Урок №37 ПІВНІЧНА АМЕРИКА. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ОСВОЄННЯ

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів із загальними відомостями про материк; формува-ти знання про географічне положення Північної Америки; поглибити та система-тизувати знання про дослідження та освоєння материка; вдосконалювати вміння та навички характеризувати географічне положення материка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас

Урок №37

Дата:

ПІВНІЧНА АМЕРИКА. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ.

ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ОСВОЄННЯ

Мета: ознайомити учнів із загальними відомостями про материк; формувати знання про географічне положення Північної Америки; поглибити та систематизувати знання про дослідження та освоєння материка; вдосконалювати вміння та навички характеризувати географічне положення материка; розвивати вміння виконувати способи раціональної навчальної діяльності: складати цілеспрямований опис об’єкта за типовим планом; виховувати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми, самостійність.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, підручники, атласи, шаблони, комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, контурні карти.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні зможуть складати характеристику географічного положення материка за типовим планом і картами атласу; висловлювати міркування щодо ознак природи Північної Америки; називати дослідників материка.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Прийом «Бліцопитування»

Які материки ви дослідили на попередніх уроках географії?

Які епітети з префіксом «най-» можна застосувати до кожного з них?

Які материки за часів Великих географічних відкриттів дістали назву «Новий Світ»? З іменами яких мореплавців і дослідників пов’язані відкриття та вивчення Нового Світу?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Проблемне питання»

Ви вже знаєте, що Північна Америка, другий материк Західної півкулі, разом із Південною Америкою утворює єдину частину світу — Америку. Чи означає цей факт схожість природи двох материків?

(Відповіді учнів.)

Для того щоб довести або спростувати припущення, детальніше познайомимося з північною частиною «Нового світу». Почнемо, як завжди, з географічного положення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Географічне положення

Робота з фізичною картою Північної Америки, планом, мультимедійною презентацією. Під час складання характеристики учні позначають географічну номенклатуру на шаблонах материка в зошитах.

План характеристики

Складові географічного положення

Площа

24,2 млн км2 з островами (III місце у світі)

Розташування щодо екватора, нульового меридіана, тропіків, півкуль

Північна Америка розташована в Західній та Північній півкулях. Материк далеко заходить за Північне полярне коло, на півдні його перетинає Північний тропік. Витягнутість від полярних широт майже до екватора визначає велике розмаїття природних умов. Ширша частина лежить у північному помірному і холодному поясах, а південна звужена — у жаркому тепловому поясі

Крайні точки

Північна — мис Мерчісон (72° пн. ш.; 95° зх. д.),

південна — мис Мар’ято (7° пн. ш.; 81° зх. д.),

західна — Принца Уельського (66° пн. ш. 168° зх. д.),

східна-мис Сент-Чарльз (52° пн. ш.; 56° зх. д.)

Протяжність материка у градусах і кілометрах із півночі на південь, із заходу на схід

1) за меридіаном 100° зх. д.: 68° – 17° = 51°, 51 х 111 = 5661 км;

2) за паралеллю 40° пн. ш. (1° х 85,4 км) 124° – 74° = 50°, 50 х 85,4 = 4270 км

Океани й моря, що омивають материк, особливості берегової лінії

Береги Північної Америки омивають води трьох океанів: Атлантичного, Північного Льодовитого й Тихого. Їхні узбережжя мають складну конфігурацію: в море виступають великі півострови: Аляска, Каліфорнія, Лабрадор, Флорида, Юкатан. Біля берегів розкидано багато островів: Ґренландія, Ньюфаундлен, Великі та Малі Антильські острови. На півночі розташований Канадський Арктичний архіпелаг, що налічує понад 35 тис. островів, серед яких найбільшими є Баффінова Земля, Вікторія, Банкса. З півночі та півдня в материк глибоко врізаються дві великих затоки — Гудзонова та Мексиканська

Найближчі за розташуванням материки та шляхи сполучення з ними

Найближчими материками є Південна Америка, що з’єднується з Північною Америкою Панамським перешийком та Євразія, відділена Берінґовою протокою

Робота в парах

Завдання. Порівняйте географічне положення двох Америк — Північної та Південної. Результати занесіть у таблицю.

Ознаки схожості

Ознаки відмінності

Які особливості географічного положення Північної і Південної Америки дають підставу об’єднати їх в один континент — Америку, яку раніше називали Новим Світом?

Висновок 1. Незважаючи на те, що Північна та Південна Америка утворюють одну частину світу, природні умови цих материків різні, що обумовлено насамперед розбіжностями географічного положення.

2. Історія відкриття й освоєння

Робота з підручником

Завдання. Прочитайте текст параграфа «Відкриття та дослідження Північної Америки» та установіть основні етапи дослідження материка.

- Відкриття вікінгів. X. Колумб (1492 р. — рік відкриття Америки).

- Англійська експедиція під керівництвом Дж. Кабота (1497–1498).

- Похід Е. Кортеса (1519).

- Експедиція В. Берінґа й О. Чирикова (1741).

- «Російська Америка» (1732–1867).

Висновок 2. Першими європейцями, що побували в Північній Америці, є вікінги. Найбільш активні дослідження й освоєння материка проводили іспанські, французькі й англійські експедиції.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Картографічна розминка»

Учитель показує на карті складові географічної номенклатури Північної Америки, учні називають їх.

Практична робота 9: позначити на контурній карті географічні об’єкти, що характеризують географічне положення Північної Америки.

Прийом «Географічний крос», «Самоперевірка» (доповнити тези необхідною інформацією)

- Всі об’єкти, розміщені на материку Північна Америка, матимуть широту…

- Дві найбільші затоки, що омивають береги Північної Америки, — це... та…

- Першими європейцями, що побували в Північній Америці, вважають…

- Активне освоєння Північної Америки європейцями розпочалося після плавання…

- Серед інших материків за площею території Північна Америка є…

VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Учитель допомагає учням зробити висновок за допомогою наведених питань.

У чому полягають головні особливості географічного положення Північної Америки?

Що спільного та відмінного в освоєнні двох Америк — Північної та Південної?

Які відкриття для себе ви зробили сьогодні на уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.