Урок №29 КРАЇНИ ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ

Опис документу:
Мета: сформувати знання про особливості географічного положення, при-роди, населення та господарства основних держав материка; вдосконалювати уміння та навички характеризувати основні держави материка, наводити прикла-ди взаємозв’язків країн

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас

Урок №29

Дата:

КРАЇНИ ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ

Мета: сформувати знання про особливості географічного положення, природи, населення та господарства основних держав материка; вдосконалювати уміння та навички характеризувати основні держави материка, наводити приклади взаємозв’язків країн Південної Америки з Україною; розвивати творче, нестандартне мислення, уміння працювати з додатковими джерелами знань; розвивати вміння самостійно обирати найбільш ефективні способи вирішення навчальних та пізнавальних завдань, працювати в групі, злагоджувати позиції, знаходити спільне рішення; виховувати прагнення здобувати нові знання самостійно; відповідальне ставлення до спільної справи.

Обладнання: політична карта Південної Америки, малюнки гербів, комп’ютер, мультимедійний проектор, учнівські мультимедійні презентації.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні зможуть наводити приклади країн континенту, взаємозв’язків України з країнами Південної Америки; характеризувати ознаки природи, населення та види господарської діяльності в окремих країнах.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Гра «Вірю не вірю»

Чи вірите ви в те, що в Південній Америці проживають представники переважно європеоїдної раси? (Ні)

Чи вірите ви в те, що у країнах Південної Америки значну частину населення становлять люди похилого віку? (Ні)

Чи вірите ви в те, що всі країни континенту належать до країн, що розвиваються? (Так)

Чи вірите ви в те, що чисельність південноамериканських країн швидко збільшується? (Так)

Чи вірите ви в те, що більшість країн материка пройшли етап колоніального розвитку? (Так)

Чи вірите ви в те, що в українських магазинах можна купити товари, які виробляють у південноамериканських країнах? Які саме? (Так)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Практичність теорії»

Справді, українцям добре відомий смак ароматної бразильської кави, а на ринках і в магазинах часто можна побачити банани з Еквадору, екзотичні фрукти із Чилі. Українські фахівці — інженери, лікарі, військові радники працюють у країнах Південної Америки, передаючи свій досвід молодим фахівцям. В Аргентині та Бразилії проживає численна українська діаспора — близько 500 тис. осіб.

Останніми роками в країни Південної Америки навідується багато українців. Когось вабить незрівнянна дика природа материка, хтось приїжджає на велику подію року в Бразилії — карнавал самби в Ріо-де Жанейро, а комусь цікаві архітектурні пам’ятки доколумбових цивілізацій. Подивимося на країни Південної Америки очима українських туристів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Гра «Запрошуємо в мандрівку країною Південної Америки»

Кожна група представляє свою країну у вигляді опису туристичного маршруту, демонструє мультимедійну презентацію, власноруч створений герб країни.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Продовження роботи в групах

Завдання. Скласти запитання (3–4) за текстом свого виступу. Обмін запитаннями між групами.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Обговорення результатів роботи груп, самооцінювання, оцінювання.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

2. Порівняти Бразилію та Аргентину за запропонованим планом. Визначити ознаки схожості та відмінності.

Ознаки схожості

Ознаки відмінності

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ

Бразилія займає близько половини материка, охоплюючи частину Ґвіанського плоскогір’я, Амазонську низовину й Бразильське плоскогір’я. У надрах країни зосереджені великі запаси залізної руди, золота, бокситів, марганцю та інших рудних корисних копалин. Бразилія — найбільш розвинута країна Південної Америки.

Вона посідає перше місце на материку за обсягами видобувної промисловості, а з видобуванням залізної руди — друге місце у світі (після Китаю). Тут розвинуті автомобільна, хімічна, текстильна, швейна та інші галузі промисловості. Бразилія — найбільший у світі виробник кави, цукрової тростини і какао. Тут вирощують банани і цитрусові. Офіційна столиця країни — Бразиліа.

Бразиліа є справжнім містом майбутнього, яке вражає своєю оригінальністю, а також неповторним поєднанням найновіших напрямків архітектури, витонченістю і стриманістю форм. Якщо подивитися на Бразиліа з висоти пташиного польоту, то обриси міста нагадають літак або метелик. Місто занесене до списку Всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО.

Прибережні ландшафти Каріока між горами і морем у Ріо-де-Жанейро охоплюють найвищі гірські вершини національного парку Тіхука та морське узбережжя. Тут з’єднуються основні природні елементи, які допомагали розвитку міста: ботанічні сади, створені 1808 року, гора Корковаду зі знаменитою статуєю Христа-Спасителя, а також пагорби навколо затоки Гуанабара і великі ділянки вздовж бухти Копакабана. 2012 року цей природно-культурний комплекс занесений до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Аргентина — друга за площею і рівнем економічного розвитку країна Південної Америки. Вона займає південно-східну частину материка, схід острова Вогняна Земля і деякі невеликі сусідні острови. Головне багатство Аргентини — пампа — великі рівнини з родючими ґрунтами. Значна частина пампи перетворена на сільськогосподарські угіддя з безкрайніми полями та пасовищами. Країна є одним із найбільших світових виробників зерна, м’яса, вовни. Добре розвинуті машинобудування, хімічна, харчова, легка промисловість, видобувні галузі. Столиця — Буенос-Айрес.

Чилі — «найдовша» з усіх південноамериканських країн — близько 4300 км, при цьому середня ширина її території становить лише 175 км. Чилі є найбільшим у світі виробником міді. Природним багатством країни є 30 національних заповідників, де охороняються унікальні об’єкти флори і фауни. Чилі — одна з відносно економічно розвинених країн Південної Америки. Вона посідає одне з провідних місць у світі за видобутком та продажем міді, природної селітри, йоду, молібдену.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.