ян.

Драматичний театр ім. Т.Г. Шевченка

Завод ім. Т.Г. Шевченка

Пам'ятник Тарасові Григоровичу Шевченку.

ІV. Оцінювання навчальних досягнень

V. Підсумок уроку.

Ось і добігає кінця наш усний журнал. З’ясуймо, що ви запам’ятали про великого Кобзаря.

Бесіда (метод «мікрофон»)
- Про кого ми сьогодні говорили на уроці? (Сьогодні ми говорили про генія української літератури – Тараса Григоровича Шевченка).
- Ким є Шевченко для України? ( Т.Шевченко – великий поет і художник, національний геній).
- Як називають Т.Г.Шевченка в народі? (його називають Кобзарем, за назвою головної книжки його віршів).
- Як Україна вшановує пам’ять Т.Шевченка? ( Іменем Шевченка названі міста, селе, вулиці, пам’ятники і не лише в Україні, а й далеко за її межами: в Росії, Молдові, Казахстані, Канаді, Франції, Америці. Його твори видано 33 мовами світу.

  • Юні друзі! Дорожіть Шевченком. Хочеться вірити, що, вступаючи в нове тисячоліття, на вашому шляху завжди будуть Тарасова пристрасть, Тарасова мужність, Тарасове невмируще слово!

VІ.  Домашнє завдання.

Написати і художньо оформити невеличке повідомлення (до 5 речень) «Мій Шевченко».                                   

  Це був поет, поет з родини бідної.

                                     А душу мав розкрилену, як птах.

                                      Гарячим болем і живою піснею

                                      Його слова – в народу на вустах.

                                      А скільки ж раз його було розіп’ято

                                      За правду, за «Кобзар» і «Заповіт».

                                      В душі народу словом заповітним він

                                      Залишить вічний і глибокий слід.

                                                                                Т. Нарчинська

                                     

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!