Урок №45 ГІДРОСФЕРА ТА ЇЇ ОСНОВНІ ЧАСТИНИ

Опис документу:
Мета: актуалізувати знання про властивості води, кругообіг води та його наслідки з курсу природознавства; формувати знання про гідросферу та її скла-дові, походження та значення води для усього живого; розвивати вміння вияв-ляти та розрізняти властивості води; виховувати бережливе ставлення до водних багатств планети.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас

Урок №45

Дата:

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «ПІВНІЧНА АМЕРИКА»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; вдосконалити навички та вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних типів; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; розвивати вміння самостійно контролювати свій час, самостійно оцінювати правильність виконання завдань, вносити корективи за необхідності; виховувати самостійність, відповідальність за прийняття рішень.

Обладнання: атласи, дидактичні картки з варіантами завдань.

Тип уроку: оцінювання навчальних досягнень учнів (письмова контрольна робота).

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Бесіда

Який материк був відкритий раніше — Антарктида чи Північна Америка?

У яких півкулях розташована Антарктида, а в яких — Північна Америка?

Які ознаки природи характерні для Антарктиди та Північної Америки завдяки географічному положенню? Чи є в Північній Америці території, що мають схожі ознаки природи з Антарктидою?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (НАЛАШТУВАННЯ НА УСПІХ)

Ви чимало попрацювали під час вивчення теми, багато чого нового дізналися та навчилися. Настав час повторити, систематизувати та перевірити ваші знання, вдосконалити уміння працювати з тестовими завданнями за зразком ЗНО.

Прочитайте завдання та поставте уточнювальні запитання.

(Учитель проводить інструктаж з виконання завдань.)

IV. ЕТАП ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Варіант 1

І рівень

1. Укажіть прізвище мандрівника, який висловив та обґрунтував думку щодо існування нової частини світу — Америки.

А Х. Колумб; Б Ф. Маґеллан; В А. Веспуччі; Г Ч. Дарвін.

2. Яка протока відділяє Північну Америку від Євразії?

А Дрейка; Б Берінґова; В Маґелланова; Г Ґібралтарська.

3. Який тип атмосферної циркуляції характерний для помірних широт Північної Америки?

А Пасатна; Б мусонна; В західний перенос; Г північно-східний перенос.

4. Назвіть річку Північної Америки, яка має найбільшу частку льодовикового живлення.

А Міссісіпі; Б Св. Лаврентія; В Огайо; Г Колумбія.

5. Яке озеро є найбільшим за площею водної поверхні в системі Великих озер?

А Ері; Б Гурон; В Верхнє; Г Мічіґан.

6. Укажіть рівнину Північної Америки, де панує переважно континентальний посушливий клімат.

А Лаврентійська височина; Б Великі рівнини;

В Центральні рівнини; Г Примексиканська низовина.

ІІ рівень

7. Установіть відповідність між природними зонами Північної Америки та представниками органічного світу.

1 Хвойні ліси А Ліани, орхідеї, мавпи, папуги

2 Тундра Б Піхти, модрини, олені, рисі, вовки

3 Степи В Мохи, лишайники, лемінги, білі ведмеді

4 Арктичні пустелі Г Карликові осини, болотні трави, олені-карібу

Д Ковили, злаки, гризуни, лисиці, вовки-койоти

Завдання на вибір трьох правильних відповідей з семи запропонованих

8. Серед названих островів оберіть такі, що входять до складу архіпелагу Великі Антильські острови.

1 Баффінова Земля;

2 Куба;

3 Ньюфаундленд;

4 Гаїті;

5 Бермудські острови;

6 Ямайка;

7 Банкс.

ІІІ рівень

9. Обчисліть поясний час Мехіко (98° зх. д.), коли в Києві (31° сх. д) 14 год.

ІV рівень

10. Прочитайте текст і визначте назву одного з типів клімату Північної Америки: «Узимку холодно, панують арктичні повітряні маси, температури січня –24... –32 °С. Кількість опадів незначна, сніговий покрив малопотужний, поширена багаторічна мерзлота. Улітку помірні повітряні маси приносять прохолодне вологе повітря. Середні температури липня +8... +12 °С».

Варіант 2

І рівень

1. Який тип клімату відсутній на території Північної Америки?

А Екваторіальний; Б помірний континентальний;

В арктичний; Г тропічний вологий.

2. Установіть назву гірської системи, що розташована на сході Північної Америки.

А Анди; Б Кордильєри; В Скелясті; Г Аппалачі.

3. Яку роль відіграє Каліфорнійська течія на формування клімату узбережжя?

А Пом’якшує клімат узбережжя материка;

Б сприяє збільшенню опадів на узбережжі;

В сприяє утворенню берегових пустель;

Г ніяк не впливає на клімат узбережжя.

4. Яка тварина не водиться в Північній Америці?

А Пінгвін; Б бізон; В білий ведмідь; Г білка.

5. У яку пору року на річці Колорадо спостерігається повінь?

А Узимку; Б навесні; В улітку; Г восени.

6. Яку з річок Північної Америки називають «рухливим меридіаном»?

А Маккензі; Б Колорадо; В Ніаґару; Г Міссісіпі.

ІІ рівень

7. Установіть відповідність між формами рельєфу Північної Америки та тектонічними структурами.

1 Примексиканська низовина А Область мезозойської складчастості

2 Лаврентійська височина Б Область герцинської складчастості

3 Кордильєри В Палеозойська платформа

4 Аппалачі Г Канадський щит

Д Область байкальської складчастості

Завдання на вибір трьох правильних відповідей з семи запропонованих

8. Оберіть річки Північної Америки, які відносяться до басейну Атлантичного океану.

1 Міссурі;

2 Маккензі;

3 Колорадо;

4 Ніаґара;

5 Оґайо;

6 Колумбія;

7 Юкон.

ІІІ рівень

9. Обчисліть поясний час Нью-Йорку (75° зх. д.), коли в Києві (31° сх. д) 14 год.

ІV рівень

10. Прочитайте текст і визначте назву несприятливого природного явища, яке часто стає стихійним лихом: «У результаті нерівномірного прогрівання Північної Америки утворюються активні рухи повітряних мас із півночі на південь та у зворотному напрямку. Гірські масиви Кордильєр та Аппалачів, що розташовані майже меридіонально, створюють ефект «аеродинамічної труби», якою проносяться руйнівні смерчі — могутні повітряні вихори».

V. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Мікрофон»

Оцініть результати власної роботи:

- виконав добре;

- виконав лише окремі завдання, тому що...

Які завдання контрольної роботи були складними?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати шаблони Євразії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн