Урок №43 НАСЕЛЕННЯ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ.

Опис документу:
Мета: поглибити та систематизувати знання про особливості заселення Північної Америки, кількісний, расовий та етнічний склад населення материка; вдосконалювати практичні вміння та навички характеризувати населення матери-ка за тематичними картами атласу;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас

Урок №43

Дата:

НАСЕЛЕННЯ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ.

Мета: поглибити та систематизувати знання про особливості заселення Північної Америки, кількісний, расовий та етнічний склад населення материка; вдосконалювати практичні вміння та навички характеризувати населення материка за тематичними картами атласу; розвивати вміння свідомо виконувати способи раціональної навчальної діяльності: складати цілеспрямований опис об’єкта типовим планом; формувати шанобливе ставлення до національних особливостей, культури, способу життя інших народів.

Обладнання: політична карта Північної Америки, підручники, атласи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні зможуть характеризувати населення країн материка та його господарську діяльність; пояснювати особливості освоєння материка людиною.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Прийом «Бліцопитування»

Пригадайте з курсу історії, які цивілізації існували в Північній Америці в доколумбову епоху.

Представники яких країн брали участь в освоєнні території Північної Америки?

У яких відомих художніх творах докладно описані життя й побут індіанців, порушені проблеми конфлікту білих переселенців і корінних жителів?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Відстрочена відгадка»

Чи уявляв Христофор Колумб, вирушаючи на пошуки західного морського шляху до Індії, масштаби свого відкриття? Що сталося б з доколумбовими цивілізаціями на материку в разі пізнішого відкриття цих земель європейцями? Ці питання й дотепер є причиною суперечок сучасних учених. Але історію нікому ще не вдавалося повернути назад. За словами сучасного дослідника Північної Америки, те, що створено людиною на цьому континенті, гідне поваги...

Отже, завершуючи вивчення Північної Америки, настав час пригадати особливості заселення материка та дізнатися про його сучасне населення, чим воно займається та чого досягло.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Особливості заселення Північної Америки

Робота з мультимедійною презентацією

Як вам уже відомо, далекі предки корінних жителів материка — індіанців — прийшли з Азії близько 40 тис. років тому. У пошуках нових мисливських угідь вони поступово зайняли весь материк і, розділившись на безліч громад, заклали основи своєрідної американсько-індіанської цивілізації.

Як і в Південній Америці, прихід європейців мав для корінних народів трагічні наслідки.

Спроби колонізаторів поневолити аборигенів, використовувати їхню працю у своєму господарстві не вдалися, і вони знищили більшість індіанців, а тих, хто залишився серед живих, відтіснили на найменш зручні для проживання території. На півночі материка й у Ґренландії збереглися невеликі поселення ескімосів і алеутів, які з’явилися на материку пізніше індіанців і почали освоювати арктичні та субарктичні території.

Основну ж частину населення Північної Америки становлять нащадки переселенців із різних країн Європи: англійців, ірландців, іспанців, французів, німців.

Три століття работоргівлі спричинили те, що в Північній Америці опинилося багато мільйонів африканців. У деяких острівних країнах у Карибському морі вони згодом стали переважною частиною населення.

Чимало людей переселяються до США і Канади і в наш час.

У цих країнах Північної Америки проживають багато наших співвітчизників: українська діаспора тут нараховує понад 1,6 млн осіб.

Висновок 1. У результаті тривалого історичного процесу освоєння і заселення на материку сформувалося кілька етнічних груп населення: американці європейського походження (нащадки англійців, ірландців, німців та ін.), афроамериканці (нащадки рабів-африканців, які були завезені на материк у XVI–XIX ст.), американці-аборигени (індіанці, алеути, ескімоси), представники мішаних рас (мулати, метиси, креоли, самбо).

2. Кількість та розміщення населення

Загальна кількість населення материка становить понад 520 млн осіб.

Робота з картою «Народи та густота населення»

Завдання. За картами атласу установіть райони найбільшої та найменшої густоти населення. Поясніть причини його нерівномірного розміщення.

Найвища густота населення на південному сході материка, у районі Великих озер і на островах Карибського моря. Дуже мало населені острови Канадського Арктичного архіпелагу, Ґренландія, тундра і тайга, посушливі плоскогір’я Кордильєр. Внутрішні області Ґренландії і деяких полярних островів зовсім безлюдні.

Близько 3/4 населення Північної Америки проживає в містах. На північноамериканському континенті розміщені найбільші міста світу: Мехіко (із передмістями близько 21 млн осіб), Нью-Йорк (19 млн), Лос-Анджелес (14,5 млн), Торонто (4,5 млн), Монреаль (3,4 млн).

Висновок 2. Розміщення населення територією материка нерівномірне і залежить насамперед від історії заселення материка та його природних умов.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Географічний практикум»

Робота з підручником та картами атласу

Скласти усну розповідь «Заняття місцевого населення».

VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «П’ять речень»

Учні формулюють висновки уроку п’ятьма реченнями.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

2. Скласти кросворд «Населення Північної Америки».

3. Підготувати презентації або повідомлення «Країни Північної Америки».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.