Урок Розробка виховної години

Опис документу:
Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою. Плани конспекти уроків навчання грамоти у початковій школі що можна використовувати як за старою програмою, так і за програмою нової української школи. Розроблені щоправда за старою програмою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПАТРІОТИЧНА ГРА З ЕЛЕМЕНТАМИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ

«МИ – МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ!»

ДЛЯ УЧНІВ 4-6 КЛ.

Патріотична гра з елементами здоров’язберігаючих технологій

«Ми – майбутнє України!»

Мета: викликати інтерес до витоків національної культури, непересічних досягнень минулого; сприяти розвитку кругозору, логічного мислення, формуванню почуття національної самосвідомості, любові до рідного краю; викликати шанобливе ставлення до народних звичаїв, традицій та обрядів, історії, культури та побуту українського народу. Виховувати любов і повагу до рідного слова; сприяти розвиткові творчих здібностей дітей.

Обладнання і матеріали: зал прикрашено рушниками, українською символікою, національними квітковими символами; комп’ютер, мультимедійний проектор, екран; музичний супровід; картки із завданнями для команд, набори фломастерів, чистий папір.

ХІД ПРОГРАМИ

До початку гри демонструється відеролик на пісню «Україно!»

Ведуча:

Доброго всім дня! Ми недаремно розпочали програму саме з такої пісні, бо вона якнайбільше відповідає тематиці дня. І саме за допомогою цього відео ви вже здогадались, про що йтиме сьогодні в нас мова.

Отже, я рада вітати всіх присутніх на нашій патріотичній грі «Ми – майбутнє України!»

Наша країна – доволі молода держава порівняно з іншими, адже лише трохи більше 20 років тому отримала статус незалежної. Та у світі останніх подій, які відбувались і продовжують відбуватись на наших очах, деяким світовим політикам зовсім не подобається, щоб Україна стала вільною, справді незалежною, квітучою, багатою і конкурентоспроможною державою. Отож, щоб так і сталось, ви повинні рости справжніми патріотами своєї країни, адже ви – її майбутнє.

Саме тому сьогоднішня наша програма називається «Ми – майбутнє України!» і проходитиме в 3 тури. Побудована вона за принципом від простого до складнішого, тобто 1-ий тур має найлегші завдання, а 3-ій – найскладніший. Майже всі конкурси – групові, тобто прийматиме участь увесь клас.

Відбувається представлення членів журі.

Ведуча:

Отже, 1-ий тур називається «Наша Батьківщина – Україна» і включає в себе 2 конкурси.

1 конкурс має назву « Всезнайко».

Я по черзі кожному класу ставлю по 10 питань, ви швидко даєте відповіді. За кожну правильну відповідь – 1бал. Готові?


1. Яке найважливіше місто України? (Київ - столиця)
2. Якого кольору
прапор України? (Жовто-блакитного)
3. У якій півкулі знаходиться Україна? (Північній, східній)

4. Як називається найбільша річка України? (Дніпро)
5. Які гори є на заході України? (Карпати)
6. На якому материку знаходиться Україна? (Євразія)
7. Який державний орган України ухвалює закони? (Верховна Рад.)
8. Які моря омивають береги України? (Чорне, Азовське)
9. Що є гербом України? (Тризуб)
10. У якій частині України знаходиться зона мішаних лісів? (На півночі)
11. Як називається місто - наш обласний центр? (Суми)
12. Процитуйте перший рядок гімну України. (Ще не вмерла України ні слава, ні воля)
13. Хто, за легендами, заснував Київ? (Кий)
14. Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня)
15. У якій частині України знаходяться Кримські гори? (На півдні, в Криму)
16. Яка рослина є символом України? (Калина)
17. Як називається збірник віршів Шевченка?(Кобзар)

18. Український народний танець. (Гопак).

19. Яка українська річка тече в роті?(Десна)

20. Державний символ України. Урочиста пісня, символ патріотизму, національного єднання (Гімн).

Журі фіксує кількість правильних відповідей у кожного загону.

Ведуча:

Мабуть, в залі не має жодної дитини, яка не полюбляє казки. А найкращі, найдобріші, найсправедливіші казки – це свої, українські. Їх вам розповідали батьки, читали вихователі, ви вивчали їх на уроках читання, самостійно знайомились з ними у шкільній бібліотеці. І, я вірю, дуже добре їх знаєте. Зараз ми це перевіримо.

2 конкурс - «Спробуй казку відгадати…»

Для кожної команди в мене є по 4 українські казочки, назву якої ви повинні будете озвучити. Якщо ви готові, то розпочинаймо!

1.Не тримали сина й доні у своїх вони долонях.

Тож пішов дідусь у ліс, деревиночку приніс.

У колисочку поклали, бабця нічку колихала,

А на ранок в ній синочок та й відкрив розумні очка.

Як же зветься це хлоп’ятко, любі хлопчики й дівчатка? («Івасик-Телесик»)

1. Це маленька горошина принесла в родину сина.

Мав таку цей хлопець силу, що зміюку підкорила.

Визволив сестру, братів, простить зради не схотів,

То ж пішов у світ блукати, долі кращої шукати.

Відгадайте без підказки, із якої герой казки? («Котигорошко»)

2.Дівчина, хоч і кривенька, роботяща, моторненька,

Як гніздо її спалили, то з качками полетіла.

Всі ви знаєте цю казку, тож назвіть її, будь ласка! («Кривенька качечка»)

2.У лисички розкошує, спить у ліжку і жирує.

Цей котюра ну й доскоцький! А назвав себе… («Пан Коцький»)

3.Ця брехуха – і рогата, і баньката, й бородата.

Обдурила свого діда, принесла в родину біди,

Хату в зайчика украла, жити в домі цьому стала.

Добрий рак її прогнав і зайчика врятував.

Як же звати цю рогату вередуху бородату? («Коза-Дереза»)

3.Він любив пісні співати, від звірят усіх тікати.

Скік! Тут був, і вже – нема! І шукать його – дарма!

Та лисичка його з’їла. Ба! Таки перехитрила! («Колобок»)

4.Це який такий бичок, не простий – а третячок,

Дуже, дуже він був ловкий, упіймав ведмедя, вовка,

Зайчика, а ще – лисичку, хоч і сам він невеличкий.

Допоміг і бабі, й діду пережити їхні біди. («Солом’яний бичок»)

4.Хто журавлика вітав, ще й кашкою пригощав?

Пригадайте-но, будь ласка, із якої герой казки? («Лисичка та Журавель»)

Журі підводить підсумок першого туру.

Ведуча:

Переходимо з вами до 2 туру нашої програми. Він називається «Культурна спадщина народу» і включає в себе також 2 конкурсні завдання.

Народна мудрість – це частинка історії нашої держави. А такі її прояви, як українські прислів’я та приказки взагалі у всіх на вустах протягом століть. Зараз ми дізнаємось, наскільки ви шануєте надбання рідного народу.

1 конкурс 2 туру - «Народ скаже, як зав’яже».

У мене на кожній з цих карток по 11 різних прислів’їв, але вони не дописані. Вам необхідно за певний час визначити, чого не вистачає і закінчити прислів’я. Можете працювати, поки звучить пісня.

Завдання для 5 класу: закінчити прислів’я.

Хліб-сіль їж, а …. (правду ріж).

Любов до Батьківщини неможлива без … (любові до рідного краю).

Ранні пташки росу п'ють, а пізні … (сльози ллють).

Заліз кіт на сало і … (кричить мало).

Праця годує, а … (лінь марнує).

У дитини заболить пальчик, а в матері … (серце).

Друга легше знайти, ніж … (зберегти).

Хочеш їсти калачі, не сиди … (на печі).

Писать – не язиком … (чесать).

Слово чемне кожному … (приємне).

Ласкаве слово – що весняний … (день).

Завдання для 6 класу: закінчити прислів’я.

Хто хоче більше знати, треба менше … (спати).

Учись змолоду – пригодиться на … (старість).

Гостре словечко коле … (сердечко).

Добрим словом мур проб’єш, а лихим – у двері … (не ввійдеш).

Слово – не горобець, вилетить – … (не впіймаєш).

Праця людину годує, а …(лінь марнує).

За рідний край життя …(віддай).

Мудрим ніхто не вродився, а … (навчився).

Маленька праця краща … (за велике безділля).

Умій сказати, умій і …(промовчати).

Не кажи не знаю, а… (кажи навчуся).

Звучить уривок пісні «Наша земля – Україна!», діти працюють на картках. По закінченні роботи віддають членам журі на перевірку правильності виконання.

Ведуча:

В давнину кожна українська дівчина пишалась найбагатшою своєю окрасою – косою. І навіть через віки, у сучасному світі, українська коса не менш популярна, а значить, плести її уміють всі (або майже всі). Сьогодні ми це побачим на власні очі.

2 конкурс 2 туру - «Заплети косу».

Здавалося б, дуже просте завдання. Але не поспішайте з висновками.

Для участі в ньому мені потрібні від кожного класу по 2 хлопці - учасника, які плестимуть косу. Звичайно ж, у кого це вийде швидше і краще, дістає перемогу в цьому конкурсі.

Під звуки веселого награшу діти плетуть косу. По закінченні роботи журі оголошує переможця у 2-му турі гри.

Ведуча:

Ось так непомітно ми і дістались до найскладнішого, 3-го туру нашого заходу. Він має назву «Без коріння сохне все живе…» і складається з 3-х дуже складних конкурсів. Ви готові до останньої битви? Тоді ідем уперед!

Розпочинаємо 1 конкурс 3 туру - народознавчу вікторину.
Я маю 20 запитань з українського народознавства – для кожного класу по 10. Але якщо команда не знає відповіді, ваші суперники мають право на відповідь і можуть заробити додатковий бал. Звичайно, можна радитись усім класом, але не дуже довго – лише 30 секунд.


1. Назвіть дерево, що є одним із символів України і має лікувальні властивості? (Верба)
2. Як називається сніп, який ставлять під образами на Святий вечір? (Дід, Дідух)
3. Як називається хліб, випечений і оздоблений на весілля? (Коровай)
4. Яку прикрасу не має права одягати заміжня жінка, а тільки дівчина? (Вінок)
5. Вітаючись, знімати шапку – це звичай чи традиція? (Звичай).
6. Яка книга починається словами «Реве та стогне Дніпр широкий»? («Кобзар» Т. Шевченко)
7. Як називали українського воїна у XVII – XVIII століттях? (Козак)
8. Яка головна страва на Святий вечір? (Кутя)
9. Рослина, з якої плетуть вінки на весілля? (Барвінок)
10. Назва жанру пісні – синонім до слова «гаївка» (Веснянка)
11. Рослина, яка в українському фольклорі є символом дівочої вроди, вірності й ніжності. (Калина)
12. Як називаються образи, згруповані у певній послідовності перед престолом у храмі? (Іконостас)

13. Який день тижня вважають несприятливим для починання великих справ? (Понеділок – його уявляли в образі сивого діда, який супроводжує душі померлих у потойбічний світ; казали: хто народився в ніч на цей день, той буде знахарем)

14. Яку весняну квітку вважають лісовим тюльпаном? (Сон-траву)

15. На парубочих сорочках калина перепліталась з листям саме цього дерева. Якого? (Дуба, який символізував силу і красу юнака)

16. Як називають цвіт верби, який хлопці в Україні дарували дівчатам як знак прихильності? (Котики)

17. Яку пташку в українському народному епосі ототожнювали з вітром і вважали уособленням смерті, лиха і недобрих сил? (Ворону)

18. Цих птахів у давнину називали «чортовим насінням» і пов’язували з нечистою силою. Яких саме? (Горобців)

19. Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Святий Миколай)

20. Які пісні діти виконували навесні? (Веснянки, гаївки)

Журі фіксує кількість правильних відповідей у кожного загону.

Демонстрація відеокліпу з використанням картин О.Білокур

Ведуча:

Різноманітна і барвиста природа українського краю. Саме через спостереження за навколишнім світом, за його різнобарв’ям і красою ми пізнаємо свій край, свою родину, свій народ. Пропоную зараз завдання, яке безпосередньо пов’язане з тим відео кліпом, який ви мали змогу щойно переглянути.

2 конкурс 3 туру - «Намалюй мені квітку» .

У кожного класу є набір фломастерів і по 3 аркуші паперу. Ви повинні за певний проміжок часу намалювати 3 квітки – символи України і зуміти пояснити свій вибір. Перемагає той клас, у кого це вийде найшвидше і найкрасивіше, а головне – чиї пояснення будуть вичерпними щодо вибору квіткового символу. Працюєте доти, доки звучить пісня, потім капітани обох команд проведуть захист своїх малюнків.

Звучить уривок пісні Н.Захарчук «Ми всі діти твої, Україно», діти працюють під музику. По закінченню відбувається захист робіт.

Ведуча:

Оберіг, обереги... Що означають ці слова? Обереги – від „оберігати”... Обереги – добрі охоронці оселі. Бережуть, аби до нашої хати не заходила різна нечиста сила, злі духи, які за повір’ями наших предків, приносять лихо в дім.

Обереги – це наші давні символи. Їхнє коріння сягає у глибину віків. Все, що є в них – це мудрість народна, це те, що ми дістали від своїх батьків, дідів та прадідів.

3 конкурс 3 туру називається „Наші обереги”.

В цьому конкурсі лише 9 запитань, вони загальні – для всіх: хто знає відповідь, той і відповідає. Але оскільки питання складні, то за кожну правильну відповідь можна отримати 2 бали. Тобто, за рахунок останнього конкурсу підсумок гри стає просто непередбачуваний.

1. Яке дерево використовувалось в українців як один із надійних оберегів від відьом, упирів тощо? (Осика)

2. Освячена, вона зберігалася в хаті й широко застосовувалася як лікувальний засіб чи як оберіг. Побутувало повір’я: де вона є – там не вдарить блискавка, вона перепиняє дорогу в дім нечистій силі, особливо – відьмам. Що це? (Верба)

3. Він відігравав важливу роль як оберіг від злих сил, а також – у практиці народної медицини. Наділення його чудодійною силою значною мірою було зумовлене цілющими властивостями і своєрідним запахом. Про яку рослину йде мова? (Про часник)

4. Що найчастіше використовувалось як оберіг від русалок, зустріч з якими вважалася особливо небезпечною в Русалчин Великдень – у наступний четвер після Зелених свят? (Полин)

5. З давніх-давен мандрівники, проїжджаючи Україною, зауважували їх як достеменну особливість місцевих краєвидів. Вони, звані в народі фігурами, ставилися на роздоріжжях, при в’їзді до міста або села й уособлювали як глибоку віру наших предків, так і найдавнішу народну традицію. Про які придорожні обереги йде мова? (Про хрести)

6. Саме це дерево найкраще оберігало пожитки від молі. Його не точив шашіль. З нього виготовляли господарські прилаштунки: цебрики, діжки, всілякі барильця, бодні для зберігання збіжжя й муки і майже все хатнє начиння – мисник, вішалку, лави, пікну діжу, навіть поріг. Назвіть це дерево. (Сосна)

7. Якого птаха, що за повір’ями оберігає родинне щастя, називали „гайстриком”, „веселиком”? (Лелеку)

8. Цей виріб прибивали до порога або одвірка будинку. За повір’ям він охороняв двір від напасті. Назвіть його. (Підкова)

9. Назвіть найдорожчий, найзаповітніший символ нашого народу, його оберіг, який був і є елементом українських сорочок-вишиванок та рушників. (Дерево Життя)

Ведуча:

Ось і закінчилась наша програма під назвою «Ми – майбутнє України!» і дуже скоро ви дізнаєтесь, хто ж сьогодні став переможцем. А поки наше журі підводить підсумки сьогоднішньої зустрічі, пропоную подивитись ще один відео кліп з гумористичною піснею «Ой, не було б лиха…».

Демонстрація відеоролику «Ой, не було б лиха…»

Підведення підсумків програми, нагородження переможців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!