• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок №41 ПРАКТИЧНА РОБОТА №5 «СКЛАДАННЯ ГРАФІКА ЗМІНИ ТЕМПЕРАТУРИ ПОВІТРЯ, ДІАГРАМ ХМАРНОСТІ ТА ОПАДІВ, РОЗИ ВІТРІВ, ЇХ АНАЛІЗ»

Урок №41 ПРАКТИЧНА РОБОТА №5 «СКЛАДАННЯ ГРАФІКА ЗМІНИ ТЕМПЕРАТУРИ ПОВІТРЯ, ДІАГРАМ ХМАРНОСТІ ТА ОПАДІВ, РОЗИ ВІТРІВ, ЇХ АНАЛІЗ»

Опис документу:
Мета роботи: закріпити розуміння понять «погода», «хмарність», «атмос-ферні опади»; закріпити вміння користуватися приладами, призначеними для спостереження за змінами елементів погоди; навчитися складати графік зміни те-мператури повітря, діаграму хмарності й опадів, розу вітрів, здійснювати їх ана-ліз.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №41

Дата:

ПРАКТИЧНА РОБОТА №5

«СКЛАДАННЯ ГРАФІКА ЗМІНИ ТЕМПЕРАТУРИ ПОВІТРЯ,

ДІАГРАМ ХМАРНОСТІ ТА ОПАДІВ, РОЗИ ВІТРІВ, ЇХ АНАЛІЗ»

Мета роботи: закріпити розуміння понять «погода», «хмарність», «атмосферні опади»; закріпити вміння користуватися приладами, призначеними для спостереження за змінами елементів погоди; навчитися складати графік зміни температури повітря, діаграму хмарності й опадів, розу вітрів, здійснювати їх аналіз.

Обладнання: підручник, зошит для практичних робіт, різні за масштабом плани місцевості й географічні карти.

Тип уроку: формування вмінь.

Очікувані результати: учні зможуть: користуватися термометром, барометром, гігрометром; визначати середні температури, тиск атмосфери, швидкість вітру; будувати графіки ходу температури, діаграми розподілу опадів за певний період, розу вітрів.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

Сьогодні ви пригадаєте, за допомогою яких засобів можна отримати інформацію про зміни найважливіших елементів погоди. Це допоможе вам зрозуміти зміст і значення графіків температури, діаграм хмарності й опадів, рози вітрів. Аналізуючи матеріали своїх спостережень за погодою, ви зможете виявити особливості клімату місцевості, зазирнути на «кухню» погоди й дізнатися «рецепти її приготування».

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Завдання

1. Дайте визначення поняття «погода».

2. Назвіть елементи погоди.

3. Перелічіть прилади, за допомогою яких ведеться спостереження за елементами погоди.

4. Розкажіть про будову термометра (барометра-анероїда, гігрометра, флюгера, опадоміра).

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА

1. Учитель проводить інструктаж із метою нагадати учням, як будується графік ходу температур. Школярі вносять результати своїх спостережень у таблиці (частина даних може бути підготовлена заздалегідь, у тому числі за допомогою мережі Інтернет) і будують графіки добового і річного ходу температур. За необхідності вчитель надає допомогу, консультує.

Інструкція для одержання інформації про стан погоди:

  • Крок перший: увійдіть на сайт http://www.gismeteo.ua/

  • Крок другий: виберіть Україну.

  • Крок третій: на новій сторінці виберіть свою область.

  • Крок четвертий: виберіть свій населений пункт.

  • Крок п’ятий: на цій сторінці містяться відомості про сьогоднішню погоду й прогноз на найближчі дні.

  • Крок шостий: знайдіть покажчик «Щоденник погоди», де є інформація про погоду в інші дні.

Виконання завдання завершується аналізом наявних матеріалів (школярі називають найтепліший і найхолодніший місяці, виділяють пору року, коли температура опускалася, піднімалася), а також обчисленням середньої річної температури і її річної амплітуди.

2. Учитель проводить інструктаж із метою нагадати учням, як будується роза вітрів. Школярі вносять результати своїх спостережень до таблиці й, використовуючи алгоритм, будують графік. Потім вони аналізують результати, вказуючи, вітри яких напрямків переважали, яких було менше, а які були відсутні.

3. Учитель проводить інструктаж щодо складання діаграми опадів. Школярі заносять відомості про свій населений пункт до таблиці й виконують завдання, потім відзначають, що найбільша кількість опадів спостерігалася влітку. У цю пору року на територію країни частіше приходили вологі повітряні маси з Атлантики.

4. Учитель проводить інструктаж щодо складання діаграми опадів. Школярі заносять результати своїх спостережень до таблиці й будують діаграму. Потім порівнюють показники різних місяців (за наявності інформації).

У висновку учні вказують, що для складання графіка температур необхідні відомості про температуру повітря за певний період; для складання діаграми хмарності — відомості про кількість днів із суцільною хмарністю, змінною і безхмарних; для складання діаграми опадів — відомості про кількість опадів; для побудови рози вітрів — відомості про напрямок вітру в різні дні.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Послухайте прогнози погоди протягом декількох днів і порівняйте їх із дійсним станом погоди в ці дні. Зробіть висновок про точність прогнозів.

2. Підготуйте повідомлення про унікальні атмосферні явища.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.