Урок Розробка виховної години

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музично – літературне свято

«Моя рідна колискова мова»

Тема : Моя рідна колискова мова

Мета : дати учням уявлення про українську мову, як рідну мову українського народу; розширювати знання про красу і багатство української мови; ознайомити дітей з українськими обрядами і звичаями; формувати інтерес до рідного слова, до пізнання нового в мові; розвивати творчі здібності дітей та їх зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього українського, бажання вивчати і берегти українську мову.

Обладнання : вишивані рушники, хліб, калина, плакати, декорації до казки.

Хід свята

Учні: Доброго здоров’я, доброго вам дня,

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Багато держав є, людей і мов різних

Та кожному мила одна лиш єдина

Найкраща з усіх, то є рідна країна,

Мені ж наймиліша – моя Україна.

Мій край чудовий – Україна.

Тут народились ти і я,

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

Звучить пісня « Рідний край». Музика І. Тучака, слова А. Кох.

  1. Народилась я у краї,

де сопілка гарно грає,

де калина і смерека,

і над хатою лелека.

Ой, дана ж моя, дана,

ой, дана ж моя, дана,

де калина і смерека ,

і над хатою лелека.

  1. Народилась я в сторонці,

де сміється дзвінко сонце,

лине пісня колискова,

українська рідна мова.

Ой, дана ж моя, дана,

ой, дана ж моя,дана,

лине пісня колискова,

українська рідна мова.

  1. Народилась на земельці,

де біжить гірське джерельце…

Я батьків своїх дитина,

а земля моя – Вкраїна.

Ой, дана ж моя, дана,

ой, дана ж моя, дана,

я батьків своїх дитина,

а земля моя – Вкраїна.

Ведучий:

Щасливі ми, що народилися і живемо на такій мальовничій землі – Україні.

Тут жили наші прадіди і діди, туту живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини.

Ведучий:

І де б ми не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово.

Учні:

Ти ось послухай, як чудово

Звучить українська рідна мова.

Яка співуча й мелодійна,

Як пісня мамина – спокійна.

Мово моя, ти пречиста і славна,

Трепетна, наче ранкова роса.

Ти називаєшся нині - державна

Все в тебе є: і багатство й краса.

Мова рідна моя, - ти як сонце ясне,

Бо слова твої серце уміють зігріти

Приголубити, втішити можеш одна

Мово рідна! Ну як нам тебе не любити?

О мово! Ти як дивная сопілка

То звеселяєш, то хвилюєш нас.

Тобі вклонялись Леся Українка

Й благословенний батько наш Тарас.

Яка ж багата рідна мова!

Увесь чарівний світ у ній.

Вона барвиста і чудова

І нищити її не смій!

Вона про все тобі розкаже,

Чарівних слів тебе навчить,

Усе розкриє і покаже,

Як правильно у світі жить.

В ній стільки слів, що й не збагнути

І приказок і порівнянь,

А мову знаючи, здобути

Ти зможеш просто безліч знань.

Її незміряно багату,

Дзвінку, і ніжну, і завзяту

Як день сьогоднішній чудовий

Люблю, люблю вкраїнську мову!

Хай вона в піснях лунає

Кожен день і в свято,

Соловейком хай співає

В українській хаті.

Звучить пісня « Наша мова» . Музика М. Ведмедері, cлова В. Кленца.

  1. Тепла, як сонячна днина,

добра, неначе весна,

Мова віків України,

казка її чарівна.

Мова віків України,

казка її чарівна.

  1. Мова – усміхнена квітка,

радість весела, дзвінка.

Гарна, як небо улітку,

ніжна, як пісня струмка.

Гарна, як небо улітку,

ніжна, як пісня струмка.

  1. Мова – джерельна криниця,

Райдужно – сонячний цвіт.

Це українська зірниця,

що зачаровує світ.

Це українська зірниця,

що зачаровує світ.

Ведучий:

Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Народні колискові пісні зачаровують усіх, хто їх чує, надзвичайною ніжністю і простотою.

Ведучий:

У них материнська ласка і любов, світ добра , краси і справедливості, щира віра в магічну силу слова.

Учні:

У цей світ ми увійшли ще малюками.

У світ багатий, загадковий і казковий.

Стежину колисковими піснями

Матуся нам стелила у світ мови.

Колискова пісня, колискова

То найперша материна мова,

Пахне вона м’ятою і цвітом,

Чебрецевим і суничним літом.

Пахне молоком і споришами.

Скільки в ній ласкавості і шани,

Скільки в ній тривожності людської,

І надій , і сивини гіркої.

Колискова пісня, колискова.

І тихо мовляться слова,

І шепче зірка вечорова,

І чуть, як засина трава

У колисковій рідній мові.

Рідна мова! Рідна мова!

Що в єдине нас злива?

Перші матері слова,

Перша пісня колискова.

Мова рідна! Колискова!

Материнська ніжна мова

Мова сили й простоти

Гей, яка ж прекрасна ти!

Як була я ще маленька,

Колисала мене ненька,

Колисаночку гойдала

Й ніжну пісеньку співала.

Ведучий:

Лагідний мамин голос засівав у дитячі душі доброту, любов до природи, до всього живого.

Ведучий:

Вслухайтесь у ніжну мелодію колискової.

Звучить колискова « Ходить сон коло вікон»

Українська народна пісня

Ой ходить сон коло вікон,

а дрімота коло плота.

Питається сон дрімоти:

« Де ми будем ночувати?»

« А де хата теплесенька,

де дитина малесенька.

Туди підем ночувати

і дитину колихати»

« А в нас хата теплесенька

і дитина малесенька!

Ходіть до нас ночувати

і дитину колихати».

Ведучий :

Український народ дуже талановитий. Із давніх - давен любив складати казки. І вони збереглись у пам’яті народу до наших днів.

Ведучий:

Немає в світі людини, яка б не любила казок, або не чула їх. Діти! А ви любите казки? А чи зможете відгадати назви тих казок, які склав український народ?

Ведучий:

Отже, розпочинаємо вікторину « З якою це казки?»

Ведучий:

Ми розповідатимемо уривок, а ви будете відгадувати назви казки.

1. Гуси-гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька.

А в батенька їсти й пити,

Ще й хороше походити. ( «Івасик-Телесик»)

2. Тупу-тупу ногами,

Сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету,

Тут тобі й смерть. (« Коза-дереза»)

3. На городі виросла,

Восени велика стала,

Дід почав усіх гукати:

«Час красуню витягати!» (« Ріпка»)

4. Підробив він голосок,

Став на маминім співати,

Здогадалися малята:

« Вовк – не наша мати!» (« Вовк та козенята»)

5. Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,

Щось біле, кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

« Я вам золоте принесу!» ( «Курочка Ряба»)

6. Не зміг сидіти на вікні,

У лісі всім співав пісні,

Але коли зустрів лисицю,

Та пісня мусила скінчитися. ( «Колобок»)

7. Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати. ( « Котик і півник» )

8. Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав. ( « Колосок» )

Ведучий:

А зараз запрошуємо вас у найправдивішу казку.

У казку відкриється вхід через мить.

Ведучий:

Із серцем відкритим, з обличчям без маски

У світ цей чарівний сміливо ступіть.

Інсценізація за мотивами української народної казки « Колосок»

Дія перша

( На сцені хатка, тин. З хатки виходить Півник).

Ведучий:

На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,

Стоїть біла-біла хата,

І живуть в ній мишенята,

З ними Півник-трудівник,

Що вставати рано звик.

Півник.

Ку-ку-ріку! Гей, вставайте!

До роботи приступайте!

Бо хто рано устає,

Тому завше Бог дає!

(Виходять заспані мишенята – Круть і Верть)

Круть.

І чого галасувати…

Може, я ще хочу спати…

Верть. (позіхає).

Все робота та робота….

Та й мені поспать охота.

Круть. (вказуючи на Півника).

На плече косу повісив…

Ач, нема на нього Лиса!

( Мишенятка повертаються до хати, Звучить пісенька «Вийшли в поле косарі»).

Півник.

Підмету ще двір як слід,

А тоді зварю обід.

Бо ж відомо іздавна –

Без труда нема плода.

(Півник бере мітлу і підмітає двір).

Півник.

Ой, а що це? Колосок!

Пощастило! Ну й деньок!

Гей, до мене, мишенята!

Час і вам попрацювати!

(Виходять невдоволені мишенята).

Півник. Колосок ось!

Круть. (глумливо). Дивина!

Півник. Хто поїде до млина?

Верть. Ой, не я, нога болить…

Круть. В мене спина стала нить..

Півник.

Добре, сам усе зроблю:

Змолочу й в млині змелю.

( Півник виходить, а мишенята починають весело скакати. Звучить пісенька «Два півники»).

Дія друга

( Та сама декорація. Під тином стіл, накритий білою скатертиною. Знову з’являється Півник з мішком на спині. Мишенята присідають за тином).

Півник.

Де руки й охота,

Там справжня робота!

Круть і Верть!

Місити тісто!

Круть. (встає з-за тину).

Ми не проти цього , звісно,

Та потомлені такі,

Що не здіймемо й руки.

( Півник махає рукою і йде до хати. Мишенята продовжують бігати і стрибати. З хати чути голос Півника).

Півник.

Круть і Верть! Допоможіть

Пироги мені зліпить!

Круть. Ой не я! Тільки не я!

Верть. Це робота не моя!

( Мишенята скачуть, пустують. Звучить пісня «Женчичок-бренчичок». Раптом мишенята зупиняються і починають принюхуватися).

Круть. Верть, щось смачно пахне дуже!..

Верть. Я такий голодний, друже…

(Виходить Півник. Він несе миску з пирогами, ставить її на стіл, Мишенята дістають великі бутафорські виделки і швиденько вмощуються за столом).

Півник.

Не спішіть за стіл сідати.

Спершу хочу запитати.

Колосок хто змолотив?

Круть. (голосно). Звісно, ти!

Верть. ( голосно). Ти це зробив!

Півник.

Хто зерно у млин завіз?

Хто мішок додому ніс?

Круть. ( тихіше). Ти змолов…

Верть. ( тихо). Приніс додому…

Півник.

А по тому?

Тісто в діжі хто місив?

Пиріжки оці ліпив?

Круть. ( тихо). Ти, все ти.

Верть. ( тихо). Ліпив і пік…

Півник.

Ну, а ви все скік та скік?

Що ж робили ви?

Мишенята. ( разом, тихенько). Нічого…

Півник.

Вам моя пересторога,

Якщо хочеш добре їсти,

Працювати треба, звісно.

Пам’ятайте мудру вість:

Хто не робить, той не їсть!

Бо робота всіх годує,

Ну а лінь лише марнує.

(Засоромлені мишенята виходять з-за столу. Завіса).

Звучить пісня «Круть і Верть».

Музика і слова С. Дяченка

  1. Нерозлучні мишенята Круть і Верть

влаштували біля хати круговерть!

Півник з віником обходить двір старий,

колосок собі находить золотий.

Приспів:

Будуть гарні паляниці-

запашні та круглолиці,

якщо разом до роботи

візьмемось ми:

один воду добуває,

інший про дрова подбає,

третій в піч посадить тісто –

будем гарно їсти!

  1. Тільки бідні мишенята Верть і Круть

Півнику допомагати не ідуть:

« Болять ручки, болять ніжки, е-хе-хе…

Ось пограємось ще трішки – пройде все!»

Приспів.

3. Півник брови звів угору ледве-ледь,

встали мовчечки з-за столу Круть і Верть!

З оченят зерно котилось сліз-води:

«Любий Півник, ми навчились назавжди, що …»

Приспів.

Ведучий:

В українській мові дуже багато загадок. Їх люблять відгадувати не тільки діти, а й дорослі. У загадці зашифрований якийсь предмет чи явище.

Ведучий:

З давніх - давен через них передавався життєвий досвід народу, знання, а також перевірялися розумові здібності дітей. Спостережлива людина завжди відгадає загадку. Перевіримо, чи спостережливі і ви.

1. Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … ( Україна)

2. Чорні, криві, від роду німі,

А як стануть вряд

Враз загомонять. ( Букви)

3. Хвалить його кожен,

Любить його кожен,

І дня ми без нього

Прожити не можем . ( Хліб)

4. Дуже я потрібна всім -

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. ( Книга )

5. На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш. ( Знання)

6. Із неба диво золоте і світить нам ,і гріє.

Ніщо без нього не росте і всяк йому радіє.

Радієш ти, радію я.

Радіють луки, поле, гай,

Радіє з краю в край земля.

А що за диво? Відгадай! ( Сонце)

Ведучий:

Багатий український народ і на ігри зі співанками.

Українська народна пісня « Ой єсть у лісі калина»

  1. Ой єсть в лісі калина,

калина, калина,

комарики – дзюбрики, калина.

  1. Там дівчина стояла,

стояла, стояла,

Комарики – дзюбрики, стояла.

  1. Цвіт- калину ламала,

ламала, ламала,

комарики – дзюбрики, ламала.

  1. Та в пучечки в’язала,

в’язала, в’язала,

комарики – дзюбрики, вязала.

Ведучий:

Український народ дуже дотепний народ. Він склав дуже багато повчальних усмішок, які несуть у собі великий виховний потенціал.

Ведучий:

Якою б засмученою не була людина, а почувши дотепний жарт посміхається. Послухайте і ви веселі історії.

Швидко відповів

Коли прийшов зі школи внук,

Дідусь щоденник взяв до рук.

  • За віщо двійку ти схопив?

  • За те, що швидко відповів…

  • За те, що швидко? - гримнув дід –

За це ж відмінно ставить слід!

  • Та що ви, діду, кричите?

Сказав я швидко, та не те.

Чому Тимко подряпаний

- Чому це ти подряпаний? -

  • Та я купав кота.

  • А я от не подряпаний, хоч теж купав свого.

  • Еге ж , ти не викручував і не сушив його!

Допитливий син

Батько читає газету, а мати книжку. Заходить син.

  • Тату, а чому іде дощ?

  • Підеш до школи – дізнаєшся.

  • Тату, а в Баби Яги є бабенята?

  • Звідки я можу знати.

  • Тату, а навіщо коняці коси на плечах?

  • Запитай у коняки.

  • Тату, а мотоцикли не люблять цукерки?

  • Не знаю, я їх не запитував.

  • Мамо, наші всі будуть на затемнення дивитися. Можна, я піду з ними?

  • Можна, іди , тільки не підходь близько.

Батьки (разом)

От вже непосидюче (руками беруться за голову). Хоч би швидше до школи відправити.

Ведучий:

Розвеселили нас жарти, а під гарний настрій завжди хочеться співати.

Ведучий:

Послухайте і ви українську народну жартівливу пісню « Грицю, Грицю, до роботи »

- Грицю, Грицю, до роботи! –

в Гриця порвані чоботи.

- Грицю, Грицю, до телят! –

в Гриця ніженьки болять.

- Грицю, Грицю, молотити! –

Гриць нездужає робити.

- Грицю, Грицю, врубай дров! -

- Кахи – кахи! Нездоров!

- Грицю, Грицю, роби хліб!

- Кахи – кахи! Щось захрип!

- Грицю, Грицю, іди їсти!

- Ой, чекайте, де б тут сісти?!

Ведучий:

Думаю, що сьогодні ви своїми серцями відчули, яка багата, красива, мелодійна наша мова.

Ведучий:

Вона - гордість українців всього світу. Тож любімо, шануймо і бережімо її.

Учні:

Тож мову вчи і прислухайся

До того, як вона звучить.

І розмовляти так старайся,

Щоб всім її захотілось вчить.

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас,

Бо ж єдина, так як мати,

Мова в кожного із нас.

Лети, наша мово, прекрасна над світом

У казці, у пісні, у прозі, й віршах.

З любов’ю і ніжним весняним привітом

Лишися у добрих і щирих словах.

Цвіти і смійся, рідне слово,

У серці щирому звучи.

Моя чарівна рідна, мово,

Лети над світом, не мовчи!

Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово,

У барвінки зодягайся українське слово.

Колосися житом в полі, піснею в оселі.

Щоб зростали наші діти, мудрі і веселі.

Щоб на все життя з тобою ми запам’ятали,

Як з дитячої колиски мову покохали.

Любіть свою мову й ніколи

ЇЇ не забудьте в житті,

А хто свою мову забуде,

Той серце забуде своє.

Вона як зоря пурпурова

Що сяє з небесних висот

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.

Хай буде з хлібом кожен дім,

Хай пахне сонячно – медово,

А поруч з ним струмком дзвінким

Натхненне українське слово.

І нехай звучить по світу

Наша мова солов’їна.

Доки буде жити мова,

Доти буде Україна.

Звучить пісня « Любіть рідну мову» Слова Ф. Пантова, музика М. Ведмедері.

1. Мова – краса спілкування.

Мова – як сонце сяє.

Мова – то предків надбання.

Мова – багатство моє.

Мова – багатство моє.

2. Мова – то чиста криниця,

Де б’є, мов сльоза, джерело.

Мова – це наша світлиця.

Вона як добірне зерно.

Вона як добірне зерно.

3. Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни –

Мову, як матір любіть!

Мову, як матір любіть!

Учень:

Друзі шановні!

Матусі і тата!

Вдячні ми всім,

Хто прийшов на це свято.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.