Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Урок №47 "Персональне навчальне середовище"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №CP709154
За публікацію цієї методичної розробки Амбражевич Альона Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №CP709154
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

9 клас

Правила техніки безпеки і поведінки
в кабінеті інформатики

Суворо забороняється :

  • заходити в кабінет без дозволу учителя; 

  • знаходитися в кабінеті у верхньому одязі;

  • включати або виключати апаратуру без вказівки вчителя;

  • починати роботу на комп’ютері  без дозволу вчителя;

  • торкатися до апаратури вологими або брудними руками;

  • вставати без дозволу викладача зі своїх місць під час роботи за комп’ютерами;

  • торкатися до захисного екрану або до екрану монітора;

  • торкатися до роз'ємів системного блоку, кабелів, дротів, розеток і пристроїв заземлення;

  •  класти книги і зошити на монітор або клавіатуру;

  • самостійно усувати несправність в роботі комп'ютера;

  •  бігати по кабінету;

  • працювати при поганому самопочутті;

  •  заважати роботі інших учнів;

  • заважати роботі викладача.

 

  • Під час роботи  дистанція між очима і екраном монітора повинна бути не менше 50 см.

  • Починайте роботу лише по команді вчителя.

  • Під час роботи  виконуйте всі вказівки учителя.

  • Учні з ослабленим зором зобов'язані працювати в окулярах

Практичне завдання

За допомогою офісних веб-програм створити новий документ і надати спільний доступ для редагування документа.

1) Запустіть браузер. Відкрийте веб-сторінку google.com.ua.

2) Створіть та/або увійдіть до свого облікового запису Google. Відкрийте хмарний диск.

3) Створіть на хмарному диску документ за допомогою додатка Google Документи.

4) Змініть назву документа: у лівому верхньому куті вікна документа замість слів Документ без назви впишіть Вправа 18.

5) Знайдіть в Інтернеті означення поняття «хмарні технології».

6) Скопіюйте текст знайденого означення у створений документ.

7) Надайте доступ для редагування файла всім, хто має на нього посилання, та надішліть посилання однокласнику або однокласниці.

8) Відкрийте свою поштову скриньку.

9) Перейдіть за посиланням у листі, щойно надісланому вам однокласником або однокласницею.

10) Вставте коментарі до окремих слів у документі, відкритому за посиланням.

11) Зробіть скріншот екрана із зображенням хмарного документа, до якого ви робили коментарі.

12) Збережіть скріншот у графічному файлі; можете надіслати цей файл на адресу, вказану вчителем. Завершіть роботу за комп’ютером.

Амбражевич А.І.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

9 клас

Урок 47.

Тема: Персональне навчальне середовище. Використання хмарних сервісів
для зберігання даних.

Цілі:

  • навчальна: познайомити учнів з використанням хмарних сервісів для зберігання даних;

  • розвивальна розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Google Chrome

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Повторення раніше вивченого матеріалу 

  1. Які служби Інтернету ви знаєте та яке їх призначення?

  2. Що таке обліковий запис, із чого він складається?

  3. На якому поштовому сервері ви маєте обліковий запис?

  4. Які операції з файлами, папками можна здійснювати в операційній системі Windows? Як вони виконуються?

IV. Вивчення нового матеріалу

Демонстрація навчальних слайдів. Розповідь вчителя.

Сучасні інтернет-сервіси дозволяють учням не лише розважатись і спілкуватись, а й використовувати ресурси глобальної мережі в освітніх цілях.

Поняття персонального навчального середовища

Реєструючись на сайтах, спілкуючись та обмінюючись файлами в Ін-тернеті, ви створюєте своє власне інтернет-оточення.

Персональне навчальне середовище (ПНС) — це інформаційне середовище, яке використовує людина для власних навчальних потреб.

Особливе місце у створенні ПНС займають сервіси Веб 2.0. До освітніх інтернет-ресурсів ПНС школярів з інформатики можна віднести: сайт дистанційного навчання інформатики dystosvita.mdl2.com; центр підтримки всеукраїнських інтернет-олімпіад з програмування №ЮІ www.olymp.vinnica.ua; центр проведення всеукраїнських олімпіад з інформаційних технологій ІОІТ itolymp.com та багато інших.

Щоб наповнити ПНС, необов’язково звертатися до інтернет-ресурсів — існує багато інших джерел його наповнення. Зокрема, потрібну інформацію ви можете дізнатися, запитавши вчителя, прочитавши книжку, переглянувши телепередачу.

Віддалене зберігання й опрацювання даних

У сучасному світі постає питання колективного опрацювання даних фахівцями, які не завжди зосереджені в одному місці. В епоху Веб 1.0 найпоширенішим способом віддаленої роботи з даними був обмін файлами за допомогою електронної пошти.

Хмарні технології

Завдяки інтернет-сервісам Веб 2.0 з’явилася можливість використання хмарних технологій, тобто віддаленого створення, опрацювання та зберігання документів одночасно багатьма користувачами в режимі онлайн.

Хмарні технології — це сукупність засобів і методів дистанційного зберігання й опрацювання даних.

Найактивнішими постачальниками хмарних сервісів є корпорації Google і Microsoft.

Хмарне сховище даних (хмарний диск)

Розглянемо можливості хмарного диску Google Drive щодо створення та колективного опрацювання документів.

Щоб користуватися сервісами Google Drive, достатньо на сайті www.google.com.ua створити свій обліковий запис (акаунт).

Надалі, щоб відкрити хмарний диск, потрібно:

1) увійти до свого облікового запису Google;

2) відкрити перелік додатків, клацнувши кнопку j

3) вибрати додаток

Потім слід завантажити зі свого комп’ютера або створити безпосередньо на хмарному диску необхідний документ (кнопка СТВОРИТИ). Це може бути текстовий документ, електронна таблиця, презентація, малюнок, карта, форма опитування тощо

Права доступу

Щоб надати інтернет-користувачам спільний доступ до файлів і папок, збережених на хмарному диску, потрібно:

1) викликати контекстне меню потрібного об’єкта (рис. 18.3, а), клацнувши на ньому правою кнопкою миші;

2) вибрати команду Доступ... (рис. 18.3, б);

3) у вікні, що відкрилося (рис. 18.3, в), налаштувати тип доступу (перегляд, редагування тощо);

4) в адресному рядку вікна доступу ввести імена або адреси користувачів, яким надається доступ;

5) клацнути кнопку Готово.

Синхронізація даних

Синхронізація файлів і папок полягає в тому, що зміна даних користувачем на одному з носіїв приводить до автоматичної зміни цих даних на інших носіях. Щоб синхронізувати папки і файли на вашому комп’ютері і хмарному диску, слід встановити додаток для автоматизації і синхронізації даних Google Drive. Для цього треба клацнути кнопку Завантажити Диск для ПК (див. рис. 18.3, а). Перед завершенням інсталяції програми доцільно клацнути кнопку Розширені налаштування (а не Готово) для можливості вибору місця збереження папки Google Drive, файли в якій синхронізуватимуться із хмарним сховищем після клацання кнопки Синхронізувати.

Після встановлення додатка Google Drive ви можете додавати файли до хмарного диска, перемістивши або скопіювавши їх у папку Мій диск на своєму комп’ютері. Усі зміни в цій папці автоматично відбуваються й на вашому хмарному диску.

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Практичне завдання 

Інструктаж вчителя. Роздача інструкційних карток.

За допомогою офісних веб-програм створити новий документ і надати спільний доступ для редагування документа.

1) Запустіть браузер. Відкрийте веб-сторінку google.com.ua.

2) Створіть та/або увійдіть до свого облікового запису Google. Відкрийте хмарний диск.

3) Створіть на хмарному диску документ за допомогою додатка Google Документи.

4) Змініть назву документа: у лівому верхньому куті вікна документа замість слів Документ без назви впишіть Вправа 18.

5) Знайдіть в Інтернеті означення поняття «хмарні технології».

6) Скопіюйте текст знайденого означення у створений документ.

7) Надайте доступ для редагування файла всім, хто має на нього посилання, та надішліть посилання однокласнику або однокласниці.

8) Відкрийте свою поштову скриньку.

9) Перейдіть за посиланням у листі, щойно надісланому вам однокласником або однокласницею.

10) Вставте коментарі до окремих слів у документі, відкритому за посиланням.

11) Зробіть скріншот екрана із зображенням хмарного документа, до якого ви робили коментарі.

12) Збережіть скріншот у графічному файлі; можете надіслати цей файл на адресу, вказану вчителем. Завершіть роботу за комп’ютером.

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

VI. Підведення підсумків уроку

Бесіда за питаннями 

  1. Що таке персональне навчальне середовище? Для чого воно створюється? Як соціальні мережі можна використовувати для свого навчання?

  2. Що таке хмарні технології? Які переваги в їх використанні?

  3. Які сервіси належать до хмарних? У чому їхня сутність?

  4. Які можливості надає користувачу хмарне сховище Google Диск? Які операції над файлами можна виконувати?

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 9.1 та виконати завдання 4 і 6.

Амбражевич А.І.

Опис презентації окремими слайдами:
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології (Підручник «Інформатика» 9 клас (Й.Я. Ривкінд, розділ 9 ст.237)
Слайд № 1

Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології (Підручник «Інформатика» 9 клас (Й.Я. Ривкінд, розділ 9 ст.237)

Слайд № 2

Сучасні інтернет-сервіси дозволяють учням не лише розважатись і спілкуватись, а й використовувати ресурси глобальної мережі в освітніх цілях. Реєст...
Слайд № 3

Сучасні інтернет-сервіси дозволяють учням не лише розважатись і спілкуватись, а й використовувати ресурси глобальної мережі в освітніх цілях. Реєструючись на сайтах, спілкуючись та обмінюючись файлами в Інтернеті, ви створюєте своє власне інтернет-оточення ( наприклад для розважальних потреб)

В останні роки широко почав використовуватися термін «персональне навчальне середовище» (ПНС) і супутній йому термін «персональна навчальна мережа»...
Слайд № 4

В останні роки широко почав використовуватися термін «персональне навчальне середовище» (ПНС) і супутній йому термін «персональна навчальна мережа». Перший термін означає ті соціальні сервіси, які використовує особа для організації своєї роботи. Використовуючи ПНС, користувач створює свою персональну мережу, вузлами якої можуть бути люди, інформаційні матеріали мережі, інформаційні матеріали, створені користувачем ПНС 3 підходи до визначення персонального навчального середовища: персональне навчальне середовище – це соціальні сервіси, які використовує особа для організації своєї роботи; персональне навчальне середовище формується за допомогою соціальних сервісів; персональне навчальне середовище є особливим підходом до навчання.

Слайд № 5

Персональне навчальне середовище (ПНС) —це інформаційне середовище, яке використовує людина для власних навчальних потреб за допомогою сервісів Веб...
Слайд № 6

Персональне навчальне середовище (ПНС) —це інформаційне середовище, яке використовує людина для власних навчальних потреб за допомогою сервісів Веб 2.0 і соціальних мереж  Веб 2.0 – друге покоління мережевих сервісів Інтернету.  Принциповою відмінністю технології Web 2.0 від технологій Web 1.0 (першого покоління сервісів мережі Інтернет), є те, що її використання дає змогу не лише переглядати веб-ресурси мережі, а й завантажувати власні, здійснювати обмін цими ресурсами з іншими користувачами, діяти спільно з метою їхнього накопичення, брати участь в обговореннях та ін.

Завдяки інтернет-сервісам Веб 2.0 з’явилася можливість використання хмарних технологій, тобто віддаленого створення, опрацювання та зберігання доку...
Слайд № 7

Завдяки інтернет-сервісам Веб 2.0 з’явилася можливість використання хмарних технологій, тобто віддаленого створення, опрацювання та зберігання документів одночасно багатьма користувачами в режимі онлайн. Хмарні технології — це сукупність засобів і методів дистанційного зберігання й опрацювання даних. Найактивнішими постачальниками хмарних сервісів є корпорації Google і Microsoft.

Хмарні сервіси від G Suite
Слайд № 8

Хмарні сервіси від G Suite

Слайд № 9

Хмарні сервіси від Office 365
Слайд № 10

Хмарні сервіси від Office 365

Використовувати хмарні сервіси можна на різноманітних гаджетах: ноутбук, нетбук, смартфон, планшет. Ці сервіси забезпечують підтримку в різних опер...
Слайд № 11

Використовувати хмарні сервіси можна на різноманітних гаджетах: ноутбук, нетбук, смартфон, планшет. Ці сервіси забезпечують підтримку в різних операційніих системах : Windows, Android, Apple, Linux

Домашнє завдання §9.1( Ст. 237-242). Завантажити на Google диск документ Word, надати спільний доступ, надіслати документ вчителю на електронку.
Слайд № 12

Домашнє завдання §9.1( Ст. 237-242). Завантажити на Google диск документ Word, надати спільний доступ, надіслати документ вчителю на електронку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Архів містить коспект уроку, презентацію та практичне завдання. Тема: Персональне навчальне середовище. Використання хмарних сервісів для зберігання даних. Цілі:  навчальна: познайомити учнів з використанням хмарних сервісів для зберігання даних;  розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;  виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    763
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    24
  • Номер матеріала
    CP709154
  • Вподобань
    1
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №CP709154
За публікацію цієї методичної розробки Амбражевич Альона Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №CP709154
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти