Урок №28 РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА УТВОРЕННЯ ГІР НА СУХОДОЛІ. НАЙВИЩІ І НАЙДОВШІ ГОРИ СВІТУ.

Опис документу:
Мета: навчальна: сформувати поняття «гори», ознайомити з основними особливо-стями рельєфу гір, ознайомити з класифікацією гір за висотою, походженням та віком, формувати в учнів рельєфний образ території Землі; вдосконалювати вміння характеризувати певні форми рельєфу, порівнювати й аналізувати дані, працювати із загально-географічними і контурними картами;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №28

Дата:

РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА УТВОРЕННЯ ГІР НА СУХОДОЛІ.

НАЙВИЩІ І НАЙДОВШІ ГОРИ СВІТУ.

ПРАКТИЧНА РОБОТА 3 (ЗАКІНЧЕННЯ).

ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ

РІВНИН, ГІР, ВУЛКАНІВ СУХОДОЛУ.

Мета:

навчальна: сформувати поняття «гори», ознайомити з основними особливостями рельєфу гір, ознайомити з класифікацією гір за висотою, походженням та віком, формувати в учнів рельєфний образ території Землі; вдосконалювати вміння характеризувати певні форми рельєфу, порівнювати й аналізувати дані, працювати із загально-географічними і контурними картами;

розвивальна: формувати науковий світогляд, просторову уяву, розвивати вміння системного аналізу, спостережливість, абстрактне мислення;

виховна: виховувати повагу до людських знань, почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, карта літосферних плит, карта світу, контурні карти.

Опорні та базові поняття: гори, гірська країна, гірська долина, хребет, гребінь, перевал, вершина, складчастість, брилові гори.

Географічна номенклатура: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунґма, Анди.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Краще гір можуть бути лише гори. Так говорить кожен, хто побував на них.

У горах надзвичайно складно пересуватися, вдень сонце обпікає шкіру більше, ніж біля моря, вночі тіло пронизує крижаний холод. Багато інших труднощів чатують на сміливців, що наважуються підкорювати гори. Але все це перемагає незрівнянна дика й велична краса, яку неможливо описати ні словами, ні фарбами.

IІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

Назвіть основні форми рельєфу Землі.

Що відбувається в районах зіткнення двох літосферних плит з материковим типом земної кори? З материковим і океанічним?

Згадайте і розкажіть про гори, які ви бачили в природі або на зображеннях (особливості вершин, схилів, річки, рослинність тощо).

Якої абсолютної висоти можуть сягати плоскогір’я?

Що називають відносною висотою?

Пласти з яких за походженням гірських порід «жорсткіші», які більш «м’якіші»?

На пласкій чи пересічній поверхні зовнішні сили працюють активніше?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Класифікація гір

Гори — ділянки суходолу чи морського дна, які мають значне (понад 200 м) перевищення над сусідніми ділянками.

2. Класифікація гір за утворенням

Утворені внутрішніми силами переважно на краях сучасних чи колишніх літосферних плит.

Складчасті. Товщі гірських порід, зім’яті в складки внаслідок стикування значних ділянок земної кори (Карпати, Анди, Гімалаї). На поверхні переважають осадові товщі, у які активно проникають магматичні процеси.

Складчасто-брилові. З часом складчасті гори руйнуються. Якщо неподалік або в цьому самому місці активізуються рухи земної кори, залишки гір зазнають нових піднять. Товщі порід затверділі, тому не зминаються, а підіймаються брилами по тріщинах.

Брилові. Дуже давні ділянки земної кори опиняються в місцях країв нових літосферних плит. Під час стикування чи розходження вони тріскаються дуже глибокими розломами, якими брилами підіймаються або опускаються на значні висоти.

Вулканічні. Утворені потоками лави (конуси, серединно -океанічні хребти).

3. Класифікація гір за висотою

4. Класифікація гір за віком

Молоді. Горотворення триває, вік близько 60 млн років.

Старі. Горотворення закінчено. Активніше діють зовнішні сили.

5. Рельєф гір

Гірський хребет — лінійно витягнуте гірське підняття з нахиленими в протилежні боки схилами.

Гребінь — найвища частина гірського хребта.

Гірська долина — повздовжне зниження між гірськими хребтами або окремими горами.

Перевал — зручне для переходу пониження в горах.

Гірська країна — великі гірські простори земної поверхні.

6. Зміна гір у часі

Якщо вплив зовнішніх сил перевищує вплив внутрішніх сил, гори руйнуються, поступово згладжуються. Можуть омолоджуватися.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

У чому головна відмінність гір від рівнин?

Завдання. Користуючись картами, підручником, охарактеризуйте гірську систему за планом:

а) назва;

б) в якій частині якого материка розташована;

в) напрямок простягання;

г) найвища точка;

д) класифікація за висотою, віком, походженням.

Практична робота 3.

Позначте на контурній карті гори: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунґма, Анди.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте § 25.

Знайти в Інтернеті інформацію про походження Карпат і Кримських гір.

Визначте найвищі вершини гірських систем, які ви позначали на карті.

Підготуйте повідомлення про занурення батискафів у глибоководні жолоби.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.