Урок №5 ДОСЛІДЖЕННЯ ЗЕМЛІ У ХХ ТА НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ.

Опис документу:
Мета - навчальна: продовжити формувати систему знань про розвиток географіч-ної науки, розповісти про основні географічні об’єкти сучасних досліджень, по-казати на конкретних прикладах переорієнтування географічної науки з описової на прогностичну, сформувати уявлення про туризм як важливий напрямок люд-ської діяльності та спосіб розвитку знань окремої людини;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №5

Дата:

ДОСЛІДЖЕННЯ ЗЕМЛІ У ХХ ТА НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ.

Мета

- навчальна: продовжити формувати систему знань про розвиток географічної науки, розповісти про основні географічні об’єкти сучасних досліджень, показати на конкретних прикладах переорієнтування географічної науки з описової на прогностичну, сформувати уявлення про туризм як важливий напрямок людської діяльності та спосіб розвитку знань окремої людини;

- розвивальна: удосконалювати уміння працювати з картами, формувати вміння працювати з контурними картами, розвивати пізнавальний інтерес до історії розвитку географічних знань і тенденцій сучасних наукових досліджень, уміння працювати з додатковими джерелами знань;

- виховна: виховувати повагу до мужності дослідників невідомих земель, сприяти формуванню бережливого ставлення до природи Землі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, глобус, фізична карта світу, портрети дослідників, фото- та відеоматеріли сучасних досліджень.

Опорні та базові поняття: полюс Землі, полярні широти, дрейф льодовиків, океанська западина, туризм.

Географічна номенклатура: Північний Льодовитий океан, Північний і Південний полюси, Маріанська западина.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У космосі вже побували сотні людей, навіть уже є космічні туристи, а ось дослідників, які були на дні океану, можна перерахувати на пальцях. Учені попереджують людей про наближення магнітних бур із Сонця, але не можуть прогнозувати землетруси, цунамі та інші катастрофи на рідній Землі. За останні півстоліття географічна наука суттєво змінили напрямок своєї діяльності.

Як саме? Дізнайтеся на уроці.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

- Знайдіть і покажіть на карті географічні об’єкти, названі на честь великих мореплавців.

- Яке значення мали експедиції середніх віків для науки, для країн, що їх організовували, для місцевих жителів «відкритих» земель?

- Чи залишились «білі плями» на карті світу на початку XX ст.?

- Які райони Землі, на вашу думку, вивчені найбільше, а які — найменше? Чому?

- Якщо майже всі землі відкрито, навіщо продовжувати вивчати Землю?

- Яке питання стає головним для географів світу?

- Що називають полюсами Землі?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Освоєння полярних широт

Після відкриття Антарктиди головними напрямками досліджень стали внутрішні райони континентів.

Роберт Пірі. 6.04.1909 р. — підкорення Північного полюсу.

Руаль Амундсен. 14.12.1911 р. — підкорення Південного полюсу.

Роберт Скотт 17.01.1912 р. досяг Південного полюсу.

Отто Шмідт. З 1929 р. організовував численні експедиції в Арктиці на криголамах («Георгій Сєдов», «Сибіряков») та дрейфуючих станціях.

2. Сучасні питання географії

Образ Землі в уявленнях різних народів став однаковим. Питання «що» і «де» замінилися питаннями «чому» і «що буде». Дослідження стають максимально комплексними.

Відбувається міжнародне об’єднання наукової спільноти:

- Міжнародний полярний рік (1932–1933 рр.) — створення першої карти глибин Північного Льодовитого океану; відомості про товщину льодового покриву Антарктиди;

- Міжнародний геофізичний рік (1957–1958 рр.) — вивчення фізичних процесів у літосфері, атмосфері та гідросфері дослідниками світу за єдиною програмою й узгодженими методиками;

- Антарктида — материк міжнародних досліджень;

- Міжнародні конференції та угоди з клімату (Стокгольм-1972, Ріо-де-Жанейро-1992, Кіото-1997, Бонн та Марракеш-2001, Копенгаген-2009, Дурбан-2011, Ліма-2014, Париж-2015) та ін.

Активізація моделювання природних процесів з метою дослідження наслідків втручання людини в їхній перебіг.

3. Пріоритетні напрямки сучасних географічних досліджень

Дослідження Світового океану — охорона вод, використання його ресурсів, дослідження впливу на формування клімату та різні природні процеси тощо.

Атмосфера — охорона, поширення метеорологічної сітки, прогноз погоди й несприятливих явищ й процесів, моделювання змін клімату та його наслідків.

Космічні дослідження — метеосупутники, знімки глобальні й найдрібніших куточків планети, глобальні спостереження за катастрофами та їхніми наслідками, спостереження за проявами життєдіяльності людей тощо.

Антарктида — дослідження льодовика — літопису клімату Землі, з’ясування впливу на клімат й інші глобальні процеси на Землі.

4. Туристичні подорожі — шлях до власних досліджень Землі

Туризм — вид діяльності людини, пов’язаний з її тимчасовим переміщенням у вільний час у просторі з метою відпочинку, оздоровлення, отримання задоволення, пізнання навколишнього світу.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

- Чому дедалі більше дослідження Землі мають міжнародний характер?

- Про які сучасні дослідження Землі ви знаєте з інших джерел?

- Якщо майже всі землі відкрито, навіщо продовжувати вивчати Землю?

- Яке питання стає головним для географів світу?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати § 6.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн